September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ik was aan het kijken op bol.com maar daar staan wel 3 verschillende ofzo dus dan weet ik het niet haha.
    welke kleur kaft dan weet ik het denk ik wel.

xxxxxxxxxxxx

2. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Spruw
    Heeft de baby witt vlokjes in zijn of haar mond die niet weg te vegen zijn (met een gaasje) dan hij het spruw. Spruw is een schimmelinfectie van het mondslijmvlies kan o.a. ontstaan door een (vaginale) schimmelinfectie bij de moeder. De schimmel kan ook het maagdarmkanaal en het anale gebied infecteren, waar het vaak wordt verward met luieruitslag. Moeder die borstvoeding geven kunnen last krijgen van schimmelinfectie van hun baby: de tepels raken geirriteerd en gaan pijnlijk aanvoelen. Veeg na het drinken met een schoon doekje de voedselresten uit het mondje van de baby en houdt de borsten goed schoon en droog. Vervang na elke voeding de zoogcompressen. Neem extra hygiene met betrekking tot de flessen, spenen en fopspenen in acht. Was goed je handen. Gaat het niet over dan is het soms nodig antischimmelmideelen toe te dienen. Ga hiervoor naar de huisarts.

Sprongetje
    Een sprongetje betekent dat je baby een nieuw vermogen krijgt. Ze gaan gepaard met de drie H's. (Huilerigheid, Hangerigheid en Humeurigheid). Je baby is lastiger en moeilijker dan je gewend bent. Er zijn ongeveer 10 sprongetjes in de eerste 20 maanden.
    Rond de 5de week komt de eerste sprong. Dit komt tot uiting is slechter slapen en veel huilen. Je baby heeft veel behoefte aan veiligheid.

Hoe vaak gaat jullie kleintje eigenlijk in bad of onder de douche? De pukkeltjes bij Britt zijn bijna weg...ik zit helemaal onder..rothormonen!

3. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Ik heb ooit eens van een vriendin het MINI oei ik groei boekje gekregen.. maard at zal dan ook wel niet de juiste wezen denk k?
    Er staat nl. niets in over de 10 sprongen.. en wat die inhouden..

Maar jekkia bedankt voor de uitleg van de sprongen en de spruw.. kan je beeb alleen spruw krijgen bij het geven van BV?

4. Krisstel

@Jekkia, zijn die doekjes ook van de Etos?

@Anno, ik heb het gele boek (onderaan blauw) (De tien sprongen in de mentale ontwikkeling van je baby). Kost bij de Prenatal 30 euro.

De luiers zijn bij de Appie in de aanbieding (3,19 euro per pak) :D

5. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    krisstel ook jij bedankt voor de info!
    Hier gaat michelle om de dag.. ze zeggen dat elke dag niet zo goed moet zijn voor het huidje!

6. nou heb bij bol.com gekeken en op marktplaats maar alleen met de 8 sprongen of bijna net zo duur als nieuw
    aangezien we zaterdag tch naar de prenatal gaan koop ik dan wel een nieuwe, heb nog geen verjaardagscadeau gehad haha.

heb idd ook luiers van de appie alleen geen bonuskaart maar kasiere was zo lief om toch korting te geven.

xxxxxxxxxxxxxxx

7. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Jep, van de etos.

Luiers zijn regelmatig in de aanbieding, circuleert een beetje. Helaas is dit pas vanaf maat 2.

Matice gaat 2x in de week in bad of onder de douche. Hij heeft nogal een droge huid. De rest van de dagen was ik hem met hydrofiel washandje met water

oei! ik groei via marktplaats. http://link.marktplaats.nl/195575378
    scheelt toch weer in de prijs.
    Maar die sprongenwekker ( http://sprongenwekker.d2.mailplus.nl/inschrijven.htm) is net zo makkelijk (en gratis). Minder uitgebreid maar veel tijd om dat hele boek door te lezen zul je voorlopig toch niet hebben. En ik vind dat er veel wordt herhaald in dat boek. Heb het gehad en paar keer doorgebladerd en weer verkocht.
    Daarbij merken we het vanzelf, al onze kindjes krijgen rond dezelfde tijd er last van ;)

Lindaa volgens mij ook met fv
    Kristel heeft een mooie uitgebreide omschrijving geplaatst.
    Anders ga je bij twijfel toch even naar cb of je ha?

8. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Heeft iemand een babypakket opgehaald bij C1000 of de plusmarkt?

Daar zitten ook kortingsbonnen voor luiers in en nog veel handige en bruikbare dingen

Bij de C1000 tegen inlevering van het geboortekaartje een gratis Baby-cadeaudoos. Een doos met 20 producten voor moeder en kind ter waarde van €25 . Je kan tot 2 maanden na de geboorte de gratis Baby-cadeaudoos ophalen

Verkrijgbaar bij de plusmarkt binnen een maand na de geboorte van de baby op vertoon van het geboortekaartje

9. thx jekkia en die doos bij de c1000 moeten we nog doen.

hier bij de fotograaf krijg je gratis foto's als je kindje in 2008 is geboren dus dat gaan we zaterdag ook even regelen.

we hebben trouwens van mijn broer een kadobon gekregen van weer een andere fotograaf en als we daar 75 euro bijleggen krijgen we foto's van ons meisje tot ze 4 is.

xxxxxxxxxxxx

10. ga nu nog ff tv kijken en dan zo weer mijn meisje halen.

vanavond voor het eerst samen douchen, zondag is ze met papa geweest en nu mag ik.

en we eten biefstuk, voor het eerst.

tot morgen meiden

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

11. jekkia

jekkia Fanatiek lid

anno check eerst eens bij die gratis fotograaf hoeveel je moet betalen voor de afdrukken. Vaak zijn die heel erg duur.

12. zal ik doen jekkia thx voor de tip.

xxxxxxxxx

13. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    @krisstel: de kleine gaat hier eigenlijk elke dag wel in bad of in de douche.

14. Krisstel

Hier is maat 1 ook in de aanbieding, van 4,69 euro voor 3,19 euro per pak.

15. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    de Emté heeft ook zo´n doos!

16. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    hoi meiden wel bij gelezen, maar ff geen puf om te reageren.

ff ego

die kleine is net na de zoveelste voeding vandaag voor het eerst in slaap gevallen. die zal wel 4 uur slapen nu hij was zo moe. Misschien wel een regel dag ofzo daar lijkt het anders wel op. zelfs z´n speen hielp niet.

Vrijdag naar de kinderarts omdat gio nu 3 keer blauw is geworden waarschijnlijk door verslikken.

Bus of metro. ik vraag me af hoe ik straks met die kleine de bus in moet. moet achter in stappen en voor stempelen. ik kan hem toch niet zomaar laten staan. de metro komt wel goed. Hoe doen jullie dat?

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Gewoon in de kinderwagen en meenemen, echt schijt hebben aan andere mensen hoor, lekker aso met de kinderwagen overal doorheen.

@kaatje85: Volgens mij mag je idd gewoon sex hebben met condoom hoor!

Ik heb vandaag weer een geshopt, ik kan het gewoon niet laten. Bij de HEMA een paar leuke rompers gehaald,nog ff 6 hydrofielluiers en monddoekjes, heb dan nu 30 hydroluiers, wel genoeg denk ik zo whaha

Ook heb ik ene Adidas Originals trainingspakje gehaald! Superlief!

Ook vond ik EINDELIJK een pyjama in maat 50/56, kan ie eindelijk gewoon een "echte" pyjama aan elke nacht!

@iedereen die FV of afgekolfd geeft: hoeveel drinken jullie beebjes? Luca is nu 16 dagen en drinkt al ruim 90cc en weegt nu 3200 gram (bij geboorte 2700)

18. jekkia

jekkia Fanatiek lid

elise als de bus een hoge opstap heeft achter erin met de kinderwagen, vastzetten en voor afstempelen. (metro hetzelfde)

Bij de trein zorg ik er altijd voor dat ik de eerste ben die instap, zo heb ik altijd wel hulp met instappen. Heb wel eens meegemaakt dat de deuren al sloten voordat ik goed en wel in de trein stond, kon nog net op tijd erin springen anders was de trein met kinderwagen en al zonder mij vertrokken.

Devilchase Matice drinkt zo'n 120ml bv uit flesje. Het zou officieel zo'n 75ml moeten zijn. Maar met bv is dat niet zo erg.

19. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Krsitel bedankt, heb eens goed gekeken en hier is ook nr 1 in de aanbieding. Ga morgen ook maar even langs de appie ;)

20. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hallo meiden

nou het oprekken is weer uitgesteld met een week pff wordt er niet goed van. ze durven het nog niet aan ivm de wondgenezing bla bla bla. ik wil gewoon door gaan me ventje mee naar huis grrrr. morgen ook nog eens navraag doen over de voeding hij komt niet aan en is vandaag weer wat afgevallen nu lees ik hier al kindjes die jonger zijn en meer krijgen robin krijgt nu omgerekend 60 cc vind ik weinig en zeker als ik jullie zo lees. morgen wordt ie weer gewogen als ie dan niet aan gekomen is dan ga ik er wat van zeggen.

hier nog genoeg nummer 1 luiers robin zal ze niet meer passen als ie thuis komt denk ik. denk dat ik ze maar mee neem naar het zh dan worden ze iig nog gebruikt.

Deel Deze Pagina