Babystyle, helpt het niet tegen het huilen 's avonds als je Kyani gewoon vaker aanlegt? Zou zo zonde zijn om over te gaan op flesvoeding (tenminste, zo lees ik het ook uit jouw woorden, dat jij dat eigenlijk ook vindt). Isis drinkt 's avonds ook soms vaker, soms om het uur wel. Er komt dan misschien wel minder uit maar doordat ze vaker komt krijgt ze toch genoeg binnen. Ik zou die zetpil trouwens alleen geven als ze er last van krijgt. Isis heeft nergens last van gehad, alleen maar veel geslapen (bij het prikken zelf zette ze het wel op een gillen trouwens, net als Kyani). Dus ik heb de pillen niet gebruikt.
Jah klopt ik vind het idd ook zonde om fv te geven wil gewoon zolang het echt kan volledig bv geven. Savonds komt kyani de hele tijd bij mij azeb, ze slaapt neit Dat is bij mij eht probleem. Ze wil blijven drinken. en zuigen, maar zijn geen krampjes. ze huilt gewoon van 6 tot soms wel 12 uur savonds. Vandaar dat ff advies wou hebben. Okay dan geef ik die zetpil alleen als echt nodig is. Vertrouw helemala op wat jij zegt Maar ga nu snel ff broodje eten en naar de baby yoga. Tot vanaaf meiden als ik mag van kyani. Anders lekekr wandelen buiten vanaaf als ze blijft huilen hopelijk valt ze dan wel in slaap.
Voor op de lijst: 8 December tweede deel inentingen. Ze weegt nu 4590gram en is 53cm lang. tot vanaaf!
ik zit jouw verhaal eens even te lezen! mijn vraagjes....heb jij wel iemand die je in huis helpt?/ ik zou het nlniet trekken als mijn schoonmoeder en moeder het hier niet op orde houden en eh, t is zo vreselijk herkenbaar wat jijj schrijft! Gisteren hebben wij ongeveer deze discussie ook gehad. Niek viel gisternacht in eens vreselijk uit omdat ie me niet wakker kon krijgen voor een voeding! Dus ik met pijn en moeite mijn bed uit, nadat ik er een half uur over gedaan had om wakker te worden. Flesje maken voor Noah zodat Niek die kon geven. kom ik boven ligt ie weer te slapen, dus ik em wakker maken en vragen waarom hij haar dan niet vast zelf een fles gegeven heeft....kreeg geen eens antwoord! Dus ikke eerst Noah een fles moeten geven en daarna Levi aan de borst gedaan, zegt ie smorgens, goh, jij ziet er ook niet wakker uit zeg Nou echt waar, t is dat emma naast me stond maar anders was ik em aangevlogen hoor! Ook hij werkt soms 6 dagen in de week en is dan savonds zo moe dat ik er niks meer aan heb....af en toe kan ik em wel schieten en soms kan ik em ook hele maal niet om me heel gebruiken. Vind in elk geval dat je het goed hebt aangepakt! en hopen nu dat het resultaat heeft!
's ochtends komt Rayyan meestal om de 2,5 uur. En 's middags meestal om de 3 uur. 's Avonds rond 19 uur valt hij dan als een blok in slaap. Gister heb ik hem maar zo gelaten en toen werd hij rond 01.00 uur wakker. Dus 6 uur tussen de voedingen, helaas wel op een onhandig tijdstip voor mij. Ik wacht nog steeds met smart op de nacht dat ik eens bijv. 6 uur achter elkaar kan slapen. Het is nu altijd 2 uur slapen, 1 uur voeden, en weer en weer en weer in de categorie 'troubles thuis': Ik moet zeggen dat ik behoorlijk uitgeput raak op deze manier. Overdag kan ik namelijk ook bijna geen dutje doen, ik ben iemand die heel langzaam in slaapt valt. En verder moet het huishouden ook gedaan worden, en wil ik e-mailen en op het forum kijken en boodschappen doen en weet-ik-veel. Meestal slaap ik dus niet overdag. Graag zou ik nu stoppen met borstvoeding omdat ik hierbij de enige ben die wat kan doen. Om het zo maar te zeggen. Het zou zo'n opluchting zijn als ik bijv. niet de hele tijd wakker hoef te worden. En dan een uur bezig zijn.. Maar dit is nogal een heikel punt tussen hubbie en mij Hij vindt dat ik zolang mogelijk moet doorgaan (NB in Marokko geven ze soms wel tot 2 jaar borstvoeding). Nu was ik het daar eerst wel mee eens (niet 2 jaar maar wel een maand of 6), maar nu niet meer... omdat ik dus uitgeput ben en ook omdat ik weer aan het werk zal. Maar dat snapt-ie geloof ik niet helemaal. Ik ga me helemaal schuldig voelen dat ik dit wil, omdat ik dan niet meer 'het beste' aan mijn kind zou geven.. Wat hierbij ook een punt is, is dat hij zich zal moeten verantwoorden tegenover zijn familie en dat weegt erg zwaar bij hen, dus vandaar dat hij tegen is. Half BV half FV wil hij nog wel overwegen, maar ik weet niet of ik dat voor me zie, vooral niet als ik werk. Nou, dat moest ik ook even kwijt
@Funnyme.. Ik zit echt met verbijstering je verhaal te lezen..! Inderdaad wat de meiden ookal zeggen, dat je 't al zo lang hebt volgehouden niet uit je slof te schieten zeg.. Pff... Ik moet er niet aan denken dat mijn kerel me niet helpt, kun je nagaan jij met 2 kids. Mijn kerel werkt ook (halve dagen vanwege ze ziekte) en moet ook vaak s'avonds weg en heeft spierreuma. Maar toch helpt hij me altijd. Is niet te beroerd om een x een fles te maken en te geven of ze luier te verschonen.. Gelukkig! Wel heb ik inderdaad ook zo'n schoonmoeder die lekker altijd t hand boven ze hoofd houdt en t maar raar vind dat mijn moeder hier vaak een handje helpt kwa huishouding.. Want zij kon t vroeger ook allemaal alleen met 3 kleine kinderen! GRRRR echt... Ik hoop echt voor je dat hij t volhoud om je te helpen en meer met de meiden bezig te zijn. En anders gewoon weer een rel schoppen hoor. En anders laat je hem een x goed schrikken door je spullen te pakken en die vd meiden en naar een vriendin te gaan ofzo.. Gewoon om te kijken of hij t dan wel serieus neemt. Petje af hoor meid voor jou! Verder.. YEEEYY pagina 300! Wat kunnen we kletsen zeg meiden hahaha.. Voor iedereen die de prikjes al heeft gehad vandaag, dikke knuf voor de kids! Hopelijk krijgen ze er geen last van.. Ik ben al helemaal bang voor de 21ste. Ingeltje.. ik wacht wel even netjes af tot je 't wat rustiger hebt kwa banners maken haha! Dan zal ik tegen die tijd wel een mail sturen (als je dan nog wilt tenminste hahah) want ik kan geen psp op me lappie zetten.. Heb trouwens hubbie gevraagd of hij me kan brengen de 10e.. Als 't kan op ze werk (hij moet morgen naar de Arbo offie alweer hele dagen moet werken of niet) dan zet hij me af! Yess! En anders ga ik gewoon even zielig doen zodat ie uurtje eerder vrij neemt. Hier ligt Mike lekker te slapen, dus ik ga effe met hubbie knuffelen en als Mike wakker word flesje geven en naar me schoonouders om daar te eten. Ben benieuwd of ze nu Mike weer gewoon uit onze handen pakt.
Mn moeder komt af en toe helpen. Maar ja zij heeft het ook druk. Dus nu ben ik regelmatig om 12 uur 's nachts de was aan het opvouwen of aan het opruimen ofzo. Maar ja dan ben ik de volgende dagen kapot!
Oh vervelend dat het niet helpt om haar steeds aan te leggen Bij Isis helpt dat wel, en als ik zeker weet dat ze geen honger heeft en ze huilt toch dan helpt lekker knuffelen en bij papa of mama liggen ook altijd erg goed. Balen dat dat bij jou niet werkt!
@pisum.. Tja, kan je man natuurlijk ookwel begrijpen als dat belangrijk voor hem en zijn cultuur is. Maar het is en blijft wel JOU lichaam! Dus als je er niet 100% meer achterstaat zou ik toch blijven praten met je man erover.. Het moet niet zo worden dat 't voeden van je kind niet meer leuk is en je al vantevoren tegenop ziet..
Hallo mama-meisjes, @Eva: hoe gaat het met Aimar en zijn andere voeding? Helpt het? @Steen: fijn dat het gisteren beter ging met Femke. Hoe gaat het vandaag? @Parr: Kate heeft dus duidelijk ook een 'mama-gaat-eten-dus-ik-ga-huilen-gewoonte'... Hoe krijgen ze het voor elkaar he! @Kaatje: hoe zijn de prikjes gegaan? @Ingeltje: wat zie je er geweldig uit in de roze pakje! Niets meer aan doen hoor ! Enne, ik heb je een banner-bedel-mailtje gestuurd @Cossy: super foto van Vince! @Babystyle: hoe zijn de prikjes gegaan? @Tweety: wat ontzettend vervelend dat Robin weer is opgenomen! Ik wens jullie heel veel sterkte. @Freesia: fijn dat het gisteren zo leuk was en veel plezier met alle cadeautjes! @Dreames: wat zeiden ze op het CB? @Anno: fijn dat het beter gaat met de hond! Succes bij de tandarts... En die zwembroekjes zijn echt geweldig! Zou die roze ook wat zijn voor onze Quinten? @Jekkia: hahaha. Leuk dat ze zo uitbundig kunnen lachen naar vanalles en nog wat he @FunnyMe: wat een verhaal! En ik vind dat je niet overdrijft... @Zico: jeetje, wat een vervelende situatie zeg! Ik hoop dat de kinderarts jullie verder kan helpen. @Azeb: fijn dat je ouders het begrijpen dat jullie Isis daar 's nachts niet laten. @Mammameike: dat is ook niet zo'n leuk verhaal zeg. Ik vroeg gisternacht ook of hubbie de voeding wilde doen, nou hij deed net alsof ik hem vroeg om zijn nier af te staan een de eerste de beste zwerver ofzo! @Pisum: Heej Buddy! Ik kan me voorstellen dat je zo langzamerhand uitgeput raakt! Ik begrijp wel dat manlief wil dat je BV geeft, maar je eigen gezondheid is natuurlijk ook wel wat waard... Ik hoop dat jullie er uit komen! Hier weinig bijzonderheden. Onze kleine bink meldde zich vannacht wederom om 04.30 uur... Ach ja, vervolgens gaat hij wel weer lekker slapen tot een uur of 9, dus ik kom in ieder geval geen slaap tekort. Tegen een uur of 11 had hij al weer honger! Hij krijgt nu 6 x 150 cc per dag, maar lijkt niet verzadigd. Hij krijgt hypo-allergene voeding, weet iemand of dit minder goed verzadigd? Ik ben er hard over aan het denken over te stappen naar 'gewone' Nutrilon, misschien vult dit beter. Advies is welkom! De dame van Felicitas is geweest en ik heb véél te veel gekocht ... Dat ene boek over de gezondheid, de Hoteldebotel (bij mijn zus gezien, vind ik helemaal geweldig) en de easy PC aangezien hubbie dit ontzettend leuk vindt. We kunnen de komende jaren dus vooruit! Nog 2 uurtjes en dan komt hubbie thuis. Ik ga dan lekker even alleen boodschappen doen, ben ik er ook weer even uit.
Bah wat frustrerend dit, wat moet ik nu precies aan beide kanten van de url van mijn banner zetten? Ik krijg het niet voor elkaar.
Pisum, een dikke knuffel voor jou meis. Het valt allemaal niet mee begrijp ik Hopelijk gaat Rayyan heel snel wat meer uren doorslapen 's nachts. Hier net een minidrama. Ik had nog even snel 20 cc afgekolft, zodat ik 100 had en het in de vriezer kon doen. Loop ik met kolf naar de keuken, vliegt het aventpotje van de kolf. Alles echt alles over mij heen en op de vloer Kon wel janken. Mijn nieuwe wollen vest onder de melk, het zat tot in mijn haren. Boehoe! Moest ik maar niet zo groos vertellen dat het kolven me zo meeviel
Hey meiden! Allereerst een hele dikke knuffel voor Tweety.. Wat erg dat Robin weer terug naar het zkh moest . Was hij eindelijk bij jullie thuis.. Heel veel sterkte.. Hoe is het nu met hem? Ook de dames met moeilijkheden met hun man.. knuff! Hopelijk beseffen ze snel wat jullie (wij) allemaal wel niet doen. Ik zou het ook wel lekker vinden als m'n man een keer doordeweeks 's nachts een keer het flesje wil geven. Maar hij moet er om kwart over 5 uit en dan vind ik het ook weer zo lullig.. Maar goed 's avonds is ie ook vaak moe en gaat dan al vroeg naar bed en dan moet ik ook nog de laatste fles geven. (lig liever ook om 10 uur op bed..) Gisteravond Yarah om 11 uur de laatste fles gegeven en om half 5 kwam ze pas weer Zal ze het dan eindelijk gaan leren . Daarna kwam ze om half 9 weer, maar Cyenna was ook al om half 7 wakker, dus niet veel meer kunnen slapen. Zit hier ook met een duf hoofd haha. @Freesia, gaaf die domooseat! Nou ik ga maar weer ff verder met m'n was die gestreken moet worden.. (Cyenna zit Teletubbies te kijken en Yarah slaapt hopelijk zo.. hoor ze nog af en toe)
Oh idd balen Freesia Azeb, je moet het idd tussen zetten, maar heb je wel de goede link? Je moet de onderste volgens mij hebben op Photobucket en dan staat die er al bij. Pupke, lekker veel gekocht dus haha. Ik had ook dat boek en een abbo op Groter Groeien.
FunnyMe, nee tuurlijk ben je niet onredelijk ! ik had een emmer water over hem leeg gekieperd ipv een glas. zit je verhaal net tegen mijn man te vertellen en die klapperde met zijn oren. die zou niet eens zoveel willen werken als hij thuis een vrouw en kinderen heeft. knuff Freesia, als je een stuk moet lopen is een maxi cosi wel zwaar hoor Krisstel, ja levi wel Anno erg lief ! Pisum je moet goed naar je eigen gevoel luisteren. Ik combineer (afgekolvde) bv eb fv en bevalt ons allemaal prima. mijn man vind het super dat hij Levi nu ook kan voeden. Levi is nu erg huilerig en ook last van krampjs.arm kind
@anno fijn dat het goed gaat met je hond. @funnyme ik vind dat je helemaal gelijk hebt. knuff meis @freesia ik vond de maxicosi altijd wel erg zwaar tillen. bedankt voor de lieve knuffels en woorden. waarschijnlijk heeft ie gewoon een griepje te pakken net als mama. ze zijn begonnen met neusspoelen en druppeltjes. morgen gaan ze een slikfoto maken (rontgenfoto met contrastvloeistof) als die goed is mag ie mogen mee naar huis zo niet wordt ie woensdag weer opgerekt en mag ie op zijn vroegst donderdag mee. dus nog ff afwachten. verder is ie weer snipverkouden maar ja das niet gek want mama heeft ook al 3dagen geen stem meer. en rene hoest zich ook een breuk. ga nu ff proberen te slapen. voel me echt erg kut van de griep.
o ja en de meeting ik weet dus echt nu niet of ik kan komen was er niet iemand die wel kwam en loootjes wilde doen maar geen lootje heeft misschien kan die die van mij nemen want ik zou ff niet weten wanneer ik een kadootje moet gaan halen enz. diegene die dan mij heeft kan voor die andere een kadootje halen. hoor het wel.
hoihoi, net lekker naar de winkel geweest met de draagdoek, dat is lekker zeg. niet dat gesukkel met die kinderwagen door die gangpaden, doen we vaker. en wat ben ik blij dat mijn BV zo goed gaat als ik al die verhalen lees, zal niet te hard roepen maar ik geniet er gewoon van en julia heeft duidelijk nog genoeg want ik kolf per dag 150cc erbij, ochtendvoeding. ik vind idd dat het voor jezelf ook leuk moet blijven en als het dat niet is dan is FV ook prima. Je moet je echt niet schuldig voelen als volledig BV niet lukt. soooow ligt hier iemand een partij scheten te laten in de kinderwagen haha. nog 2 uur en dan naar de tandarts, ik wil nog steeds niet. @tweety hopelijk is alles goed na de slikfoto en mag hij weer lekker mee naar huis. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx