September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    thnx ingeltje =D>
    voel me helemaal vereerd :D
    Jij bent ook een schat hoor ;) en soms een gek weiffie maar je blijft leuk :D

parr oh okay :( 0hij staat ook op kyani der site, daar speelt hij wel af

2. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @iris: hij is weer thuis hoor, gaat wel beter maar nog niet super. Nog veel hoofdpijn (raar genoeg).
    Mooie doeken trouwens. Mij lukt het niet om Raven er goed in te krijgen. Denk dat ik te laat ben begonnen. Eerst kon ik haar niet tillen door slechte conditie na ziekenhuisopname en later was ze te zwaar. Ik krijg die doek niet strak genoeg waardoor ze er steeds uitglipt. Heb jij nog een tip/handige knooptechniek voor zware baby's?

@pupke: succes vandaag!

@kaatje: ah wat een stoer ventje zo in bed! Wij gaan ook bedje en box verlagen, Raven draait nu zoveel dat ik het gevaarlijk vindt worden. Box is eigenlijk te klein, ze ligt steeds klem...

@parr: jij ook goeiemorgen!

3. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @iris mooite doek hij is een stuk dunne als die andere he. heb er hier ook een maar vind hem niet zo mooi eigenlijk maar om nu nog een nieuwe te kopen vind ze best duur.

4. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Sara is exact even oud en haar schema is al een tijdje:

8.00 uur - bordje pap
    9.45 uur - soms even een stuk soepstengel
    12.30 uur - boterham met melk 180/6
    15.00 uur - fruit of koekje en wat sap
    18.00 uur - warm eten met wat water
    19.00 uur - Fles 120/4

5. IrisB

IrisB Fanatiek lid

@yule: Ah, fijn dat hij weer thuis is. Hopelijk is ie snel weer helemaal beter.

Ik ben ook redelijk laat begonnen... ik denk dat de doek het "probleem" is. Wat voor soort doek is het? Als het een rekbare tricotdoek is, dan is het mysterie snel opgelost. Die zijn idd niet meer geschikt voor zwaardere babies omdat de stof rekt door het gewicht van de baby en dan glippen ze er inderdaad uit (of je zit elke halve minuut de doek strakker te knopen.). De doeken die ik heb zijn lange geweven doeken, die niet meerekken en daar kan je kind in totdat het een jaar of 3 is (lijkt me erg handig als je samen op stap gaat. Kan ie fijn zelf lopen en als ie moe wordt, hup, doek uit tas en kind in doek. Als ie niet meer moe is, hup, kind uit doek en doek weer in tas :D). En daar zijn tig verschillende knoopmanieren voor. Ik draag tot nu toe vooral op m'n buik, maar ben volop aan het oefenen voor de rug. Had je trouwens ooit een PB met een hele uitleg gestuurd denk ik, maar misschien is het daarmee misgelopen (is al een maand geleden ofzo, toen ik m'n eerste doek gekocht had)

@tweety: Ja hee, viel mij ook meteen op. Denk dat dat komt omdat er zijde in zit (en die andere is 100% katoen) en omdat ie echt heel fijn geweven is. Maar die doeken zijn idd best duur (tis dat ik onverwacht geld in m'n kast gevonden had, anders had ik ook wel twee keer nagedacht voor ik die tweede kocht). Er staan er wel een aantal op MP en vooral Ebay (maar dan moet je dus wel opletten dat je een geweven doek hebt en geen rekbare).

6. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @iris: het is een Storchenwiege, dat is een geweven doek toch? In ieder geval heel stevig, maar zo stevig dat ik hem niet geknoopt krijg. Althans niet strak genoeg, de knoop blijft zo dik en ik vind het heel lastig om de juiste zijden strak te trekken. Heb een tijdje geoefend voor Amerika maar Raven vond het niet leuk om zo lang heen en weer gehupst te worden dus uiteindelijk hebben we in USA de babybjorn gebruikt. Ging prima maar ze groeit daar nu wel een beetje uit.
    Ik had je uitleg wel gezien, ga er nog een keertje naar kijken. Sorry :oops:

7. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Ah, Storchenwiege :D Dat is idd een geweven doek en daar heb ik van horen zeggen dat die idd stug kunnen zijn. Naar het schijnt kan je doeken zachter maken door er op te gaan zitten. Dus misschien is dat een idee? (zelf nog geen ervaring mee, ik heb (nog?) geen Storchenwiege) Heh is niets hoor, sinds het nieuwe forum gaat het niet altijd goed met de PB's, dus ik was niet aan het denken dat je me bewust negeerde ofzo ;)

8. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    dit is een alternatief voor de babybuikdragers (is tot peuter te gebruiken en tot 25kilo):

is erg handig vind ik zelf wel beetje duur met aanschaf maar leuke prints.
    gaat straks ook weer mee op vakantie.

http://www.blozekriekske.nl/index.php/cPath/29

9. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @TWeety, gelukkig Robin wel verder geslapen.
    Hoelaat word hij nu wakker elke ochtend?

Ben weer op mijn werk en het is redelijk druk.
    Dus zal nog even niet veel komen meekletsen..
    En vanavond zal ik wel kapot zijn, dus dan ben ik er ook niet.

Mike is nu iedere ochtend om 6 uur wakker en heeft dan gepoept.
    Wat denken jullie, kan dit door de AB komen?
    Omdat hij het de vorige 2 keren ook had met de AB..
    En toen die op was, sliep hij ineens wel tot 7 uur en ging toen pas tijdens de fles poepen.
    Of zal het een periode zijn? Of toch dattie honger heeft en we te snel die fles van 15 uur eraf hebben gehaald?
    (de laatste fles maakt niks uit als hij 250cc pyjamapapje drinkt of 200 met Bambix hij word op beide om 6 uur wakker)

10. lichtelijk ;)

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    ZO... vandaag gaat het iets beter met Julian.
    Gisteren had hij de hele dag diarree en in combinatie met de heftige (bijna bloedende) luieruitslag was het een drama... zoooo zielig :cry: Elk half uur verschonen, omdat hij dan weer gepoept had of geplast en dat irriteerde enorm natuurlijk. Even drogen, heb hem ff zonder luier op bed gelegd op een handdoek, maaar hij poepte ernaast :evil: dus uit bedje in bad.
    Verder smeren, smeren, smeren met sudocrem, bepanthen.
    Uiteindelijk 's avonds een tube zinkzalf opgeduikeld (lang leve de 9maandenbeurs 2008) en deze gesmeerd. Arm mannetje, huilen als ik billendoekjes gebruikte, huilen als ik hem moest insmeren en huilen als het zeer deed.
    Vannacht nog een keer extra verschoond en vanochtend om 6 uur huilde hij. Dus ik snel luier kijken, was nog leeg maar ik werd op mijn wenken bediend. Onder het genot van enkele winden juichte ik een drol tegemoet. Heel fijn, want drol = geen diarree! :whistle: Dus hup, schone luier eronder. Tijdens deze actie vloog er opeens een 20 centimeter spuitpoep over mijn hand en slaapzak. Zucht. Nieuwe luier. Deze kreeg ook nog een klein laagje mee, dus weer een nieuwe luier. Ook luier 5 mocht aangerukt worden na een laatste dump. En dat alles in 10 minuten hahahaha! :)
    Maarrrrr de gruwelijke uitslag is bijna weg, of in ieder geval erg verminderd en de diarree een stuk minder.

12. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Tot hoe oud/ hoeveel kilo mogen ze in de Babybjorn? Omdat je ze daarin ook andersom kunt zetten met de rug op jou buik..

13. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Ingeltje, whahaha lekkere taferelen op de vroege ochtend dus.
    Hoop dat Julian gauw van de pijn af is.. :(

14. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @iris ik heb de tricot slen maar heb geen problemen om robin erin te dragen hij slipt niet weg en hoef de doek
    niet steeds strakker te trekken. draag hem op mijn buik beide kanten op zeg maar. maar vind toch het prettigste
    als ie met zijn gezichtje naar mij zit.

@missy robin komt meestal tussen 7 en half 8

zo robin ligt weer ff een half uurtje plat. net mijn keuken al gesopt gestofzuigd alleen ligt er nu alweer zand grrr lang leven de zandbak. *zucht*

15. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @ingeltje: aggos arme Julian, had ik gisteren helemaal gemist dat hij zo veel last had! Fijn dat de uitslag beter is, dat zal wel een hoop pijn schelen.

@queen: thx voor de tip. Denk alleen niet dat ik hem aanschaf want ik kan de babybjorn + Raven al nauwelijks tillen (is best zwaar voor je rug en schouders itt de draagdoek)

16. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    yule, okay. maakt niet uit ik dacht meld alleen even ;)

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen,

Levi kwam weer om 02.30. spul voor tandjes gesmeerd. voelde nu bovenaan duidelijk een randje. tandje nummer 3 komt er dus aan. Om 06.30 wakker voor fles en toen weer geslapen tot 08.30

Parr, jee kate een heel broodje op...ow jee een dip?

Iris,ja idd.. je weet nooit hoe het er uit ziet als je 80 bent.. daarom zou ik hem bv niet op mijn bovenarm zetten omdat dat toch gaan uitlubberen.
    Idd die tattoo van ferry moet even mooi uit gewerkt worden.dit even snel in elkaar gezet met psp
    Mooie draagdoeken !

Ingeltje, jeetje wat sneu voor Julian. Gelukkig gaat het nu beter. knuff.. gelijk naar de winkel voor een nieuw pak luiers :)

Ga zo als Levi wakker is even hond op halen bij vriendin en even bij de baby spieken..dan met de honden en Levi even rondje wandelen... ow ow mama Kaatje op stap met auto, twee honden, kind en kinderwagen.. komt vast goed.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    :evil: mijn hele schema loopt in de war ( ja ik ben van de schema's ) was vergeten dat Ferry om 11.00 naar zijn moeder zou gaan.. .moet nu dus echt wachten tot Levi wakker is ( wou eigenlijk met de honden weg in zijn slaapje ) dan ook nog boodschappen doen, Levi op bed en dan naar Samia.. ik heb meer tijd nodig :rolleyes:

19. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Lief zei over moederdag:
    "Ik heb nog nooit aan moederdag gedaan. Dus vind ik het een beetje moeilijk om het nu wel
    te doen. Ik begrijp het wel hoor, en doe mijn best."

Maar hij versprak zich gisteren dat hij tussen de middag de stad in was geweest ;)

Moet nu werken, babyzwemmen was superleuk! Jill was weer hard aan het roepen, iedereen lachen :-D

20. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi allemaal......hier weer een teken van leven...krijg bijna afkickverschijnselen hiero :D

@ Ingeltje: aaaah wat zielig voor Julian! Ik hoop dat de pijn inderdaad minder wordt. Moest wel lachen om het poepverhaal....

@ Lola: heb je toch nog je zin gekregen: Julian heeft spetterpoep over zijn mama's hand gespetterd! :D

@ Anno: ben je nog wezen zwemmen vanmorgen? Was het leuk? Hoe gaat het vandaag met drinken?

Hier vanochtend naar de diëtist geweest om over Aimar's voeding te praten. Ik moet nu eerst vlees gaan introduceren. Ik wilde heel graag over op bambix granen pap, maar ik moet eerst voorzichtig een broodkorst gaan proberen een aantal dagen ivm eventuele gluten-overgevoeligheid. Daarna mag ik de bambix met rijstebloem gaan mengen en zo langzaam volledig naar bambix toe. Ik denk trouwens niet dat Aimar gaat reageren hoor.....Dus vanavond krijgt meneertje voor het eerst kip door zijn groente heen....ben benieuwd.

Schoonmoeder pastte gisteren op toen wij naar een verjaardag waren. Toen we terug kwamen om 22:30 zei ze dat hij om 20:30 wakker was geworden. Ze had hem een speentje gegeven en weer ingestopt (en dat een paar keer) maar hij wilde niet meer slapen, dus ze zat met hem op de bank toen we thuis kwamen. Ik vind het stom dat ze niet even gebeld heeft....hij had poep toen we thuis kwamen en ze zei dat hij dat net gedaan had. Dus ik hem verschoond en in bed gelegd en hij heeft geslapen tot 7:30. Om 8:00 pap gehad, was de hele tijd wat jengelig dus om 10 voor 9 naar bed gedaan en hij slaapt nu nog :confused: ! Ga hem zo denk ik wel wakker maken hoor!

@ Missy: thanks voor de foto's!

Deel Deze Pagina