September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IrisB

IrisB Fanatiek lid

@tweety: Zolang Robin niet te zwaar wordt, gaat dat idd prima. Ewout zou denk ik op de grond hangen in een rekbare doek :D En gezichtje naar je toe is het fijnste (en ook het beste voor de baby). Even over…

dragen met gezichtje naar voor: Dit is eigenlijk heel slecht voor een baby. Fysiek omdat het gewicht helemaal niet op de juiste manier gedragen wordt. Hele gewicht wordt ondersteund door het kruis, geeft ook veel belasting voor heupjes en rug. Als je je probeert voor te stellen hoe jij je zou voelen als je zo in een tuigje hangt, dan snap je wel wat ik bedoel. En het is ook niet ideaal omdat je baby aan een constante stroom van prikkels wordt blootgesteld waaraan hij niet kan ontsnappen. Hij kan z’n hoofdje niet wegdraaien (en slapen is al helemaal uit den boze) en is dus gedwongen om alle prikkels te blijven ontvangen. Soit. Ik zeg het maar dan is de informatie er. Verder moet iedereen maar doen wat ie het prettigst vindt.

@yule: Babybjorns zijn niet echt beroemd om hun draagcomfort (al zegt Babybjorn iets helemaal anders :D - heb dat ook aan den lijve ondervonden, 2 dagen spierpijn na anderhalf uur BB - toen had ik de draagdoek nog niet ontdekt en wist ik ook niet dat een BB eigenlijk helemaal niet zo geweldig is (voor ouder én baby) als BB ons wil doen geloven >.< Anders had ik dat ding nooit gekocht). Link van Queen is een ergocarrier of zoiets denk ik. Of misschien zelfs een meitai. Comfort en ergonomische correctheid van een draagdoek, maar wel makkelijker in gebruik (nu ja, doek is ook makkelijk, maar heeft meer oefening nodig vooraleer ie makkelijk wordt). Ik ga er ook geen kopen ofzo, maar toch ff zeggen dat het van een ander kaliber is dan de BB ;)

Zo, nu weer flink aan het werk.

Of niet:

@freesia: Fijn dat babyzwemmen leuk was :D En dat je lief misschien toch iets heeft gedaan voor moederdag.

moederdag: Ben ik trouwens de enige die daar he-le-maal niets mee heeft? (net zoals met valentijn en vaderdag). Moederdag is wel het ergste van de drie, heb daar een soort trauma over opgelopen denk ik :D Dus hoop van harte dat er juist niks gedaan wordt (al vrees ik dat ik er na een bepaalde leeftijd niet meer aan zal ontsnappen omdat ze op school wat doen dan)

2. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Moederdag: wij deden altijd heel fanatiek aan moederdag. Ontbijt op bed, zingen, gedichtje en knutselen met papa. En mijn vader kocht altijd de mooiste cadeautjes, nog steeds eigenlijk. Dus ik doe er echt wel aan!!! Haha...

Gaan 's middags ook naar mijn moeder en naar smoeder.

3. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @iris ik had het gedaan omdat ie dus steeds zijn hoofd probeerd om te draaien en wil kijken maar dat lukt niet echt als ie dus buik buik zit zeg maar.
    toen ie moe werd hebben we hem omgedraaid en is ie lekker gaan slapen. het draagt ook idd niet erg lekker.
    heb jij je zo erg verdiept in die draagdoeken of wist je dit allemaal al? hoeveel weegt ewout nu dan?

moederdag deden wij ook altijd thuis hubbie is nog niet zo erg handig ermee maar dat komt wel als de jongens ouder worden en ontbijtjes enz gaan maken.

4. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    @Iris: Hier ook niet echt moederdag hoor. Heb gezegd dat ik liever heb dat wat geld apart wordt gezet voor vliegtickets naar Turkije dan dat ze een cadeautje kopen.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Moederdag. deden vroeger knutselen op school en later kadootje kopen..
    Ga a.s. zondag een bakkie doen bij smoeder met bossie bloemen, sleutelhanger en tekening van Levi en daarna lekker wandelen of keutelen met gezinnetje. Hoop stiekem natuurlijk wel op een ontbijtje op bed.

6. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Nou, ik ben weer flink aan het werken :D

Tweety, ik ben me erin gaan verdiepen omdat ik mijn BabyBjorn toch niet zo geweldig vond in de praktijk. En zo heb ik al die informatie gevonden. Zit ook op een draagforum en veel mensen daar weten er véél meer vanaf dan ik. Maar weet wel een aantal basisdingetjes ;)

Ewout kijkt gewoon links en rechts en vindt dat prima tot nu toe. Hoop wel dat ik snel geoefend genoeg ben in het rugdragen dat ik met hem naar buiten durf zo, dan kan hij toch wat meer zien.

En ten slotte, hij woog op 15 april 10.720 gram, dus die zal nu de 11 kilo wel gepasseerd zijn :D

Wij deden ook wel cadeautjes of bloemen voor m'n moeder. Dus gebruik enzo ken ik wel, ik vind het gewoon een stomme feestdag :D

*schopt zichzelf naar haar stapeltjes*

7. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    hey meiden,

Ik haak hier weer in, heb vluchtig bijgelezen. Heb ik iets gemist??
    Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen rondom de meeting?

Hier gaat het super, Femke kletst ons de oren van de kop, hihi zo grappig. En ze slaapt en eet weer goed. Vanavond bij mijn ouders eten en morgen alles inpakken voor Disney, morgenavond nog even naar de verjaardag van een nichtje en dan paar uurtjes slapen en zondagochtend in alle vroegte op weg naar Parijs, heb er zin in! ff mijn gedachten op iets anders.

Ik haak hier weer in!

8. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hihi wat een verschil met Aimar zeg: ongeveer 7,5 kilo en Ewout al 11 kilo! WOEI!

@ Iris: leuk dat je hem zo vaak bij je draagt. In landen als Peru wordt dat ook veel gedaan (maar dat is meer op praktische redenen...) en die kinderen hebben vaak een hele goede hechting met hun moeder :D Ik had hier de BB maar daar krijg ik idd last van mijn nek en schouders van.....gelukkig 2ehands gekocht...doet dan toch iets minder pijn :D

@ all: hoe lang kan je een gepureerde fruithap in koelkast bewaren? Ik had vanmorgen namelijk rond 9:00 de fruithap al gemaakt (appel-pruim) en in de koelkast gezet, maar Aimar is nog steeds niet wakker dus ik denk dat ik de fruithap doorschuif naar de middag...kan ik die fruithap dan nog geven of moet ik nieuwe maken?

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja hoor, volgens mij kan je het zelfs een dag bewaren. Maak hier iig savonds wel eens fruithap voor de volgende dag ( voor bij smoeder )

10. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @eva ja hoor kan je nog geven is geloof ik zelfs 24 uur houdbaar in de koelkast.

11. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Eva, ik bewaar de fruithap regelmatig nog een dag, dat kan best.

12. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    thanx voor jullie snelle antwoorden ;)

13. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Draagdoek: ik heb zo'n BabyBjorn ding gekregen, maar dat ligt nog waar ik hem neergelegd heb nadat ik hem kreeg. Ik ben er echt geen type voor om Sara te dragen. Ook echt nog nooit gedaan.

14. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Sorry, ik heb een slecht karakter, maar euh... wat is een type om te dragen dan? :D

15. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik had ook nooit gedacht dat ik robin in een draagdoek zou gaan dragen maar kreeg het advies in het zh door een verpleegkundige en hij vind het geweldig eigenlijk doe ik het te weinig.

16. nou ik ben dus weeeer ongi geworden en sinds vandaag gaat het aan de borst beter, zometeen een verder update want zijn bij het CB geweest

eerst reageren

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

17. lieve schat ik woon een half uurtje van jou vandaan whahaha

18. GEFELICITEERD

19. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Toch die rot-ongi Anno! Weet je in elk geval waar het aan ligt.

Baby dragen: ik had zoooo graag een hele verzameling draagdoeken gehad, maar ben ook gezwicht voor de bb en zelfs de minimonkey (onding). Vind mezelf wel een type om Jill rond te dragen :) Nu denk ik steeds dat ze te groot/oud/zwaar is om nog aan draagdoeken te beginnen...

Zo, ga mezelf aan de kolf koppelen :rolleyes:

20. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Haha... nou daar kan ik geen stempel op drukken van dat is en zus of zo, maar ik ben gewoon het niet type persoon dat een kindje in een draagdoek of draag-hulpmiddel bij zich draagt. Voel ik me niet prettig bij... Ben ook geen type voor rooming-in bijvoorbeeld, zou ik helemaal kriebel van worden. Terwijl er miljoenen vrouwen bij zweren.

Deel Deze Pagina