@pupke hyp allergeen verzadigd idd minder, maar ik durf niet zo goed van hypo allergeen af te stappen, waarom krijgt hij dat? mijn meisje krijgt 150 cc per fles maar komt overdag soms al na 2 uur, s nachts slaapt ze netjes 8 uurtjes.
Oh ik had trouwens nog een vraagje aan de meiden die afgekolfde melk geven. Isis gaat komende zaterdag van twaalf uur 's middags tot een uur of één 's nachts naar mijn ouders. Dat betekent dus dat ze een aantal afgekolfde voedingen zal moeten krijgen. Ik heb nu vijf van die Medelazakjes vol. Op de zakjes staat 150 ml, maar gister heb ik eentje in de fles (van Difrax) gegoten en toen bleek het ongeveer 135 cc te zijn. Ik heb er toen nog een ijsklontje melk bij gedaan en zat toen wel op 150 cc. Isis heeft die fles helemaal leeg gedronken gisteravond en heeft daarop zo'n vijf uur geslapen. Omdat dat wel haar normale tijd is om 's avonds/s'nachts te slapen vermoed ik dat ze bij mij ook ongeveer zoveel drinkt. Maar alle zakjes die ik dus ingevroren heb zijn waarschijnlijk net wat minder, zo'n 135 cc. Zou ze daar genoeg aan hebben? Op zich zijn vijf voedingen zeker genoeg voor die 13 uur dat ze bij hun is. Dan komt ze alleen misschien wel vaker als het eigenlijk net te weinig is. Mijn opties zijn: gewoon steeds dit laten geven en dan komt ze maar wat vaker, of mijn ouders ook de zak met ijsklontjes meegeven zodat ze de voeding als ze hem in de fles gieten bij kunnen vullen met een ijsklontje tot aan 150 cc. Of zou ze eigenlijk nog meer willen? Pfff lastig hoor! Isis is dan 8 weken oud en zal ongeveer 4350 wegen vermoed ik. Wat is wijsheid, wat zouden jullie doen? Ik wil mijn ouders niet opzadelen met een ontevreden, huilend meisje... Alvast bedankt voor het meedenken! Groetjes Azeb
Zo heb Kate net gevoed en verschoond, zij ligt nu in haar bedje. Zij huilt wel een beetje dus kijk het ff aan. Soms valt zij toch in slaap. Zo wel dan kan ik een borst eindelijk afkolven vandaag
ik zou zeker genoeg meegeven wij hebben laatst een flesje van 130 cc gegeven en dat was niet genoeg, toen heb ik haar nog even aangelegd en was ze wel tevreden. leg je gewoon wat ijsklontjes bij hun in de vriezer als ze niet gebruikt worden is er niks aan de hand. ga nu naar de tandarts. xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
@Mica: Quinten krijgt hypoallergeen omdat ik in het begin ook BV gaf. Nu adviseert het CB het omdat mijn man en ik allebei enkele allergieen hebben. Ik begrijp wel dat dit de kans voor hem op een allergie verkleint, maar hongerlijden lijkt me ook niet alles voor zo'n kind...
hmm toch weer naar boven, zij huilt nog steeds dus bied ik de andere borst maar aan kijken of dat helpt
@pupke: helemaal gelijk in. mijn man was vroeger astmatisch en daarom krijgt zij het, maar ik vind 150 per keer en dan ook nog vaak 6 flessen per dag wel heel erg veel! daarom twijfel ik ook.
Ooooh zo zielig die prikjes. Ze lag lekker te lachen totdat de prik erin ging..grote ogen en gillen! Gelukkig duurde het even..heb haar aangelegd en ze ligt nu heerlijk te slapen Ze was goed gegroeid...weegt nu 5220 gram en is 58 cm. Zal het straks in de lijst aanpassen. @Azeb, super dat ze zonder tepelhoedje heeft gedronken @Mamameike, wat een opmerking, zou ook link worden! @Pisum, sta ook vaak op het punt om te stoppen hoor met de bv dus vind het niet zo raar. Op het cb zeiden ze net nog dat je zelf wel energie moet hebben en je goed moet voelen want het vergt best veel van je. Ik heb de info gekregen over het afbouwen, ik zal je een pbtje sturen vandaag of morgen. @Tweety, beterschap..hoop dat Robin woensdag mee naar huis mag! Enne diegene de jou heeft kan het cadeautje misschien ook opsturen? Lees straks weer verder, we gaan nu papa ophalen van het werk.
Hier ook voedselallergiën in de familie en mn mannetje heeft vroeger ook astma gehad, maar Demi krijgt geen hypoallergene voeding. Persoonlijk vind ik dit soort voeding geven terwijl Demi nergens last van heeft onzin.
@Freesia: JAAAAAA, ik wil de MP3 ook! Ik PB je even. @FunnyMe: kan me helemaal voorstellen hoor meid, wat een drama als je alles alleen moet doen, nachtdiensten van je man zijn extra zwaar idd omdat je het overdag stil moet doen voor je gevoel. Mijn vriend heeft ook nachtdiensten en ik werd er helemaal niet goed van, Raven mocht niet huilen dacht ik. Maar ik merkte dat hij er toch niet wakker van wordt (ondanks dat we in een appartement wonen) en nu doe ik er wat relaxter over. Als ze huilt is het jammer voor hem. Heel veel succes en goed dat je op je strepen bent gaan staan. (en wat een draak van een schoonmoeder ) @Tweety: wat ontzettend naar dat Robin weer is opgenomen. Hele dikke knuffel voor jullie. @Azeb: waarschijnlijk drinkt ze niet elke keer 150 cc toch? Raven drinkt het niet op ondanks dat ik een hele voeding gekolfd heb van 150 cc, drinkt ze meestal niet meer dan 120 cc. Oei oei, rest weet ik niet meer want ik moest 12 blz bijlezen...
ffies snel en heeeeel ego: kom net bij het CB vandaan. Jenna weegt nu 4290 gram en meet 53 cm. Volgens de mevr is het een heel rustig en lief meisje die goed laat weten wat ze wil... uhm ja dat wisten we al Ik dacht dus dat ze alleen nog lach stuipjes had en dat ze sinds 2 daagjes een "beetje begon" met lachen maar na een brede lach van ons meisje liet de mevr weten dat dit ECHT lachen is ben zo blij 1 december krijgt Jenna haar 1e prikjes nou ik vlieg er weer snel vandoor... tot gauw! Liefs Roshi en Jenna
ja echt onwijs... **zwijmel** Wij zouden trouwens het weekend van 28 nov weg gaan naar centre parks ofzo maar dan heeft ons muppie haar prikjes nog helemaal niet gehad dus we gaan het maar ffies uitstellen **jammerrrrrrrr** vond het juist zo leuk omdat ik dan net jarig ben geweest maarja wil ook dat Jenna lekker mee kan zwemmen dus dan maar later. Nu ga ik echt
Argh krijg brief van de zorgtoeslag binnen. Had al van de week uitgelegd waarom ik het stop zette. Ze hadden toen berekend hoeveel ik nog kreeg na de wijziging van mijn werkuren en wat dnek je mag 219 gaan terug betalen vreselijk dus toch alsnog te veel gekregen... Kate weer aangelegd maar wee rniet slapen du sin de box. Was een tijdje stil maar begint weer dus weg ben ik *zwaai
doeidoei dan maar ik ga zo naar de mac en dan naar mijn schoonzusje want ik ben van de week wee tante geworden!
Allemaal bedankt voor jullie lieve woorden! *HUG* Waar zou ik zijn zonder dit forum? @mamameike: wat heb je nodig voor een banner? Foto? Dan zal ik jou lastigvallen, Ingeltje heeft het al druk genoeg Ooh de Mac, lekker! @azeb: ik zou ook ijsklontjes erbij doen. Beter te veel dan te weinig voorhanden. @freesia: ah nee! Heb je net afgekolfd, gebeurt er dat! Knuff meid! @tweety: ik leef erg met je mee. He wat balen, telkens lijkt het goed te gaan en dan is er weer het volgende @parr: sterkte met alles, wat een dag heb jij. Vervelend he, om zo moe te zijn? @jekkia: inderdaad een optie ja, overdag de fles en dan thuis BV @mica: s nachts 8 uurtjes, wow *jaloers* @krisstel: dat zou ik handig vinden, die info. Erg lief van je dat het wilt PB-en Heeft iemand nog wel eens wat van Dorientje gehoord, en Tinkerbel, en wie er verder meeschreven in het andere topic? Ik ben wel benieuwd naar hoe het met hen gaat. Hmmm ik zal me zo eens op het sinterklaasgedicht gaan storten *heeft geen idee*
Azeb, je kan beter te veel dan te weinig mee geven. Levi ligt hier nu eindelijk lekker te slapen. Hij was de laatste twee dagen al een beetje uit zijn hum maar nu helemaal. beetje hangerig en huilerig. Echt zielig. Hij komt trouwens vandaag de hele dag al netjes om de 4 uur. Hoop dat hij het vol houd zo want dan krijgt hij om 18.45 uur, kan daarna naar bed en dan om 22.45 zijn laatste voeding van die dag. Ga hem vanaf vanavond 22.45 ook meer melk geven. Hij krijgt nu 165 cc maar ga naar de 200. Hij is bijna 5 kg en heeft eigenlijk vaak nog meer honger na die 165 cc.