September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Tjeezus Tweety, het zit jullie ook niet mee.

Alweer uitstel. Schiet niet op zo. Hoop dat ze snel kunnen beginnen met het oprekken en dat hij over paar weekjes eindelijk eens mee naar huis mag.
    Hoeveel Robin mag drinken is afhankelijk van zijn lichaamsgewicht.

Zeker iets van zeggen als hij morgen niet is aangekomen. Je weet dat je zijn afdelingsdossier zo kunt inzien als je wilt. Das handiger dan telkens navragen wat hoe, wie en wat. Dat hebben we ook op de couveuseafdeling gedaan.

2. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @jekkia ja thx weet het dat we alles mogen inzien maar opzich hoef ik het niet te zien als ze me antwoord geven. vind het zo raar voor dat ie de neussonde kreeg had ie 7x80 en nu kom ik uit op 7x60 heb net gebelt en het tegen de zuster verteld want ik begon gisteren aan me bv te twijfelen omdat ie dus niet aan kwam. wacht het morgen wel af.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Tweety, dikke knuff meid. Stom gedoe steeds in het ziekenhuis. Hoop dat jullie Robin snel thuis hebben.

4. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Das idd wel raar, eerst 70 en nu dan 60.
    Hij zou juist hoger moeten zitten, elke week zo'n 5 cc erbij.

Hoop dat hij morgen is aangekomen, niet twijfelen aan je bv. Dat zou goed moeten zitten (jij doet toch kolven?)

5. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    Hey meiden,

Hebben jullie dit ook?
    Ik stel me waarschijnlijk echt aan, want Demi huilt helemaal niet veel. Maar als ze huilt dat vind ik het zo moeilijk om aan te horen. Ik verschoon altijd haar broek en geef haar een speentje omdat dat vaak helpt. Maar soms gaat ze ook gewoon door. Ik weet dat ook echt niet wat ik moet doen. De ene zegt je moet haar oppakken en bij je nemen, want dat hebben ze nodig. De andere zegt je moet haar laten liggen want anders gaat ze dat gebruiken (eerst was ik het daar ook heel erg mee eens). Maar nu vind ik het steeds moeilijker om haar te horen huilen. Mn mannetje zegt dat ik haar gewoon moet laten huilen, maar ja hij is vaak niet thuis dus hij kan dat makkelijk zeggen.
    Voel me dan soms zo'n slechte moeder. Ik hoor mensen vaak zeggen dat je als moeder voelt waarom je baby huilt en of je er wel of niet iets aan moet doen. Nou ik weet echt niet altijd of ze huilt vanwege honger of krampjes of een vieze luier of om aandacht. En ik weet ook niet altijd wat ik er aan moet doen.

6. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @jekkia ja ik kolf me suf haha. het was 80 zelfs ipv 70. gisteren een gesprek gehad met een van de afdelingsass. die is kraamverzorgster geweest met ervaring op bv gebied en die zag niks verkeerds aan de bv ze had er ff naar gekeken. maar nu gaan ze er dus extra vetten in doen omdat ie niet aankomt ? lijkt mij niet zo vreemd als ie maar 60 krijgt. zal wel aan mij liggen maar ik snap er geen zak van haha morgen gewoon nog ff vragen.

@kaatje thx meis. het is af en toe echt ff grrr.

ze zijn in het zh wel heel lief voor ons en robin hoor maar soms is het gewoon ff klote dat het voor mijn gevoel niet opschiet. over 5 dagen is ie al een maand oud pfff wat gaat dat hard zeg. het is echt zo raar we hebben een kindje erbij maar thuis merk je er niks van. ben elke dag weer blij als ik het zh zie dan maakt me hart een sprongetje lekker weer bij me mannetje.

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dreames, veel baby's hebben vaak een huiluurtje en huilen dan om "nix"
    Als Levi hier huilt kijk ik eerst of hij moet eten, vieze luier heeft, speentje wil, krampjes heeft of gewoon getroost wil worden... maar soms helpt niets en blijft hij huilen.. Misschien heel gemeen maar dan laat ik hem maar even huilen. Zolang het niet van dat hysterische krijsen wordt :-?
    en je bent geen slechte moeder hoor ! Knuff

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    kopt, heeft mijn drolletje ook wel eens, zoals nu. Dan heeft ie even een krampje en slaapt daarna weer lekker verder!

9. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    ook ik kijk meestal even of er echt iets aan de hand is met michelle, zo niet dan laat ik haar even.. maar ook weer niet te lang.. (vanmorgen d8 ik ook ik laat haar even huilen, kwam bij haar en overal traantjes op dat lieve koppie van der.. ze was helemaal overstuur.. en ik moest er bijna van huilen dat ik zoveel traantjes bij die lieverd zag!)

Vandaag bij de appie natusan bedtime badritueel gekocht.. net even gestest.. en guess what? dametje ligt nu gewoon heerlijk te koesen! :)
    nu zou je denken dat ik ook even kon rusten.. nou mooi niet want cambuur (voetbalclub) speelt hier (wonen we heel dicht bij) en een en al herrie hier.. ambulances, polities en bovenal al dat eeuwige geschreeuw .. GRRR en ik krijg al zo weinig rust!

Alvast trusten dames!

10. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Dreames, volg gewoon je gevoel. Ze hebben nu echt nog niet door dat jij komt zodra ze schreeuwen. Als jij haar wilt troosten lekker doen. Als je haar wilt laten liggen omdat ze niet al te hard of overstuur huilt, ook lekker doen.

Je leert je kindje met de dag beter kennen dus ook de huiltjes herkennen zodat je weer wat er aan de hand is.

Komt allemaal goed, hoort er allemaal bij. ;)

11. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    @Elise, jeetje dat is schrikken dat Giovanni 3 keer blauw is geworden. Gelukkig kunnen jullie bij de kinderarts terecht. Succes!

@Tweety, balen dat het weer uitgesteld is! Dikke knuffel!

@Dreames, Femke huilt eigenlijk nooit, alleen als ze zich meldt voor de voeding. En soms heeft ze even nodig om in slaap te komen, dat laat ik haar dan ook doen, zo lang ze zich maar niet helemaal overstuur huilt. Dat hoor ik tegenwoordig wel. Enne je bent nog een slechte moeder hoor. We moeten onze kids nog leren kennen, ga op je gevoel af!

@Lindaa, heerlijk dat Michelle lekker ligt te slapen!

Hier een druk dagje gehad, dus ik duik lekker mijn bedje in! Slaap lekker allemaal, tot morgen!

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb babyfoon met camera dus hou hem zo in de gaten!

13. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    dat is nog veel gemakkelijker ;)

14. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Tweety, wat balen dat het weer is uitgesteld..lijkt me ook ontzettend moeilijk om hem iedere dag weer achter te moeten laten in het ziekenhuis. Sterkte!

@Dreames, Britt huilt eigenlijk ook bijna niet, maar als ze huilt pak ik haar altijd op om te troosten. Ik kan haar niet laten liggen en heb ook niet het idee dat ze het nu al gebruikt (volgens vele kan het de eerste 6 maanden ook niet).

Gisteren ben ik voor het eerst met Britt onder de douche geweest..want lag ze te genieten...echt geweldig om te zien! Ze had de laatste voeding om 21:15 uur en kwam toen pas weer om 2:00 uur en vanmorgen om 6:00 uur...overdag echt stipt om de 2,5 tot 3 uur dus ik geloof echt dat het werkt :D

15. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @tweety nou meis. vervelend hoor. succes he. dikke knuf

hoi meiden. Zijn er hier veel mensen die naast de bv ook nog afkolven. ik ben daarnet mee begonnen mag nu van CB, maar hoeveel moet hij dan nu drinken als we hem een flesje geven. en er komt helemaal niet zoveel bv uit met kolven. herkennen jullie dit?

16. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Elise, ik had dat de eerste keren ook met het kolven, je moet het leren. De beste tips zijn: ontspannen gaan zitten, niet te gefixeerd bezig zijn met het kolven, eventueel de kleine bij je in de buurt zodat het toeschietreflex komt. Dat werkt echt, gisteren had ik 115 cc met kolven! Wij hebben Femke tnt 1 keer een flesje gegeven, en inderdaad moeilijk in te schatten hoeveel ze wil. Ik had toen een flesje met 80cc daarna leek ze nog honger te hebben, dus kreeg ze nog 20cc bij, waarvan ze er 10 op heeft. Dus ik zou niet te veel in een keer opwarmen, want je moet het anders daarna weggooien. Het is even kijken dus...Succes!

Hier vannacht van 12 tot 3 met Femke bezig geweest, ze had weer enorme krampen. Ik herken het nu direct: het begint er al mee dat ze aan een stuk door wil drinken, gewoon wel 1 uur aan een stuk. En beentjes optrekken, een rood hoofd en krijsen uit het niets. Zo zielig.....Ik vind het ook zo typisch dat het dan in een keer over is zo na een paar keer. Om 3 uur kreeg ze nog een keer voeding en is toen als een roosje in slaap gevallen....

we krijgen zo visite (had best nog even op bed willen liggen na zo'n nacht...) morgen hebben we lekker helemaal niks gepland!

fijne dag, tot later!

17. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    Hey meiden,

bedankt voor jullie antwoorden. Vind het wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die niet meteen weet wat te doen of waarom er gehuild wordt.

18. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @steen dank je voor de tips. heb de eerste keer 30 tot 40 cc gekolfd dus het zal wel goed komen. de volgende keer proberen we het gewoon weer.

die kleine wordt steeds wakker als hij in de reiswieg ligt te slapen en als ik hem daarna in de box leg valt hij weer als een roos in slaap. gisteren avond en vannochtend. fijn want ik hem ook nog ff lopen snoezen op de bank.

19. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik meld me hier ook even snel. Aimar heeft net flink gedronken ligt nu heerlijk in mijn armen ui te buiken...
    Zo gaat papa hem voor het eerst samen met de kraamhulp in bad doen!

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    afhankelijk van zijn gewicht! gewicht in kilo x 150 : aantal voedingen per dag.

Baby van 4000 gram met 6 voedingen per dag:

4x150:6= 100cc per voeding

Deel Deze Pagina