@funnyme: oh herkenbaar! DAt heeft Raven vorige week een paar dagen precies hetzelfde gehad. Ik heb haar toch maar eruit gehaald en getroost en dan weer wegleggen om de 5 minuutjes even aai over de bol tot ze in slaap viel. Na een paar dagen was het over. Zou toch wel bij sprong kunnen horen (aangezien de meiden iets vroeger waren zitten ze nu bij de 8,5 maanden sprong toch). Het stond ook al in Oei ik groei. En ik meen dat meer mama's het gehad hebben vorige week... @miracle: oooook herkenbaar! Dat was de fase vlak voordat Raven zelf leerde omrollen alle kanten op. Ze wil wel maar kan nog niet, en dat levert frustratie en boosheid op. Wat ik meestal deed was haar weer omrollen naar de rug en even afleiden of een liedje zingen, kiekeboe spelletje doen etc. Ik zou haar idd ook niet steeds terugrollen want ze wil het zelf leren (wordt JAimy dan ook zo boos als je haar terugrolt...?) en een beetje frustratie is ook wel goed om haar uit te dagen om iets te leren. Maar als ze echt hysterisch wordt zou ik haar toch even afleiden. Straks als ze ineens alle kanten op rolt heb je er geen kind meer aan! Even doorbijten meid!
@iris, parr en ingeltje: leuke dag gehad dus? Idd eerste keer dat ik Ewout gezien heb! Lekker knulletje met knalrode wangen (was ie moe van alle indrukken?) Raven was weer bij de gastouder geweest vandaag en kwam enigszins hyper terug. Lekker moe maar wilde niet slapen, bleef maar gillen. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Zo ging het. En ook steeds huilen en dan weer gillen en pruttelen en dan weer stil. Na een uur drukdoen viel ze eindelijk in slaap. Ik wilde nog ff delen dat ze vandaag de wipper over zich heen getrokken had en dus klem zat tussen de wipper en de grond (lekker handig haha), ze had niks hoor. En ik wou ook nog f delen dat ik in een week 1,5 kilo kwijt ben. Lang leve niet teveel koekjes en zo eten. Nog 0.8 kilo en ik ben weer bij de magische 70 grens! En dan nog min 5 kilo te gaan maar goed... het begin is er zeker!
@ Parr , Ingeltje en IrisB: Leuke foto's ! Ziet eruit als een geslaagde middag ! @ Tweety: Nope , ik was House aan het kijken Nu is hubje thuis en die heeft Footbal factory opgezet @ Yule: De ene keer word ze wel heel erg boos als ik haar terug rol naar haar rug , maar de andere keer begint ze te lachen en te brabbelen en gaatze verder spelen. Als ze dat doet is het haar echt gegaan om aandacht van mama.. Als ze boos word als ik haar terug rol weet ik dat ze het dus zelf wilde doen.. Tis moeilijk soms maar we komen ook hier wel weer uit.. Ik duik nog ff de bank op en daarna me bedje in ! Fijne aaf nog en alvast weltrusten ! Tot morgen !
julia slaapt al heel de avond, heb haar om 6 uur wakker gemaakt en toen mopperde ze al dat ze moe was, na haar groente en yoghurt had ze alle energie en om kwart voor 8 werd ze moe. dus pyjama aan en naar bedje toe, voeding wilde ze niet waarschijnlijk wordt ze zo nog ff wakker voor een voeding en hopelijk slaapt ze vannacht ook een beetje en het liefst in haar eigen bedje. morgen nog een lekker dagje met mijn meisje en dan weekend. zondag hebben we communie van mijn nichtje, iemand nog tips voor een kleinigheidje? en iemand een idee waar ik een goede witte legging kan kopen? niet zo een die door schijnt maar een goede? het regent hier trouwens pijpenstelen en het flitste net ook xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Mijn smama had vandaag opgepast (altijd op donderdag), maar ik heb het gevoel dat Sara doorheeft dat oma er is en ze daarbij meer kan doen. Bij ons kan Sara gerust 20-30 minuten op het kleed spelen zonder ook maar enige echte aandacht. Bij oma is het na 5 minuten piepen. Ja en oma gaat meteen kijken.... dus krijgt de jongedame haar zin. Verder had ze een raar slaapschema vandaag, wilde steeds op haar buik gaan liggen en oma kwam haar maar terugrollen omdat ze het eng vond om haar op haar buik te laten liggen (?!?) Dus sliep ze pas na lange tijd en dus tot laat. Ik kwam later thuis, maar mijn vriend heeft zijn moeder erop gewezen dat Sara nog een baby is, maar wel al bijna 9 maanden en dus niet achterlijk. Die heeft echt wel door hoe ze oma moet bespelen. Oma moet echt wat strikter worden en niet meteen opspringen bij iedere piep. Doen wij ook niet. En als Sara op haar buik rolt en even babbelt, gewoon laten liggen en haar niet terugdraaien. Onbegonnen werk en Sara wil blijkbaar op haar buik liggen. Maar ja, smama he... zitten we te eten, hapt Sara ver naar voren en krijgt lepel dieper in haar keel. Niets aan de hand, maar oma meteen tegen mijn vriend "O kijk nou uit". Dus mijn vriend zegt: Sara moet zelf maar uitkijken en rustig eten. Rare blik... Ik vertel dat Sara vorige week zo druk was op het aankleedkussen, dat ik haar even zonder speelgoedje of zo in haar bed heb gelegd en pas terug ben gegaan toen ze weer rustig was. Weer een rare blik...haha... Volgens mij vind smama ons maar streng. Maar had het er met mijn moeder over en die geeft me groot gelijk. Je moet onderhand toch beginnen met 'opvoeden'. En dat vinden wij ook... consequent en strikt zijn, draagt naar ons idee alleen maar bij aan duidelijkheid voor Sara. Weet ze waar ze aan toe is. En wij merken dat het werkt, want ze is bij ons vrolijk, lief en kan zichzelf heel goed vermaken. Nou wat willen papa en mama nog meer...
Helaas mijn zusje is gezakt.. Ze bedacht vanochtend dat ze haar theorie nog bij mijn ouders had liggen,dus ze werd hier opgehaald met de lesauto. toen naar mijn ouders om haar theorie te halen. Mijn moeder was thuis en kregen weer woorden.dus ze is opgefokt aan het afrijden begonnen waardoor ze niet geconcentreerd was. Balen want volgende week loopt haar theorie af. Ga zo wel even met haar praten dat ze morgenavond toch even met mijn ouders moet praten. Want ze kan hier ook niet eeuwig blijven of ze moet ons financieel tegemoet komen want kan op het moment echt geen 4de mond voeren Ferry is vandaag met Levi bij de huisarts geweest voor zijn droge huid en exzeem. Nu een zalfje mee gehad ( geen hormoonzalfje ) Funny, gewoon volle koemelk?. Ik dacht ook dat het vanaf 10 maanden was pas,maar jouw cb zegt dus vanaf 9 maanden..ga tegen die tijd wel even kijken hoe ik uit kom met zijn voedingen Missy, schrikken ! Wij hebben vorige week ook zijn bed naar beneden gedaan.vanacht om 03.00 lag hij ook op zijn buik te Pisum, zo best zwaar ! Levi was 71 cm en 9050 cm. Maar ja hij is actief genoeg dus verbruikt al het extra's wel Queen, schattige foto en bedbekleding Jale, jee nog een tandje Parr, Ingeltje en Iris, leuke foto's. leuk ook om nu eens foto's van ewout te zien..zie ik niet vaak voorbij komen namelijk Yule, gaat goed met je gewicht ! Jannes, wij beginnen nu ook al met opvoeden hoor. ze hebben dondersgoed in de gaten wat ze wel en niet mogen doen. Hier idd ook af en toe rare blikken hoor van andere.. Nou dan zijn wij ook maar streng, makkelijk of consequent, niets mis mee volgens mij. Levi lag met moederdag bij mijn smoeder op een tuinkussen ( buiten op de grond ) zegt ze "kijk uit straks rolt hij op de tegels" ja dan ligt hij een stukje harder vond ze geloof ik ook maar raar
Arme meid, leuke verrassing maar hoop dat ze niet al te lang blijven en doorgaan naar familie. Mijn familie kan net zo zijn helaas. Maar komt wel goed meid. Er is genoeg te doen wat niks hoeft te kosten. (bos in, naar strand, picknicken in park, naar museum (rabo geeft vaak korting) of fietsen, sla het krantje uit de buurt open misschien is er iets "hollands" tedoen in de buurt) Leer ze maar hollandse pot eten , maak je elke week grote pot stamppot
Juist ik ook, mocht juist geen volle melk geven. Ach, geef nogsteeds opvolgmelk maar alleen omdat ik die druppels altijd vergeet.
@Kaatje: Bij zoontje van vrienden (die is nu ruim 1) werd ook vanaf een maandje of 8 consequent gedrag doorgevoerd en ik zie zoveel verschil met mijn nichtje. Hij snapt duidelijk 'Nee' en heeft bij de blik van papa of mama meteen door dat iets niet mag. Mijn nichtje begint meteen te mauwen als je haar ergens op wijst. Gaat ook heel dramatisch huilen. Heel vermoeiend. Zei ook tegen mijn s-moeder: wanneer zijn ze dan baby-af en mag je ze ergens op wijzen. Ik wil, nu Sara kruipt, niet dat ze met haar handjes in de plantenbak zit. Kan die wel weg gaan zetten, maar ik wil gewoon dat ze het niet doet als ik het haar vraag. En idd.. zou ook niet zo moeilijk doen over de tegels. Soms moeten ze dingen gewoon leren door het te ervaren. En soms wordt er ook wel heel voorzichtig met kleintjes omgegaan. Levi kan echt wel op tegels liggen en kruipen. Als hij het niet fijn vindt, laat hij dat vanzelf wel merken.
Ja idd. Hij viel hier van de week ook heel hard met zijn hoofd op het laminaat..nu kan je er een drama van maken en een uur blijven troosten,maar hij krijgt een dikke knuffel en dan zeg ik "koppie stoot, luisje dood" en over is het. Vind soms wel dat kinderen te lang vertroeteld wordt,maar dat zijn dan wel vaak de kinderen die van die hysterische buien krijgen in de winkel als je een keer nee zegt.
Wij zeggen hier: "Sara, boem is ho, dat is nou eenmaal zo" als ze zich weer eens tegen de tafelpoot stoot. Al doende leert men...
Jannes, ja idd. ze leren dingen toch met vallen en op staan. Jekkia, ja hoop het ook. ze zit nu een film te kijken en daarna ga ik wel even met haar praten
Funny Matice heeft dat ook sinds een paar nachten kost me 1-2 uur voordat hij (meestal in mijn armen) in slaapt valt. Zijn zus Raven had dit vorig jaar ook toen ze 8 maanden was. Het gaat voorbij. Tis een van die leuke fases Tegen de tijd dat ze een jaartje of 4 zijn slapen ze wel redelijk door (zeggen ze)
Het was een rustige avond hier....hoefde niet veel bij te lezen. Vriend van ons is hier geweest, we hebben lekker gegeten en een filmpje gekeken en natuurlijk weer veel gepraat! Femke wil vanavond niet echt in slaap komen....terwijl ze doodmoe is, dus hopelijk zijn dat geen voorboden voor de nacht. @Parr, wat een super leuke foto's! @Funnyme, ik ben van mening dat een kleintje dat ziek is het gewoon nodig heeft om lekker bij mama in slaap te vallen, als het gewoon niet lukt. Het is dan meestal maar voor een paar dagen he, dus dat wennen zal wel meevallen. Succes! @Jannes, hihi liever strenge ouders en een lief kind, dan altijd maar makkelijk doen en een verwend kind, toch? helemaal mee eens dus! @Kaatje, balen dat je zusje gezakt is, en al helemaal als het komt doordat ze zich niet heeft kunnen concentreren door de ruzie met je moeder... @Anno, lekker dat Julia zo goed geslapen heeft vandaag, hopelijk gaat het vannacht ook goed. @Yule, hartstikke goed dat je afgevallen bent! Meiden ik ga lekker slapen, tot morgen!
Even mijn aantal berichten op een mooi rond getal afronden Teruste dames. Nog een daggie werken en dan weekje vrij