Oh, haha, ik lees je bericht nog een keer en ik zie dat je precies schreef wat ik net post... Lekker wakker ben ik weer, NOT!
@tweety: nee precies, je weet toch pas op het moment zelf wat je ermee kunt en wilt. Je kan het ook zo zien: beter een toetje gegeten dan helemaal niks. In een toetje zitten ook voedingsstoffen. En als je kind een toetje niet bijzonder lekker vind, is het ook geen verlokkertje om zijn/haar bord leeg te eten. Dat is dan net zoiets als zeggen: als je lief bent krijg je een dropje terwijl je kind geen drop lust (ofzo). Hangt dus ook weer erg van je kind af wat wijsheid is. Ik snap dat als je alles hebt geprobeerd het niet erg uit maakt wat je doet op het laatst.
idd yule. en als je dan mensen hebt die zeggen het is een fase dan #$#%%&%^&#% maar het is aan het over gaan gelukkig het is toch een fase mar wel een hele lange hihi. wat een sago weer is het zeg regen en donker bleeee. had plannen om de tuin te doen maar dat wordt niks misschien dat het later beter wordt? straks iig ff schappies doen bij de aldi met hubbie die is een dagje vrij heerlijk lang weekeind met z'n 4tjes. gelijk ff bij de zeeman spieken of ze nog wat leuks hebben die zit ernaast hihi. nog een nieuwe speen halen voor robin ben er weer eens 1 kwijt wordt ik zo moe van van ie krengen elke keer foetsie compleet verdwenen.
Goedemorgen! Hier een goede nacht gehad! Aimar was wel om 5:30 wakker (weer in slaap met speen) en om 6:30 maar na even brabbelen was hij weer stil en slaapt nu nog =D> Opvoeding etc. Ik kan me goed vinden in het verhaal van Ingeltje, ik sluit me er bij aan. Dat is ook hoe ik het wil gaan doen. Maar in wat Tweety schreef zit denk ik ook veel waarheid. @ Ingeltje: jemig wat een rit! En inderdaad dat is al k*t en dan kan je het niet goed gebruiken als hubbie er ook nog eens over door blijft zeuren.... @ Yule: Toen ik Aimar voor het eerst pap ging geven heb ik ook eerst 90/3 met 4 scheppen gegeven en daarna een fles 90/3 laten drinken. Nu eet hij wel gewoon zijn hele bordje pap. Maar moet ook zeggen dat Aimar vaste voeding erg leuk en lekker lijkt te vinden. Woensdag at hij voor het eerst een half broodje met appelstroop, meteen kauwen met die kaakjes en geen vies gezicht vanwege de appelstroop. Gisteren bij KDV 1 heel broodje op! En toen ik zei dat het de 2e keer was dat hij een broodje met appelstroop kreeg, keken de leidster mij helemaal verbaasd aan Jij 70 kilo???? Dat zou je helemaal niet zeggen! Ik vind trouwens dat je een goed figuur hebt hoor! Wel fijn dat het niet snoepen al zo goed helpt! Bijnamen voor je kleintje Daar hadden jullie het ook nog over. Hier heeft Aimar verschillende bijnaampjes: - Aimarcito Pequeñito (betekent klein Aimartje) en dat zeg ik altijd op een bepaalde toon en dan moet hij lachen! - Slome Henkie (aangezien hij niet de snelste is que rollen, zitten e.d.) - kleine man -Tigrito (tijgertje, zegt papa altijd tegen hem, in de Dom. Republiek noemen de jongens hun 'homies' altijd Tigre, en dit is dus een verkleinvorm ervan) - oma's mannetje (zegt mijn moeder altijd tegen hem!) En onze kater Whiskey heeft de bijnaam: El monstro/het monster! haha Vandaag een drukke dag: Groentehappen voorraad voor Aimar aanvullen naar mijn moeder om haar een beetje te helpen in het huishouden nu ze zo'n rugpijn heeft. Schoonmoeder ophalen vanavond een feestje Ik ben benieuwd hoe het oppassen van schoonmoeder vanavond gaat. Zal haar wel zeggen dat wanneer Aimar wakker wordt en ze gaat zijn speen geven dat ze dan niks moet zeggen tegen hem (doe ik ook nooit want dan denkt meneer dat het feest is). Zal vast wel goed gaan.... Zijn speen dondert net op de grond dus hij zal wel wakker zijn Tijd voor pap!
Ook goedemorgen! Kate heeft doorgeslapen, maar toch ben ik brak Viel gisteren ook over de speelgoed auto die Kate heeft gekregen gisteren van haar tante. En dan speelgoed auto bedoel ik eenje waas zij zelf op kan zitten. Viel ook nota bene op mijn bekken >< Doet nu auw Ik ga ook de zwembad bellen want ik heb nog geen foto binnen Ook zag ik net op hyves dat Paul's nichtje gisteren ochtend bevallen is met 39w van een dochter, Joëlle!
Woont er hier een mama dichtbij Haarlem en houdt die mama van merkkleding voor kids voor weinig geld?????? Of wie wil er wel voor naar Haarlem rijden???
Hier een goede nacht gehad. na een moeilijke start met Sophie kwam Anna om 22 uur omdat ze dorst had. Flesje gegeven en even gekroeld en naar bed. Hubbie is er 1x uit geweest voor een speen. Om 630 toen hij eruit moest heeft hij allebei de meiden een fles gegeven en weer teruggelegd in bed. Ze zijn nu 10 minuutjes wakker maar spelen lekker in bed. En lachen heel hard als ze elkaar zien, zo schattig! Vandaag ben ik officieel ontzwangerd!!! Mijn dametjes zijn alweer 9 maanden!!!! Ik ga even wat water koken en douchen, heb een ontstoken oog en die zit telkens dicht geplakt. Lekker als ik vanmiddag op bevallingswacht ga.
@Anno, ik heb een mooie witte legging vd Miss Etam. @Jannes, ow dus Sara slaapt ook op der buik? Sinds wanneer doet ze dit? Mike draaide namelijk gisteravond weer op zijn buik, maar weet niet zo goed of ik hem dan moet laten. Omdat hij dan dus begint te brabbelen en gillen van plezier. @Kaatje, wat jammer dat je zusje gezakt is. Lijkt me zeker verstandig als ze even met der ouders gaat praten. Heb t misschien niet meer gevolgt, maar gingen je ouders nog uit elkaar? @Yule, hier ook.. Mike heeft na 1 x stoten al geleerd dat het laminaat hard is haha.. Een bord pap voed natuurlijk meer dan een flesje. Omdat er meer schepjes pap ingaan. Mike drinkt zijn papfles bijna nooit helemaal op in de ochtend maar heeft er wel genoeg aan. Hoeveel drinkt/eet Sara nu over de hele dag? @Funnyme, ik merk aan Mike ook dat hij weer in een soort fase zit. Ook wil hij alleen maar bij mij zitten en mag ik zelfs niet naar een ander kijken. Heeft hij ook vooral s'avonds last van. Ik geef gewoon even toe en wieg hem dan of blijf bij hem in de kamer. Gaat vanzelf wel weer over.. @Queen, wat een mooi dekbed zeg! Ik was toen heel zeikerig en wilde alleen maar alles in de kleur blauw wat bij de kamer paste. Nu heb ik wel spijt, want heb nog zoveel leuke dekbedden gezien. @Pisum, nog een leuke verjaardag gehad? Oww, dus Rayyan snapt nu wel hoe hij op de buik moet slapen? Dan is er nog hoop voor Mike.. Wanneer gaan we daten? Wil ook naar jou toekomen hoor. Pff.. hier was het weer 6 uur vanmorgen. Wie hadden dat nu nog meer? Of gehad, is dat vanzelf weer overgegaan? Zou het met de 8,5 maand sprong te maken kunnen hebben dat ze dus opeens eerder wakker zijn? Vandaag is Mike bij Smoeder, ben benieuwd.. Hij zal in het campingbed ookwel gaan draaien. (Hoop 't stiekem, want ik heb al maanden het gevoel dattie een buikslaper is.)
Morgen mama's, Even een kort berichtje, want ik moet zo nog een heleboel doen aangezien we vanmiddag een weekje weg gaan. We hebben er zin in, al ziet het er wel naar uit dat Quinten de waterpokken gaat krijgen... Dat zou niet zo leuk zijn (aangezien we dan niet kunnen zwemmen enzo) dus ik hoop dat het niet zo is. Ik zal jullie vréselijk missen ! Tot volgende week!
opvoeden: dat opvoeden is alleen maar goed hoor, zo weet je kindje waar hij/zij aan toe is en daar krijg je alleen maar makkelijke kindjes van. julia gooit graag alles op de grond en na 2 keer oprapen laten we het liggen, dan gaat ze gewoon iets anders doen. leuk spelletje maar we zijn niet gek. eten: als julia moeilijk doet is ze kalar. een collega heeft een kindje die moeilijk doet met eten, ook 8 maanden en als hij zijn brood niet wil krijgt hij melk, als hij melk niet wil krijgt hij yoghurt en als hij dat niet wil krijgt hij diksap, verder is ze nog niet gekomen, ja daar ga ik echt niet aan beginnen hoor. laatst had ik het er met een collega over, mensen aan de zijlijn hebben altijd makkelijk praten. net als met julia en 's nachts niet willen slapen. kreeg meteen commentaar van een collega dat ik haar bij mij in bed had genomen. ja na 5 nachten niet slapen moet je iets. en rik had al die tijd wel goed geslapen maar daar wilde ze niet naartoe dus lette hij op dat er niks gebeurde, hij kan wel heel licht slapen als hij maar wil haha @kaatje balen van je zusje hopelijk kan z ehet uitpraten bij je ouders! @parr auw! *&^$%&&%auto ook! ego: tijd voor een feestje, julia heeft voor het eerst sinds 5 weken helemaal doorgeslapen, van 10 uur tot half 7. aangezien ze al weken 's nachts 1 a 2 keer wilde drinken stonden mijn borsten op klappen, dus na de voeding uit bed en 160cc gekolfd. heb nu al de badkamer gedaan, julia in badje gehad en zelf gedouched. nu ff lekker mama tijd en dadelijk brood halen, rik is slim maakt al het brood op. moet ook luierzakken halen want die zijn ook bijna op. miss ff op de koffie bij mijn broer. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Bijnaam: hier mopperkontje ook nog. Ik denk altid bij die opvoed dingen: wat wil je zelf? Wil je zelf elke keer 4 verschillende dingen moeten koken tot je kind eindelijk wat eet? Nee toch? Dus ook niet aan beginnen. Ik ga babyzwemmen, tot later (eerste keer in mijn eentje!)
Goeiemorgen! Kijken hoever ik kom, want was laat vanmorgen. Ewout besloot dat ie om 7u nog wel wat wou booben, dus kon pas om 20 na 7 opstaan, douchen, alles klaarleggen (euh ja, sorry, doen we al lang niet meer de avond ervoor ), verschonen en aankleden. Gelukkig heb ik nog kolfrecht (en te laat omdat Ewout wou booben valt daar ook onder ) minimeeting Ingeltje en parr: vond het supergezellig dat jullie er waren. Alleen jammer van de files en al helemaal jammer dat je daarna nog gezeur kreeg en arme Julian (en mama) *knuf* Stomme files ook. Maar was dus erg leuk. Julian en Kate zijn (uiteraard )super leuke en schattige ukken en denk dat ze zich wel geamuseerd hebben. Niemand heeft gehuild, dus was helemaal geweldig. Snap alleen niet waarom ik het zo'n goed idee vond om de vloer te gaan dweilen als er daarna 3 babies over heen zouden gaan. Ik kan alweer opnieuw dweilen (en heb al gestofzuigd, jawel ). foto'sHele leuke foto's parr! En ja... nu zien jullie Ewout (en mij) dus ook een keertje. Ik ben beetje (extreem) paranoïde over foto's van Ewout op internet. Dus ik plaats ze zelf eigenlijk niet. Parr heeft er een heleboel watermerken overheen gegooid, dus mocht deze keer wel toetje Ben het eens met tweety en Ingeltje (en misschien nog wel mensen) dat "geen toetje" geen straf mag zijn. Al ben ik het ook niet helemaal eens met toetje als beloning. Ik wil eten eigenlijk niet linken aan iets anders dan louter eten. Je krijgt een toetje omdat er toevallig een toetje op het menu staat (en dat is dus niet elke dag). Dus niet "geen toetje als je je bord niet leeg eet" maar ook niet "je krijgt een toetje als je nu flink je bord leeg eet". opvoedenWil hier ook graag uitgaan van het positieve en daarmee duidelijke grenzen stellen. Al denk ik dat je in het begin idd wel vaak "nee, mag niet" en handje wegtrekken zal moeten doen. Maar wel proberen uit te leggen waarom iets niet mag. Ik ben iig wel voor een beetje streng zijn. Ik wil niet dat hij zomaar op verplaatsing (en thuis ook niet) kasten gaat open trekken oid. Hmm, collega's zijn er. Ik ga straks wel verder. Fijne vrijdag allemaal!
@Pupke, ik duim voor jullie dat Quinten geen waterpokken krijgt!! Veel pezier aankomende week! Zal jou ook missen. @Anno, wat goed van Julia! @Yule, veel plezier!
@pupke, veel plezier deze week en hopelijk krijgt quinten geen waterpokken, zou zonde zijn net als je op vakantie gaat @missy ja ben ook helemaal blij mee, zij ook haha heeft net lekker geslapen en is nu op de grond op onderzoek uit. @yule veel plezier en succes, zal ff wennen zijn de eerste keer alleen @iris, werkse. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx