[quote="pisum"dat van die schoonfamilie had ik hier ook nog niet verteld hoor. samengevat: we werden dinsdagavond gebeld dat mijn zwager, zijn vrouw en hun dochtertje (uit Marokko) vrijdag op bezoek komen. ze wilden het eigenlijk niet zeggen en het een verrassing houden. en dan ineens bellen van: we staan nu op het vliegveld (in Brussel..) kom ons maar halen! ze hebben gewoon een ticket geboekt zonder enig overleg (wat als wij op vakantie zouden zijn.. en we moeten ook gewoon werken) en gaan ervan uit dat wij ze vanalles in NL gaan laten zien. en ze logeren ook bij ons dus.. in ons rommelhuis waar voor de helft geen elektrisch is en wat nogal gehorig is. ze willen niet zeggen hoe lang ze blijven, en mijn man wil dat niet vragen 'want dat is onbeleefd'. ik durf het zelf ook niet te vragen want dan zijn ze beledigd. prima hoor als er mensen komen en ze mogen ook wel blijven slapen. maar op deze manier voel ik me enorm overvallen. en ik denk ook niet dat ze zich realiseren hoe duur alles hier is in vergelijking met Marokko, maar ze gaan er wel vanuit dat wij ze meenemen naar Amsterdam en Rotterdam en weet-ik-veel.. vandaar dat ik baal, want we zitten nu financieel ook nogal krap.[/quote] beledigd of niet bij mij hadden ze er niet eens ingekomen, niemand bepaald mijn leven. Ik weet heus wel dat het in Marokko heel anders is en dat het echt familiemensen zijn maar ik moet er niets van weten. In overleg vind ik alles prima en kan iedereen blijven slapen/eten etc maar niet onverwacht. En nu helemaal in julie situatie pisum, je moet al zuinig doen omdat je mannetje zijn baan kwijt is... .... heel veel sterkte en succes!
Goedemorgen, zo nog even stofzuigen en dan is het huis weer aan kant. Levi kwam weer om 02.30. Volgens mij sliep hij nog dus zal wel een droom geweest zijn. Inge, knuff. Idd niet de beste tijd om vanuit amsterdam te vertrekken, niet handig van hubbie om dan zo door te zagen terwijl je moe bent van het rijden en een huilende Julian Vind het een prima methode hoor om het positief te brengen ipv negatief Tweety, oke dan is het wel een ander verhaal als hij echt bijna niets eet, dan heb je het toetje als vulling. Yule, toen we begonnen met pap op een bordje at Levi het in het begin ook niet helemaal op. Ik geef het dan als lunch maar moet daar op tijd mee beginnen. Als hij te moe is of al te veel honger heeft heeft hij ook het geduld niet om het op te eten Parr, jee weer een baby in de familie. gefeliciteerd FunnyMe, 9 maanden. wat gaat het hard he Pupke, veel plezier Roshi, geef Jenna maar een dikke knuff
ook de dames zijn weer goedgekeurd =D> Melk persoonlijk zou ik dat pas doen vanaf 12 maanden, wat het CB ook zegt.
Zijn er nog baby's die net als Aimar nog niet van rug naar buik rollen??? Had het al gevraagd maar niemand reageerde.....hihi is Aimar vast de enige SLOME HENKIE! Nou de voorraad groentehapjes is weer wat aangevuld met 3 hapjes courgette, paprika en rijst! Ik heb het wat groffer gelaten zodat Aimar stukjes leert eten. Ik spring zo onder de douche (jaja ik zit nog schandalig laat in mijn pyjama.....) en dan effe pistoletjes zalm halen, ga ik mijn mams verrassen met een lekkere lunch. Aimar blijft dan bij papa thuis.... doei!
Ik kom ff snel zwaaien, ga weer verder met het uit aan kant maken ...... Misschien dat ik vanmiddag nog ff bij kom kletsen! *zwaaaaaaaai*
@Eva, ik heb eerlijk gezegd geen idee.. Maar ze hoeven pas bij 9 maanden te rollen, daarna is t pas nodig om ernaar te laten kijken. Mike is nog wel de enige samen met de meiden van Funnyme die geen tand hebben. @Ingeltje, ja dus lijkt mij een tussenslaapzak met alleen bovenhesje genoeg. Is namelijk dik genoeg voor deze warmte ookal zou hij zonder dekens komen.. Al word hij wel vaak wakker als hij zonder dekens ligt..
@steen: oooooh, sorry, had het op mijn werk gelezen maar ben thuis vergeten de lijst aan te passen. Komt in orde! @parr: jeeeeeeeej! een nieuwe baby in de family! Wat vervelend dat je over die auto gestruikeld bent trouwens, kan je er lekker bij hebben met je bekken. @iris: ben het met je eens, toen ik onder de douche stond vanmorgen bedacht ik me dat ook (goeie plek om na te denken altijd). Ik wil eten niet met liefde of braaf zijn associeren. Raven hoeft van mij ook helemaal haar bord niet leeg te eten. Daar kweek je alleen maar potentieel overgewicht mee (dat je uit gewoonte je bord leeg eet en niet stopt als je vol zit). Maar ik snap ook dat als je kind helemaal niks eet of heel weinig dat je dan wel met een toetje of iets anders kunt komen als beloning. Een stickersysteem zou ook goed kunnen werken misschien. Wat ik misschien nog wel zou doen als ze een heel slechte eter is: als je nog 3 sperzieboontjes eet/als je wat van je ... proeft/ etc dan krijg je... Zoiets. @roshi: oeps, haasten dus vanmorgen! @pupke: veel plezier en hopelijk blijft Quinten waterpok vrij @jannes: vanmorgen 6.37 (om precies te zijn was dat de tijd dat ik wakker werd van haar, waarschijnlijk lag ze al langer te kraaien). ik hoop echt dat het nog later wordt weer... pffff dit is vermoeiend namelijk. Ze wil niet meer naar bed daarna. Zwemmen was super leuk! Alles ging eigenlijk heel makkelijk, behalve dat het een goeie workout was voor mama want alles is zo zwaar! MC + Raven, tas mee, en dan Raven een half uur omhoog houden tijdens de les. Pfffffffff, ik ben gebroken! Ze is ook echt heel zwaar, misschien wel over de 10 kilo nu. Onder water heb ik niet gedaan, durfde ik niet na 4 maanden niet zwemmen. Heb zelf een traumaatje van onder water gaan dus ik wil dan echt 100% zeker weten dat het goed gaat. Heb het met de zwemjuf besproken en we gaan volgende keer samen oefenen.
Gek is dat .. dat je niet wíl vergelijken met andere baby's , maar het toch steeds doet...! Ik wil zo graag dat Julian gaat zitten, want dan kan ik op vakantie met hem fietsen op Terschelling =D> en dan ben ik jaloers op alle zittende (zelfs lopende!) baby's hihihi En Kate was gisteren zooooooooo schattig, die deed allemal dingetjes na! =P~ Als Parr met haar hoofd schudde ging Kate het ook doen... zo lief! En Ewout die ging nakletsen. Ik weet wel dat mijn schatje weer andere dingen heel goed kan, maar het zitten staat wel heeeeeeeeeeeeeeel hoog op mijn ranglijst. Leidster op KDV vertelde dat fietsstoeltjes echt heel gevaarlijk kunnen zijn alsze nog niet sterk genoeg zijn om zelf te kunnen gaan zitten. Een kennis vn haar had het wel gedaan en het kindje heeft uiteindelijk haar nekje gebroken.... (en zou zelfs zijn overleden? weet niet of dat helemaal waar is, maar goed) ik kan me nu wel voorstellen waarom, als ruggegraat en nekspieren de hobbels nog niet kunnen opvangen, dan breekt dat dus gewoon Dáárom moeten ze dus eerst zelfs kunnen zitten, aantonen dat het sterk genoeg is!
parr, Irisb en Ingeltje> leuke foto's!! Fijn dat je mannetje het tegen zijn moeder gezegd heeft. Jenna is 7 maanden maar is bij s-ouders ook heel anders als bij ons of het kdv. Mijn s-mama springt ook direct op als Jenna piept, gelukkig weet ze dat ze het thuis niet voor elkaar krijgt dus ik zeg er nooit zoveel van maar als ik er thuis "last" van krijg dan zeg ik er wel iets van.
IrisB: Ik vind toetje ook geen beloning hoor, ik bedoelde juist meer dat je alleen een toetje krijgt als je netjes je bordje leeg hebt (en daarbij dus ook rekening houden met grootte van portie enz). Dan heb ik het ookmet name over de fase dat ze opeen met eten enorm moeilijk gaan lopen doen (6 of 7 jaar?). Bordje niet leeg? Geen probleem! Toetje krijg je echter alleen als je goed hebt gegeten. Maar goed, misschien wordt Julian wel een enorm makkelijke eter en is het helemaal niet nodig natuurlijk.
@ingeltje: ja dat is echt heel belangrijk. En niet meteen gaan fietsen als ze een week kunnen zitten, maar echt pas als ze een tijdje los kunnen zitten. Want fietsen is al snel langer dan 5 minuten. In het begin ook echt alleen maar 5 minuten doen en langzaam opbouwen. Ik zou het ook wel willen maar ik doe er echt voorzichtig mee want het is idd echt niet goed voor het nekje/ruggegraat. (beetje shaken baby syndrome principe) Zelfde geldt voor vervolg autostoeltjes te snel gebruiken. Als je remt schieten ze naar voren en dan komen er best grote krachten op de nek te staan. Ik heb om niet in de verleiding te komen nog niet eens een fietsstoeltje aangeschaft. Terwijl ze toch nu bijna 9 maanden is. Pas als ze zit ga ik een stoeltje kopen. Ik herken het wel hoor. Toen Raven ooronsteking had ging ze enorm achterlopen op alle kindjes. Ze rolde niet meer terwijl Kyani toen al kon zitten en een hoop andere kindjes (waaronder Julian) al rondjes draaiden en omrolden etc. Ik had toen ook dat ik graag wilde dat ze weer iets leerde. Maar het kwam vanzelf en nu gaat het weer heel snel. Ik weet zeker dat Julian ook net voor zo'n hobbel zit en over een week (of 2) ineens weer heel snel gaat!