Hahahaha, terwijl ik mijn SMS van Kaatje hier zat te typen heeft Parr al geupdate. Dus ben ik spuit 11 nu (he Parr! )
@jale julia slaapt al 5 weken 's nachts slecht en nu ben ik er klaar mee ze is nu nog aan het mopperen ben er net bij geweest, gisteren nog uit bed gehaald om rustig te krijgen en nu wordt ze al rustig als ik er alleen bij sta dus wordt wel beter. knuff terug aan kaatje tweety al iets bekend? xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hey meiden! Hoe is het met jullie? Ik baal echt dat ik geen tijd meer kan vinden om goed bij te lezen... Ik lees af en toe de laatste twee blz maar daar word ik niet echt wijzer van. Meer tijd kan ik er op dit moment echt niet voor vrijmaken. Vind dat wel heel erg jammer! Ik heb ook nog een vraagje aan jullie, ik hoop dat jullie er toch eventjes tijd voor willen maken, ondanks dat ik zo ongelooflijk onfatsoenlijk ben om niet op jullie dingen te reageren. Ik hoop dat het allemaal goed met jullie gaat en met jullie kleintjes. Met Isis gaat het prima. Ik ben inmiddels begonnen met het afbouwen van de borstvoeding. Vorige week ma, di en woe heb ik op mijn werk nog één keer gekolfd en daarna, toen ik weer vrij was op donderdag, heb ik haar 's middags niet meer aangelegd. Dat ging eigenlijk heel soepeltjes zonder stuwing. Nu krijgt ze 's ochtends en 's avonds nog de borst, en dat wil ik zo nog wel een tijdje vol houden. Ik vind het heerlijk dat ik van het kolven af ben! Maar nu mijn vraag. Nu ik dus niet zo veel bv meer geef ben ik erg bezig met het streven naar een heus ritme. Is dit een beetje een fatsoenlijk ritme voor Isis? 6.00 borstvoeding (dan wordt ze wakker en heeft ook echt honger, zou van mij wel wat later mogen.... ), daarna direct weer terug in bed. 9.00 wakker, fruit 11.30 boterham met daarna fles van 150/5 12.30 op bed 14.30 wakker, liga/soepstengel/rijstwafel/fruit met wat diksap 16.30 slapen 17.30 wakker, warm eten 18.00 borst 19.00 op bed 22.30 papfles met 180/6 opvolgmelk (moeten we haar meestal voor wakker maken) Is dit wat? Ik ben tot nu toe nooit zo heel erg van de schema's geweest maar ik vind het nu wel fijn om daar toch steeds meer naar toe te gaan. Ik wil zo half juni helemaal stoppen met bv en dan 's ochtends een fles geven en bij de warme maaltijd niet meer, maar yoghurt na bijvoorbeeld. Dan krijgt ze dus nog drie flessen. Ik hoop dat de dames van de schema's er eens kritisch naar willen kijken. Isis lijkt het overigens wel goed te vinden zo. Soms is ze wel wat zeurderig waar ik 'vroeger' dan de borst zou hebben gegeven. Nu lijkt iets gaan doen samen ook wel te helpen, of anders wat diksap. Groetjes Azeb
Gizem heeft hier ook een maand of 2 slecht geslapen...niet in d'r eigen bedje willen slapen, anders was het krijsen! Ik was er dus ook echt klaar mee, en op deze leeftijd gaan ze alles weer net even wat beter begrijpen, dus ik dacht 't is nu of nooit. En het heeft gewerkt! Sindsdien slaapt ze goed. Ik zou dus nog even volhouden als ik jou was. Ik deed, in bed, huilen, na 5 minuten er naar toe, ff troosten, weg gaan, was het dan weer huilen, na 10 minuten er naar toe, ff troosten en weer weg, en dan iedere keer 5 minuten extra...Nu hoef ik niet eens meer er heen te gaan want ze huilt niet eens meer (klop het gelijk even af).
@azeb: geeft niks hoor meid dat je geen tijd hebt. Lijkt mij een prima schema! Wij zijn al heeeeeeeel lang van de late avond voeding af maar blijkbaar heeft Isis dat nog nodig. Ik geef ook nu yoghurt na, ongeveer 50 cc denk ik, dat gaat prima. Alleen wil Raven nog steeds een uur na de warme hap haar fles. Dus het kan zijn dat als je de BV 's avonds laat vervallen, dat ze toch nog een klein flesje wil maar waarschijnlijk doe je dat ook (de late fles geven nog).
@azeb: ik zit alleen nog te denken: waarom geef je die late fles nog eigenlijk, als je haar wakker moet maken? Je hebt best kans dat ze gewoon door slaapt tot de volgende ochtend als je die weglaat. Het is normaal rond deze leeftijd dat kindjes 12 uur achtereen slapen namelijk (dus van 19-7 ofzo).
@Tweety: jeetje, wat rot!! @Parr: bedankt voor de update over Kaatje @Yule: wat ontzettend lief van je vriend! @Azeb: schema ziet er prima uit. Al vraag ik me af of ze avondfles om 22.30 uur nog wel nodig heeft. Aangezien je aangeeft dat je haar wakker moet maken. @Miracle: ach ze zal nog heel vaak vallen, maar toch is het niet leuk.
@ Kaatje: He bah zit je de hele dag in de zenuwen word het pas morgen ! Iig een hele dikke knuffel van ons ! @ Tweety: He bah wat vervelend meis.. Bij twijfel altijd bellen... * Edit zie dat je dat gedaan hebt .. Hou ons op de hoogte ! * @ Azeb: Is het idd niet slimmer om de laatste fles van 22.30 weg te laten ? Gezien het feit je haar daarvoormoet wakker maken.. Ik zou kijken of ze niet doorslaapt tot de volgende ochtend @ Jannes: Ja meestal zeg ik ook als ze haar hoofdje stoot o.i.d en ze begint te mopperen : "Al klaar , niks aan het handje" Maar nu verschoot ik wel ff want het zag er echt erg hard uit En haar reactie was na 2 huilkreten dood leuk gaan zitten lachen hoe mama haar sust Geef ze is ongelijk
Hey meiden! Dank jullie wel voor je reacties. Wij hebben dat ook wel eens gedacht, zou ze hem echt nog nodig hebben, die laatste fles. Dus weer eens geprobeerd om hem niet te geven, maar dan slaapt ze veel onrustiger, komt vaker voor een speentje en rond een uur of drie is ze dan wel echt hongerig. En dat is met bv prima te doen, maar midden in de nacht een fles staan klaar maken lijkt mij niet echt heel relaxed eerlijk gezegd. En af en toe is ze nog wel wakker rond tien uur, half elf, en dan ook ontroostbaar zonder fles. Dus we durven het eerst nog niet aan om hem te laten vervallen. Misschien kan ie wel wat minder vol, maar hij gaat wel (bijna) altijd in één teug leeg.... Misschien dat we het over een of twee weken nog eens proberen of het zonder lukt.
@tweety jeetje meis sterkte julia slaapt. ik ben nog 1 keer terug gegaan om haar speen te geven en haar doekje terug te leggen en toen sliep ze bijna meteen hopelijk helpt het, ik dacht idd net als jale, nu of nooit. bij ons in bed sliep ze makkelijk en binnen een paar tellen of bij mij op schoot. hopelijk slaapt ze vannacht weer door dan hebik er echt vertrouwen in dat we weer op de goede weg zitten xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
@Anno: wat fijn! Toch belangrijk dat ze niet alleen maar bij jullie wil/kan slapen, maar ook lekker in haar eigen bedje. Gaat vast helemaal goedkomen.
Babycook Ik kon nergens in de boeken vinden of het wel óf niet in de vaat mocht Ik bel dus morgen de servicelijn op.. Vid het raar al die barsten ineens.. Ik was gewoon op 55 BIO @kaatje mooie versie van Queen's les @wupje kate heeft nog geen 11cm dus ga ik voor 11 cm 8) @missy idd spannend, ik zou ook pacen als Kate op haar buik ging slapen. Maar ik heb ook geen aerosleep. jij dus wel. Klinkt alsof meneer nog een lekkere houding moet vinden maar wel irri voor jou knuffs @irisb heb je beans on toast ooit geprobeerd? =P~ 4e Als ik in bed lig of de bank en wil Kate voeden heeft zij ook de boob gepakt en begint te drinken voordat ik lig @lola haha ja had ik ook, iemand reed langs en ging langzamer rijden voor mij wel een big hit iig 8) oook Emmen dieren 8) oh wat leuk dat jullie het zo vieren!! @jale cb's altijd ... maar wel lekker apk gekeurd @yule bij de ha ging het redelijk. zal zo op de andere forum melden een beetje. Ik spoel hem altijd om ivm die resten idd. Maar ik kan nergens vinden dat hij wel of niet in de vaat mag. ik was hem gewoon op 55 biowas. Heb jij ook die barsten onderin dan? (rand plastic en groen) Ooooh jou lief super lief *heart thuds* Spuit 11 @freesia lol hebben is nou ook niet goed? dubbele afspraken.. ken dat, vanochtend ook gehad, vertel ik zo in ego Ah Fly weer ietjes beter! beter dan niks meis!! BIG HUG!! @tweety aw nee sofie succes meid!! @anno ik duim dat de hardere aanpak werkt, ook voor jou, helpt als zij niet gaat huilen dan! knuffs @miracle Jaimy kan meer hebben als mama Maar netjes dat zij zelf los zit! Maar dat vallen had ik ook eergisteren in de box, Kate ging ook ineens tok! tegen de spijlen.. allleen geen lachen maar brullen Vind jij suede of leer beter voor oxxy's??
@ Parr: haha daar lijkt het idd wel op ! Ik vind leer beter voor de Oxxy's Die ga ik ook halen @ Anno: Ziet er naar uit dat het de goede kant op gaat ! Zo ben een paar DS spellen aan het downloaden , heb dat ding al ff niet meer aangekeken Hubje slaapt op de bank Gnif Gnif , ik krijg daar altijd plaagbuien van Jaimy heeft om 20.00 de fles gekregen en ze lag gewoon tijdens het drinken te slapen ! We konden haar zo weer in bed leggen en ze slaapt nu nog steeds heerlijk verder..
@Anno: Lijkt Gizem wel, bij ons in bed of op schoot ging ze lekker liggen pitten, maar zodra het haar eigen bedje was...ojeeee....
@ Meiden die voor Oxxy's aan het kijken zijn. Ik heb hier nog nieuwe blauwe zootjes liggen van leer. Wie o wie heeft interesse? Moet morgen wel ff de maat checken maar ze waren Aimar te groot. (liggen namelijk in de kast in zijn kamertje...)En ik moet zeggen dat ik zelf helemaal blij ben met de slofjes van http://www.roosjes.eu. Duurde wel 4 weken voordat ik ze had, maar je kan ze op die site zo bestellen als jij ze wilt (dus qua kleur, materiaal, design) en ze kosten maar incl. verzendkosten 18,60 ofzo. Terwijl je voor Oxxy's en al die andere leren slofjes toch minstens 25 á 30 euro kwijt bent zonder verzendkosten. Ik zal morgen even een foto maken van Aimar's slofjes.
Goedenavond! ik heb lekker weekend Tweety> dikke knuffel voor jou en je kleine mannetje, hoop dat alles goed is en dat jullie snel weer naar huis mogen! Kaatje> kussie meis! Sorry heb niet echt tijd gehad om bij te lezen, was erg druk op werk zo in mijn eentje, ben blij dat het er weer op zit volgende week is vriendinnetje er weer Hele fijne avond allemaal en voor diegenen die een knuffel nodig hebben: