@Steen, Britt trekt ook haar beentje op bij krampen en krijst echt haar longen uit het lijf...zo zielig. Vaak is het meteen voorbij als ze een boertje of windje heeft gelaten. Kolf je naast de borstvoeding omdat je te veel melk hebt of om een andere reden? Veel plezier met de visite. @Eva, lekker genieten hé...succes met het badje. Het is vanmorgen vreselijk in mijn rug geschoten...(tijdens de zwangerschap bijna geen rugklachten gehad, waar ik juist zo bang voor was) en nu begint het weer. Kon de kleine niet eens uit de box tillen...tranen rolden over mijn wangen. (Tilde een wasmand van de grond). Mijn man is meteen thuis gekomen..merk dat het nu weer wat beter gaat (als ik maar in beweging blijf)..hoe stom kun je zijn, kan mezelf wel voor mijn kop slaan.
Wat een schattige foto, krisstel. Hier is het weer tijd voor een voeding en daarna een dutje voor mama en Aimar....
Pfff ik heb zo'n gruwelijke hekel aan middagdutjes gekregen. Ik vermijd het al een dikke week, maar ik trek het gewoon niet meer. 's Nachts zo weinig slaap, dus moet het ergens in halen, maar bah. Ik word altijd zo gaar wakker na zo'n dutje (hmm niet tijden de zwangerschap overigens) en ik voel me helemaal depri als ik wakker word. Net alsof ik Julian heel erg mis als ik slaap overdag. Raar hè... Maar goed, net dus wel heel verstandig een dutje gedaan en nu dus weer gaar Ik ga zo om half 4 weer een voeding doen (als het goed is, Julian slaapt nu nog, maar wordt immers elke 3 uur wakker) en dan ff naar de HEMA, bestelling ophalen. Blijf het lastig vinden wanneer Julian eerder komt dan die 3 uur. Hij komt namelijk nooit later dan 3 uurtjes, wat betekent dat ik meer voedingen dan de 7 á 8 geef. Mijn gevoel zegt dat het geen probleem is, maar het CB vond het aangekomen gewicht van 360 in 1 week wel veel. Ik hoop nu echt dat hij vrijdag niet teveel is aangekomen! Stom is dat, dat ik zo niet echt naar mijn gevoel kan luisteren. Ik zit nu echt af en toe een half uur of een uur te rekken, terwijl hij zijn longetjes leegkrijst. Misschien moet ik me maar niet teveel van CB aan trekken, hij is toch kerngezond?
Ingeltje geef jij bv? Volgens onze CB zou het dan niks moeten uitmaken hoeveel en hoevaak ze drinken. Matice komt hier ook voor 8 voedingen en soms meer en dat was okee. Moest gewoon op commando blijven voeden. Vergeet niet CB is een adviserend iets, dus vooral naar je eigen gevoel luisteren. Kan goed zijn dan iemand anders bij CB weer wat anders zegt (vaak zat meegemaakt. Luisterde eerst ook altijd netjes naar CB, maar laat me niet meer gek maken door hun. Ze geven advies en kijk zelf wat ik er mee doe) Zolang Julian in groene gedeelte van zijn curve blijft is er toch niks aan de hand? kolven kolf hier alleen als we ergens naar toe gaan waar ik geen bv kan geven. Kolf zo'n 120 ml per borst, meer niet anders zit ik straks weer met een overproductie te kijken. Des te vaker je kolft, des te meer productie maak je aan. Kristel wat een superlieve foto! Wat heeft Britt trouwens een hoop haar
Zo net even de kinderopvangtoeslag aangevraagd. Voor degene die het nog niet hebben aangevraagd. De behandeling van de aanvraag kan tot 8 weken duren, dus ze raden aan om het op tijd aan te vragen! Heb trouwens nou al weer zin in een eventuele meeting voor na de bevalling. Lijkt me leuk om al jullie kleintjes in real life te zien
Ja ik geef ook BV... bedankt voor je wijze woorden! Ik denk er zelf ook een beetje zo over, maar durf nog niet helemaal op mijn nieuwe-mama-gevoelens te vertrouwen
@Krisstel, ik kolf om de dag om een vooraad aan te leggen ivm een concert 18 oktober. @Ingeltje, volg je gevoel meid. Met bv maak het écht niets uit hoe vaak en hoeveel de kids drinken! @Dreames, ik had binnen een week al bericht van de belastingdienst met de hoogte van de toeslag enzo, valt niet tegen he...hihi ik ging ook uit van die acht weken, vandaar dat ik al zo vroeg was! Mooie foto's meiden! Heerlijk al die hummeltjes!
Hoe bewaren jullie wat je afkolft eigenlijk? Gooi je verschillende kolf-beurten bij elkaar of vries je het steeds apart in? Want als je maar 50 afkolft de eerste keer en je vriest dat in, dan heb je veel te weinig. Ben heel benieuwd naar de praktische dingetjes! Oh en als je nu afkolft, dan is deze melk op 18 oktober toch niet meer wat de baby wil drinken? De melk verandert de eerste maanden toch nog heel sterk?
Wat ik opvang met bv geven gooi ik bij elkaar in een flesje en dat gaat de koelkast in en dat wordt de volgende dag gebruikt door Ivo zodat ik even kan slapen, zo niet dan gooi ik het weg. Alles wat ik kolf gaat gelijk de vriezer in. Ik kolf een flesje van 120ml vol, zodat er altijd genoeg voeding in zit. (kolf alleen als we ergens naar toe gaan zonder kids of waar ik geen bv kan/durf geven) Als je de bv gewoon laat ontdooien (dus niet via magnetron) dan kun je de precieze hoeveelheid overgieten in een flesje. Bv blijft 2-3 dagen goed in de koelkast en in de diepvries zo'n 3 maanden Je kunt bv ook in die ijsklontjeshouders doen, per vakje heb je dan ongeveer 30ml. Veel doen dat straks ook zo om de fruit/groentevoeding in te vriezen. Als het goed is kolf je alleen als het nodig is dus als het goed is zou het niet mogelijk moeten zijn om oude melk in je vriezer te hebben. Tenzij je teveel kolft om een voorraadje op te bouwen...
Ingeltje, je zat toch aan par te denken? 2 sec later stond er dit: Parr bij deze gefeliciteerd met jullie dochterje!!
Hoihoi! Gisteren niet online geweest, druk druk druk. Eerst CB om te wegen, onze kleine madam was in 10 dagen 550 gram aangekomen! De verpleegkundige vond het prima, Raven ziet er goed in proportie uit vond ze. Dus ik snap niet waar ze bij jou moeilijk over doen Ingeltje! Lekker sch*t aan hebben hoor. Ik was helemaal opgelucht want ik twijfelde de laatste dagen door die voedingsmarathons of ik wel genoeg had, maar dat is dus wel het geval, haha! Ze pieste nog de hele weegschaal inclusief bureau onder daar... Ook meteen een boodschapje gedaan, dat was de eerste keer in de supermarkt sinds 3 weken... Sinds anderhalve dag zit er weer iets normaler ritme in de voedingen, om de 3 uur. Dus dat is ook mooi. Helaas hebben mijn tepels de marathons niet overleefd, ik heb een mega kloof rechts en verschrikkelijk veel pijn. Vanmorgen dus de lactatiekundige nog maar weer gebeld en weer wat tips gehad. Ik ben weer overgegaan op liggend voeden om de druk van de zere plekjes te halen, dat gaat wel iets beter. Waarschijnlijk zal ik ook moeten gaan kolven om de kloof te laten genezen... Daar gaan we dan maar mee oefenen. Zonet zijn we gaan shoppen voor kleding voor de bruiloft. Eerst Raven gevoed, in de maxicosi gekeild, naar de stad geracet, winkel binnen (dure zaak vanwege de service...), eerst ik aangekleed, daarna mijn vriend, allebei ruim 400 euri kwijt en op tijd weer terug voor de volgende voeding...zonder dat Raven wakker werd of ging huilen. Victory!!! Echt een rib uit ons lijf, maar ja, het is de bruiloft van mijn zusje, we zijn super geholpen door een leuke (en eerlijke!) verkoopster die vanalles voor ons uit de kast trok en we lopen er nu super chique en matching bij. Ik ben heel erg opgelucht dat ik passende kleren heb nu en dat het veeeeeeel te duuuuuuur was maakt me voor 1 keer geen bal uit. Maar o wee als iemand iets negatiefs over mijn kleertjes zegt, die krijgt echt een hijs voor zijn/haar harsens.... (zoals mijn moeder...)
Yule gefeliciteerd met jullie nieuwe matchende bruiloftsoutfits Lekker he, even shoppen met de kleine erbij zonder dat er iets gebeurd zoals poepluier of huilen van de honger. Ga hier ook altijd nadat Matice gevoed is met de kids naar de super (mijn dagelijks uitje )
nou vandaag wilde onze chirurg nog ff met ons praten. hij vertelde dat ze toch gaan proberen om vrijdag op te rekken nu snap ik er niks meer van zei ik haha. maar hij vond het in robin zijn belang dat ze dat gingen doen. als er vrijdag geen plek is dan begin van volgende week. hoezo zitten ze niet opeen lijn. ik heb me nu voor genomen alleen nog maar te luisteren naar onze eigen chirurg en me niet meer gek te laten makken door verschillende artsen. ook is het team ingeschakeld die ons het first life support (ofzo heet het) gaan leren dit houd in dat mocht er wat met robin gebeuren thuis dat wij weten hoe te handelen. dit voor als ie naar huis mag. eerder mag ie niet naar huis en hij zou het zonde vinden als het straks zo ver is en wij het nog niet kunnen dus das wel weer positief gelukkig. verder was ie tevreden over robin. en jippie hij is aan gekomen. ze hebben ook een test gedaan waar ze bepaalde dingen uit zijn ademtesten ivm met zijn verbruik en voeding en daar kwam uit dat ie klein beetje te weinig voeding zou krijgen hoop vanavond te horen of de voeding omhoog gaat of dat ze dat morgen gaan doen en of het gaat lukken vrijdag dus fingers crossed.
@Ingeltje, dat lijkt me ook niet makkelijk...wil Julian geen speentje om zijn zuigbehoefte wel te behouden maar het voeden te rekken? Doe hier ook geen middagdutje...kan me er niet toezetten en kom er te gaar uit. Ooh wat een mooie blauwe ogen heeft Julian (net als mama of niet?) Eh...vindt hem wel een mooi jochie voor Britt @Jekkia, ja joh onze meid heeft een pruik! De gyn zei tijdens de bevalling dat het heel veel haar had (dus ik vroeg nog aan mijn man of het echt zo was) heb namelijk altijd geroepen dat ik een kale baby wil haha...maar vind het nu wel heel schattig..ze heeft meteen zo'n eigen karakter @Dreames, lijkt me ook erg leuk...zat van de week al te denken wat voor een gezicht dat moet zijn al die kinderwagen en baby's @Yule, haha lekker hoor die meid van jullie! Goed geshopt hoor..ik dacht dat je zus gisteren ging trouwen..wanneer is de dag? Haha hoop niet dat je je handen nodig hebt om te meppen. Hier gisteren ook eindelijk de brief voor de kinderbijslag gekregen..voor zover ik het heb begrepen krijgen het geld eind december (we gaan het op de spaarrekening van Britt zetten). Toeslag krijgen we hier niet, aangezien we boven de grens zitten.