@krisstel: ja nu trekken we waarschijnlijk nog meer publiek als we ergens lopen met al die kinderwagens. We moeten ook wel ergens heen waar een beetje ruimte is, want ja al die wagens en baby's moeten er ook bij kunnen. Bijslag: heb ik hier ook een formulier voor gehad inderdaad. En de toeslag komen wij ook niet voor in aanmerking. Ik heb vorige week ook al een spaarrekening voor Demi geopend. En natuurlijk de eerste storting gedaan. Volgens mij heb ik nu alles geregeld wat ik na de bevalling moest regelen. De kinderopvang heb ik ook al gebeld en de uiteindelijke startdatum doorgegeven.
@Ingeltje, je kunt de afgekolfde melk van 24 uur gewoon bij elkaar in een flesje doen. En de samenstelling van je melk verandert inderdaad, maar het cb vertelde me dat een week of 3-4 gewoon goed was, om te gebruiken zeg maar. De bv is in een diepvries van max -18 overigens zes maanden houdbaar. Parr, van harte gefeliciteerd met jullie dochter! @Yule, lekker zo shoppen he! En fijn dat jullie geslaagd zijn! @Tweety, je kunt inderdaad maar het beste naar een chirurg luisteren, dat is voor jullie veel rustiger. Fijn dat Robin wel wat aangekomen was. Succes meid! @Krisstel, ik begreep uit de brief over de kinderbijslag dat we dit de eerste week van januari krijgen.... ff eten, tot later!
jippie joehoe de datum staat vast vrijdag gaan ze oprekken als er niks spoeds tussen komt natuurlijk. pfff weer een opluchting. voeding is ook weer veranderd en gaat ook goed tot nu toe dus geen klagen verder. ga nu eerst ff eten heerlijk pizza.
Niets van aantrekken en doe wat je gevoel je ingeeft, dat CB is alleen maar voor advies, elke baby is anders hoor en alleen jij kent je kind het beste. Luca was 2700 gram 2 weken geleden en is nu 3200 gram, ook ruim 500 gram per 2 weken, toch 250 gram per week, die 360 van Julian valt reuze mee, als hij straks gaat kruipen verliezen ze zo snel weer gewicht. Lekker eten geven als ie honger heeft!
he he eindelijk! nu maar duimen dat er niet weer een spoedje tussen komt... Goed om te horen dat Robin is aangekomen en dat zijn voeding nu wordt aangepast. Enne hoe was de pizza?
@ Kristel,sterkte met je rug.. Liefff he zon lachstuipje, echt een superschattige foto! @Ingeltje, wat een mooi ventje hebben jullie ook! En ook al zoveel haar. @Parr, gefeliciteerd met jullie dochtertje! Mooie naam! @Yule, fijn dat jullie geslaagd zijn voor de kleding en Raven mooi rustig gebleven hihi. @Tweety, hier wordt geduimd voor jullie en nogmaals dikke knuffel. Jullie zullen het niet makkelijk hebben met al dat heen en weer gereis. Wonen jullie dicht bij het zkh? Oh lees nu dat ze Robin vrijdag gaan helpen, hopelijk komen er geen spoeddingen tussen. Hier was gister nog de wvk geweest om Yarah te wegen en ze was 130 gram gegroeit in 6 dagen, dus de bv doet het ook goed gelukkig. Ik kan nu ook gewoon elke voeding bv geven en geen bijvoeding meer dmv fingerfeeding, lekker hoor. Elektrische kolf is ook weer weg, dus nu echt gewoon aan de bv. Vandaag met Yarah geshopt, voor zover dat mogelijk is haha. Cyenna was bij mn moeder vanmiddag, zodat ik een middagje alleen Yarah had. Maar wat was het een gedoe weer met de MC in de auto, de kinderwagen + bak. Paste maar net haha. Eigenlijk alleen maar dingen voor Cyenna gekocht. En we moesten nog een cadeautje kopen voor mn neefje, die wordt 3 binnenkort. Krijgen jullie veel kleding van de kraamvisite? Ik heb hier best veel al gekregen en bijna alles maat 62. Hopelijk kan ze straks alles wel aan Hier trouwens ook voeden op verzoek. En idd gewoon doen wat je gevoel zelf zegt. Ik geef trouwens geen speentje. Wil het proberen niet te doen, aangezien Cyenna er ook 1 heeft en echt niet zonder kan. Dat afleren bij haar wordt nog wat.. Dus bij Yarah maar proberen of ze het zonder kan.
@Miranda: jij ook lekker geshopt dus! \ Hier ook al best veel kleding gekregen, allemaal maat 62 of groter. Echt heel erg leuk! En ik heb ook nog tweedehands wat spulletjes gekregen die mensen niet meer terug willen, ook grotere maatjes, ben ik super blij mee. Hoelang kunnen ze in 56 denken jullie? Raven is nu ruim 4 kilo. @Krisstel: de bruiloft is volgende week woensdag. We moeten nog een cadeau in elkaar zetten (ik dacht een oude koffer en die met allerlei kleine cadeautjes vullen voor de huwelijksnacht/-reis). En een speechje schrijven (ik ben getuige) en een A4-tje maken met iets leuks wat in een boom gehangen wordt.
@miranda wij wonden in dordrecht en hij ligt in het sofia kinderziekenhuis in rotterdam is ongeveer een half uurtje ligt aan het verkeer en aan het openbaar vervoer net hoe we gaan we hebben zelf helaas geen auto. heb vandaag de avent handkolf gekocht bij de prenatal het is ff wennen de ene borst doet het goed maar de andere wil niet erg. straks nog een keer proberen.
@tweety: had ik maar geweten dat je een avent handkolf wilde hebben. Heb er hier een ongebruikt liggen, omdat ik geen bv kon geven. Heb alleen de kolf van het ziekenhuis gebruikt. Heb een leuke nieuwe foto van mij met Demi in mn album. Ben trouwens vandaag nog lekker wezen shoppen. Mannetje was thuis dus die kon op Demi passen. Ik heb mezelf verwend met drie bh's van hunkemoller. Eigenlijk ging de 3 voor 2 aktie morgen pas in, maar ik mocht ze vandaag meenemen voor die prijs
@dreames das jammer heb hem vanmiddag gekocht en al gebruikt. misschien kan je hem hier op het forum nog kwijt ofzo. is nooi t weg een 3 is 2 actie. ik wil ook shoppen maar weet niet wanneer ik het moet doen pff zo druk nu. en als we thuis zijn ben ik moe ach komt wel weer. nu kan ik nog wat afvallen hihi dan pas ik straks alles wee makkelijk vorige week op de weegschaal gestaan en toen zat er nog 3 kilo aan. hoor wel van mensen je ben wel afgevallen he joh duhhhh heb een kind gekregen dan verlies je nog wat kilo's haha.
@Yule: is heel moeilijk te zeggen tot wanneer ze 56 aankunnen. Mijn nichtje heeft wel tot ruim 3 maanden 56 gedragen en maar 1 maand 62. Bij vrienden kon hun kindje maar tot een kleine 2 maanden in 56 en heeft echt heel lang 62 gedragen. Wij waren gisteren voor het eerst op het CB. De kinderarts heeft haar helemaal nagekeken. Mondje, oogjes, oortjes, rug, heupen, buikligging, etc etc. Alles was top. Leukste was dat Sara het zich maar allemaal liet gebeuren. Ze gaf geen gil en lag lekker in haar nakie rond te kijken. Wij leggen Sara na uurtje / anderhalf uur wakker altijd wakker in bedje om te gaan slapen.Als ze dan huilde gaf ik paar keer tut. CB gaf tip om haar eerst 15 minuten te laten huilen. Sommige kindjes hebben huilen nodig om in slaap te komen. Nou thuis meteen geprobeerd en het werkt top! Sara slaapt binnen een tien minuutjes en heeft geen tut nodig... fijn hoor. Wel heeft ze het in haar hoofd gehaald om elke ochtend om 6.30 uur wakker te worden. Of ze nou om 3 of om 4 uur eten heeft gehad. Dus dat zal wel haar wektijd zijn... Nou ik ga douchen en dan lekker naar mijn ouders wandelen. Heerlijk ff half uurtje doorstappen en frisse lucht. Fijne dag allemaal.
Lieve allemaal, Allereerst een dikke knuffel voor alle verse mama's. Al die onzekerheden die ik van jullie lees: ik leef met iedereen mee en ik ben trots op elke mama! Ik zal op een paar dingen reageren m.b.t. vragen/opmerkingen van jullie kant van de afgelopen dag(en): Kolven Ik kolf elke dag vanaf het begin. Eerst kwamen er maar een paar druppels uit, totaal 5 CC en nu kolf ik zo'n 5 à 6 keer per dag (dubbele electrische kolf) en is dit per keer tussen de 60 en 110 CC. Luuk drinkt al 6 x 120 per dag, is 4500 gram, en hij krijgt dus zo'n 400 tot 450 CC borstvoeding per dag en de rest aangevuld met kunstvoeding Hypo-allergeen van Friso. Het kost veel tijd, maar bevalt me goed. Lekker met een boekje op schoot, gaat het zo voorbij. Ben meestal zo'n 10 minuten per keer aan het kolven. Elise, het is heel normaal dat er in het begin dus maar heeeeeel weinig uitkomt, het moet gewoon goed op gang komen. Voor een goede kolf --> PM me even. Ook voor andere vragen kan je bij mij terecht als je wilt. Wat ik afkolf, gooi ik bij elkaar als het binnen 24 uur is. Binnen die tijd maak ik het altijd op door het Luuk te geven. Overproduktie heb ik niet. Appie natusan bedtime badritueel Wat is dat? Hoe werkt dat? Krisstel Wat een ongelooflijk lieve lachstuipjes-foto... ik smelt helemaal weg... Ingeltje Kom ook jouw foto tegen... zucht... alle baby'tjes zijn zoooo lief! Die van jou is ook prachtig! Nieuwe mama's Allemaal gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten! De baby'tjes blijven komen Hier gaat het verder helemaal top! Zo genieten mensen... Heerlijk fjn allemaal.. Fijne dag! Liefs, NN
Goeiemorgen! Ben ik ook weer eens. Vraag me af wanneer ik meer regelmatig zal kunnen forummen, maar dat komt vast wel weer. @krisstel: Argh, die rug Is het nu wel weer wat beter? Ewout heeft ook een mooie kop haar. Ik vind kale babies juist helemaal niks (sorry kale babies ), dus ben wel blij (En ja, nog steeds geen foto van Ewout gepost. Geloof dat ik een beetje paranoide ben ivm allemaal rare fototoestanden ) @tweety: Blijf voor je duimen dat Robin snel thuis is. Hopelijk gebeurt er vrijdag nu echt wat, want al dat wachten en uitstellen is echt drie keer niks Wel fijn dat ze jullie first life support gaan leren, dat is toch weer een stap in de goeie richting. @yule: Hoera voor geslaagde shopping expedities kleding krijgen: Wij hebben al hele bergen kleding gekregen, maar allemaal in verschillende maten. Er zijn ook best een boel dingen die echt op de groei zijn. Dus als alles goed gaat, kan ie alles wel minstens een keertje aan @ingeltje: Ik zou me ook niet gek laten maken door het CB. Als je BV geeft, kan je trouwens nooit te veel geven. Wat ie te veel binnenkrijgt komt er op een of andere manier gewoon weer uit. Dus rustig doen wat je gevoel je ingeeft. Hier gaat het beetje op en af. Gisteren is CB langsgekomen en wisten we eindelijk hoeveel Ewout weegt. Hij weegt nu 4160 gram, dus dat is iets meer dan een pond bijgekomen op 11 dagen tijd. Hoera, hij krijgt dus genoeg binnen De wijkverpleegkundige vond dit helemaal prima, dus snap echt niet waar ze zo over zitten miepen wat Julian en z'n aankomen betreft Volgende week mogen we er zelf heen voor de vier weken check up. Voeden begint beter te gaan, al zijn er soms echte dipdagen. Maar het gebeurt meer en meer dat Ewout aanhapt en dan netjes een kwartier doordrinkt. Luier verversen en dan naar de andere borst. Doorslapen doet ie op zijn manier, namelijk van een uur of halfnegen tot half drie *zucht*. En gisteren was zelfs dat er niet bij, want dan heeft hij zowat heel de avond gehuild om onbekende reden. Uiteindelijk moet ie rond een uur of elf bij ons in bed in slaap gevallen zijn (en wij helaas ook, ik blijf het eng vinden ook al word ik dan steevast helemaal stram en stijf wakker omdat ik me onbewust totaal niet beweeg). Werd dan wakker om half drie, netjes gegeten en weer slapen. Om halfzes moest ie dan weer, maar was om kwart na zeven (na verschonen, natte washandjes, ...) nog niet wakker , dus weer 6 uur tussen voedingen in Weet iemand of dit kwaad kan? Er is mij verteld dat je ze één keer mag laten doorslapen, maar dat zijn er dus twee geworden. Denk dat ie gewoon uitgeput was van gisterenavond. Zit wel te hopen dat ie zich om 11u gewoon meldt. En nog een vraag... Ik heb de indruk dat mijn linkerborst veel zachter/leger is dan de rechter. Dus zit me een beetje zorgen te maken over "of ie het wel doet" en dan ga ik maar kolven nadat Ewout klaar is met drinken. De borst lijkt het netjes te doen, maar voelt gewoon raar. Beeld ik me dingen in of is dit normaal? (nu ja, anders maar de LK bellen met de rare vraag van de dag ) Fijne dag allemaal! Ziet er naar uit dat het weer vandaag weer meezit, dus mooie dag voor uitjes (niet dat ik eraan toe kom (visite, dutje), edoch )
@Naannaan: Natusan Bedtime is een soort badschuim/wasgel met lavendelgeur om je baby lekker te laten slapen!
@Tweety, fijn dat Robin vrijdag eindelijk aan de beurt is! @Miranda, goed zeg dat Yarah zo goed is gegroeid en de kolf weer in de kast kan. Wij krijgen ook veel kleertjes (omdat we niet wisten of het een jongen of meisje was komt nu iedereen met roze kleertjes ook allemaal in maat 68. Hebben dus zelf nog wat in 50/56 moeten kopen. @Yule, leuk idee het cadeau voor je zus! Vraag me ook af hoelang ze in 56 kan. Merk dat sommige rompertjes al bijna niet meer dicht kunnen. @Jannes, wat lief dat ze alle controles toeliet, fijn dat alles er goed uitzag. Goeie tip over het huilen. Britt huilde vanmorgen ook en heb haar 10 minuten laten huilen, toen toch maar even geknuffeld en hup mevrouw sliep meteen. @IrisB, ik vind babys met haar nu ook veel mooier haha Gaat wel wat beter met mijn rug. Manlief heeft vannacht haar luiers verschoond en haar uit de wieg gehaald zodat ik kon blijven liggen. Lekker dat Ewout zo goed is aangekomen! Van de ene kant heb ik zoiets ze komt wel als ze voeding wil..aan de andere kant snap ik je twijfel ook wel..durf het eigenlijk niet te zeggen. Mijn rechterborst is kleiner dan mijn linker en Britt drinkt de rechter dus ook helemaal leeg, de linker bij lange na niet. Vannacht kwam Britt weer om de 4 uur wel fijn, beter dan de 2,5 uur van vorige week. Ga haar vandaag in haar wiegje op haar eigen kamer leggen als ze slaapt. Ze wil eigenlijk alleen maar beneden liggen (met lawaai) maar wil dat ze ook aan haar eigen kamertje en stilte went.
@Iris, hier heb ik dat ook dat ik twijfel of er genoeg bv in zit. Maar als ik zie wat ik telkens kolfde zou er genoeg in moeten zitten en Yarah drinkt ook gewoon goed en is daarna tevreden. Maar hier voelt het ook allemaal zachter aan. Zal dan wel normaal zijn. Maatje 56 is hier nog vaak te groot, maar met mouwtjes omslaan kom je een eind haha. Sommige merken verschillen ook echt van maat. Heb een heel leuk spijkerjurkje gehad van Esprit, maatje 50, maar die is echt groot. Lijkt even lang te zijn als een jurkje maat 62 van Prenatal. Da's dan wel weer jammer. Hier ook een beeb met veel haar, vind het ook zo schattig staan. @Jannes, wat fijn dat Sara helemaal goedgekeurd is en alles zo toeliet! @Tweety, je bent al met al telkens dus toch een tijdje onderweg naar het zkh. Hoeveel keer per dag gaan jullie? Yarah kwam vannacht om de 3,5 uur ongeveer en net zat er maar weer 2 uur tussen (om 9 uur en 11 uur), maar ze slaapt nu lekker en hopelijk wil Cyenna ook zo nog ff een dutje doen. Kan ik ff de kledingkast boven uitmesten.
@IrisB: er mag maximaal 6 uur tussen de voedingen zitten, is dus geen probleem hoor, gewoon lekker laten slapen, is goed voor die kleintjes! Als ie gewoon goed eet, poept, plast en aankomt is er niets aan de hand! @Tweety: Morgen is de dag meid! Zie je wel dat Robin een vechtertje is, komt allemaal goed en ik hoop dat je je lieve moie kereltje snel lekker mee naar huis mag nemen! @Krisstel: Ten 1e: wat een lieve foto zeg!! Ik hoorde dat babys lekkerder slapen met geluiden omdat ze dit gewend zijn vanuit de buik, misschien kan je een muziekmobiel aanzetten of een radio als ze écht niet anders wilt slapen? @Maat 56: Luca wordt maat 50 nu te krap, niet qua lengte, maar de breedte, ik zie dat de maat 50 rompers gaan trekken aan de zijkanten, terwijl ie helemaal niet dik is ofzo... Maat 56 is echter nog iets te groot qua lengte, rotmaten, waarom hebben ze geen maat 52 ofzo @Ego: hier is net het CB langsgeweest, Luca weegt nu 3200 gram!, erg goed dus ten opzichte van zijn geboortegewicht van 2700 gram!. Hij krijgt nu ruim 90cc maar mag nu over naar de 100/110 cc en 6 voedingen per dag als hij dit opkrijgt. Meneer ligt nu heerlijk te ronken in zn wipstoel haha. Ik ga zo even naar Amsterdam (lees: 1,5 uur rijden zonder file) even langs mn werk om even te buurten, mis mn maatje toch wel erg en wil hem graag even zien! Luca lekker thuis bij mn vriend, onmogelijk om hem nu mee te nemen voor zo'n afstand.
hoi hoi, We hebben hier weer een prima nacht gehad. Femke kwam om half een, vier uur en acht uur. En daarna hebben wij nog lekker uitgeslapen tot tien uur, heerlijk! net het huis gepoetst, geeft ook weer een goed gevoel! @Tweety, spannend! Ik hoop dat het doorgaat morgen, succes al vast! @MirandaT, ik heb wel het e.e.a. aan kleding gekregen, maat 62-68. Vanaf nu ga ik wat andere dingetjes vragen: de boekjes van woezel en pip en de nijntjes boekjes bijv. Ook vraag ik ook wel cadeaubonnen, maar ik merk dat mensen dat toch liever niet geven.... @Dreames, lekker wezen shoppen! @Jannes, super dat alles goed was bij het cb. hihi en dat Sara het allemaal maar liet gebeuren! @Devischase, veel plezier op je werk! @IrisB, zo lang Ewout tevreden is na het voeden, kun je er van uit gaan dat je voldoende voeding hebt. En natuurlijk ook kijken naar de plas-poep luiers.
Oef.. hier weer een gebroken nacht, de 3 uurtjes redde hij niet, werd 2/2,5 uur. Vervolgnes heb ik de hele ochtend geprobeerd om bij te slapen, maar meneer wil gewoon niet slapen. Ten einde raad om 12 uur maar bed uit (wel tussendoor gevoed en we hebben allebei een hazeslaapje gehad) en hem in bad gedaan. [elf ook gauw gedouched onder een huilsalvo van mannetje. Toen weeer gevoed en nu in de wieg beneden, maar nog steeds wakker! Hmm nee, nu ik kijk, zijn z´n oogjes eindelijk dicht... pffff niet leuk, maakt mezelfs een beetje boos, niet op Julian maar ik kom zoooooo slaap tekort, kan wel janken.. wil zo graag een keer iets meer dan 2 uurtjes achter elkaar slapen
ben er heel even, pfff wordt een beetje gek van de opvang. ben al heel de week bezig met regelen en krijg het gewoon niet rond. wil nu op mijn werk overleggen om dec ook nog vrij te nemen behalve de woensdag want dan heb ik wel plek en dan een oplossing te zoeken per januari want dit schiet niet op. verder hier alles prima, ons meisje doet het goed en vandaag al weer een uur gewandeld en kraamvisite gehad. vanaaf komen de buren en morgen naar het cb dit weekend gaan we naar vrienden en eerst nog naar de prenatal. hopelijk hebben ze daar ook een jurkje voor ons meisje. wil haar zo graag in echte meisjeskleren zien maar maat 50 is nog aan de grote kant dus dat is nog niet makkelijk. sorry voor lang ego maar ga nu ff terug lezen en dan nog ff op de bank voordat ik eten moet koken. knuffels voor iedereen. xxxxxxxxxxxxxxxxxx