September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ingeltje kan Gijs (tog?) niet en keer een voeding overnemen zodat jij even kunt slapen?

Ivo geeft vaker Matice 's avonds een flesje gekolfde voeding zodat ik kan bijslapen.
    Heb ook soms van die onmogelijke nachten (met als Jackpot dat Matice Raven wakker maakt en die ook begint te huilen) en kom overdag ook niet toe aan slaap.

Anno succes, hoop dat je samen met je werk een oplossing kunt vinden. Heb je in jullie buurt geen gastouder zitten, misschien is dat een tijdelijke oplossing?

Devilchase veel plezier op je werk, hoop dfat je geen files tegenkomt

maat 56 ligt hier nog in de kast. Matice draagt nu net maat 50. Maardat kan over 2 weken weer anders zijn ;)

Irisb zolang het doorslapen niet met regelmaat gebeurd is het geen probleem. Soms hebben ze gewoon meer slaap nodig. Vaak komen ze erna wat vaker voor voeding om bij te tanken.

2. nou heb dus een telefoonnummer gekregen van een gastouder die aangesloten is bij onze instelling maar die probeer ik al heel de week te bereiken en dat wil niet lukken.
    nu is mijn vertrouwen daarin dus ook een beetje gezakt.

zit er nu aan te denken om dus dec nog vrij te nemen op de dagen dat we geen opvang hebben en dan vanaf januari misschien toch maar naar mijn schoonmoeder brengen. maar daar moet ik eerst zelf nog over nadenken en het er dan met hubbie over hebben.
    dwz dat ik moet gaan kolven en dat was dus niet de planning. zal het dit weekend een beetje laten bezinken en dan maandag ga ik maar weer verder mee.

kleding maat 50 is hier nog aan de grote kant, 1 shirt valt een beetje klein uit en is nu te klein aan het worden.
    wij hebben ook zo veel kleding gekregen dat we voorlopig niets hoeven te kopen, maat 62 hebben we niet zo veel dus daar kan ik wel voor shoppen.

nou dames ik ga afsluiten, zo eten en dan visite.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Jekkia: ik wil inderdaad begin oktober eens gaan proberen af te kolven. Heb 2e hands kolfje van szus gekregen. Denk dat het nu nog niet handig is, want hij komt nog stipt om de 3 uur (of eerder) en ben bang dat als ik net heb gevoed met links bijvoorbeeld en dan daarna afkolf met rechts, ik nie genoeg melk meer voor hem heb als hij tussendoor weer komt! Heb de hoop dat hij over 2 weekjes misschien wat minder vaak komt!

4. mica

mica Actief lid

13 apr 2008
    120
    0
    0
    hai ik heb ff een vraagje over vloeien ik vloeide zo weinig dat ik t met gewoon met maandverband af kon maar verloor net opeens echt een golf bloed, is dat normaal? bevalling is tenslotte nog maar 5 dagen geleden

5. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @miranda we gaan 1x per dag meestal smorgens en dan een uurtje of 3 achterelkaar. heb nog een zoontje en die wil ook aandacht natuurlijk. soms gaan we wat langer net als morgen ga ik om een uur of 10 naar hem toe en dan kijk ik ff hoelaat ie naar ok mag en blijf zo lang mogelijk bij hem.

vanmiddag net voor we weggingen uit het zh moest robin hoesten en er kwam met hoesten melk mee naar boven. hej ik gelijk de zuster aangesproken waarschijnlijk zit er nu dus al wat ruimte tussen de sonde en de slokdarmwand dat een goed teken.

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    we duimen tweety

mica; kan heel normaal zjn, het wisselt sterk

7. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Hey meiden!

Laat ook even snel iets van mij horen!
    Ben vanmiddag met michelle naar het inloopspreekuur geweest bij het CB, en heb haar even laten nakijken op spruw.. dit heeft ze niet! Ook hebben ze weer haar navel nagekeken omdat die behoorlijk is.. die hebben ze weer aan moeten stippen maar is gelukkig niet ontstoken! Wel heeft ze volgens de wvk, een erg groot stuk wild vlees in dat naveltje.. moet er goed op letten en anders moet ik WEER terug komen!
    Dat ze zo hangt, huilt, niet slaapt en weinig eet, komt dus echt wel omdat mijn mokkeltsje de giep onder de leden heeft :( Ga er dus ook niet met haar er op uit, totdat ze zich weer beter voelt!

even ander vraagje, ik vertrouw mijn "wond" of litteken bij de poes niet echt.. ik heb mannetje er naar laten kijken en die "denkt" dat er een stukje open is.. nou wil ik er voor de zekerheid na laten kijken.. maar bij wie?! de HA of toch de VK of moet ik de gyn bellen die me gehecht heeft?

*sorry dat ik niet heb bijgelezen hoor, ga ik strakjes even doen!*

8. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Oh goede tip om de kinderopvangtoeslag snel te regelen....alleen vind ik het best ingewikkeld allemaal. Ik weet ook niet precies wat ik ga verdienen volgend jaar...of moet ik het inkomen van 2008 doorgeven? Want ik ga aankomend jaar minder werken.... :( Nou misschien is het een klusje voor aankomende week als er even geen kraamvisite is...

Vandaag was de kraamhulp voor het laatst, daar heb ik het wel even moeilijk mee gehad. Raar idee dat morgenochtend om 8 uur de deurbel niet gaat :cry: Maar goed, ik weet dat ik het kan. Mijn vriend is vandaag ook weer werken voor het eerst en heeft avonddienst, dus ben ik tot 23:30 alleen thuis...ook wel spannend. Morgen is hij gelukkig vrij!
    Daarbij speelt er in de familie van mijn vriend het 1 en ander (waar ik liever niet op in wil gaan want dan barst ik weer in tranen uit) en maak ik me veel zorgen om hem. Hij heeft nu veel kopzorgen, zorgen om zijn familie en tegelijkertijd wil hij er voor mij en Aimar zijn...best zwaar voor een nieuwbakken papa...Hij zegt dat ik me geen zorgen om hem moet maken maar ik doe het toch. Naja we zullen zien hoe alles loopt.

Ik ga effe bij Aimar kijken en dan even relaxen op de bank.

9. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Ze vragen om het inkomen van 2008, maar anders zou ik het inkomen van volgend jaar doorgeven. Beter een correctie achteraf waardoor je nog extra geld krijg, als dat je moet gaan terugbetalen.

10. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Kledingmaat: Demi heeft nu maat 56. Maat 50 zit nu echt te krap.

11. jekkia

jekkia Fanatiek lid

wees maar niet bang, dat je te weinig melk hebt zal amper voorkomen. Anders zouden ze op regeldagen ook niet continue aan je tiet kunnen hangen. Alleen de voedzame vette melk die voorin zit is dan weg, de rest is de zoete melk voor het hongergevoel.

Anders kun je altijd nog de borst leegkolven waaruit hij gedronken heeft en een klein gedeelte uit de andere borst.

Vergeet niet de kelk en slangetje van kolfapparaat in een zakje in de koelkast te leggen als je hem hebt schoongemaakt (voor tegen de bacterieen)

Matice heeft een clustermiddagje gehad (*zucht*) hij kwam om 13.30 14.14, 15.30, 16.30, 17.20 en 18.30u (nu maar hopen op een rustig nachtje)

12. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Tweety Ik doe een vreugdedansje voor Robin. Wat een goed nieuws dat die melk omhoog kwam, zou fijn zijn als er inderdaad al wat ruimte tussen zat.

13. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo dames!
    Ik lees wel mee steeds maar heb al een tijdje niet meer geschreven.
    Tweety, wat is het spannend met Robin steeds. Hopelijk gaat het nu echt de goede kant op.
    Eva, wat vervelend dat je man zo veel problemen met zijn familie heeft...
    Hier gaat het goed. Isis is echt een engeltje. Ze slaapt heel veel en huilt heel weinig. Ze komt nu om de vier uur, ik hoop dat dat genoeg is. Ik ga er maar van uit, ze neemt wel wat ze wil toch?!
    Gister en eergister had ze vanaf een uur of zeven 's avonds tot half elf cluster'uurtje'. In die periode wel drie keer aangelegd. Nu heb ik haar om vijf uur gevoed en ze ligt nu nog te slapen als een roosje. Om negen uur toch maar wakker maken als ze nog niet wakker is, anders is ze straks tot midden in de nacht aan het clusteren....
    Isis heeft nog geen regeldagje gehad. Is dat erg? Ze is nu elf dagen oud. Of moet ik die clustertijd in de avond als regeltijd zien?
    Ik word wel gek van de onzekerheid steeds hoor!
    Er komen ook steeds weer vragen bij me op, dan mis ik toch de kraamhulp wel... Morgen komt de vk voor een laatste keer langs, ik hoop dat ze een weegschaal bij zich heeft om Isis nog een keertje te wegen... Ze gaat ook mijn hb meten, ben benieuwd of het al wat gestegen is (was 4,4 na de bevalling).
    Dames, fijne avond!
    Liefs
    Azeb

14. jekkia

jekkia Fanatiek lid

15. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Nog meer gratis baby/mama producten:

Gratis exemplaar kek mama.

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lindaa, denk dat je voor die wond het beste de vk kan bellen. Dat is hier tenminste gezegt voor als je iets niet vertrouwd.

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
  18. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Pfff rotnacht achter de rug...
    Gisteravond geen huiluurtje! Na vijf uur viel ze heerlijk weer in slaap tot negen uur. Toen ik haar toen wilde gaan voeden had ze de luier vol met een beetje groenige poep. Bah ik in de stress natuurlijk, want groene poep duidt op: niet genoeg voeding binnen gekregen is mij verteld. Dus besloten om haar toch maar om de drie uur te gaan voeden de nacht door in plaats van om de vier/vijf uur, wat Isis zelf graag wil. Haar temperatuur was ook wat te laag (36,5), dus voorlopig maar even niet meer in het babyhuisje.
    Dus een aantal keer eruit vannacht (12 uur, 3 uur, 6 uur, werd uiteindelijk kwart voor zeven omdat ze niet wakker te krijgen was). Daarna kwam ze al een uur later weer. Yes eindelijk de regeldag? Zou ik fijn vinden, weet ik tenminste zeker dat mijn borsten weer genoeg geven. Toen ze uitgedronken was om kwart over negen ofzo, bleek ze haar hele luier en alle kleertjes onder gepoept te hebben, met prachtige gele poep. Was natuurlijk een vieze smeerboel, maar wat was ik blij met de kleur!
    Nu ligt ze lekker in de kinderwagenbak beneden, ik heb het idee dat ze zo wel weer wat te drinken wil.
    Vandaag komt de vk langs, ik ben benieuwd naar mijn hb!
    Fijne dag verder dames,
    groetjes
    Azeb

19. HannekeR

HannekeR Actief lid

2 jan 2008
    127
    0
    0
    Brielle
    yeah, ik mag ook mee gaan schrijven hier.
    ik ben eergisteren om 19.43 uur bevallen van een zoon Tycho. hij is 56cm en 4620gr. geen kleintje dus, maar dat had ik ook niet verwacht.
    gelukkig ben ik lekker thuis bevallen (met 41 wk precies)
    de weeen vond ik weer heftig maar gelukkig deze keer niet zo langdurig als bij kim. 12.00 gestript, 16.00 4 cm ontsluiting, 19.00 6cm ontsluiting. 19.30 wilde de vk mijn vliezen breken maar dat gebeurde spontaan in een wee. en een kwartiertje later, na 3x persen was Tycho er. het laatste stukje was mijn wee weg, maar toen moest hij er natuurlijk uit en heb ik gewoon keihard geperst zonder wee.
    de schade is redelijk beperkt gebleven, ben wel wat ingescheurd en geschaafd, maar ach.
    helaas heeft Tycho wel wat vruchtwater binnen gekregen dus drinkt hij pas sinds gisterenavond af en toe een beetje. arme ventje was er blijkbaar goed misselijk van. ik heb een platte tepel, en dat lukt dus nog niet, maar we gaan het zo weer eens proberen met tepelhoedje, dat werkte bij kim ook wel. er zit genoeg in iig, want hij stroomt gewoon leeg.
    kim vindt haar broertje helemaal geweldig en is nu al tekeningen voor hem aan het maken en aan het voorlezen en ze deelt zelfs haar lievelingsknuffel met hem... vanochtend wilde ze hem ook steeds aaien, maar het arme jong krijgt dan niet eens de kans om te slapen. probeer dus maar duidelijk te maken dat ze alleen mag aaien als hij zijn oogjes open heeft. moeilijk hoor voor zo'n kind. heb je eindelijk je broertje en dan kan je er nog niks mee....

zo en nu ga ik eens even een stukje terug lezen. had al wel wat meegelezen, maar er is een hoop bij gekomen.

20. 4days

4days Niet meer actief

Wauw, mijn eerste berichtje hier als echte mama! :D :)

Deel Deze Pagina