September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hoi meiden!

Oeff een dagje niet forummen betekent toch wel zo'n 20 pagina's bijlezen :confused: ! Maar ik ben weer heel wat wijzer nu ;)

- Terug op oude gewicht ongelooflijk maar waar zit ik al precies op mijn oude gewicht en kan ik ook weer mijn oude broeken aan :D Maar ik wil echt snel gaan shoppen want ik wil alles nieuwe mode kopen. Hubbie ziet de bui al hangen wat betreft geld :)

- Gevecht met bv; hier ook bij de 2e borst. Heb het gevoel dat hij dan eigenlijk al bijna genoeg heeft maar toch nog even wil zuigen en dan elke keer weer snel loslaat. Maar als ik het bij 1 borst laat is hij niet tevreden, dus dan maar vechten bij de 2e!

@ Pisum oei vastzitten in de lift, scary zeg met een baby :confused: Gelukkig is alles goed gekomen! Die nabetaling van gas en electriciteit zul je idd niet aan ontkomen, wel balen maar ja. Goede tip trouwens over het in slaap vallen, ga ik ook proberen!

@ Moppiepoppie hmm frustrerend dat je zo graag chocola eet terwijl dat dan krampjes oplevert. Chocola vind ik niet zo erg maar wel jus d'orange. Dat drink ik normaal veel op een dag en kan nu dus niet.

@ She devil petje af hoor meid! Alles alleen doen zal heftig zijn, zeker met zo'n huildagjes. Hopenlijk gaat het nu weer beter

@ Parr weer een beetje bijgekomen na je dipje van woensdag? Oh ik zie dat je vannacht wel een fijne nacht gehad hebt, gelukkig! Succes met nacontrole!

@ Lola super dat je een arbeidsvoorwaardengesprek hebt, proficiat!

@ Kaatje gaaf hoor die douchefoto's 8)

@ Dreames fijn dat het beter gaat met Demi

@ Pupke ook super die goede uitslag!

@ Tweety succes vandaag met de 2 mannetjes, komt zeker goed!

Gisteren wel een lekker dagje gehad, Kyano heeft vrij veel geslapen. Heb nog lekker met hem gewandeld en 's middags moest ik op nacontrole bij de gyn. Het bleek idd te kloppen dat ik alweer ongesteld was geworden en ze zag dus alweer productiviteit bij mijn eierstokken :rolleyes: Moeten dus echt aan de anticonceptie nu :( Ik ga kiezen voor de pil die gecombineerd kan worden met bv. Heb een foldertje meegenomen en een recept gekregen dus ga maar gelijk bestellen.
    Gisteravond was Kyano toch weer wat huilerig en heb ik manlief met hem opgezadeld en ben zelf om half 10 het bed in gegaan. Was echt doodmoe. Gelukkig hoefde ik pas om 4 uur eruit voor Kyano te voeden dus heb toch lekker bijgeslapen.

Ga hem nu maar wakker maken want hij slaapt nog steeds op zijn voeding van 4 uur en mijn boobs knallen zowat uitelkaar :confused: Eerst maar een beetje afkolven anders verslikt Kyano zich dadelijk in al die melk ;)

2. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Goedemorgen meiden!

Gisterenavond had Femke toch weer wat last van krampjes, maar ik moet zeggen dat het lang niet meer zo heftig is en ze is goed te troosten. Daarna weer lekker samen met haar in bad voeden en in bed! En ze heeft tot 5 uur geslapen.
    Het grappige is wel dat ze nu al een aantal dagen elke dag om 8 uur begint te kreunen en steunen, met de speen slaapt ze dan nog wel een tijdje door. Ik hoor haar dan ook scheetjes enzo laten, dus dan is ze volgens mij gewoon aan het poepen...
    vandaag een rustig dagje, manlief heeft late dienst, dus vanavond een avondje alleen. Vanmiddag komt mijn baas op visite.

@Tweety, succes vandaag alleen met de jongens!

@Parr, succes bij de nacontrole!

@Lindaa, dikke knuffel meid, ik hoop dat het vandaag beter gaat!

@Azeb, gelukkig gaat het al weer wat beter met je, rustig aan he!

@Yule, je mag alles binnen 24 uur bij elkaar doen wat je afgekolft, maar net wat Ingeltje zegt zou 25 uur nou echt zo erg zijn?!?!

@Freesia, fijn het dat je zo'n goede backup hebt aan je man!

@Pupke, fijne dag!

@Funnyme, wat een heerlijke nacht voor jullie!

@lola, hoe is het gesprek gisteren afgelopen?

Gisteren geslaagd voor de cadeautjes voor sinterklaas en het gedicht is af, dus gaat straks op de bus!

Fijne dag allemaal,

3. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    he he ken het ja. Paul riep telkens blijf er van af! niet zo aan jouw dochter prunniken! maar als hij niet keek ging ik zo weer verder :) kan the urge niet tegenhouden :oops: alleen blijf ik wel af van de velletjes naast haar nagels. Weet ui ervaring dat als je dier er af haal kan het gaan onsteken (hoezo ook nagelbijter :rolleyes:)

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden
    Hier gister veel te laat gaan slapen (00.00 uur) toen van 04.00 tot 05.00 met Levi bezig geweest ( voeding,verschonen,krampjes,weer verschonen) toen waren we natuurlijk klaar wakker dus tot 06.00 wakker gelegen en om 07.00 kwam Levi weer.
    Gaan zo naar alphen om kleding te shoppen.

Azeb, 5 dagen na de bevalling zat ik op 5.3. 10 dagen na de bevalling zat ik op 6.4 en nu met de nacontrole zat ik op 6.6.
    vanaf 6.5 hoef je eigenlijk niets meer maar de vk vond het toch nodig

Nou ik ga even verder met kolven en kom vanmiddag weer spieken

Fijne dag.

5. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Hihi die Parr :)
    Ik mag van Alex ook nooit pulken. Heb wel van de week een mee-eter uitgeknepen op Jill haar kin en dat deed zeer :( Voelde me helemaal schuldig :oops:
    Velletjes naast nagels laat ik idd ook zitten, als dat ontsteekt doet dat zo'n pijn!

Steen, hier laat Jill ook meer scheten, echt alleen lucht. Veel plezier met je baas vanmiddag!

Wupje, ik wil ook heel graag gaan shoppen, heb echt een nieuwe zwarte broek nodig. Maar het wordt online shoppen denk ik, heb zo'n hekel aan pashokjes :)
    Hier ook mijn oude gewicht, maar nog wel een dikke kop :( Nou had ik die al :) Maar ik zie wel verschil met voor de zwangerschap. Misschien nog wat vocht?

6. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @freesia ahhh een meeeter uitgeknepen bij jill zielig.

op het moment is het rustig hier rene staat tv te kijken en robin ligt eindelijk te slapen in de box. heb net weer ff gekolfd met de symphony (heb hem nog staan) en haal er 30 cc meer uit dan met de handkolf. grappig is dat. het is dat rene dingen begon te doen die ie niet mag anders had ik nog meer uit de li (.) gekregen maar ja mama moest ff optreden haha. nou ga de boel weer ff opruimen voor de fysio komt. tot later

7. lindatj

lindatj Lid

14 mei 2007
    64
    0
    0
    hallo allemaal.

ik ben nieuw hier bij de september mama's.
    mijn dochter is op 16-09-2008 geboren en heet senna. zij woog 4265 gram en was 53 cm lang ( en dat met 37 weken en 1 dag)

op 15-09-2008 zijn mijn vriend en ik nog getrouwd en die dag kreeg ik ook te horen dat ik volgende dag om 8 uur in het ziekenhuis moest zijn..

wat is af en toe toch zwaar met 2 kinderen( heb nog een dochter van 4 )
    deoudste moet iedere dag naar school en ik ben deze hele week al ziek (koorts, misselijk, hoofdpijn) maar als moeder heb je gewoon bijna geen tijd om ziek te zijn... maar gelukkig is het bijna weekend en kan mijn man de zorg op zich nemen en ik lekker uitzieken.

senna huilt veel als ze wakker is.. net of ze niet tevreden is, maar ik weet echt niet wat het is.
    merk wel dat ze veel vecht tegen haar slaap en krijg haar dan ook echt niet in slaap.
    ook met haar laatste voeding is het drama.. om 19 uur gaat ze naar bed na fles en we proberen haar dan om half elf wakker te maken maar lukt echt niet.. als we haar dan na een tijd wakker denken te hebben gemaakt slaapt ze na 2 slokken alweer..
    de ene nacht komt ze dan rond 3 uur en de andere keer rond 5/6 uur.

8. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Welkom Lindatj... leuk dat je mee komt kletsen.

Ook nog gefeliciteerd met je huwelijk. Wat een grappig verhaal dat je de ene dag trouwt en de andere dag jullie dochter is geboren. Wel vervelend dat Senna wat meer huilt. Hoop dat het een fase is waar ze weer overheen groeit.

9. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @ Kaatje, dat is wel weinig slapen.. Toch maar vroeg naar bed vanavond? ;)
    Ik had volgens mij 7.8 ofzo.. En bij de nacontrole hebben ze niks gecontroleerd, zelfs me bloeddruk niet.
    Alleen omdat ik 't vroeg heeft ze naar de onderkant gekeken.

@Steen, hier laat Mike ook veel scheten en soms nog harder dan die van ons klinken haha..

@Freesia, ookal zo'n hekel aan pashokjes! Ik dus ook haha.. Dus ook veel online shoppen hier, alleen kwa maat kom ik dan vaak niet uit.
    Dus moet altijd veel retour sturen. :(

Welkom Lindatj.. Jammer dat Senna zoveel huilt, maar kan bij de leeftijd horen hoor. Mike is af&toe ook erg huilerig.
    Gewoon kijken of er niks aan de hand is zoals honger, vieze luier, slaap of krampjes. En dan gewoon troosten.
    Hier huilt Mike ALTIJD om in slaap te vallen, scheelt een hoop als je dat eenmaal doorhebt en hem dus gewoon laat liggen.
    Misschien over dat voedingsschema, maar gewoon laten slapen anders na de voeding van 19 uur tot ze zelf komt?
    Hebben het hier gisteravond met Mike uitgeprobeerd.
    Na zijn fles van 20.00 uur heeft hij doorgeslapen tot 01:00 uur. En kwam toen pas weer om 05:30 uur..
    Dus bij ons werkt dat beter.

Verder weet ik 't effe niet meer haha..
    Zoveel moeten bijlezen omdat ik een x vroeg naar bed ging. ;)

Vanmiddag lekker naar t winkelcentrum hier! Alvast kijken voor kleertjes mt 62 voor kerst. :D Bij HM hebben ze nu leuke truitjes met blousen.

Hier trouwens wil me ongi niet doorbreken ofzo.. Ene x heb ik helderrood met stukjes in me maandverband en andere x alleen met afvegen. En in de nacht zit er niks in..
    Heb dit nual 4 dagen. Is geen vloeien meer lijkt me?

10. goedemorgen,
    ik heb wel terug gelezen maar ik ben weer 100 dingen tegelijk aan het doen dus ik doe mijn best om te reageren.

welkom lindatj!

@tweety ik ben benieuwd wat de fysio zegt,
    fijn dat het kolven zo goed ging.

shoppen wil ik ook maar ik moet nog zo'n 7 kilo kwijt voordat ik weer mijn oude maat heb, vind het zo jammer want ik zag het al helemaal voor me om lekker te shoppen in mijn verlof, en die is bijna om. shop nu nog wel hoor maar dan voor julia haha.

uhm en verder ben ik het een beetje kwijt. haak nu weer in.

ff nog ego:

julia heeft weer een prima nacht gehad van 11 tot kwart over 8.
    is nu steeds een beetje aan het huilen maar ook tussendoor weer stil.
    net maar even cinababy gegeven want ze leek wel krampjes te hebben. en nu is het al weer even stil.
    pffff heb weer een poetsbui, vermoeiend hoor als alles al schoon is.
    heb al weer gestofzuigd, gedweild, vaatwasser uitgeruimd, wc gepoetst en nu is er zeker niets meer vies.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

11. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Haha Anno, je mag hier wel komen poetsen hoor. Mij lukt nog steeds maar klein stukje per dag..
    Gisteren na ons bed verschonen en de wc doen al kapot.

12. haha ja maar is wel een eindje rijden hoor haha.
    ach julia moet ze weer eten en dan ga ik gewoon uitgebreid knuffelen haha.
    ohw en ik kan speelgoed uitzoeken en poetsen haha een beetje speelgoed kan nu wel in de box dus eens kijken wat leuk is.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

13. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    he lindatj welkom hier!
    gezellig dat je mee komt kletsen!
    Wat grappig dat je de ene dag getrouwd bent, en de andere dag je meisje kreeg!
    Van harte gefeliciteerd!

14. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wil ook PSP hebben, maar lukt me niet om te downloaden.. Bij de installatie krijg ik steeds foutmelding over dattie illegaal is verkregen en dus niet kan openen. :(

15. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goeiemorgen!

Beetje rare week gehad, dus heb alleen maar gelezen en niet geschreven hier. Wordt ff stukje ego nu.

Bedankt voor jullie condoleances!

Gisteren hadden we de begrafenis, dus we zijn woensdagavond naar België vertrokken (anders haalden we het niet ivm file, was nu stuk relaxter). Helaas vond Ewout de auto dit keer niet zo leuk. Tot Nieuwegein heeft ie geslapen en daarna vond ie er niets meer aan (helaas is België nog net iets verder weg dan Nieuwegein :) ) Hij clustert weer erg de laatste dagen/week, maar ja... in de auto kan er niet geclustert worden. Toen we bij m'n moeder aankwamen heb ik hem meteen gevoed en toen we dan gingen slapen wou ie nog 2 keer ff lekker snacken, dus dat deden we dan maar. Heeft dan wel geslapen van halfeen (pfff, zo laat dat we in bed lagen :() tot kwart voor zeven, dus dat viel mee. Helaas heb ik er niet echt van kunnen genieten omdat m'n moeder (die haar bed aan ons heeft uitgeleend, lekker met z'n drieeën erin geslapen - ja-ah, erg stout, met baby in bed slapen :p )een rare matras heeft (Tempur als iemand het kent).

Begrafenis zelf was ie redelijk braaf. Alleen in de kerk wat gepruttel, maar ik was zo slim geweest om te kolven voor het geval dat. Man dus in volle kerkdienst flesje gegeven (had thermosfles met heet water en plastic bakje om fles op te warmen, wat ben ik toch slim :p ). Was alleen heel gedoe, want na de mis, moesten we naar het kerkhof voor as uitstrooiïng en daarna weer terug voor de koffietafel (ja, er wordt in België bij alles gegeten, ook bij begrafenissen, dan zijn er een berg broodjes en koffiekoeken). Vond ie maar niks om heel de tijd in en uit de Maxi Cosi te moeten (en man de kinderwagen maar in en uit elkaar halen)

Voor mezelf was het allemaal wel te doen, omdat ik het al een tijdje verwachtte dat m'n bomma zou overlijden. M'n moeder had gevraagd of ik wat wou voorlezen in de kerk (dat ik nog zelf moest maken ook) en dat is me zowaar gelukt. Had wel niet langer moeten zijn, want tegen einde van tekstje werd het ff moeilijk, maar heb het gehaald zonder huilen.

Gisterenavond waren we dan om 11u of zo weer thuis. Wéér zo laat dus. Ewout heeft weer gegeten en dan geslapen tot halfzeven. Joepie. Maar nu is ie dus alle gevoel van ritme kwijt. En mijn boobs ook. Gisteren konden we natuurlijk niet alles volledig op "schema" doen. Omdat ie zo in en uit de auto gehaald werd, was ie tegen dat hij normaal zou willen eten uitgeput, dus hij heeft erg lang geslapen. En dat moet daarna weer ingehaald worden met extra eten. Soit, we hebben het allemaal gehaald en hoop dat ie in de loop van het weekend z'n ritme weer terug vindt.

Zo, dit was een hele brok ego. Ik kijk wel of ik straks kan reageren op nieuwe stukjes ;)

Btw, hoe zit het nu met de post cadeautjes? Is het de bedoeling dat die maandag ook al aankomen? Moet straks iig gaan shoppen ervoor. En dan nog de horror horrorum, het GEDICHT. Dat doen wij in Belgie dus niet. Heb wel ff voorbeeldje gezien van sinterklaasgedicht, maar toch... hmmm :( En meetingsgewijze weet ik nog steeds niet of ik nu meega (zonder cadeautje dus) of niet. Als Ewout zo ritmeloos blijft, lijkt het me ff geen goed idee... Soit.

16. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.827
    4.057
    113
    Even ego-berichtje.

Gisterenmiddag begon Demi met krijsen. Ze wilde niet stoppen tenzij ik woezel en pip draaide, haar in een bepaalde houding hield en met haar ging staan en wiegen. Gelukkig kwam na driekwartier staan en wiegen mn mannetje thuis, want mn arm viel er bijna af (tenminste zo voelde mn arm) en mn rug voelde heel vervelend (vandaag doet mn rug dan ook ontzettend veel pijn).
    Net was het weer hetzelfde, maar gelukkig is ze nu in slaap gevallen.
    Heb op aanraden maar een afspraak bij de osteopaat gemaakt voor volgende week. Nu wordt het een hele drukke week.
    Maandag: meeting
    Dinsdag: fysio voor demi en CB met prikjes
    Woensdag: osteopaat en mevrouw van Felicitas komt langs.
    Vrijdag: eindelijk op vakantie!

17. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @dreames, waar dient die osteopaat voor dan?

18. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    fysio is geweest ze vond het gelukkig meevallen heb wel wat tips gekregen hoe ik hem het beste kan dragen en in bed leggen. proberen elke dag min 5 min op zijn buikje te leggen. ook heeft ze me geleerd hoe ik hem kan helpen met het ophoesten vn het slijm wat ie nu heeft door zijn verkoudheid. verder vond ze het een tevreden mannetje.(had ze niet 10 min eerder moeten kijken haha gillen deed ie) ook moets ik de box leeg halen en maar 1 speeltje erin zetten. het liefst wilde ze ook dat we de mobiel in zijn bedje weg halen zodat ie niet daarheen gaat kijken maar een speeltje in zijn bedje aan de kant waar ie heen moet kijken.

@lindatj welkom

19. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    zo, net lekker geshopt, zowel kleertjes voor kyani voor de fotoshoot als het kado voor sinterklaas.

ga zo gedichtje doen en hem klaar maken om hem op de bus te gaan doen.

vanaaf komt mijn tante opppassen zodat ik mee uiteten kan met me andere tante die 35jaar getrouwd is. dat wilde ik neit missen. maar ik heb nu 220ml afgekolf, voor 2 flesjes zou dit genoeg zijn of meot ik nog meer afkolven?

20. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Je kan altijd meer proberen toch? Zodat je in iedergeval zeker genoeg hebt voor vanavond..

Hoe doen de FV mama's het hier, maximaal 4 uur tussen de voedingen houden en dan wakkermaken (behalve s'nachts dan) of gewoon wachten tot ze zelf komen?

Want soms doet Mike er wel eens 4,5 of 5 uur tussen overdag. En als hij dat vaker doet per dag komt hij dus niet op 6 voedingen maar op 5.. En dan drinkt hij de dag erna opeens veel meer. En dat is niet de bedoeling. Hij kan wel op 5 voedingen, maar dat betekend dat ze nachtfles wegvalt. En dat doet hij nog niet (maakt ook niet uit, verwacht ik ook niet).

Dus beetje dilemma hier..
    Want als hij hetzelfde aantal uren vandaag doet als gister kom ik zo uit:

09.00 uur 150cc
    13.00 uur 150cc
    18:00 uur 150cc
    22.00 uur 150cc
    03:00 uur 150cc
    07:30 uur 150cc (en deze tel ik dan dus eigenlijk al bij de volgende dag omdat het na 07.00 uur is)
    Of moet ik dan de volgende dag pas tellen vanaf 09.00 uur omdat hij ook toen begon met ze 1e fles?
    HELP hahaha..

Deel Deze Pagina