September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Yule: mijn vriend deed de ochtendvoeding, dus ik kon uitslapen. In dat uitslaapmoment heb ik van jou gedroomd. We hebben elkaar nog nooit gezien, maar toch was je het echt (net foto's op je Hyves gekeken). Je kwam bij ons op bezoek, maar we bleven op het station, want je moest daarna naar de meeting van maandag. En je had zo'n voedingsarmband voor me gekocht. Vreemde was dat Raven en Sara helemaal niet voorkwamen in de droom. Je was een heel druk persoon (veel vertellen en steeds bellen met iedereen) en haalde nog net op tijd de trein naar Utrecht. Ha ha...

2. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    hier is kado op de post gedaan.
    zometeen nog ff luiers halen emt mijn kortingsbonnen die ik heb gehad via de post.

vandaag als het goedis eindelijk woezel en pip boekjes en cd's, dan hebben wij ze hier allemaal.
    Ik wil ze dan wel doorsturen naar de meiden hier die ze dan willen...

vandaag lekker uitgeslapen samen met kyani tot 11uur.

ga ff broodje eten en naar de winkel voor de luiers.
    tot later meiden.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    *zwaait en gaat er weer vandoor *
    Fijne dag ! Bijna Meeting :whistle:

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Toch nog even snel een vraagje. vind dat Levi de laatste paar dagen veel speeksel/slijm heeft. hebben die van jullie dat ook?

5. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Nee is me nooit opgevallen. Wel dat ze bellen blaast als ze honger heeft :)

6. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Hier kwijlen ze veel, maar denk dat je dat niet bedoeld?

7. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Heeft er nog iemand leuke babymuziek om door te sturen? :)

Mijn emailadres staat in mijn profiel

8. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Kaatje het zouden toch niet al tandjes zijn die doorkomen ;)

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jannes, dat bellenblazen doet Levi idd ook als hij honger heeft

FunnyMe, kwijlen doet hij ook.

Maar bedoel meer echt slijm, wat je zelf bijvoorbeeld wel eens hebt als je teveel zuivel eet/drinkt.

10. jekkia

jekkia Fanatiek lid

is Levi misschien wat verkouden?

11. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Nee dat hebben ze hier niet. Anna en Sophie kwijlen alleen wel erg veel. Maar slijm hebben ze niet.

12. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik heb Woezel en Pip deel 3 op de computer staan. Kan die denk ik in de loop van de middag wel omzetten naar MP3 en dan doormailen.

Wie interesse heeft, moet zijn mailadres maar even PB-en, dan mail ik ze door.

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jekkia, heb zelf idd ook al aan tandjes zitten denken. je ziet hier en daar wel witte plekken al op zijn kaak, weet niet of iedereen dat heeft?

14. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.827
    4.057
    113
    Heb net het kerstmutsje gekocht bij de prental en hele leuke foto's gemaakt. Straks met hubbie uitkiezen welke het beste is voor een kerstkaart!

Ik heb trouwens gisteren woezel en pip deel 1 tot en met 3 besteld. Deel 4 had ik al :D Hopelijk komen ze op tijd binnen voor de vakantie.

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik krijg hier met sinterklaas en kerst ook alle delen van Woezel en Pip. hebben zelf 1 gekocht, krijgen 2 en 3 van mijn ouders en zusje koopt deel 4. leuk !

Kerstkaarten: Ben bezig met verschillende te maken via psp. daar ga ik de leukste van uitzoeken en die als foto afdrukken. Hier 1 voorbeeldje.

16. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Deel 3 van Woezel en Pip is zooo leuk. Vooral de nummers van Dinand Woestof, Chantal Janzen en Babette van Veen. Lekkere meezingers.

17. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Lieve allemaal,

Luuk is ziek. Hij heeft het Rota-virus. Hij moet hier zoveel mogelijk voor uitzieken. Hij is er flink ziek van, helemaal niet lekker, heeft hoge koorts en dat kan zo'n 10 dagen duren voordat het weer over is.
    Maar voordat we dit wisten is daar behoorlijk wat aan voorafgegaan wat behoorlijk heftig, zowel voor ons zielige kleine mannetje, als voor Michiel en mij is geweest.

Afgelopen donderdag is Luuk naar het kinderdagverblijf geweest in de ochtend van 9 tot 11: wenuurtjes. Hij had zich voorbeeldig gedragen, maar dronk niet zoveel van zijn fles. Ook overdag was hij een beetje aan het klooien met zijn flessen: de helft leegdrinken, maar niet zo enthousiast en dan later weer een beetje. Ik weet het eraan dat het ritme eruit was omdat hij bij het kinderdagverblijf maar de helft van zijn fles had leeggedronken en het daarom een zooitje was.

Maar om half 10 's avonds maakte ik hem zoals elke avond wakker voor zijn laatste fles en toen ik hem op het aankleedkussen legde, gaf hij een mondje melk terug. Dat gebeurt anders nooit... Toch de fles gegeven, maar hij wilde eigenlijk niet drinken. Ik weet het aan moeheid/ritme dat verstoord was, maar dacht ook: de melk zit hem nog dwars van de volgende fles. Na maar weinig te hebben gedronken (totaal 200 CC minder dan nog normaal), toch maar op bed gelegd. Hij zat maar te miemelen en toen ik hem optilde omdat ik dacht dat hij misschoen toch wou eten of een boertje wilde laten, heeft hij in een boog heel veel overgegeven. Ik heb hem getroost, weer in bed gelegd en hij viel in slaap. Ik maakte me wel een beetje zorgen en ging er vanuit dat hij 's nachts nog een keer voor een voeding zou komen. Om 12 uur werd hij weer wakker, maar geen tekenen van honger, wel hard huilen. Michiel vond dat hij wel warm aanvoelde: bleek dat hij 39,7 graden koorts had!

Wel erg geschrokken, maar een paracetamol gegeven. Hij bleef maar huilen, dus ik heb hem veel getroost, maar mocht hem alleen maar rechtop houden en bewegen en zingen/neurien, dan redde hij het redelijk. Rond een uur of 1 kreeg voelde hij zich weer wat beter, heeft hij weer wat gedronken, koort was gezakt naar 38,5 graden. Na half uurtje op bed slapen, weer getempt en was hij 38 graden. Toen durfde ik hem wel weer op bed te leggen om half 2. Om 4 uur werd hij weer wakker, maar weer niet van de honger en heeft hij weer in een boog zijn eten eruit gegooid en bleef hij maar huilen en hij had weer 39 graden koorts.

Toen heb ik voor de zekerheid het consultatiebureau gebeld, en die adviseerden vervolgens om de huisartsenpost te bellen. De arts is meteen langskomen met een ambulance-auto voor de deur (waren ze toevallig mee op stap, zie je het voor je? Hoop dat niemand zich nu heel erg zorgen maakt, maar anders bellen ze wel aan)... Omdat deze koorts bij baby's onder de 3 maanden bijna nooit voorkomt, maar zowel er dan altijd sprake is van een virus of een infectie/ontsteking (denk aan keelontsteking, hersenvliesontsteking o.i.d.), heeft de arts overlegd met het Antonius-ziekenhuis in Nieuwegein (waar ik ook bevallen ben en Luuk al bekend is) en die gaven aan dat Luuk voor onderzoek naar het ziekenhuis moest. Een baby wordt namelijk van beide erg ziek en bij een virus moet dit uitgeziekt worden en bij een infectie/onsteking kan dit erg gevaarlijk zijn en moet de baby z.s.m. behandeld worden en aan de antibiotica.

Dus wij met een paar spulletjes met Luuk naar het ziekenhuis om kwart voor 6 's ochtends. Daar werd Luuk onderzocht door de arts en daar kregen we te horen dat ze het zekere voor het onzekere moesten nemen en dat Luuk per direct opgenomen moest worden in het ziekenhuis. Omdat niet duidelijk bij een baby is, waar de koorts precies vandaag komt, gingen ze dus allerlei onderzoeken doen om dit te achterhalen. En voordat alle uitslagen er waren, zou hij in ieder geval 3 dagen moeten blijven tot alle uitslagen binnen waren en zeker was wat hij had. Dit was behoorlijk schrikken en had ik écht niet verwacht en was er heel erg verdrietig onder...

Eerst wordt via een katheter urine afgenomen, en ook ontlasting wordt meegenomen voor onderzoek. Omdat een ontsteking meteen bestreden moet worden met antibiotica, krijgt Luuk een infuus, zodat meteen begonnen wordt met antibiotica. Want als over 3 dagen blijkt dat het een ontsteking is en je begint dan pas met antibiotica, dan is dat te gevaarlijk en dus te laat met alle risico's van dien. Net als na de geboorte lukt het infuus prikken niet... ze zien de aders niet zitten in zijn handje. Eerst 4 keer lekgeprikt in zijn linkerhand, lukte niet.. Daarna geprobeerd in zijn rechterhandje, lukte ook niet. En Luuk maar huilen de hele tijd... Omdat het niet lukte, moesten we wachten op de andere kinderarts die wat meer ervaring heeft en mogen we naar de kinderkamer. Een kamer alleen, waar de ouders steeds bij mogen zijn, met een bed waar één ouder mag overnachten. Michiel voelt zich ook helemaal niet lekker, die is dus ook ziek.

Luuk moet veel huilen en is zo moe dat hij soms een oogje dicht doet, maar schrikt steeds wakker van de pijn en krampen en zich niet lekker voelen. Zo ontzettend zielig. Dan na ongeveer 1,5 uur moet hij weer naar de kinderarts en die lukt het gelukkig wel meteen om het infuus aan te brengen aan de binnenkant van zijn ellenboog.

Daarna weer terug naar de kamer, waarna hij na een uur/2 uur (weet niet precies meer) weer opgehaald wordt voor een ruggenprik! Dit om hersenvocht af te nemen om dit te testen op hersenvliesontsteking. Ze raden het de ouders af om hierbij te zijn i.v.m. dat ze hem op een heel vervelende manier moeten vasthouden en in elkaar drukken om de ruggenprik te kunnen zetten.....

Als ouders wil je je kindje dit niet allemaal laten meemaken. Al dat lekprikken, onderzoeken, infuusje, de héle dag huilen van de pijn en krampen, hoge koorts, niet kunnen slapen van de pijn, maar wel doodmoe. Je kan niet anders dan alleen maar heel veel liefde geven, zingen, vasthouden, knuffelen etc etc. De paracetomol onderdrukte de koorts ook een beetje. Mijn moeder is er de hele dag bijgeweest. Rond een uurtje of 3 kwam de uitslag van de ontlasting binnen en dat was 100% zeker het Rota-virus. Een virus dat bij veel kinderen voorkomt waar ze flink ziek van worden en enorm aan de diarree gaan. Nou, die enorme diarree begon 's avonds inderdaad. Dat gaat zo hard, dat het heel ver kan spuiten: vol in een straal op de muur en dat gaat met heel veel krampen gepaard...

Uiteindelijk goed uitslag, want dit betekent: uitzieken. Hoe hij het gekregen heeft, daar kom je niet achter, het is enorm besmettelijk. Uitgesloten is een ontsteking niet, maar de kans is wel heel groot dat zijn koorts komt van dit virus. Ik ga om 4 uur naar huis om even 3 uurtjes te slapen, want afgelopen nacht had ik maar 2 uur geslapen en ik moet nog de hele dag en ik verwacht geen tot nauwelijks nachtrust vanwege Luuk. 's avonds lijkt het wel wat beter te gaan, hij kan soms weer eventjes lachen en hij drinkt weer wat meer uit de fles. Ik ben er weer in 9 uur, Michiel gaat naar huis om te slapen en mijn moeder vertrekt rond half 11 (en die was er al om half 11 's ochtends!) De nacht gaat redelijk goed, hij kan lachen, hij kan wat meer doorslapen, drinkt zijn flessen en de pijn lijkt minder.

Vandaag zijn we om 1 uur thuisgekomen; de kinderarts vond dat hij thuis nu verder mag uitzieken. We horen nog wel de overige uitslagen, maar we verwachten niet dat er iets uit zal komen.
    Hij is nog flink ziek, maar niet te vergelijken met gisteren. We zijn erg blij weer thuis te zijn; dit was flink schrikken. Hopelijk is Luuk weer snel opgeknapt. Komende week thuis blijven, goed in de gaten houden, max aan paracetamol, blijven temperaturen (hij heeft nog steeds koorts) en veel rust, dus weinig bezoek en zeker geen kinderen i.v.m. eventuele besmetting...

Liefs,
    NN

18. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Jeetje zeg, wat een nare toestand! Dat is echt heel erg schrikken en helemaal niet leuk als je kindje opgenomen moet worden en al die onderzoeken moet ondergaan. Sterkte meid en heel veel beterschap voor Luuk!

Komt het virus van het KDV af misschien?

Wat ik me nog afvroeg, kun jij het consultatiebureau midden in de nacht bellen? Dat kan hier niet namelijk.

19. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Naannaan: jeetje, wat een verhaal zeg! Ik kan me voorstellen dat jullie flink geschrokken zijn. Ik hoop dat hij (en je man) er snel weer helemaal bovenop is!

20. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Naanaan, jeetje wat heftig zeg!
    Pff.. moet er echt niet aan denken.
    Vind dat je 't echt goed hebt gedaan allemaal hoor. petje af!
    Hopelijk is Luuk er snel weer bovenop..

Deel Deze Pagina