September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    hallo iedereen!

hier even een vluchtig berichtje van mij.
    Indy is al vanaf half 11 vanochtend wakker :(
    weigerd te slapen en valt alleen even 5 min in slaap bij de voeding!
    Ben om 6u vanavond maar met haar gaan wandelen in de wandelwagen want wist me geen raad meer! ben dood op en erg frusty.
    De laatste dagen is zij heel veel wakker op de dag.
    Is zo klote want ik kom nergens meer aan toe.

Weet iemand of ik gewoon rooibos thee kan drinken zonder dat zij daar last van heeft? ? ? (krampjes en of hyper?)

Vraagje voor de BV dames:
    Voedt iemand al bij met KV en zo ja hoevaak en wanneer plennen jullie dat in?

Ik had vertelt dat Indy nogal frusty is 's avonds aan de borst dus ik twijfel een btje of ik moet bijvoeden ja of nee.
    Het CB heeft haar donderdag gewogen en ze weegt nu iets van 4250 gram ofzo en volgens hun genoeg aangekomen sinds de laatste keer 2 weken terug.
    Volgens hun gewoon een fase wat ze 's avonds heeft... Groeispurt mss? vandaar ook veel wakker?

2. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    En sorry dat ik nu niet op jullie ken reageren maar moet ook nog eten enz maar ik zit best wel met de vraag betreft BV en KV

3. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @SheDevil... is Indy niet oververmoeid? Dan slapen ze ook heel slecht. Dus teveel prikkels en/of teveel gedaan?

Of ze zit in de 8 weken sprong.. dat kan natuurlijk ook. Is echt heel vervelend, maar onthoud dat die overgaan.

4. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Hey allemaal!

@Yule, jeetje wat een vervelende avond en dan ook Raven nog overstuur. Gelukkig alles weer ok nu.

@Jekkia, wat een superleuke foto’s! Jou Raven is ook een schatje zeg!

@Azeb, lees het hier ook van Ranking the Stars, ga het ook zo nog ff op upc kijken.

@Freesia, fijn dat Jill zo goed heeft gedronken met het flesje! Hihi snelle drinker.
    Geweldige kat trouwens! Wij hebben 2 brits kortharen, die waren vaak ook de pineut haha.
    2 jaar terug met Cyenna een kerstkaart gemaakt met muts:

Ik ga over 3 weken foto’s laten maken van m’n meiden en diegene gaat ook foto’s maken van m’n kids met kerstmuts. En daar ga ik een kerstkaart van maken. (ze heeft nu trouwens ook een aktie met kerstfoto’s maken, dus als iemand interesse heeft, kan ik de site wel ff pb-en)

@Ingeltje, wat vervelend dat je borstvoeding lijkt terug te lopen L Hoe is het nu? Oh lees verderop dat het weer goed gaat! Gelukkig!

@Tweety, wat fijn dat Robin steeds meer gaat drinken!

@Missyzuilen, lekker dat je je zo veel beter voelt nu! Je merkt het idd aan je berichtjes :)

@FunnyMe, sterkte maandag met Anna, hopelijk valt het allemaal mee.

@Babystyle, jij ook lekker uit eten geweest dus gister! Ik ook hihi.

@Lola, dat zijn veel kandidaten voor een 1e gesprek. Hopelijk word jij het toch :)
    En hoe ging de fotoshoot?

@Lindaa, hihi idd een zeur zeg. Fijn dat Femke het gister zo goed deed!

@Jannes, haha grappige droom :) en ik heb je ge-pbt. ;)

@kaatje, leuk die kerstkaart!

@naannaan, jeetje wat schrikken van Luuk L. Gelukkig is hij nu weer thuis en knapt hij snel weer op. Sterkte en beterschap!

@Dreames, geweldige foto voor de kerstkaart! Echt superleuk!

@shedevil, zit Indy miss niet in haar sprongetje?

Zoo geloof dat ik iedereen wel heb gehad nu haha.
    Yarah heeft afgelopen nacht eindelijk tot 7 uur doorgeslapen! Heerlijk hoor. Ze had gisteravond kwart over 11 de laatste fles gehad en en dan nu tot 7 uur geslapen. Hopelijk aankomende nacht weer haha.
    Ik zit trouwens op 6 voedingen van 150cc op een dag. Net als vandaag komt ze dan om de 3 uur.

Ik wil jullie alvast ook heel veel plezier wensen maandag en vind het jammer dat ik er niet bij kan zijn.. volgende keer dan maar.

Nou Cyenna wil nu nog ff bij me zitten, dus nog een fijne avond allemaal!

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Tweety, ik heb nog een flesje staan. Kan je overnemen, is allicht goedkoper dan via duitse post. Ook heb ik nog een open flesje, waar maar een paar drupjes uit zijn. (jammer dat je niet bij de meeting kon zijn, kon je ze gelijk meenemen :( )

6. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Wauw, Naanaan, wat zul jij geschrokken zijn zeg! Gelukkig weet je nu wat het is, en gaat het al wat beter.
    Inderdaad super dat je het CB 's nachts mag bellen. Dat mis ik hier wel, een CB.
    Sem geeft de laatste dag ook veel melk terug, drinkt minder goed en hij is aan de diarree. Het is echt lichtgeel. maar gelukkig geen verhoging.
    Baal dat ik geen CB heb, en dat mijn duits zo slecht is....kan hier niet echt aan iemand vragen. Ben daarom ook wel erg blij met dit forum. Kan vaak lezen of meerdere baby's ergens last van hebben enzo.

7. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Dankje voor jullie reactie.
    Sprongetje heb ik ook aan gedacht, vind dat ze erg snel vooruit gaat qua dingen die ze kan.
    Dingen echt volgen , kijken en geluidjes maken.
    Hebben jullu ukkies ook zo'n sprongetje gehad waar ze ook veel wakker waren dan? ? ?
    Overprikkeld zou kunnen maar weet niet waarvan :(
    Ik laat haar zo min mogelijk in contact komen met tv beeld en als die aan staat als we in de kamer zijn dan zet ik het geluid zachter...
    Bezoek hebben we niet gehad...

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    ha jij ook al? hier ook...

9. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Ik lees trouwens steeds dat Sab simplex alleen in Duitsland te verkrijgen is. Mochten er mensen dit willen hebben kan ik het wel halen en via den nederlandse post versturen hoor

10. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Sara heeft het 8 weken sprongetje niet echt gemerkt, maar bij die van 5 weken heeft ze ook een week heel slecht en onrustig geslapen. Werd er ook heel onzeker en machteloos van. Gelukkig was het na 4 dagen over.

11. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Als je Sab Simplex online besteld, versturen ze het via de Nederlandse post. Zoals ik het kon zien aan het pakket, ligt de apotheek vlak bij de grens. Dus zullen ze het wel even wegbrengen om kosten te besparen.

12. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Jannes wat Sara heeft gehad met 5 weken daar heb ik bij Indy niets van mee gekregen omdat wij zh in zh uit gingen en het sowieso hectiek al om was. Het valt me op dat Indy sinds dat ze 's avonds zo vervelend doet aan de borst overdag zo veel wakker is...

13. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    @Ingeltje, ik hou me eventueel ook aanbevolen voor de sab simplex.....

@Sasha, fijn is het he om hier met je vragen enzo terecht te kunnen. Kan me voorstellen dat je in Duitsland toch moeilijker uit je woorden kan komen.

@SheDevil, ik hoop dat het snel weer wat beter gaat bij jullie. Succes!

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Okay, als tweety niet wil kan jij! Je kon ook niet naar de meeting of wel?

15. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Even weer de lijst opgezocht, kunnen we even kijken wie er mee gaan van deze oude lijst:

Ik heb alvast degene groen gemaakt van wie ik weet dat ze zeker meegaan. Ik weet even niet meer wie er niet meegingen, die kunnen namelijk dan op rood :(

Meeting
    1.Kaatje85
    2.Lola
    3.Ingeltje
    4.Missyzuilen
    5.Parr
    6.Roshi
    7.Yule
    8.Elise
    9.Moppiepoppie
    10.Steen
    11.Jekkia
    12.Dreames
    13.Tweety kan helaas niet mee :(
    14.Krisstel
    15.Cossy
    16.Freesia
    17. IrisB *onder voorbehoud*

Pisum
    Lindaa
    Pupke
    Azeb
    Babystyle
    IrisB

16. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @MissyZuilen: mijn meisje doet dat ook vaak, maar ook met beentjes erbij. Zij is met vacuüm geboren.. Ga dan ook donderdag naar osteopaat. Ze heeft ook altijd standaar huiltijd 's avonds. Dan gaat drie tot vier keer heel hard krijsen bij het avondslaapje van rond 6 uur. Dit duurt tot half acht, en het houdt wel steeds op als je speentje geeft en aai over bol, dan zie je dat ze weer in slaap zakt. Maar waardoor ze dan zo gaat zitten krijsen steeds weet ik niet. Tegen half acht slaapt ze dan vervolgens tot 24.00 uur :confused:

17. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Freesia: Geef jij fv of bv? Of doen jij een combinatie? Omdat je zei dat hij zolang sliep op een fles... En later dat je een tiet gaf, haha.

@Yule: Ik denk dat je toen geen stuwing gaf omdat je geen nachtvoeding hebt gegeven. Geven van nachtvoeding levert meer melk op omdat je prolactinegehalte in de nacht hoger is (ofzoiets was het), maar dat zul jij al wel weten denk ik ;)

18. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Yule, is het toch nog ergens goed voor geweest, lange nachtrust!

@MissyZuilen, je kan de kerstmuts maandag ook in de stad kopen..we zijn er toch ;) Er zit trouwens een goeie osteopaat in Overvecht (zijn wij met Britt ook geweest) bij het CBR.

@Lindaa, wat een commentaar van je schoonmoeder…wat kunnen mensen zich toch druk om maken zeg.

@Naannaan, wat een gedoe met Luuk en wat zielig zeg. Zou me vreselijk voelen als er zoveel gedaan moet worden met je kleintje. Gelukkig kan hij met dit virus goed uitzieken. Hoop dat hij gauw weer de oude is, veel sterkte met hem. (Ben ook in het Antonius Ziekenhuis bevallen, alleen 2 dagen later ;))

@Dreames, wat een schattige foto! Heb ook veel kleertjes van ‘Bakkaboe’…leuk merk hé. Je kan via Internet ook kerstballen laten maken met je eigen naam en datum/jaartal. Weet niet of je dat leuk vindt. (Glazen kerstballen kosten 10 euro dacht ik).

@Steen, wow vijf voedingen..zit hier nog steeds op zeven en soms acht voedingen :confused:

@Miranda, zou je mij die site willen pben. Lekker dat Yarah heeft doorgeslapen!

@Pisum, wil je mij misschien je emailadres pben.,,heb de informatie in een Word bestand staan.

Britt was vandaag helemaal overstuur..we hadden verjaardag van mijn schoonmoeder en zijn ook snel weer naar huis gegaan. Waarschijnlijk veel te druk voor haar. Ze ligt nu lekker te slapen.

Ga morgen beginnen met het afbouwen van de borstvoeding (vind het van ene kant heel moeilijk en voel me er bijna schuldig over). Ga eerst de voeding van 14:00 uur ’s middags vervangen, daarna die van 11:00 uur ’s ochtends. Wil de andere voedingen graag zelf blijven geven, ook als ze straks naar het kdv gaat.

19. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    hoi meiden. zo ik zie dat ik sinds donderdag al niet meer geweest ben. heb nog niet bijgelezen. gisteren niet thuis geweest en vandaag heeft gio z´n dag niet. heel erg huilerig. gelukkig vannochtend wel een poepluier. maar zulke krampen niet normaal gewoon. nu zit hij heel even bij mijn man. gelukkig is hij ff stil. hopelijk gaat het morgen en maandag beter. morgen ben ik ook niet aanwezig. komt de kapper lekker aan huis en een verjaardag van twee mensen. en maandag misschien in de ochtend. ´s middags zijn we natuurlijk in utrecht.

eten aan de borst. Gio krijgt tijdens het eten al verschrikkelijke last van krampen .hebben jullie dit ook? volgens mij komt het door 25 cc papje of door iets wat ik gegeten heb, maar zou niet weten wat.

gaan jullie maandag gewoon de borst geven daar?

probeer maandag ochtend weer bij te lezen of zodra ik ff rust en tijd heb.

20. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Elise, Britt laat tijdens het voeden vaak scheten waar krampen aan vooraf gaan (ze trekt dan haar beentje op en moppert erg veel).
    Ik geef maandag toevallig de fles omdat ik die als eerste moet afbouwen, maar anders gewoon de borst.

Deel Deze Pagina