@Naannaan: heel veel beterschap voor Luuk. Wat en heftig verhaal... Ik moet er niet aan denken @Shedevil: rooibos en groene thee schijnen juist goed te werken tégen krampjes volgens mijn cb... Algemene vraag: ik had ooit gehoord of gelezen dat je met bv niet minder dan 5 voedingen mag geven, dus geen 4 zoals bij fv... Wie weet of dit klopt? En betekent dit dat bv-kindjes niet van 19.00 tot 07.00 kunnen slapen? Want 5 voedingen kun je gedurende dag er niet in krijgen; dan moet je erg vaak gaan voeden. Er zal dus altijd een avondvoeding (23.00 uur ofzo) of nachtvoeding bij moeten zitten dan... Toch? En wat is sab simplex precies? hoor er iedereen over maar is dat zoiets als cinabay? En waarom is het zo populair hier? Mijn meisje kreunt vaak in haar slaap dus dat zijn denk ik ook krampjes, vandaar de vraag...
Hey meiden Lees wel met jullie mee hoor maar heb vandaag weinig te vertellen. Er staat wel weer een lekkere zelfgebakken cake in de oven krijg morgen visite. een oud collegaatje. Waren hier een paar weken geleden op kraamvisite maar toen werd haar vriend gebeld dat zijn moeder was overleden aan een hartstilstand Kindercd-tjes. Krijg net een hele stapel te leen van vrienden. ga even kijken wat het allemaal is. Als ze op de pc staan zal ik even de titels doorgeven en dan hoor ik wel wie er interesse heeft.
meiden lees wel mee maar reageer morgen weer maar er staan eindelijk foto.s in mijn album en er volgen er meer veel liefs debby
Sab Simplex is supermiddel tegen krampjes. Toevallig dat ze het hier in de stad verkopen bij een apotheek, maar in principe alleen online te krijgen uit Duitsland. Sara neemt het al vanaf 4 weken... nooit meer krampjes ontdekt. Als dit flesje leeg is, stoppen we ermee. Nu is ze oud genoeg. Darmpjes zijn nu bijna volledig ontwikkeld.
Maandag: ik ga gewoon de borst geven. In de bus, trein en bij tante Zal wel moeten, ben 8 uur onderweg alleen al qua reizen. Moppie: ik geef Jill borstvoeding, maar papa heeft gisteren voor het eerste een flesje afgekolfte melk gegeven. Shit, Jill komt voor de zesde keer vandaag, maar het is eigenlijk te vroeg. Naja, we zien het wel, ben allang blij dat ze de hele dag zo lekker in haar hum was :-D
Freesia, met bv hoef je niet zo op de aantal voedingen te letten hoor, mogen ze zo veel als ze willen.
Ik heb zojuist mijn gedicht geschreven en ben er zomaar 'in gebleven' Ik kan niet meer stoppen met dichten al wil ik mij nu op andere zaken richten Ik heb zojuist een donker biertje gepakt die in de Emtédoos zat verpakt Toen ik op de datum van de fles keek augustus 2008 is wat de houdbaarheid bleek Helaas had ik hem toen al op gezopen hoop dat ik vannacht niet met buikpijn rond moet lopen Het gekke is dat de kraam zei: donker bier is goed! terwijl de verloskundige deze week zei dat dat juist níet moet Dit biertje nu maar naar binnen geslagen volgende keer weer om alcoholvrije pilsjes vragen Ik hou maar weer op met dit rare verhaal en bewaar voor maandag de rest van deze taal
hahaha wij zijn altijd gestoord in de familie, deden op een gegeven moment wedstrijden om de langste gedichten (nouja toen woonden we allemaal nog thuis, dat was makkelijk, dan weet je alles van elkaar) en dat kwam dan neer op vier a4tjes vol hahaha en zweten om ze door te ploeteren
@Jannes: is het homeopathisch? En zijn het druppeltjes ofzo? @Freesia; zow wat slaapt je meis dan lang op één voeding Ik dacht dat alleen flessenkindjes dat deden... Hoe flik je dat? @allemaal: hebben jullie trucjes waardoor jullie kindje langer/sneller is gaan doorslapen? Hebben jullie bijvoorbeeld een bedtijdritueel? Hoe laat is het 'bedtijd'? En slapen jullie kindjes 's nachts ergens anders dan overdag? Wij hebben nu nog geen bedtijdritueel en ze slaapt op dezelfde plek als 's nachts, namelijk in haar eigen kamertje. Vind het wel knap dat ze dan door heeft dat het vanaf 19.00 uur bedtijd is. Dat doet ze vanzelf; dat slaapje is dan heel lang. Maar de nachtslaapjes tussen de nachtvoeding zijn weer iets korter... Ik vraag me af of er trucjes zijn waardoor ze gaan doorslapen ofzo... Zo schijnt het ook te zijn dat als je bij ze op de kamer slaapt, ze lichter slapen dan alleen op de kamer. Nou ja, dat soort dingen. Ik ben benieuwd!
Wij zijn na een week of 7 Julian gaan verhuizen naar zijn eigen kamertje. Hij sliep eerst in zijn eigen ledikantje naast ons, nu gewoon op kamertje dus. 's Avonds sliep hij eerst altijd beneden bij ons, maar nu leggen we hem altijd boven na de laatste voeding rond 18 uur (soms 19 of 20 uur). Hij is opeens vanaf deze week aan het 'doorslapen'. Voor mij houdt dit in dat er nog maar 1 nachtvoeding (tussen 2:00 en 4:00) is, ipv 2 of zelfs 3. Heeerlijk. Maar we hebben er zelf niets aan gedaan, hij is zelf gaan doorslapen. Misschien hielp het wel dat we hem ietsje meer regelmaat gaven, maar anderzijds legden we hem soms ook gewoon weer beneden neer. Ik denk dat het echt vanzelf moet komen, ik ben gewoon blijven voeden op verzoek en hij verzoekt gelukkig na 8 weken eindelijk een beetje minder! *heb zo'n zin in maandag tralallallaa * \/
Nóg een vraagje : als je kind z'n eerste prikjes krijgt, wanneer kan ie er last van gaan krijgen? Ik had begrepen gelijk daarna al, maar er was toch ook een prikje bij waar ze pas een paar dagen later last van krijgen ofzo? 29 nov moet ze voor prikjes, maar 5 dec gaan we logeren in Friesland bij oma voor een weekendje namelijk... Althans, dat willen we, maar als ze dan nog last van prikjes kan krijgen dan natuurlijk liever niet!
Matice heeft dat niet. Voelen die witte plekjes ook beetje hard aan? Vaak krijgen ze met tandjes ook last van luieruitslag en een slecht humeur. Kan ook spruw zijn.... Naannaan Wat een nare toestand zeg. Maar goed dat Luuk weer thuis is. Hoop dat hij zich weers nel beter mag voelen (en je mannetje ook ) Dreames wat lief die kerstkaart. Shedevil Matice is sinds zijn 2e spongetje ook veel meer wakker overdag Meeting zal eens bellen dat we die borrel erbij willen (was het bijna vergeten ) *das ook weer geregeld. Niet vergeten de "borrel" kost 9,50 euro dat zijn 3 drankjes en bittergarnituur* Elise ik geef daar gewoon borstvoeding, er is toch niemand anders daar. Ze gaan officieel pas om 16u open. We hebben 2 uur lang alles voor onszelf Ingeltje geef mij wat van jouw dichttalent
@Ingeltje: zit er dan ook nog een avondvoeding rond 23.00 uur tussen of gewoon echt van 18.00 tot 02.00-04.00? En hoe laat komt hij 's ochtends? (Je gaf bv toch?)
Met de eerste prikjes kunnen ze de eerste dag wat last van hebben. Sommige worden huilerig, anderen slapen uren achter elkaar en sommige hebben nergens last van. (zorg dat je paracetamol 60 mg in huis hebt, als ze last krijgt kun je die geven. Vaak vallen ze dan snel in slaap) De prikjes waarvan ze na een paar dagen last kunnen krijgen is pas rond hun eerste verjaardag. Lekker dus naar Friesland gaan
Ik geef idd borstvoeding. Bij mij ziet het er ongeveer zo uit nu: 02:00 07:00 10:00 13:00 16:00 19:00 en dan dus pas weer om 2 uur of dit: 23:30 04:00 08:00 11:00 14:30 18:00 Maar echt vast ritme dus nog niet, verandert elke dag weer maar wel gewoon 1 echte nachtvoeding
@mirandaT, lekekr is dat he even eruit zonder de kleine en dan lekekr geneiten van je vrijheid... lees de rest morgen bij, ik ga nu groeten terug kijken! tot morgen dames!