@Devilschase, meestal zingen we voor haar maar vanmorgen heel zachtjes de radio aangezet en ze viel meteen in slaap Hoe was het op je werk? Wat lief die foto..Britt vindt douchen ook heerlijk! @Ingeltje, slaapgebrek gaat inderdaad een keer opbreken..vannacht een betere nacht gehad? @Tweety, veel succes vandaag met Robin! @Lindaa, gelukkig heeft Michelle geen spruw. Vervelend dat ze niet lekker is, heeft ze ook verhoging? Ik moet over een paar weken terug naar de gyn ter controle jij niet dan? @Eva, succes vandaag met jullie eerste dagje zonder kraamhulp. Gaat vast lukken en is ook best wel genieten hoor nu met zn drieën. @Jekkia, ooooh een clustermiddag?! Is het bij de middag gebleven. @Azeb, regeldag is meestal tussen de 10de en 14de dag (volgens mijn kraaphulp)..kan dus nog..of je hebt hem nu inderdaad gehad. Hoop dat je hb gestegen is en Isis lekker is gegroeid. @Hanneke, gefeliciteerd met jullie zoon Tycho!
Hanneke en Cossy, officieel welkom! Allemaal goed nieuws hier. Mijn hb is gestegen naar 5,4. Gemiddeld stijgt het mbv staaltabletten een halve punt per week. Bij mij dus een hele punt in negen dagen, dus dat is hartstikke goed. Isis is gewogen door de vk en ze was sinds woensdag weer in elk geval 120 gram aangekomen. Wauw! De unster was wat wiebelig van de vk, maar als we de laagste waarde aannemen kom je al op 120 gram. Kan dus nog meer zijn. Wat een topper! Vandaag geen regeldag toch, ze slaapt lekker door. De vk zei dat het ook niet hoeft, een regeldag. Sommige baby's hebben het sowieso niet. Nu ga ik even met de auto naar het dorp om slippers te kopen waar ik met sokken in kan (heb alleen teenslippers). Vind ik wel handig in huis. Isis blijft thuis met papa. Voor het eerst dat ik de deur uit ga, behalve dan een wandelingetje in de buurt. Leuk! Groetjes!
hoi hoi heb weer niet terug gelezen, foei ik weet het vanmorgen cb geweest en julia is al weer 270 gram aangekomen in een week en doet het dus prima. verder groeit ze goed en doet alles prima, was dus ook zo klaar. wij gaan dit weekend naar vrienden in rotterdam en blijven daar een nachtje slapen dus ik ben al de hele tijd in de weer om alles bij elkaar te zoeken. vanavond boodschappen doen en de hond wegbrengen en morgenvroeg vertrekken we. wel spannend de eerste keer logeren, gelukkig samen met mama en papa. heb trouwens eindelijk de gastouderopvang gesproken en er is plaats voor ons meisje op de dagen die ik wil. krijg nu info thuis gestuurd en dan kan het geregeld worden. wat een opluchting. xxxxxxxxxxxxxxxx
Anno wat een opluchting dat de opvang toch geregeld is [b/]Kristel[/b] tis gelukkig alleen bij een clustermiddag gebleven daarna kwam meneer braaf om 3,5 uur. Straks feestavond van mijn afdeling van mijn werk. Raven en Matice gaan naar de oppas...spannend, hoop dat ze zich braaf gedragen
Krisstel, nee ik heb daar geen bericht of iets van gehad dat ik even op nacontrole moet.. alle andere mamas: zwaaaaaaiiiiiii
opvang is nog niet geregeld want ik wil nu proberen om in december alleen de woensdagen te gaan werken maar er is iig plaats dus het komt goed. jekkia, leuk feestavond. veel plezier. ik ga afsluiten, nog boodschappen doen als hubbie thuis is en de hond wegbrengen. julia heeft vandaag ook ineens verzonnen om om de 2 uur te komen om te eten. nu ligt ze ook te mopperen maar nog met haar ogen dicht en af en toe is het nog stil dus we wachten af. fijn weekend allemaal geniet van het mooie weer. xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ook even ego, sorry maar de kleine huilt Julian is weer 320g aangekomen, super goed weer! Deze verpleegkundige vond het totaal geen probleem! Mooi zo lekker op gevoel blijven voeden dus! Ben vanmiddag op mijn werk geweest, was erg leuk, boven verwachting! tot gauw
Hoi hoi, Hier gaat het allemaal goed. Femke had vanmorgen wel weer even dramkrampjes, maar was in de draagzak goed te troosten! Verder gaat het dus allemaal goed. We hebben vandaag ons eerste uitje gepland met vrienden, volgende week zondag gaan we gezellig uit eten. En dan gaat Femke naar opa en oma. 18 okt hebben we concert van Marco Borsato dus dan gaat ze daar ook heen, maar ik vond het wel fijn om van te voren even een paar uurtjes te proberen, kan iedereen wennen @Ingeltje, goed zo meid, volg inderdaad gewoon je gevoel, ben je zelf ook een stuk relaxter onder he! @Anno, balen dat de opvang nog steeds niet geregeld is.....Fijn dat Julia het goed doet, en weer mooi aangekomen! Fijn weekend! @Azeb, fijn dat je HB gestegen was. En Isis goed aangekomen, super! @Cossy, welkom hier. Gaat het allemaal goed? @Hanneke, welkom hier! hihi lief dat Kim zo met haar broertje om gaat. Fijne avond allemaal! Wij krijgen zo visite...
we zijn weer een stapje verder gekomen vandaag. robin zijn slokdarm is opgerekt vanmiddag. de chirurg was tevreden hierover. nu afwachten hoe die zich houd en kijken of er nog meer oprekkingen nodig zijn. waarschijnlijk wel maar hoeveel is de vraag. morgen mag ie weer gaan proberen zelf te drinken jippie joepie weer een stapje voor mijn kleine stoere ventje.
even een update... Ben dus gisteravond opgenomen in het zkh ivm een ontsteking in mijn baarmoeder en 1 eileider. Na een kort nachtje en een paar keer antibiotica per infuus gaat het iets beter. Geen koorts meer maar nog wel veel pijn. Raven moet flesvoeding wat ze gelukkig accepteert. Ik kolf om de borstvoeding op gang te houden en gooi nu dus 150 cc per keer door de gootsteen... Echt zonde maar het is toch useless door de medicijnen. Ik ben nog steeds niet echt bekomen van de schrik dat dit zo onverwacht en snel ontstaan is... En dat 3 weken na de bevalling.
@Anno, wat irritant dat het nog niet is gelukt met de opvang. @Azeb, goed zeg dat je hb zoveel is gestegen en dat Isis is aangekomen! @Lindaa, misschien toch eens bellen dan...ze kijken hier de hechtingen van de knip na. @Ingeltje, wat goed zeg..lekker je gevoel blijven volgen. @Tweety, wat fijn zeg...spannend morgen! @Yule, jeetje wat schrikken of niet..hoe ben je erachter gekomen dan? Hoop dat je snel aansterkt! Hier gaat het goed. Britt heeft vanmiddag gewoon 5 uur geslapen, heb haar toen toch maar wakker gemaakt, veel te bang dat ze anders vannacht heel vaak komt.
Dag dames, @Yule: dat is inderdaad schrikken zeg! Ik hoop dat je er snel weer bovenop bent en dat je weer naar huis mag. @Tweety: fijn dat jullie weer een stapje verder zijn! Hier een zware nacht achter de rug. Quinten heeft gisteren overdag heel veel geslapen, dus ik was al bang voor de nacht . En ja hoor: hij heeft zich al om 02.00 uur gemeld voor de fles (had de laatste zo tegen 23.00 uur gehad), dronk deze maar half leeg en bleef vervolgens klaarwakker! Hij ging steeds meer gilletjes geven (echt huilen kun je het namelijk niet noemen, zijn meer gilletjes van: "Hee hallo, ik ben wakker! Joehoe! Haal me er eens uit!") en hij ging pas weer na de fles van 05.00 uur slapen. Vanochtend meldde hij zich weer om 09.00 uur. Maar goed, als je hem dan ziet liggen met grote oogjes dan kun je niet anders dan vertederd zijn, ook al is het midden in de nacht. Maar ik zal blij zijn als hij ontdekt dat hij 's nachts moet slapen en overdag wakker moet zijn, hihi. Geniet allemaal maar lekker van het prachtige weer vandaag!
@Yule veel beterschap meid! Das ff schrikken, ben blij dat het weer wat beter gaat. Begin je na de kuur weer met borstvoeding geven? Feestavond was wel leuk, was wel super om al mijn collega's weer eens te zien (na 6 maanden pff) De kinderen hebben zich netjes gedragen bij de oppas, Matice werdt nog niet eens wakker toen we hem daar uit bed haalden, alleen Raven heeft eventjes gehuild. Heerlijk uitgeslapen tot 8.30u (Matice kwam om 23.30u en 5.30u voor voeding) totdat ik de Ernie van Raven hoorde praten. Kreeg net telefoontje van Ivo dat hij voor vanavond een spoedklus heeft aangenomen dus die komt voor morgenavond niet meer thuis roll: zucht)
Ik meld me ook maar weer eens... Ik heb even weinig puf gehad om mee te schrijven, omdat kleine Emma al mijn energie opslokte. Mevrouw ging namelijk iedere dag méér huilen en mínder slapen... ! Gelukkig huilde ze niet constant, maar met tussenpozen. Dan is het toch wat gemakkelijker te verdragen. Van de wijkverpleegkundige kreeg ik afgelopen woensdag het boekje 'Rust door Regelmaat' van Ria Blom en deze aanpak blijkt goed bij Emma te werken. Ze slaapt nu na de meeste voedingen meteen in (ze wordt wakker in bed gelegd). Ook ben ik gisteren met Emma naar een osteopaat geweest. Hij ontdekte een scheve 3e nekwervel en een scheve lage ruggewervel. Die heeft hij meteen recht gezet. Ook als Emma wakker is, is ze erg onrustig. Ze maait met haar armpjes en draait haar hoofdje van links naar rechts. Ik hoop dus dat de behandelingen van de osteopaat hier wat verbetering in kan brengen. Ook wil ik graag de Pacco-doek gaan gebruiken. Maandag eerst maar eens met het cb overleggen... Jasmijn heeft haar draai inmiddels weer helemaal gevonden en is weer haar lieve, vrolijke zelf. Deze mama krijgt nu dus weer een beetje lucht (én tijd... ) Ik heb niet alles terug gelezen (heb wel op het bevallingstopic 'braaf' alle nieuwe mama's gefeliciteerd...), maar lees net wel dat Yule in het ziekenhuis ligt . Yule, ik hoop dat je snel weer naar huis mag!
Dank jullie wel meiden voor de beterschapswensen! Ik zit hier nu met mijn laptop dus ik kan iets meer typen. Ik zal even vertellen wat er is gebeurd. Donderdagochtend stond ik op en voelde me prima, Raven had lekker de nacht doorgeslapen en de borstvoeding liep net echt lekker. Ik had gedouched en om 11 uur kwam een vriendin langs op kraamvisite. Toen zij net binnen was kreeg ik stevige buikkrampen. Dacht eerst dat het mijn darmen waren dus ik maakte me niet echt zorgen maar echt met haar praten en gezellig doen ging niet meer. Mijn vriend ging net weg naar A'dam en ik liet niks merken want dan zou hij maar ongerust worden dacht ik, en ik dacht dat ik gewoon nodig naar de WC moest ofzo, had al een paar dagen obstipatie gehad. Ik ben op bed gaan liggen toen mijn vriendin de deur uit was en ben er niet meer afgekomen, alleen af en toe naar de WC gestrompeld voor een plasje wat heel erg veel pijn deed en een kruik gemaakt voor tegen mijn buik. Wat had ik een pijn, niet normaal. Om 4 uur kwam mijn vriend thuis en hij wilde dat ik mijn temp opnam, 37.7 dus we besloten dat we het nog even aankeken. Inmiddels had ik de hele dag niet gegeten op ontbijt na want dat verdroeg ik echt niet vanwege de pijn. Ik lag te kronkelen in bed af en toe. Raven lag naast mij zodat ik haar niet steeds in en uit de wieg hoefde te halen en ik gaf haar met veel pijn en moeite de borst als ze wilde drinken. Luiers waren de hele dag ook nog niet gelukt (dat deed mijn vriend dus toen hij weer thuis was). Gelukkig was Raven erg rustig die dag en sliep ze veel. Om 18 uur weer getempt, toen had ik 38.3. Dat was niet goed natuurlijk. We hebben de spoedlijn van de verloskundige gebeld en zij dacht een blaasontsteking. Dat leek mij stug want ik had al plas ingeleverd de week ervoor en die was schoon. Maar goed, toch plasje opgevangen en weggebracht naar de huisartsenpost. Uitslag: geen blaasontsteking. Dat vond de vk ook raar, want waar kwam de koorts dan vandaan. Ik moest dus naar de huisartsenpost gaan. De autorit was vreselijk, elk hobbeltje deed erg veel pijn. Om 21 uur waren we daar. De huisarts onderzocht me en drukken in mijn buik deed zo veel pijn dat hij me meteen naar de gynaecologie in het ziekenhuis heeft gestuurd. Hij zei: dit is foute boel. Ik schrikken natuurlijk, maar tegelijkertijd wist ik het eigenlijk al, omdat ik alle symptomen had van een buikvliesontsteking (niet handig als je zelf dokter bent). De gynaecoloog onderzocht me weer en maakte een uitwendige en inwendige echo en dat deed echt zo verschrikkelijk zeer. Ik heb gehuild van de pijn (nog erger dan de bevalling was het). Hij zag dat het weefsel rond mijn baarmoeder en linker eierstok was geinfecteerd (dus geen baarmoederontsteking vanbinnen zoals na de bevalling soms het geval is) en dat het buikvlies ook geprikkeld was (wat ik al dacht). Het lab bevestigde een ernstige infectie en omdat het een rotplek is (eierstok) en een buikvliesontsteking echt heel erg gevaarlijk, moest ik meteen blijven en kreeg ik meteen 2 soorten antibiotica per infuus (wat 5 keer geprikt moest worden voor het raak was, autsj). Nu gaat het alweer een stuk beter, geen koorts meer en in het bloed zien ze ook dat de infectie afneemt. De dienstdoend gynaecoloog was net bij me en die zei dat ik in ieder geval vandaag en misschien morgen nog aan het infuus blijf en daarna krijg ik antibiotica in tabletvorm. Maandag prikken ze nog een keer bloed en als het nog verder verbeterd is mag ik naar huis! Ik zal nog wel moeten kolven tot de kuur is afgemaakt en dan ga ik de borstvoeding weer oppakken. Zonet belde de verloskundige nog die wilde graag weten wat er verder was uitgekomen. Zij zei dat dit soort infecties heel zeldzaam zijn en zeker 3 weken na de bevalling. Ze zijn (net als ik) erg nieuwsgierig welke bacterie deze ellende heeft veroorzaakt. Is misschien van belang voor eventuele volgende zwangerschappen (streptokokken verhaal). En wat ook belangrijk is, of mijn eileider het houdt of dat ie door deze infectie verkleeft raakt (ik hoop van niet...). Nou heel verhaal geworden. Ik las dat er heel wat mama's bijgekomen zijn, o.a. Parr met een meisje met rood haar! Net als Raven. Leuk! En Cossy, en Azeb en Ydnic en nog veel meer, maar dat weet ik niet meer uit mijn hoofd. Allemaal heel erg gefeliciteerd!
Tjee Yule, beterschap! Wat een rotverhaal zeg Heel veel beterschap gewenst! Balen dat je nu niet bij Raven kunt zijn, lijkt me heel naar. Is je vriend nu thuis bij haar? Hopen dat het borstvoeden straks weer opgepakt kan worden, maar dat zal vast wel. Sterkte ermee!
vandaag weer voor het eerst flesje gedronken. dit ging goed weer een stapje verder dichterbij naar huis gaan joepie
@Azeb: gelukkig hebben ze me op een superdeluxe kraamsuite opgenomen (met flatscreen en minibar.....), dus Raven is lekker bij mij op de kamer en ik hoef maar te bellen of ze helpen me met haar verschonen en ze geven haar aan om de fles te krijgen. Vanaf morgen gaan we weer met borstvoeding beginnen! Joepie! Fijn dat het met jou ook steeds beter gaat, Hb stijgt mooi idd! Super hoor, dan voel je je toch een stuk lekkerder he? 1 heel klein minpuntje toch nog vandaag: mijn infuus is gesneuveld dus ik moet misschien weeeeeeer geprikt worden. Zucht.