September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden
    Hier een goede nacht had. levi had om 00.00 zijn laatste voeding en kwam toen pas om 05.30 :whistle: is toen weer gaan slapen tot 08.30
    Ik heb vanochtend al een pan groentesoep gemaakt ( ow jee wordt steeds burgelijker :) ) en Ferry is nu buiten aan het voetballen met een zoontje van vrienden.
    Krijgen straks visite, gezellig !

Missyzuilen, cake is lekker !

Yule, is goed hoor. Nemen we de trein van 13.08
    Ik heb ook de naam boven het gedicht staan

2. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @missy zuilen ik heb een heel mooi schema gehad van GGD
    alles verdeeld over 24 uur

0-6 wk 6-7 voedingen 7x80 -6x120 ml
    6-8 wk 5-6 voedingen 6x120-5x150
    2-3 md 5 voedingen 5x150-180ml naar vraag
    4-5 md 5 voedingen 5x150-180ml naar vraag eventueel 2 eetlepeltjes vruchtensap of gepureerd fruit, 2 eetlepeltjes nitraatarme groente zonder zout, pap van flesvoeding met rijstebloem

6 md 4 voedingen 3to t4 keer 200ml opvolgmelk

al sje wilt kan ik wel een kopietje mee nemen maandag? of ik zet het ff in een word bestand. maar dat wordt dan wel iets later.

3. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Oja, gisteren voor de 2e keer sinds de bevalling sex gehad. 't Was nog een beetje gevoelig, het rare is dat het niet aan de achterkant zeer doet waar het litteken zit maar aan de voorkant...? :rolleyes:

Ik kan er nog niet van genieten, lig nog veel te gespannen te wachten of het pijn zal doen of niet. Ik weet ook niet meer zo goed hoe je ook alweer klaar moet komen... net of ik het opnieuw moet leren ofzo :) Echt maf. Misschien even oefenen met mezelf?

4. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Oja deel II,

@Kaatje en Jannes: welke Woezel en Pip CD's hebben jullie? Zouden jullie ze willen mailen? Ik PB mijn email adres even. Thx!

5. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Hier moet ik snel zijn met de borst eronder te houden, anders is het bed kletsnat ;) Maar dat is dan wel de borst waar niet aan gedronken is. Daar hangt dan al zo'n schelp aan waar toch minstens 15 cc inzit al.
    Heb nu al 6 voedingen in de vriezer staan, en eentje direct gegeven.

Ben wel bang dat ik niet meer kan stoppen met kolven. Sta nu elke ochtend op knappen zowat. Heb vanochtend de spanning er alleen af gekolft, hoppa 80 cc, en een uur later dronk Jill aan dezelfde borst.
    Vanochtend kreeg ik haar aan de andere kant niet eens goed aangelegd door de stuwing :(

Elise, balen van het ongelukje. Ik had het van de week ook, ik zat alleen zelf helemaal onder :rolleyes:

Gedicht: ik heb de naam erboven gezet en het kindje in het gedicht verwerkt.

6. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Meeting
    1.Kaatje85 13:38 station
    2.Lola
    3.Ingeltje 13:30 station
    4.Missyzuilen 13:30 station
    5.Parr 13:30 station
    6.Roshi
    7.Yule 13:38 station
    8.Elise
    9.Moppiepoppie
    10.Steen kan helaas niet mee :(
    11.Jekkia 13.03 station
    12.Dreames
    13.Tweety kan helaas niet mee :(
    14.Krisstel 13:30 uur station
    15.Cossy 13.03 station
    16.Freesia 12:15 of 13:11 station
    17. IrisB kan helaas niet mee :(

Pisum
    Lindaa
    Pupke
    Azeb
    Babystyle
    IrisB

Steen
    Tweety

7. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Freesia: haha, dacht ik ook dat de stuwing nooit meer weg zou gaan. Ik heb echt weken geklooid met aanleggen doordat het niet makkelijk hapt tegen een bowlingbal. :) Nou sinds een week heb ik amper stuwing 's ochtends... :rolleyes:

@Elise en Freesia: ik geef al 2 borsten, dus ik kolf echt het restje eruit.

@Kaatje: okee! Dan zie ik je rond 13 uur op het station! Fijn dat Ferry helpt tillen. Dan kunnen wij onze babytjes vasthouden... :D In Utrecht redden we het wel met z'n tweetjes. Dan hou jij Levi vast, ik rij jouw wagen eruit, kan Levi er weer in, en dan hou je Raven vast en dan rij ik mijn wagen eruit. Ofzo.

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Yule, balen dat je er nog niet van kan genieten. Moet zeggen dat ik er geen last van heb :) Zin is ook helemaal aanwezig. heb wel een beetje glijmiddel nodig want met alleen condoom is echt 3x niets.

Woezel en Pip. Ik heb 1,2 en 3. met kerst heb ik ook deel 4. Zal ze als ik straks tijd heb even doormailen

9. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ow jee, Levi nu al aan de tandjes :confused:
    Hoop dat hij er niet al te veel last van gaat krijgen (behalve het vele gekwijl)

Lola wat een leuke foto!!

Missy ik kan je wel helpen met die draagdoek ;)

Matice had om 22.45 zijn laatste voeding en kwam weer om 3u en 5.45 :(
    Wat verlang ik naar een lekkere nachtrust ;)

10. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @freesia nee ik deed het dan wel goed. chris zat helemaal onder haha.

@yule ok. ja dan kan dat natuurlijk niet.
    heb zin in morgen moet alleen nog een gedicht schrijven. arghhhhhh

11. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Zul je altijd zien, wil ik net het gedicht uitprinten is de inkt op :rolleyes:

12. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @dreames mooie foto.

@ingeltje wat wil je ervoor hebben? je had 2 flesjes?

verder geen tijd om te reageren robin heeft honger zo ff naar opa en oma ff erwtensoep brengen.
    gisteren met de 2ling wagen naar de winkels geweest ideaal zeg niet meer klooien met 2 wagens. tot later meiden.

13. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @tweety: oh, dat is handig zeg, zo'n dubbele wagen.

@Kaatje: ja hier ook bakken glijmiddel hoor!

@jekkia: hier ook geen geprint gedicht hoor. Onze printer is al zolang leeg dat we 'm niet eens meer missen. Haha!

14. Dat mag dus echt niet en moet je ook niet pikken! O, Ingeltje was me al voor, zie ik... :D

@Julian: Grote jongens komen niet meer twee keer per nacht hoor... ;)

@Steen: Sterkte!

Ik ga in principe rechtstreeks naar Tante's Bistro, ik parkeer mijn auto in de parkeergarage die Kaat in haar berichtje noemde. Als het droog is kom ik misschien toch naar het station, maar jullie hoeven dus absoluut niet op mij te wachten!

Hier een heerlijke nacht gehad. Ik was de eerste van ons vieren die wakker werd en toen was het al bijna 9.00 uur... :D

15. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    hoe laat ben jij er, ga je naar station of bistro?

16. Meeting
    1.Kaatje85 13:38 station
    2.Lola rechtstreeks
    3.Ingeltje 13:30 station
    4.Missyzuilen 13:30 station
    5.Parr 13:30 station
    6.Roshi
    7.Yule 13:38 station
    8.Elise
    9.Moppiepoppie
    10.Steen kan helaas niet mee :(
    11.Jekkia 13.03 station
    12.Dreames
    13.Tweety kan helaas niet mee :(
    14.Krisstel 13:30 uur station
    15.Cossy 13.03 station
    16.Freesia 12:15 of 13:11 station
    17. IrisB kan helaas niet mee :(

Pisum
    Lindaa
    Pupke
    Azeb
    Babystyle
    IrisB
    Steen
    Tweety

Ik zat alleen net te denken dat er morgen dus wel een aantal mama's geen kadootje krijgen als er op het laatste moment nog mama's afhaken... :(

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    ik heb hem ook al naar parr gestuurd om uit te printen... onze printer is stuk

18. Hi hi... dan heb jij dus NIET Parr getrokken... ;)

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lola, dat is idd wel jammer, maar die krijgen hem dan natuurlijk over de post. ook iets om naar uit te kijken :)

20. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goeiemorgen!

Zo, weer eens tijd voor een marathon post, dus hou je maar vast aan je bretellen :)

bijnamen: Ewout wordt meestal "mini" genoemd, zo heette hij ook in m'n buik (en dus gewoon mini en niet mini-me :evil: gruwelgruwel* ) of anders een variatie van "big" (id est klein varkentje want tegenwoordig denkt iedereen bij big aan mr. big :)) afhankelijk van wat hij doet: na het voeden is het blije big en bij het bad: bad big! (nenenenenene, bad big, bad biiiig, nenenenene :D) en af en toe noem ik hem ook wel eens "murloc" omwille van de geluidjes die hij maakt (voor de World of Warcraft-leken - ongeveer iedereen dus :) - http://nl.youtube.com/watch?v=1TueJSFKsKw -> het gaat om het geluidje in het begin van het filmpje).

@funnyme: Succes morgen met het hartfilmpje en de ctg van Anna. Hopelijk is alles écht in orde.

@ingeltje: Bah, jammer van die job :( Gelukkig zijn je borsten wel weer vol. Heb het soms ook hoor, dat het plots helemaal leeg lijkt te voelen (maar nog niet gebeurd dat het ook leeg was) En wat een dichtkunst! :D

@yule: Wat een avontuur :( Zou er ook niet mee kunnen lachen als m'n man zoiets deed. Gelukkig heeft Raven uiteindelijk wel goed geslapen.

@babystyle: Fijn dat je etentje zo leuk was.

@missyzuilen: Fijn dat het beter met je gaat. Hopelijk kan de osteopaat iets voor Mike betekenen.

@lola: Leuk dat sollicitatiegesprek goed ging. Maar 12 kandidaten is idd best veel :( Succes iig!

overstrekken: Helaas (nu ja, niet helaas voor Ewout) geen ervaring mee. Heb het hier nog niet gemerkt.

kwijlen: Doet Ewout sinds een weekje of twee ook veel meer. Er worden constant bellen geblazen, maar het is niet echt slijmerig. Misschien idd tandje (soms komen die zo vroeg)

@naannaan: Arme Luuk :( (en arme jij en Michiel). Hoop dat hij er snel weer bovenop is, helemaal niet fijn dat zo'n klein mannetje zo erg ziek is.

@freesia: Leuk zo'n slaapdag :D (was het ook een slaapnacht uiteindelijk? )

@dreames: Leuke kerstkaart! Wij gaan hier geen babykerstkaarten doen (al zouden sommige familieleden dat erg leuk vinden :) )

@steen: Denk niet dat ze snel naar 4 voedingen zal gaan, lijkt me wel erg weinig voor zo'n kleintje. Nu moet ik toegeven dat ik 5 voedingen eigenlijk ook weinig vind, waarschijnlijk omdat ikzelf nog op 7-8 per dag zit (en heel af en toe eens 6).

@shedevil: Hier geen ervaring met bijvoeden met KV. Maar denk niet dat je moet gaan bijvoeden hoor. Wat Indy doet klinkt heel erg bekend, Ewout doet dat 's avonds ook heel vaak: niet slapen en wil eigenlijk constant aan de borst. Is iets normaal voor zo'n kleintjes en heeft zelfs een naam: clusteren. Dus zou me geen zorgen maken als ze goed groeit en genoeg volle luiers produceert.

@krisstel: Arme Britt... is ze wel weer een beetje rustiger geworden eens je thuis was. Succes met afbouwen (waarom ga je afbouwen, sorry, heb een tijdje niet helemaal alles bijgelezen). Je moet je niet schuldig voelen hoor (al snap ik het wel).

@moppiepoppie: Hier geen truukjes om door te slapen (volgens mijn bescheiden mening moet zo'n kleintje nog helemaal niet doorslapen, doorslapen is vooral leuk en goed voor de ouders. Word zelfd beetje gek van al die mensen die vragen "en? Slaapt hij dal door?" "NEE, en dat moet hij ook niet" "Oh...":rolleyes::)). Hoeft voor mij ook niet, vind die nachtelijke voedingen best gezellig. Ewout komt ook meestal maar één keertje (kan om 3u zijn, maar ook om 6u30), dus geen probleem voor me. Hij slaapt bij ons op de kamer en blijft daar ook nog tot ie minstens 6 maanden is, dus geen ervaring met eigen kamertje. Soit, ik ben geen handig mens voor die adviezen, want ben een fervente aanhanger van "attachment parenting". Ria Blom zou snel ruzie met me hebben denk ik:)

dus euh:

slaapritueel: Hebben we niet echt. Ewout krijgt 's avonds ergens z'n laatste voeding van de dag (of clustert voor een paar uur) en daarna gaat ie z'n wiegje in. Of als hij nog niet genoeg mama heeft gehad, mag hij naast mij in slaap vallen. Als m'n man dan naar bed komt, legt hij hem in z'n eigen bed. Ewout slaapt eigenlijk overal wel, dus is niet dat ie niet in z'n eigen bed wil slapen omdat hij ook bij mij mag slapen.

@helma: Succes met de BV, hoop dat het snel helemaal goed komt!

@parr: Fijn dat de nacontrole zo goed was. En ja... doorslapen na regeldagen. Klinkt bekend :D Zelf helemaal moe van dat constant drinken, dus lekker slapen en mama's borsten staan daar op ontploffen :)

@kaatje: Fijn, je werkgever is dus lekker onwettig bezig, want dat zijn ze gewoon verplicht :evil:

@pupke: Veel... euh... plezier... bij het sporten (jij liever dan ik :D) Hopelijk is Quinten vanavond weer wat rustiger.

@elise: Oh, balen dat je kolfoogst omgevallen is :(

nakolven: Tot nu toe nog maar sporadisch gedaan, maar gaat wel heel vlot. 's Ochtends heb ik op iets van 5 minuten 125 cc gekolfd, nadat Ewout gedronken heeft. Hoop dat dat allemaal zo vlot blijft als ik weer ga werken.

@yule: Dat gevoel had ik ook bij seks. Voelde eigenlijk, nu ja, niks. Moest het echt "met m'n hoofd doen" Maar... vorige keer is het toch "gelukt", zomaar ineens. Ik verwachtte helemaal niet dat het zou lukken en natuurlijk geen garantie voor een volgende keer, maar het komt weer goed (was denk ik 3de of 4de keer sinds bevalling, dus het is niet dat ik al wekenlang aan het oefenen was)

@jekkia: Oei... inkt op. Je kan altijd met de hand schrijven natuurlijk :D

Zo, doe ego wel ff in een nieuw berichtje...

Deel Deze Pagina