Ik wilde een reactie plaatsen op het voedingsverhaal, maar ik zie dat ik het antwoord van Ingeltje eigenlijk net zo goed kan knippen en plakken. Ik voel me niet snel aangevallen, maar soms staan er over voedingszaken weleens opmerkingen dat ik denk "sorry, maar moet ik me nou een slechte moeder voelen omdat ze in het ritme van een volwassenen eet, omdat ze eten op een lepel krijgt, omdat ze met 6 maanden op 4 flessen zat..." Zo doen miljoenen vrouwen het, Sara doet het prima en zit op groene lijn qua gewicht.
Oh jee, wat zielig voor de meiden (en voor jou) Koorts, overgeven en hoesten Als Sophie de buisjes maar wel kan krijgen.. Hoe voel jij je verder?
Heb t al gevonden, even terug gezocht op Yule. @Yule, nee hoor zo bedoelde ik t ook niet.. En was eigenlijk meer gericht op Eva omdat het zo lullig overkwam met dat gruwel hekel. Dat viel bij mij gewoon even verkeerd en ik vind nog steeds dat iedereen zijn/haar mening heeft en die mag hebben en mag uiten. En daar is bij niemand iets verkeerds aan als je doet wat JIJ denkt dat goed is en goed voelt bij de opvoeding.
@ Anno: nee hoor je hoeft je niet aangesproken te voelen Niemand eigenlijk, ik ga ook niet alle moeders over 1 kam scheren, misschien had ik moeten neerzetten: sommige moeders.... hihi....moet toch maar eens een cursus bij Ingeltje volgen om mijn mening enigzins genuanceerder neer te zetten Komt vaak rottiger mijn strot uit dan ik bedoel @ Anno again: idd die overgewicht vergelijking bedacht ik me ook al. Aimar zit al maanden onder het gemiddelde en hij krijgt flesvoeding én prakjes !!!!! Ik ga me even omkleden en mijn bed verschonen, tot later
funny mvm is moeders voor moeders ofzo? minder dat de meiden ziek zijn. met buisjes kan dat idd niet.. hopelijk is ze snel genoeg beter
Moe! Maar goed Meiden hoesten 's nachts ook en worden daar wakker van. Vannacht is Gw eruit gegaan en heeft voor de meiden gezorgd. Ik word er wel wakker van en heb ontzettend veel moeite met inslapen, hoe moe ik ook ben. Maar ook dat herken ik nog wel van mn vorige zwangerschappen. Mn borsten zijn iets gevoelig (heb af en toe zo'n stuwing gevoel zeg maar) maar het valt allemaal mee hoor met de klachten!
@Funny, aaah wat sneu weer voor de meiden zeg.. Hoop dat ze wel gewoon buisjes mag hebben volgende week!
Oh ja ik heb nog een nieuwtje: ik ben begonnen met het schrijven van een boek Ik wil dat al jaren doen en ben ook al eens begonnen. Maar het verhaal op papier zetten was moeilijk en ik had er ook niet de discipline voor. Het voelde soms net als een scriptie. Maar nu ga ik dus een tweede poging wagen, met als verschil dat het nu geen fictie is, maar non-fictie. Ik hoop dat ik het nu wel op kan brengen, ik zie het helemaal voor me, maar het ook echt doen is punt 2..
Ik voel mij ook niet aangesproken 8) Ik geef wel bv al bijna 10mnd nu. Iets waar ik trots op bent. Was bv niet gelukt was het wel jammer geweest, maar wij worden ook grootgebracht met fv. Er zijn gewoon verschillend methodes en uitvoeringen (als je het zo noemt? ) tussen bv en fv. Dat is gewoon zo. En dat geeft dan ook niet! En ik vind dat ieder moeder zich meot doen wat zij goed vindt voor haar kind! Ik doe de gouden middenweg. Kate krijgt bv maar rapley en prakt. Ook krijgt zij soms/regelmatig na haar avond eten light roomijs. Ik let op suikers en zout etc. Ik volg de weg dat Kate mij inleidt. Ik leer van elk van jullie weer iets nieuws! En dat neem ik met mij mee. Hoe moet ik anders een oude wijze oma worden straks?
Thanks! Ik hoop maar dat het boeiend genoeg wordt (en goed genoeg geschreven om uitgegeven te worden). Heb ik een leuke hobby en misschien valt er ook een beetje aan te verdienen
@funnyme jeetje meid dikke knuffs voro de meiden en ik hoop dat de AB aanslaat voor de operatie! Wnr heb jij eerste afspraak vk/gyn? ik ga weer zwaaien ... Kate fruit geven *denkt na of zij banaan a la rapley wilt proberen??.. en een kopje koffie voor mijnzelf inschenken en dan heerlijk spelen met mijn moppie! toedels!
ohja @pisum hmmm wij komen er niet in voor met ons kippenhok praatjes hoop ik? nee hoor hartstikke leuk! ben erg benieuwd!
@parr: nou op een gegeven moment zal zp er wel in voorkomen omdat ik op die manier van Marokko in Belgie beland ben (ja dat is dus 1 van de mysteries die ik zal beschrijven) maar ik ben van plan om alle namen van mensen in het boek te veranderen. het is dan wel non-fictie maar ik wil niet dat mensen in hun privacy geschonden worden.
Parr, light mag toch juist niet?? Daar zitten zoetstoffen in ipv suikers en volgens mij zijn die juist heel slecht voor die kleintjes. Ik heb 3 aug mn eerste echo bij de gyn