Hmmmm, heb net dit soepje gemaakt voor tussen de middag: Zoet-n-heet pompoensoep Ingredienten: 1 kleine pompoen ( -+ 1 kg.)mag een butternut,uchi-kuri of bleu hubbard zijn, of welke andere pompoen met zoet en dik vruchtvlees) in blokjes ( ontpit en geschild), 2 teen knoflook gesnipperd, 1 ui gesnipperd, 1 cm verse gember fijngesneden, klein rood pepertje ontpit en fijngesneden, 300 gr.zoete aardappel geschild en in blokjes,300 gr. winterwortel in blok/plakjes, 2 ruime eetlepels patak`s currypaste mild (b.v. korma curry paste ) 3 blokjes tuinkruidenbouillon van maggi (voor halve liter per blokje), scheutje olie.En anderhalve liter water! Beschrijving: Zie bij de ingredientenFruit in een scheut olie de ui met het pepertje, de knoflook, de gember en de currypaste enkele minuten tot de ui glazig is. Voeg de andere ingredienten toe en breng aan de kook. Laat 10 tot 15 minuten zachtjes koken. Pureren met de staafmixer. Echt super lekker!
Hallo allemaal, Wat een rotweer zeg! Ik ben ook maar aan de poets gegaan zoals meerdere van jullie. Nu ook een beetje bankhangen en met Teun spelen. Lekker een rustig dagje. Teun is de laatste paar dagen weer in een super humeur . Lekker veel spelen (lang zichzelf kunnen vermaken) en lachen, heerlijk. Gisteren heeft hij zich voor het eerst opgetrokken van zit naar staan in zijn badje. Stond hij daar helemaal trots in een bijna spagaat . Vandaag en vanavond ben ik alleen thuis met Teun.. man is met vrienden naar de parade in Utrecht. Vorig jaar zat ik daar ook nog met mijn dikke buik. Wat gaat de tijd toch hard he. De 1ste verjaardag komt er al aan. Morgen ga ik lekker bijkletsen met wat vriendinnen en dan is mijn vakantie alweer voorbij . Maandag weer aan het werk. Nog helemaal geen zin in. Ik heb het idee dat ik pas net vakantie heb...
Hey meiden, Hier ook al zo'n rotweer.. Vannacht een erg drukke nacht gehad...maar goed dan vliegt de nacht wel. Nu al weer naar de verjaardag van mijn nichtje geweest en als Femke straks wakker is gaan we naar Nijmegen, ff sfeer proeven @Yule, kom je morgen definitief niet? @Tweety, je neemt Robin maar lekker mee, gezellig! Femke is nog wel even thuis. (hihi maar hubbie zag het niet zitten om de hele middag tussen al die vrouwen te zitten ) Ik ga ff wat voorbereiden voor morgen, oja Lola komt dus morgen ook niet?? tot later!
Zo weer thuis... boodschappen gedaan, bij opa en oma geweest en nu ligt de kleine meid weer in bed. @Missy: tuurlijk kan dat. Vind half 11 ook wel erg vroeg voor brood. Het is tenslotte zijn lunch. Sara krijgt het om 12 uur.
anno: de "andere" site weet ik niet dussss... helaas kan ik het niet lezen. Hebben jullie aan 1 site niet genoeg
@Yule, klinkt lekker die soep! Hoelaat geef jij Raven der fruithap? @Sannemart, ow vakantie alweer bijna voorbij. Hadden veel meiden hier vroeg vakantie he! Ik moet nog een weekje en dan heb ik pas vakantie haha.. @Jannes, nee geef niet om half 11 brood. Ik geef nu steeds om half 11/11 uur zijn fruithap omdat hij dan pas wakker is. En geef zijn brood dan rond 12 uur/half 1 maar dan zit hij nog gewoon vol van zijn hele fruithap. Vandaar mijn vraag of ik die ook kan geven VOOR hij gaat slapen. Pff.. heb echt een koppijn, maar t huis is gelukkig schoon! Zouden vanavond effe naar verjaardag van buurjongen gaan, maar hubbie was aan t overgeven en weer duizelig. Dus maar even afgebeld. Want wil natuurlijk wel morgen naar de meeting! Hoeveel meiden kwamen er nou morgen, want zijn een paar afgevallen toch?
Even snel, want ik mag eigenlijk niet achter de pc vanwege veel te veel te doen Met z'n hoevelen zijn we nu morgen? Ik ga zo meteen de scones bakken en ik weet graag hoeveel het er moeten zijn... Laatste wat ik hoorde was 16, maar er zijn een paar mensen afgevallen dacht ik?
Volgens mij schreef ze dat hij normaal gesproken om half 11 zijn fruit krijgt maar dan dus om 12:00 geen trek heeft in zijn broodje..... Aimar heeft net weer stukjes nectarine en gele kiwi gegeten en daarna a la rapley aan wat stukjes appel geknabbeld Nu ligt hij te spelen, heeft zijn basketbal ding gesloopt (naja de 2 delen los gemaakt en drukt nu telkens op het applaus knopje.... Heeft de grootste lol 8) Zijn heen en weer gezwieper met tijgeren lijkt verleden tijd te zijn...hij trekt zich nu met 2 armpjes naar voren, gaat een stukje sneller Wordt het morgen mooi weer? I hope so, want dan gaat mijn vriend het fietsstoeltje op mijn fiets monteren zodat ik 5 a 10 minuten kan gaan fietsen met Aimar. Hij kan nu namelijk goed stevig zitten
@Eva, volgens mij word t morgen net zulk weer als vandaag. Als jij Aimar 's middags zijn fruit geeft, wanneer krijgt hij dan sap? Want ik heb die fles van 15 uur dus vervangen door sap + koekje. En daarom vind ik t moeilijk daar zijn fruit te gaan geven, want waar moet ik zijn sap + koekje dan weer tussen proppen.
@Yule, ik snap het meid, volgende keer beter. We zijn morgen met 14 meiden. Zo alles al een beetje klaar staan, vond ik nog een tas met heel veel plastic bestek en borden, wel zo handig Ik ben er misschien vanavond nog ff! toedeloe
Sorry Missy, verkeerd begrepen. Sara krijgt in de ochtend geen fruit. Zij eet om 8 uur pap, ergens tussendoor een soepstengel/rijstwafel en dan zo iets na 12 haar brood.
Hoi hoi! Kraamvisite was heerlijk!! Echt een kleine hummeltje! Met moeders en kind gaat goed, met de vader ook hihi. Maik is echt inieminie.. vraag mij af hoe ik ooit Kate normaal eruit geperst heb Zo bijzonder! Wij zijn al best lang vriendinnen, 10jr of zo al! ik ben eigenlijk de eerste in P en mijn kringetje een kid te krijgen en hun de laatste bij hun @jekkia haha wordt erg druk zo @yule jmmer genoeg heb ik niet zulke borsten, al zou ik geen hap van mijn eigen borst willen Wel erg lief! En wrm zou ik je meppen? haha zowel fv als bv heeft voordelen en nadelen @wupje oooooooo wat mooi!!! en wat een kanppe hubbie *bloost* @azeb ja drm wou ik ook dat de meeting een keer het oosten op kwam. Zowel voor mij maar ook voor jou en Lindaa (die ook in friesland woont). Hoeven wij niet zo ver dan. @lola BIG HUG!!!!!! @pupke omg meis ik lig helemaal dubbel hier van het lachen WHAHAHAHA En volgens mij was het ook de afspraak dat de volgende meeting in Apeldoorn of mssn zelfs Zwolle zou zijn. @tweety wrm zou je gewoon geen opa of oma kunnen vragen te blijven die uren dat je weg bent? hoeft toch geen verpleegkundige te zijn? Janco weet wel wat hij moet doen mocht er iets gebeuren toch? @pisum whahaha u r so evil @queen haha veel plezier @sannemart nou ivm met meelezers zetten wij uiterste prive dingen o peen besloten forum @missy paul helpt mij met enkele klusjes in het weekend. Hij heeft vanochtend ook zonder dat ik hem vroeg gezogen :O !!
@Jannes, wanneer eet Sara fruit dan? @Parr, dat vraag ik mij ook vaak af als ik babies zie die veel kleiner geboren worden. Dan denk ik.. jeetje, ik had echt een beer hoe heb ik die ooit eruit gekregen?! Ben er nog niet wijzer op geworden wie nou de beschermengel van Mike is.. Via die fotoreading kregen we te horen dat t een man is met een bril en dattie nu een snor heeft of een snor heeft gehad toen hij nog leefde. En dat er een oma hier in huis is.. Maar wil zo graag weten WIE het dan zijn, dus de namen zeg maar.. Want we komen er nu echt niet uit.
@Missy: meestal zo voor haar middagslaapje. Dus uurtje of 2 / 3. Maar ik doe niet aan geplande drink/koekje momenten. Die krijgt wanneer het uitkomt.
Dat is nou precies wat ik doe als Rayyan om 9 uur jengelig begint te worden en wil slapen. Ik heb dan de keus: of fruit geven als hij wakker wordt om 10.30 uur. Of fruit geven voordat hij gaat slapen. Vaak slaapt hij dan ook langer, tot een uur of 11. Wel zo handig. En dan om 11.30 krijgt hij brood, soms meer richting 12 uur. Hangt er vanaf of hij hongerig lijkt.
@missy: fruit ergens tussen 9 en 11 uur, maar omdat ze vandaag zo laat uit bed was heb ik het naar de middag geschoven.
@missy haha probeer 4410 gr ook weleens heb je trouwens nog tijd gehad voor mijn pb? *kijkt heel lief*
@Pisum, dus jij geeft Rayyan dan wel eerder zijn fruit als hij om 9 uur moe word? Echt weer even aanpassen vind ik t, want inderdaad nu Mike rond half 10 naar bed gaat slaapt hij natuurlijk dan ook tot later. Dus is dan pas minimaal half 11 wakker en om dan nog heel bakje fruit te geven.. Dan wilt hij echt zijn boterham niet. En vrijdag bij Truus had hij zijn fruit dus eerder gehad en at hij wel zo hele boterham op. Dus fruit om 9 uur is niet erg? (2 uur na zijn 1e fles?) @Parr, nee sorry nog niet.. Ben vanavond hele avond thuis dus dan doe ik t echt meteen. *Help me eraan herinneren als je om 21 uur nog niks hebt gehad ok?* (Kun jij trouwens ook voelen of een kindje een beschermengel om zich heen heeft en wie dat dan is?) @Yule, en als de fruithap dan naar de middag verplaatst.. Wanneer geef je dan sap + koekje? Of is dat niet erg om dan een x flesje sap weg te laten en gewoon wat slokjes tussendoor te geven? (Lijkt me niet natuurlijk, maar omdat ik niet hele dag om de 5 min een slokje wil aanbieden deed ik fruit in de ochtend en om 15 uur flesje vol sap.)