@Kaatje, dan zouden dus Levi/Rayyan en Mike kunnen slapen eventueel.. Alleen dan dus Robin en Rene niet? Ik heb echt geen idee of Mike op een groot bed kan liggen, want hij beweegt veel in zijn bed. Nouja, dan kijk ik hubbie lief aan of hij t bedje bij mijn ouders kan ophalen.
Ze zitten op 1 tot 3 flessen per dag. Het verschilt heel erg. Ze krijgen wel brood, verse groenten en fruit dus zouden genoeg vitamines binnen moeten krijgen. Ik weet t ook niet. Volgens de ha hebben ze nu weer een virus te pakken
@Funny, denk doordat de meiden steeds geen tijd hebben om weer volledig aan te sterken ze alle virussen meepakken die er maar rondhangen. Zielig hoor.. Ow, Mike is alweer wakker.. Dus hoop dattie nog even slaapt voor we straks weggaan.
goedemorgen meiden. funny berichtje van dat ik verkeerd geschreven had ja ochtendmisselijkheid! Daar kun je idd blij van worden cossy wat heerlijk he dat knoeien van de beebjes is een leuke foto ingeltje wat een super leuke banner! Jannes, leuke foto! Mooi shirt ook
Hahaha Jannes gewéldige foto!! Kaatje: fijn zo'n liefje die buiten zaagt.. die van mij doet dat soms naast mij in bed.... En waar was volgende week pas plek? FunnyMe: spannend MvM.. weer een test doen, ik weet nog dat ik dat heel spannend vond, de eerste keer dat iemand anders een test voor mij deed! In mijn achterhoofd: ooooh als ie nog maar positief is!! Pisum: enneh, krijgen we nou ook nog te weten wat die specifieke kruiden zijn in dat gerecht? Ik ben bang dat het anders hier op het forum voor een aantal koks een soort wortel, bloemkool met boerenkool wordt met speculaaskruiden, kerrie en kaneel
Marqa, uitleg bij de benodigdheden voor 2 personen: - onegeveer 400 gram groente (ik kies zelf meestal voor sperziebonen of doperwten. geen doperwten uit blik maar uit de diepvries, die zijn veeeel lekkerder.) - een stuk of 3 middengrote aardappels - kip of rundvlees of lamsvlees, wat je lekker vindt. met 2 personen eten wij meestal 1/4e kip. dat lijkt weinig maar het wordt een groot gerecht in totaal, dus het valt mee. - 3 tomaten - peterselie en koriander (vers, niet gedroogd uit een potje). dit kan je in een bosje kopen bij de Marokkaanse winkel. wij hakken het dan fijn en stoppen het haksel in de diepvries. voor marqa heb je ongeveer 2 theelepels nodig. - kruiden: gember, saffraan, peper en zout. van alles ongeveer een halve theelepel. (saffraan is oranje poeder om kleur te geven aan het vlees. je koopt het o.a. bij de Marokkaan.) - olie (olijfolie mag, maar hoeft zeker niet) - naar wens: knoflook. dit zit er eigenlijk altijd wel in, maar sommige mensen houden er niet van. 1 klein teentje. - 1 ui even denken... ja en een brood dus, als je het met brood wilt eten.
Ingeltje ja dat heb ik ook! Dus ik dacht vanmorgen snel mn laatste testje doen.... testje kwijt!! Nou ja ik moet er maar op vertrouwen dat het goed gaat
Goedemorgen meiden! Ik gauw even bijgelezen want het is druk op mijn werk dus ga ook weer gelijk aan de slag. Maar natuurlijk kom ik tussendoor wel weer even spieken Lindaa jeetje meid wat een nare tijd . Heel veel sterkte de komende periode! Ingeltje ach arme Julian! Mooie banner! Cossy wha ha ha die foto van Vince!! Kaatje ha ha wat een leuke grap ! Ik zou officiele werktijden voor je hubbie gaan instellen als jij vrij bent! Jannes cute picture! Pisum dat ziet er idd niet zo moeilijk uit. Ga het vrijdag als ik vrij heb eens proberen! Zo nu ben ik weer weg. Doei tot later!
Missy, Rene blijft bij zijn papa. Denk dat het wel handig is als je een bedje nee neemt. Misschien is het niet nodig maar je zal net zien dat ze allemaal tegelijk willen slapen Jannes, leuke foto en leuk shirtje Ingeltje, bij de huisarts. Zijn vorige week op vakantie geweest dus nu moet natuurlijk iedereen deze week. Volgens Ferry snurk ik in mijn slaap. Dacht het niet ! Wupje, haha ja idd. Hoorde hem daarna met de buurman praten,zegt hij tegen de buurman "ja ik wacht netjes tot 07.30 dan zijn de meeste wel wakker" dus ik heb mijn hoofd uit het raam gegooid "je behalve je vrouw"! De buurman lachen
Pff.. ben de strijd opnieuw aangegaan met Mike kwa stukjes eten. Meneer wilt wel gewoon appel/banaan/meloen/aardbei a la Rapley eten.. Maar 8+ potjes NO WAY! Nou.. hij is nu bijna 10 maanden, dus hij bekijkt t maar met alleen maar glad gepureerd. Dan eetie maar 4 hapjes pech voor hem! Net dus half potje 8+ fruit erin gekregen, want moet nog vers fruit kopen! Snap t toch niet.. brood enzo eet hij makkelijk stukken, maar fruithap en warm eten is echt drama.
Marqa, de bereiding (eindelijk ) Ik ga er hierbij vanuit dat de volgende dingen al gebeurd zijn: - ui in kleine stukjes gehakt - aardappels geschild en in partjes gesneden - velletje van de tomaten af en de tomaten in kleine stukjes gesneden - sperziebonen gepunt en in kleine stukjes gesneden, gewassen (andere soorten groente: in stukjes snijden, wassen) - in geval van sperziebonen: ze vooraf heel even koken (5-10 min) - als je er knoflook door wilt: het teentje knoflook in heeele kleine stukjes gesneden/gehakt - kip gewassen (en in ons geval: de kip in vieren gesneden en ontveld wij kopen nl. altijd een hele kip.) als je een andere vleessoort kiest, zorg je dat je de juiste hoeveelheid klaar hebt liggen. Zet een redelijk grote pan op een laag vuurtje. Doe er een bodempje olie in. Verder de peterselie en koriander en de kruiden. Doe de ui (en evt. de knoflook) en de kip er bij en hussel alles lekker door elkaar. Laat alles een beetje pruttelen. Als de kip dreigt aan te branden, gooi je er af en toe een bodempje water bij. Nu en dan de kip omdraaien zodat beide kanten goed bakken. Na ongeveer 15-20 min, als de kip lekker op weg is (NB rundvlees en lamsvlees doen er langer over!), doe je de sperziebonen, aardappelen en tomaten erbij. En je gooit er water bij, ongeveer zodat alles voor driekwart onder water staat. Deksel op de pan en het vuur middelhoog. Tja, dan is het een kwestie van wachten. Je wacht net zo lang tot al het water bijna opgekookt is. Bijna, want er moet wel een beetje overblijven, dit is je sausje. Ik schat dat het nog zo'n 30 tot 40 min duurt. Dus in totaal duurt het een uur. Je kunt het vuur ook wel hoger doen maar dan heb je het risico dat alles aanbrandt. En voor de meeste Marokkaanse gerechten geldt: hoe langzamer het klaar is, hoe lekkerder het smaakt Als het klaar is, serveer je alles op 1 groot bord. De kip/het vlees in het midden en daar omheen de groenten. Je kunt de aardappelpartjes ook nog mooi in een cirkelvorm draperen. Bedek de kip ook een beetje met wat groente en het sausje natuurlijk. NB: als je gaat eten, begin je met de groente en de aardappels, de kip ligt in het midden/eronder omdat die als laatste gegeten wordt (save the best for last ). Zit even na te denken of ik iets vergeten ben... Dit is dus een simpele $) Marokkaanse maaltijd die vaak als lunch gegeten wordt (ze eten daar 's middags altijd warm). Als er veel te veel gemaakt is, wat nogal eens voorkomt, warmen ze de rest 's avonds op en eten dat dan. Maar meestal is de maaltijd 's avonds wat lichter, bijv. pasta of soep.
Zo ik heb weer alles bijgelezen: Meeting: ik bepaal in oktober wel of ik wel/niet kan. Heb een paar verjaardagen en weet echt niet of die dan het weekend ervoor of erna gevierd worden. Als ik beetje zicht heb op agenda, kan ik toch altijd nog aangeven of ik aansluit? Speeltuin: voor kids van 1 jaar is een binnenspeeltuin heel leuk hoor. Ze kunnen lekker in de ballenbak zitten, schommelen is leuk en alleen al de indrukken vinden ze geweldig. Shirtjes meeting: had niet verwacht dat mijn vriend shirtjes echt leuk genoeg vond om aan te doen (hij is nogal kieskeurig qua kleding voor Sara - ze moet op haar allermooist zijn), maar toen ik gisteren thuis kwam had hij er toch 1 aangetrokken (die op de foto). Lief! @Eva: ik had uit je berichtjes hier gewoon niet opgemaakt dat je zo 'tuuterdetuuttuut' bent in je praten. Heel snel en heel veel .. haha @Missy: raar dat Mike wel brood eet, maar geen 8+ hapjes. Die moet hij, qua voedingsstoffen en hoeveelheid, toch wel eten. Misschien prakken en dan steeds minder prakken in de loop van de dagen. @Lindaa: jeetje sommige mensen maken wel heftige dingen mee, en jij bent er eentje van! @Yule: succes vandaag met de kijkers. Hoop dat ze interesse hebben. @Ingeltje: wat een mooie banner. @Pupke: zit je weer in de aftelfase van je cyclus? @Steen: bedankt voor de link met foto's! @FirstTime: je vroeg wat ik bedoelde met overleg met je werkgever. Maar ik had het verkeerd begrepen. Ik dacht dat je huidige contract per 1 september werd omgezet naar een vaste baan. Hoe is het eigenlijk met je man - hoe is hij eronder? Zo volgens mij heb ik het wel zo'n beetje gehad.
@Jannes, denk dat t gewoon gewenning is. Hij weet dat uit een potje gepureerd/vloeibaar eten komt. En nu opeens dus niet.. Gaat denk ik net zoals wennen aan groente/fruit int begin. Met kleine beetjes en hopelijk word dat steeds meer. Las hier ergens op t forum een verhaal van een kindje dat met 1 jaar nog 6+ potjes at. Zit ik dus echt niet op te wachten.. daarom nu toch weer proberen en doorzetten!
Missy, komt misschien toch door de structuur. Vers fruit is vaak zacht, en weet niet of je zelf wel eens zo'n hapje hebt genomen van een 8+ fruitpotje? Lijkt soms net of er allemaal korreltjes zand in zitten. *klopt af * ben echt zo blij en dankbaar dat Levi geen moeilijker eter is, die eet echt alles wat los en vast zit. Maar ja wie weet veranderd dat nog als hij in de peuter pubertijd komt