September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @steen sterkte vandaag meis.

@missyzuilen hoop dat je nog ff tijd met je oma hebt kunnen door brengen en goed afscheid hebt kunnen nemen. knuff

@naannaan fijn dat lukk weer wat beterder is.

net bij het cb geweest op het inloop spreekuur robin woog 4500 gram en was 55,5 cm lang. pb het ook ff.
    nou ga de boel inpakken om naar het zh te gaan baal nog steeds erg dat ik niet naar utrecht kan. maar eer ik er nu ben is het al half 4
    dus gewoon verstandig niet doen.

2. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Succes in het ziekenhuis met Robin, Tweety!

Jeetje wat een radiostilte hiero ;)

3. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    De dames die het meeste kletsen hier zijn allemaal naar de meeting en je ziet het geen mens bijna te bekennen hier. ;)

Tweety veel succes in het ziekenhuis.

Groetjes Marieke.

4. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Zoo tis idd stil hier.

Dat de dames het maar gezellig hebben !

ff ego

Ben vrijdag voor de eerste keer weer ongie geworden.Maar (srry voor de details) ik verlies meer bloed dan mijn laatse ongie voor mijn zwngerschap.(zover ik me dat nog kan herinneren)
    Hebben/hadden jullie dit ook gehad?
    Verder gaat het hier goed.Jaimy spuugt nog steeds maar nu met de johannasbroodpitmeel van te voren en na een voeding spuugt ze wel minder.
    Probeer al een paar weken een lachje van der op de foto te krijgen maar zodra ik er aan kom met de fotocamera dan lacht ze niet meer :(
    :) ze doet het gewoon express.
    Donderdag krijgt ze der 1ste spuitje en ik knijp em nu al , ga het zo zielig vinden...

5. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Jill moet 4 december voor haar eerste prikjes, brrr...
    Ben blij dat mijn moeder meegaat, vind het te zielig :(

6. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Oh de meetingdames hebben echt rotweer :( , hopenlijk kunnen alle kindjes er goed tegen anders zijn er morgen veel snotteraars...
    Ik blijf vandaag lekker binnen, moest eigenlijk nog naar de winkel maar dat komt morgen wel.

Ik keek net naar een programma op sbs6 waar een stel een 5-ling :confused: gekregen had! De beebjes waren 4 maanden te vroeg geboren maar zijn uiteindelijk allemaal naar huis kunnen gaan. Ze hebben 4 maanden in het ziekenhuis gelegen en nu thuis is er een blik vrijwilligers opengetrokken die meehelpen. De man van het koppel volgt er ook nog een avondstudie bij om straks een betere baan te kunnen krijgen en ze hebben ook nog een dochter van 6! Poeff en ik vind het al zwaar met 1 kindje ;) Knap dat mensen het redden in zo'n situatie.

@ Freesia hier krijgt Kyano 27 november de eerste prikjes...ben benieuwd

Ongesteld zijn: hier al na 5 weken ongeveer, het vloeien was net een paar dagen over :( De gyn vond het raar omdat ik bv geef maar bevestigde het wel aangezien er al weer productiviteit op de eierstokken te zien was

Tweety succes met Robin!

7. hoi,

nou he he ben weer thuis,
    en het lijkt erop of het gaat regenen.

heb trouwens net mijn voedingsarmband in de brievenbus gevonden!

idd radiostilte hier haha ook wel eens grappig.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

8. sams

sams Actief lid

19 dec 2007
    120
    0
    0
    Miracle: wat betreft de ongi: Ik heb de eerste keer ook net achter de rug en ik heb inderdaad ook meer bloedverlies (en stolsels) gehad dan ik me kan herinneren, ondanks dat ik nu alweer gewoon aan de pil was begonnen... Maar goed ik ben blij dat ik het weer achter de rug heb...

Hier gaat het nog steeds errug goed, Floor wordt nu sinds drie dagen rond 6.15 's ochtends wakker, we geven haar dan haar speen terug en dan slaapt ze weer tot 8.00-9.30. We hebben ook geprobeerd om haar een fles te geven, maar hier drinkt ze maar 50 van op. Als we dus de fles geven als ze helemaal uitgeslapen is drinkt ze hem helemaal leeg.

Vorige week haar eerste spuitjes gehad: had van tevoren een zetpil gegeven, ze huilde wel maar niet heel erg overstuur. Zal dat dan toch door die zetpil komen? 's Avonds had ze iets verhoging, 38.3, dus weer een zetpil gegeven. 's Ochtends had ze geen verhoging meer, 37.3.
    8 December krijgt ze de volgende prikjes... Maar dan gaat papa ook mee en die kan er helemaal niet tegen als ze huilt....

Ik ben nog steeds zo blij dat de kinderopvang nu geregeld is en dat Floor (ondanks dat ik altijd heb gezegd dat ik het niet wilde) bij mij op mijn eigen groepje komt. Als er in de toekomst een dagopvang groep bijkomt gaat ze ws wel naar de andere groep, maar nu blijft ze nog lekker bij mama... Vandaag mijn laatste officiele verlofdag, maar ik heb nog lekker vakantie tot 5 januari 2009.

Ik hoop dat de dames het gezellig hebben gehad in Utrecht en dat er niet teveel vertragingen waren bij de NS.

Ik blijf meelezen en tot snel maar weer!

Liefs Sam

9. @sams
    ik zou dat idd ook niet willen op mijn eigen groepje, maar ja ik heb verder nog geen plek, ook niet op mijn eigen groep helaas.
    we hebben nu 1 dag plek dus wachten nog even af.
    vind het ook wel lekker om die tijd voor mezelf te hebben, kan toch steeds naar haar toe als ze moet eten (als er plek is dan)

hier verder alles goed.
    wordt steeds donkerder maar geen regen ofzo, misschien hebben ze in Utrecht ook wel geluk.
    ga nu ff voeden julia huilt steeds en als ik dan boven ben slaapt ze. :(

xxxxxxxxxxxxxxxxx

10. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Wupje: ja, ik zag dat programma ook! Ik viel er wel wat later in. Begreep ik nu goed dat ze 4 (!) maanden te vroeg waren geboren? En dan ook nog een 5-ling dus de babietjes moeten wel héél klein geweest zijn, of niet? En wat een wonder dat ze nog allemaal leven, hier in Nederland worden babietjes nog niet eens behandeld die 4 maanden te vroeg zijn, toch?

De dames op de meeting hebben al vast piepende oren van al het kletsen daar, hahaha. Hier waait het best hard en is het heel donker. Het lijkt wel herfst ;) .

Ik ben vanochtend even naar mijn werk geweest voor de griepprik en een kopje koffie. Quinten ging uiteraard mee. Toen ik de prik kreeg, was hij even bij Christian (zijn papa) want we werken bij dezelfde instelling. Dat was dus erg handig. Daarna ben ik koffie gaan drinken met enkele collega's en dit was zo gezellig, dat we er een lunch op kantoor achteraan hebben geplakt. Quinten heeft in al die tijd welgeteld één keer zijn ogen open gedaan, heeft dus vrijwel continu geslapen. Ik vond het erg leuk weer eens op mijn werk te zijn en iedereen die ik tegenkwam, wilde even kijken. En aangezien ik in een grote instelling werk (psychiatrisch ziekenhuis) waren dat veel mensen. Ook kwamen enkele clienten een kijkje nemen, vond ik erg leuk. Ik werk weliswaar niet meer in de zorg maar bij de praktijkopleiding voor verpleegkundigen, maar ik kom natuurlijk toch altijd veel clienten tegen. Sommigen van hen hebben ook erg meegeleefd tijdens de zwangerschap. Want hoe erg mensen soms in de war zijn, een zwangerschap/baby vertederd toch vaak.

Straks als Chris thuis is even boodschappen doen en verder lekker binnen op de bank genieten van een boekje.

11. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    hey meiden,

dank jullie wel!

Het was een mooie crematie, maar ook erg zwaar....
    We zijn nu nog even bij mijn ouders, eten hier nog mee, en dan lekker avondje thuis met z'n drietjes.

Hoe is het op de meeting meiden? Het is hier in ieder geval een stuk rustiger zonder jullie allemaal!

12. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hopelijk hebben de meiden 't allemaal leuk gehad op de meeting! Baal er nog steeds van dat ik niet meekon, maar achteraf maar goed ook.

Om 13:45 uur heeft mijn oma haar oogjes definitief gesloten! Ben er echt kapot van, heb nog weinig gehuild dat viel me mee.. Maar denk dat dat nog komt als 't eenmaal doorgedrongen is.
    We zijn er rond 12 uur heen gegaan dus heb gelukkig nog een tijdje bij haar kunnen zitten en met mijn opa kunnen knuffelen.
    Uiteindelijk stond ik net even buiten te roken toen ze haar laatste adem uitblies en mijn vader mij kwam halen.
    Aan de ene kant jammer dat ik daar niet bij was, aan de andere kant ook niet omdat ik 't best eng vond. Zelfs toen ze nog redelijk ademde vond ik 't al eng dat elk moment ze op kon houden met ademhalen..

13. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @MissyZuilen: sterkte met het overlijden van je oma! 'Fijn' dat je nog wel afscheid hebt kunnen nemen.

14. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Sams: je naam onderschrift zegt "mama to be", maar je bent intussen al mama hoor :D

15. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Oh missy een hele dikke knuff en gecondoleerd voor jou en je hele familie

16. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @missyzuilen sterkte meis fijn dat je toch nog ff bij haar bent geweest. sterkte de komende dagen *knuff*

alles was weer goed in het zh we hoeven nu pas terug 27 nov dan gaan ze weer een fot maken en dan mag waarschijnlijk ook de sonde eruit. normaal halen ze hem er een week na de operatie al uit maar met robin zijn verleden zit ie er nog in en durfde ie hem er nog niet uit te halen. we gaan nu wel proberen om niet teveel voeding meer erover te geven kijken of ie dan wat meer gaat drinken uit zichzelf net was het weer 80 cc jippie. wel met veel aansporing erbij maar het zit er in.

hoe was de meeting meiden? (zit hier nog balend op het forum te wachten tot er weer een teken van leven komt)

17. sams

sams Actief lid

19 dec 2007
    120
    0
    0
    Tja dat heb ik ook altijd geroepen... Maar op het KDV waar Floor ingeschreven stond had ik pas per 1 feb een plekje en er is daar pas iemand ontslagen die kama-sutra plaatjes aan de kinderen liet zien... Dus ik ben blij dat ze met mij mee kan, heb het er vandaag nog met een collega over gehad en was komt er binnen niet al te lange tijd een 2e DO groep bij, dus dan is het opgelost...

Jannes: Thx voor je oplettendheid ik heb mijn onderschrift aangepast!

Missy: Heel veel sterkte de komende tijd!

Liefs Sam

18. @missy: gecondoleerd voor jou en je hele familie!

@tweety: fijn dat alles goed was en hopelijk mag volgende keer de sonde eruit.
    ook goed dat hij zo goed drinkt!ben helemaal trots op Robin haha.

meiden van de meeting: hoe was het? vast gezellig?
    ik zit hier ook te balen dat ik niet mee kon. we willen alles horen en vooral foto's zien!

xxxxxxxxxxxxxxxxx

19. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Nen hoor, we stoppen ermee, maar zo kan ik m'n cyclus volgen. We moeten het immers veilig doen he.
    Man is vorige week gesterliseerd.

20. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Pardon :confused:

@Zico: waarom moet je het nog veilig doen als je man gesteriliseerd is? En vind dat persoonlijk best heftig zo kort na de bevalling laten steriliseren. Jullie weten dus zeker geen kindjes meer te willen?

Deel Deze Pagina