September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Ladies, ik kom even gedag zeggen want ik ga een dagje op stap met mijn hubbie. We gaan lekker winkelen en uitgebreid lunchen in Maastricht. Prettige dag allemaal en tot later!

2. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Huis: ohohohoh, ik schiet in de stress van jullie!
    Wij dachten dat een tussenhuurhuis wel makkelijk zou zijn. Maar jullie zeggen dat het gedoe is! Nou ja, dat het gedoe is dat weet ik natuurlijk wel, maar goed.
    Wij hadden al rekening gehouden met dit scenario, omdat we eerst ons huis wilden verkopen en dan pas iets nieuws. Grote kans dat je dan moet overbruggen.
    We gaan vrijdag bij 3 huizen kijken en hebben ook een hypotheekgesprek en een gesprek met de makelaar over een nieuwbouwproject.
    Ik hoop zo erg dat we daar financieel voor in aanmerking komen (duur!) want qua bestaande bouw is er maar weinig echt leuks op het moment in onze prijsklasse. Maar goed, we gaan nog kijken.

We overwegen nu 1 van deze bestaande woningen, graag jullie mening.

1 Te koop: Elzekrulzoom 10 2403 SG Alphen aan den Rijn [funda]
    2 Te koop: Jeltje de Bosch Kemperstraat 27 2401 KB Alphen aan den Rijn [funda]
    3 Te koop: Da Costastraat 56 2406 AV Alphen aan den Rijn [funda]

Verder nog deze maar daar is de badkamer heel erg klein en eigenlijk zie ik geen mogelijkheden om dat op een handige manier te verbouwen. Te koop: Van Boetzelaerstraat 136 2406 BH Alphen aan den Rijn [funda]

We hebben bij alles voor en nadelen maar ja, ik ben wel benieuwd wat jullie vinden.

3. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @kaatje: ojeeeeee, een SAS dag! Nou dat moet dan maar. :D

4. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Wat heb je trouwens gedaan dat je verrekte enkelbanden hebt? Heb ik ff gemist.

Ik ben misschien iets later want Raven slaapt nog.... ik neem wel fruit mee dan geef ik dat bij jou.

5. gefeliciteerd!!!!

6. dank je
    een plant en een mooie tekening van julia die nog niet droog was toen we daaraan kwamen haha

7. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik had toch verteld dat Sara dingen aangeeft (sta soms met 6 speelgoedjes in mijn hand die ze me allemaal geeft). Nou heeft ze ook door dat ze je kan foppen. Dan reikt ze het aan, maar trekt het terug op het moment dat je het wil pakken. En dan komt ze niet meer bij... zo schattig!

@Pupke: veel plezier vandaag!

@Wupje: er is inderdaad geen zak op TV in de zomer. Lees me suf.

@Lola: kan me zo goed voorstellen dat je in deze situatie niet happy bent. Je zit 24 uur op je werk en wil gewoon lekker aan de slag kunnen. Helemaal niet slecht om eens met een psycholoog te praten. Doen zoveel mensen en geet vaak goede resultaten. Al is het maar om je hart te luchten. Wel heerlijk dat het zo goed gaat met de meiden. Binnenkort maar weer eens een limbomeeting plannen met Wupje, Cossy, Pupke, Jekkia en, Steen.

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Yule, ik vind huis 1 ( Elzekrulzoom ) erg leuk !
    Maar voor dat geld heb je ook een mooi huis vlak bij mij hoor :D en Ferry zegt dat het van hier naar leiden een kippenstukkie is.
    haha nee jij spartelt lekker tegen voor je sas dag, maar ja anders des te meer taart voor Shirley en mij. Moet je wel waarschuwen.Levi heeft nog niet geslapen vandaag dus of hij vrolijk blijft....

Ik ben een week of 5 geleden op mijn werk van de trap gegleden, moest naar kantoor, had met 1 hand de leuning vast en in mijn andere arm Levi en toen sloeg mijn enkel ofzo dubbel. Gelukkig kon ik me nog aardig opvangen maar bleef last houden van mijn voet dus toch maar even langs de dokter

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Anno, is toch leuk ! Oudere mensen zijn vaak blij met alles wat ze krijgen aangezien ze toch alles al hebben :)

10. @lola wat leuk om weer eens van je te horen
    sluit me verder aan bij de rest over de psycholoog.
    goed te horen dat het met de meiden goed gaat.

xxxxxxxxxxxxxx

11. dan nog even ego:
    alles goed hier, julia gisteren bij oma in bed gelegd en na wat moppers gaan slapen
    toen om half 11 eruit gehaald in de auto en toen inbed en mevrouw deed af en toe haar ogen open maar sliep lekker verder.
    vanmorgen om half 7 wakker
    gedronken en boterham op en toen spelen
    lekker fruit op en nu slaapt ze weer lekker

heb van de week het nieuwe h&m boek gekregen en krijg erg zin om te shoppen

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

12. Wat fijn om al zo snel van die lieve reacties te lezen! Zit hier gewoon met tranen in mijn ogen...

Weten jullie wat het is, op zich is het natuurlijk best lekker om eens even niets te doen te hebben op je werk. Heb je eens tijd voor kletspraatjes (en het forum 8)). Maar al twee jaar het gevoel hebben dat je eigenlijk hartstikke overbodig bent... :$! Ik word letterlijk moe van het nietsdoen. En alles zo langzaam mogelijk doen is ook niet leuk.

Het is jammer, want verder bevalt het me goed op mijn huidige plek. Ik weet nog hoe blij ik de eerste maanden was met mijn nieuwe werkplek...

@Yule: Goed om te horen dat jij in een soortgelijke situatie ook veel aan de psycholoog hebt gehad. Ik hoop dat ik straks hetzelfde kan zeggen!
    Emma heeft Amoxicilline voorgeschreven gekregen, meteen voor het laatst dus...
    Ze zag er de dag na de eerste dosis uit alsof ze 5 uur onder de zonnebank had gelegen... :$
    Ik heb de huizen bekeken en mij spreken ze geen van alle erg aan, eerlijk gezegd. Maar dat komt omdat ik van een heel moderne en van een hele oude huizen hou. Ik zou dus wachten op een nieuwbouwhuis. Het voordeel is dat je dat helemaal naar je eigen smaak kunt aankleden. Het eerste huis heeft trouwens een wel héél mooie badkamer. Jammer dat de keuken een stuk minder is...

@Kaatje: Wat heb je gedaan dat je nu met uitgerekte enkelbanden zit? Beterschap in elk geval...

@Jannes: Limbomeeting? Jááá, gezellig! Vond het ook erg jammer dat ik de meeting van afgelopen weekend heb gemist...

13. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik kijk enkel even naar ruimte enzo. Niet naar wat je nog moet "veranderen" want smaken verschillen natuurlijk

1 Te koop: Elzekrulzoom 10 2403 SG Alphen aan den Rijn [funda]
    Veel slaapkamerruimte (5 in totaal), dat is mooi! Wel vind ik de leefruimte beneden erg beperkt. 5x5m voor je zithoek, eethoek en speelhoek voor Raven. Denk dat dat erg krap wordt. Is echt heel weinig.

2 Te koop: Jeltje de Bosch Kemperstraat 27 2401 KB Alphen aan den Rijn [funda]
    Leuke hoekwoning bij speeltuintje! Zag een toilet op de badkamer, voor mij persoonlijk een must! Leuk die open keuken met barretje. Zo te zien ook meer leefruimte dan woning1. Ben wel heel benieuwd naar bad/douche (niet dat dat aandachtspunt is), maar ziet er heel bijzonder uit... hele hoge instap.

3 Te koop: Da Costastraat 56 2406 AV Alphen aan den Rijn [funda]
    Beneden is het door uitbouw heel mooi ruim. En een heerlijke bijkeuken. Maar boven is het klein! Een slaapkamer is nog geen 2x2. Daar kan je qua ruimte dus eigenlijk niet meer mee dan een kast erin. Vind ik jammer.

Te koop: Van Boetzelaerstraat 136 2406 BH Alphen aan den Rijn [funda]
    Verbouwingsproject voor de toekomst. Ik zou die hele muur van de keuken eruit slaan. Heb je een geweldige benedenruimte!! Die muur snap ik echt niet. Ruime slaapkamers, grote zolder, boven apart toilet -> grote pluspunten. Maar ja, idd die badkamer! Dat is 's ochtends echt niet fijn als je met z'n alle op de badkamer moet zijn. Je zou in de toekomst kunnen overwegen om de slaapkamer naast WC om te bouwen naar badkamer - er zitten tenslotte leidingen (badkamer dan berghok). Maar daar moet je echt zin in hebben!

Naar ruimte en toekomst gekeken zou ik voor 2 of 3 gaan. Mooie ruime leefruimte (ben je tenslotte het meest) en toch 3 ruime slaapkamers, een klein bergkamertje en voor op zolder een computerruimte.

14. Haha, ik heb ook al een paar dingetjes aangekruist...

15. En ook even banner-vraagje:

Hoe groot mogen ze op dit forum zijn?

Want als ik weer mee wil schrijven, moet ik toch eens zorgen voor nieuwe, nietwaar...?

Doet me er opeens aan denken dat ik ook wel van het PSP-forum 'afgeschopt' zal zijn...

16. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Vind Funda kijken altijd zo leuk! Vooral hoe mensen het inrichten. Ook bij deze woningen weer. Wat hebben mensen soms toch een andere smaak dan jijzelf. Bij sommige dingen denk ik echt "wie koopt dat nou" of "wie legt dat nou op de vloer?" Maar ja, dat zullen mensen ook van onze woning zeggen, dat is zo leuk aan smaak.

@Lola: ik zal de Limbo dames eens mailen over een meeting!

17. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Lola, oww balen zeg dat je dus zo weinig werkt hebt en je contract niet word verlengt.
    Daar zou ik ook kriegel van worden hoor..
    Hier zijn t momenten waarop t even rustig is, maar dan kan ik mooi even naar de wc of thee pakken ofzo.

Gelukkig zijn de meiden lekker vrolijk en dat werkt ook wel mee vind ik op je humeur en gevoel!
    Enne, je hoeft echt niet fanatiek mee te kletsen hoor, wij vergeten jou ook niet. ;)
    Hoop dat een psycholoog gaat helpen en je gauw weer lekkerder in je vel zit!
    *Knuf*

@Yule, gefeliciteerd met t verkopen van je huis!

@Wupje, nu word t eng hoor!!
    Mike was OOK 6.15 uur wakker en lag 9 uur weer te slapen.

@Kaatje, aaah arme Levi met zijn kapotte billen. :(

@Pupke, veel plezier vandaag!!

Het is echt even storm geweest hiero.. Pff.. even uitpuffen onder t genot van een kop thee!

18. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @jannes: hahaha, grappig, jouw overwegingen hebben wij dus precies ook!
    1) Bij 1 snap ik het eigenlijk niet van die leefruimte want het is een enorm groot huis (140m2) en 3 is maar 115m2. Gek he?
    Vind de tuin op het zuiden wel een grote plus. En de ruimte boven + mooie badkamer ook.
    2) is ook niet super groot, 120m2 dacht ik, op zich leuk huis alleen ligt het helemaal in het noorden van de stad (lees: een mijl om 7 van het station vandaan)
    3) hier is J. helemaal weg van, ligt pal in het centrum, is idd klein boven, dus voor de toekomst niet ideaal. Wel heerlijke tuin, lekker groot, alhoewel ik de vlonders eruit zou slopen. Probleem: is in 1956 gebouwd dus misschien knetter gehorig...?
    4) zeker een verbouwing nodig, de badkamer is veel te klein, J. vindt het geen probleem maar ik MOET een fijne badkamer.
    Die muur in de keuken is idd waardeloos, snap ik ook niks van, vraag is of het een dragende muur is anders kan hij er niet uit.
    Ik dacht idd ook al een badkamer te maken van de kleinste slaapkamer aan de WC kant alleen zit daar ook de deur naar het balkon/terras dus dan moet je die of verplaatsen of de deur in de badkamer okee vinden. Een rigoreuze verbouwing gaat denk ik wel 50.000 euro kosten dus dan wordt het toch wel een erg duur huis! Is wel aan de rand van het centrum, vlakbij groot park, dus qua ligging wel heel leuk.

Moeilijk he? Meer leuks is er niet echt eigenlijk. Wel grote huizen in slechte buurten of kleine huizen in leuke buurten.
    Nieuwbouw heeft idd onze voorkeur nu maar is wel echt aan de bovenrand van ons budget.

19. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Owja en spelen met eten hier al een aantal weken.
    Soms om gek van te worden whaha.. Hoop dat t vanzelf weer overgaat en wij bieden dan ook gewoon niks meer aan. Dan zal hij wel genoeg hebben gegeten denk ik..

20. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Yule: ja die oppervlaktes zijn heel misleidend. Sommige pakken echt leefoppervlaktes (dus geen schuine daken wat alleen kastruimte kan bieden en tellen de schuur niet mee) andere makelaars tellen alles op. Maar nummer 1 geeft echt aan een woonkamer van 5x5 te hebben. Ik heb net hier in mijn kantoor even zo staan meten en dat is echt klein als je je bedenkt dat je box al 1x1 is.

Hmmm dus 2 is echt te ver weg. Dan zou die al afvallen. Ga je dood aan ergeren. En J kan wel wennen aan een kleine badkamer? Denk dat hij wel anders piept als Raven 5 is en jullie met z'n drietjes in de ochtend voor de spiegel willen.. haha..

Dan zou ik toch 3 kiezen... puur op Funda dan he. Je moet het gezien hebben. Die hele kleine kamer zou ik vullen met opbergkasten. Gewoon berghok van maken. Voorop de zolder je computer en dan hou je 3 slaapkamers over. Maar idd wel oud... dus ook qua isolatie even goed kijken. Misschien betaal je je scheel aan energiekosten.

Deel Deze Pagina