September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Lola, Mike is ook nog kaal en maar 2 tandjes.

Camping, heb jarenlang op een camping gestaan met mijn ouders en zusje en vond t geweldig!
    Hubbie heeft tot zijn 18e op een camping gestaan met zijn ouders.
    Als wij er ooit geld voor hebben, willen wij ook een vaste campingplaats hebben.

@Cossy, toffe schoentjes! Woo maat 20!
    Mike past nu in maat 18.

@Eva, welke site had je gevonden voor Mei Tais?

@Queen, oww goed geslaagd dus!
    Heerlijk he opruiming, ga ik ook straks tussen snuffelen in mijn vakantie! :)

Mike had weer dunne, zure slijmerige poep.. Zal er dan eindelijk weer een tandje bijkomen?
    Links naast zijn ondertandje zit al weken een bult en de tand schijnt al door t tandvlees heen maar die wil gewoon niet omhoog whaha! Misschien komen nu eerst wel zijn boventanden ipv die.

2. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je wensen zijn. Onze eerste nieuwbouwwoning kostte ƒ 222.500 (ja guldens, we praten over 1996...) en we hadden een hypotheek van ƒ 260.000
    We hebben uit dit budget alles kunnen doen. Dus niet alleen de keuken en de vloeren, maar ook de rente over het bouwdepot, de notariskosten etc. En dat lukte (net). Maar we waren tevreden met laminaatvloeren, een eenvoudigere aanbouwkeuken, de standaard badkamer en toilet en de tuin bestond uit een royaal terras met verder alleen maar gras.

Maar je wensen worden steeds groter, dus je noodzakelijk budget óók. Onze huidige woning heeft een keuken met kookeiland, een plankenvloer en een badkamer met inloopdouche. En ja, dat wordt het een ander verhaal. Maar van onze eerste woning hadden we evenveel plezier. Ons huidige huis kostte € 255.000 en toen het klaar was, waren we € 300.000 lichter.

Maar je hoeft natuurlijk niet alles in één keer perfect te hebben. De standaard keuken is weliswaar meestal niet 'je van het', maar ook daar kun je in koken. En de standaard tegeltjs in de badkamer zijn meestal nogal saai, maar het douchewater is even lekker warm. Je kunt dus ook sparen en die dingen later aanpakken. Of na een paar jaar je hypotheek wat ophogen, omdat je dan wél meer kunt lenen...

3. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ik heb het even nagekeken, er komt standaard wit sanitair in en een keuken.

4. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    missy, ja das leukste dan is het tenminste niet zo duur! :D
    kanje tenminste je gang gaan :p

5. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ja maar dat zijn vaak Bruynzeel bouwkeukens. Niets mis mee hoor, maar wel als jullie daar 10-15 jaar willen wonen. Met nieuwbouw heb je de kans om helemaal naar smaak op te bouwen, geloof me, dan wil je daar ook een mooie keuken in. Ook al is hij van de Ikea. Ik persoonlijk denk dat je je in je mooie nieuwe huis gaat ergeren aan je keuken. Badkamer boeit niet zo. Wit en standaard. Prima!!

Wat ze er ook vaak niet bij vertellen is de meerwerkkosten die er bovenop komen. Heel belangrijk! Huis wordt nooit met enige logica gebouwd. Dus opeens moet je een stopcontactje extra, moeten leidingen anders omdat jij de keukenindeling vreemd vind, kraantje in de tuin, deuren moet gaan kiezen (en dus bijbetalen), deurklinken, tegelsoort, etc.

En het is wel vrij op naam, maar je betaald rente over je bouwdepot. Vergeten ook veel mensen. Daarnaast ook nog notariskosten, overdachtskosten, etc. Toch ook weer een duizendje of 2.

Ik vond nieuwbouw heerlijk! Tis exact hoe wij het willen (ook wel veel leerpunten achteraf), maar je moet je heel goed verdiepen in de kosten. Want daar verkijken mensen zich in. Heb ooit bij een woningbouwbedrijf gewerkt... vandaar dat ik dat wist. Maar anders weet je dat ook niet hoor.

6. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Pfff....kan iemand mij vertellen hoeveel uur per dag piano-overlast wettelijk is toegestaan? :(:$:(;):x

@ Wupje: was jij het die vroeg over mijn vriend's werk? Hij heeft werktijdverkorting en is daardoor de komende weken waarschijnlijk op vrijdag 'werkloos'.....

IK WIL NAAR DE H&M! :x

7. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @lola: precies dat vind ik nou ook. Natuurlijk zou ik alles wel het mooiste van het mooiste willen maar daar hebben we nou eenmaal geen geld voor. Het wordt al een hele toer of we het kunnen betalen als alles gewoon standaard is. Gelukkig ben ik wel een snel tevreden mens.
    Daarnaast hebben we wel een hoop handige vrienden (vloerenlegger, loodgieters, bouwvakkers) die ons kunnen helpen en spullen leveren tegen een zacht prijsje.
    Maar dan nog wordt het waarschijnlijk een paar jaar heel zuinig zijn.

Kijk, we zitten gewoon met het dilemma gaan we voor safe financieel gezien of voor langdurig woongenot?

1) we kopen een huis wat we goed kunnen betalen, dat knappen we een beetje op maar het is net niet groot genoeg en we zijn er na 5 jaar uit gegroeid
    2) we kopen een nieuw huis wat we net aan kunnen betalen, maar hebben dan wel nieuwbouw wat sneller in waarde stijgt en daar wonen we dan met plezier 15 jaar of nog langer

Uiteindelijk is optie 2 goedkoper (over de lange termijn). Maar optie 1 voelt veiliger.

Heel lastig vind ik het. Kijk als er nou leuke bestaande huizen zouden zijn die groot genoeg zijn en grotendeels in onze smaak maar die zijn er gewoon niet!

8. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hai meiden!

Aardig wat pagina's bijgeschreven hier! Leuk hoor, weer lekker wat te lezen :)
    Ik ben vanochtend even boodschappies gaan doen met Kyano en daarna lekker naar hubbie's kantoor geweest en samen een broodje gegeten. Lekker gezellig dus! Kyano moet vandaag om de meest rare dingen lachen. We zaten nog aan tafel maar hadden alles op dus had Dennis Kyano even op schoot genomen en speelden ze met een balletje. Kyano rolde de bal naar mij en ik weer terug. Een lol dat hij had, wilde ik hem straks in bed doen maakte hij een raar geluidje en ik deed dat na, moest hij weer schaterlachen en als laatste toen had ik hem zitten tegen mij aan en hij had zijn voetjes vast en beet erin, hij kwam niet meer bij :( :D Maf jongetje :)

Kaatje oef uitgerekte enkelbanden....:(
    Oh geen wonder dus die buurman gaat lekker zijn gang als moeder de deur uit is :x

Yule lastig hoor een goed huis zien te vinden. Persoonlijk vind ik het eerste huis wel erg mooi!

Jannes oh wat leuk zoals Sara dat doet met speelgoed aangeven en dan foppen!! :D

Lola oh lekker toch nog 2 weekjes vrij in september! Ha ha dat wordt Jasmijn goed africhten voor die tijd!

Freesia ik heb diep medelijden met jou. Maar natuurlijk niet fijn dat Jill de borst weer weigerde vandaag. Dikke knuff!

Eva oh toch nog goed opgelost vandaag dus!

Queen oh heerlijk effe lekker geshopt!

Wat betreft vakantie ik ben altijd een appartementenfreak geweest. Ik hou niet van campings maar je moet me ook niet op een hotelkamer neerzetten. Misschien hoogstens voor een stedentrip. Eigenlijk wil ik gewoon hetzelfde als thuis maar dan zonder poetsen en koken en met mooi weer ;) :)

Zo ik eens even de limbomeetingmail lezen ** leuk scrabblewoord **

9. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Ik vroeg dat idd. Hmm dat is toch een beetje vervelend.
    Oh jee frustratie.........shoppen dus!!!

10. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Missy: ik denk dat (wanneer ik die van jou heb uitgeprobeerd :D en die bevalt) ik een mei tai ga bestellen van Funkyslings.com. Ik vind de stofjes die zij hebben namelijk erg leuk. Al blijf ik die van Queen ook geweldig vinden maar die is echt boven mijn budget.

Grgrgrg mijn laptop heeft kuren. Wanneer ik 'm aanzet doet het scherm het 9 van de 10 keer niet en de PC start dan ook niet op. Dus alle foto's van Aimar en belangrijke documenten alvast op DVD gebrand zodat die veilig zijn....ik hoop dat een vriend van ons er snel naar kan kijken, want ik kan niet zonder mijn laptoppie :( En geld voor een nieuwe hebben we niet 1,2,3.....

Vakantie: camping vs ???
    Ik vind een camping leuk zolang er een luxe caravan staat (wat Jannes omschreef). In een tentje heb ik 1 keer gedaan en vond het 3 keer niks. Ik vind dat ik het hele jaar door hard werk en dan vind ik het fijn om op vakantie niks te moeten. Daarbij komt dat wij maar 1 keer in de 2 of 3 jaar op vakantie gaan omdat we ook op familiebezoek in de Dom. Republiek gaan en dus kunnen we niet zo heel vaak op een luxe vakantie.
    Toch lijkt het me wel iets hebben om zoals Missy's ouders een vaste standplaats op een camping te hebben. Lijkt me wel lekker gezellig.

Ik hoop volgend jaar genoeg budget te hebben om met mijn ouders en Aimar naar Gran Canaria te gaan. Lekker genieten van de zon, bij het zwembad (ik zie Aimar al in het babyzwembad zitten ;)) en de winkeltjes en het strand en vrienden die daar wonen....Kwijl, kwijl....tja dit jaar zit het er niet in. Wel gaan we heel waarschijnlijk naar de Dom. Republiek. Lekker 4 weken weg van mijn werk :D En mijn vriend's oma zien! Ben zo benieuwd hoe zij reageert op haar achterkleinzoon!

11. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Eva, waarom heeft je vriend werktijdverkorting gekregen dan? Gaat t slecht bij t bedrijf? En weet je al voor hoelang hij dit heeft gekregen?

12. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Eva, anders moet je es kijken op Kast van Maxe.. Weet niet zo gauw of die ook Mei Tai's had, maar wel heel stoere draagdoeken sowieso!

13. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    vakantie, kamperen ben er dol op :D
    hebben dat heir 13jaar gedaan! door heen frankrijk heen :D
    Mis het wel ontzettend gingen elk jaar en dan 3 weken of langer!
    Ik ga dit zelf ok zekers weten doen wanner ik een eiegn auto heb een vast inkomen. dus misshcien volgend jaar al :D
    Dus weer lekker op een cmaping met een bungalowtent heerlijk!

14. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Wupje: wij gaan in Gran Canaria altijd wel naar een hotel, maar met een hele grote kamer! Het waren vroeger apartementen. Je komt binnen in het slaapgedeelte, dan komt de badkamer en pas daarachter een megagrote zitkamer met balkon. In totaal is de hotelkamer 13! meter lang! Is heel wat anders dan zo'n klein hotelkamertje waar alleen een bed in past en een tv.... ;)

15. #56475 Lola, 24 jul 2009
    Laatst bewerkt: 24 jul 2009
    We zitten je het nu wel moeilijk te maken, hè?

Zet eens op een rijtje wat de kosten zijn bij een bestaande woning van € 270.000 kk:

- De koopprijs van € 270.000
    - De overdrachtbelasting van € 16.200 (6%)
    - De kosten van de notariële akte en de inschrijving ervan
    - De kosten van de hypothecaire akte en de inschrijving ervan

Dan kom je (zonder herinrichtings- of verbouwingskosten) uit op zo'n € 290.000

Bij een nieuwbouwwoning betaal je weliswaar geen overdrachtsbelasting, maar je hebt wel te maken met het renteverlies tijdens de bouw. Dat wil zeggen: het verschil tussen de creditrente die je ontvangt over het saldo op je bouwdepot (en dat saldo wordt naarmate de bouw vordert steeds lager, dus de rentevergoeding ook) en de rente die je moet betalen over de hypotheek. Ook vallen de kosten van de notariële akte weg, die betaalt de verkoper in dit geval.

Tot zover is een nieuwbouwwoning dus goedkoper dan een bestaande woning. Maar dan komen de kosten van de vloeren, muren, tuin en dergelijke nog. Het prijsvoordeel ben je dan inmiddels echt dubbel en dwars kwijt.

MAAR... dan praat je over een bestaande woning die instapklaar is, waar je niets meer aan hoeft te doen dan wat verfwerk en een behangetje. Zodra je in een bestaand huis moet gaan klussen, kunnen de kosten flink oplopen en soms zelfs die van een nieuwbouwhuis overstijgen. Denk aan nieuwe kozijnen, een nieuw dak. Maar ook het vervangen van een oude inbouwkeuken in een bestaande woning kost meer dan een keuken plaatsen in een nieuw huis. In een nieuw huis kunnen namelijk de leidingen meteen op de juiste plaatsen worden gelegd etc. Dit verhaal gaat nog meer op voor het verbouwen van een badkamer. En dan is er nog de vraag: kun je veel zelf of moet je een betaalde klusjesman inschakelen?

Ik denk dat een bestaand huis alleen minder bijkomende kosten heeft wanneer het nagenoeg instapklaar is. Het voordeel van nieuwbouw is ook dat je de eerstkomende jaren geen rekening hoeft te houden met groot onderhoud...

16. troost je ik heb 1 shirt gekocht voor julia
    ga nu ff online shoppen haha

17. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    anno, ja de h&m had niet veel leuks ;) had ik ok al ben ok bij de V&D em C&A geweest die hadden meer leuks vond ik.

18. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Missy: ik weet niet precies hoe lang die werktijdverkorting gaat duren...spannende tijden dus... Net meteen gaan kijken bij de kast van Maxe maar dat zijn idd alleen echt doeken.

@ Mei Tai mensjes: Kan je ook zitten terwijl je kindje in de draagzak zit? Of zit dat niet vanwege die knoop op je rug?

Jemig Aimar slaapt al meer dan 2 uur! Heerlijk.....was wel toe aan een beetje Me-time :)

19. 4days

4days Niet meer actief

Aaagh dor jullie krijg ik zin in vakantie!

Hoop echt dat er volgend jaar een vliegreis naar een warm oord in zit! ;)

20. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    eva, lekker al 2uur slapen :D
    kyani ligt er net uurtje in maar slaapt pas net 15min!
    die heeft de hele tijd liggen kletsen tegen der knuffel :p
    maar zijn heeft vandaag nog niet geslapen verder :p
    zij slaapt smorgens meestal niet meer!

Deel Deze Pagina