September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Azeb: nee dat is niet echt ideaal hahaha!

2. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Het is niet echt opwarmen, die 900cc. Meer lauw maken zodat de grote hoeveelheid beter mengt. Met koud water mengen werkt voor geen meter. Dus het is niet eens warm genoeg om bijvoorbeeld aan Sara te geven. En dus is het niet echt twee keer opwarmen. Zo doen we het al vanaf het begin en onze kleine meid heeft nergens last van, dus het zal wel goed zijn....

Ben eerlijk gezegd ook van mening dat je niet overal zo voorzichtig mee moet zijn. Dus als ik alle adviezen van Nutrilon zou volgen, pff wat een gedoe. En Sara moet ook wat weerstand opbouwen, dus wij doen het niet helemaal volgens adviezen. Gewoon een kan voor een dag. Iedereen die ik ken doet het trouwens zo, kraam adviseerde het ook.

3. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @parr: fijn dat het in de box leggen zo goed werkt! Kan Kate lekker spelen.
    Klinkt als aambeien idd. Had ik ook 2 weken geleden, veel pijn bij ontlasting en bloed. Het enige wat helpt is ontlasting zacht houden, mij lukte dat niet met veel drinken, fruit eten, pruimen, appelmoes, volkoren spul eten, veel groente rauwkost etc. en lactulose hielp ook niet genoeg. Ik heb van de dokter Movicolon gekregen, zakjes die je in water moet oplossen. Ik neem 1 om de 2 a 3 dagen en dat is genoeg, poep is weer zacht... :) En ik kreeg vaseline lidocaine creme om te smeren bij de anus tegen de pijn. Dat hielp ook wel. Proberen niet te persen op de ontlasting en veel bewegen weinig zitten. (lukt niet met zo'n PC verslaving natuurlijk... :oops: )
    Als het niet vanzelf weg gaat (pijn en bloed) zou ik even movicolon en die creme aan je huisarts vragen. Krisstel heeft ook die creme gehad.

Zoooooo, Raven slaapt ineens 4,5 uur op de dag? Zeker nog moe van gisteren... Normaal is ze veel wakkerder en lekker spelen overdag.

4. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Jannes: ooh, ik dacht echt opwarmen in de zin van echt warm maken. Ik heb ook geen verstand van FV...! :)

5. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ons moppie!

6. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ok en nu ego, ik begin met gisterenochtend :p

Ik vertrok om 8.30 en was uurtje later dan verwacht in Weesp (rond 11u ipv 10u) omdat het druk was op knooppunten en ook nog eens een 10km file of zo vlak voor Weesp door werk aan de weg :c: Toen bij IrisB was het lopen naar de trein en ook net gehaald :D Omdat IrisB niet de hele meeting bij kon zijn door bv issues moest zij van Ingeltje en ik toch het huis uit voor een kop koffie! Die vond het ook spannend een treinreis.. je weet immers niet hoe de beebs het gaan doen hé?.. Nou ze sliepen heerlijk! Toen aangekomen richting de McD waar wij Ingeltje troffen. Koffie gehaald en boobs uitgeplopt :) lekker bijgekletst! Toen was het 13.30 dus richting blauwe bord waar wij de meiden troffen. Wel erg grappig geen zwangere buiks maar grote wandelwagens ipv :) Idd waren er een stel meiden die door ons werd getrokken en ging alle beebs één voor één bekijken :) Toen afscheid van IrisB genomen en met'sen allen door HC gewandeld naar de bistro. Daar troffen wij Lola aan met emma :D Toen iedereen de ww geparkeerd hadden ploften wij allemaal op de heerlijke bank met fles/boob. Paar babies ff gehuild en toen iedereen gesetteld was en drinken voor ons neuzen werd het pakjes tijd! Was erg leuk en heb véél foto's genomen (ben nu 40 aan het uploaden, duurt eeuwen dus geuld hebben aub 8)) Na een tijdje veel gekletst en dergelijke begonen we naar huis te trekken tot dat lola, jekkia, cossy en ingeltje overbleven (boobs aan het geven :p) daarna zonder lola naar de prenatal en lekker geshopt (heb 4 meiden rompertjes gekocht in mt 62, nog een zwart jurkje, een shirt, 2 malliots en een tril konijn op een knijper) daarna richting station en afscheid genomen van de meiden en weer de trein naar weesp (moest in mijn eentje erin, ging heel gevaarlijk :( had een treinconducteur gezien en nogmaals gevraagd of het de goede trein was en toen liep hij verder :confused:) na een halfuurtje en overstuur Kate (moe en honger) kwamen wij in Weesp aan en werd begroet door IrisB. Daar lekker over de meeting gehad, hotdogs gegeten en de vergeten foto's maken. 21u ging ik richting huis. De laatste stuk viel mij zwaar, was donker, bleef op dezelfde snelweg (A1) dus was dat ééntonig en ik was moe.. maar ik redde het wel! Kate sliep ook :D Vond haar trouwens lekker rustig met de meeting, zat heelrijk op mijn schoot of lag naast mij op de bank, was blij verrast en erg trots! Was tegen kwart voor 23 thuis, Kate in de box gelegd en met een warme kopje coco Paul alles verteld van ons dag. Kate was nog steeds knockout dus naar boven tegen 00u wakker gemaakt voor luier en laapzak en toen boob gegeven en in bed gelegd. zij kwam pas om 7u :confused: :whistle: en toen weer rond 10u. Lekker zeg!
    Vond de meeting erg leuk en beter geslaagd omdat wij met iedereen een gesprek had ipv aan een lange tafel zitten.
    Kate had een hele leuke knuffel rups gekregen en een roze shirt met Kate our cupcake erop :D :D Dankjewel sinterklaasje! Echt erg leuke kados!

Yule echt dankjewel voor die tip over de hormoon! Na de 10u voeding heb ik haar eerst in de box gelegd maar dit werd zij snel beu dus in de wipstoel naast mij en heeft zij lekker genoten. Toen merkte ik dast zij slaperig oogde en gaapte dus heb ik haar naar bed gebracht. Zij heeft ff gehuild (meer gezeurd) voor 5 min en toen sliep zij tot rond 13u. toen weer luier eerst verschoond, boob, boertje, boob, boertje en in wipstoel en toen zij dit beu was in de box. Vond haar weer moe doen en toen in bed gelegd (met speen deze keer want zij was lang niet zo moe als 1e keer) en zij sliep ook vrijwel meteen :confused: wat een openbaring! Nu snal ik jullie helemaal met moe worden in bed leggen, niet té vroeg of als ze al slapen! :whistle: ben zo blij! zo loopt de dag relaxter en kan ik mijn eigen dingen doen ipv heen en weer! Ben zo blij!

Zie nu dat halvewege de 40 foto's de upload is ge errored :c: dan maar opnieuw en dan per 5 ipv in één keer 40 :oops: Zal ook wat foto's hier spammen ;)

7. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    En onder de douche met papa

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    diarree: moeilijk uit telggen. normaal is de poep idd al dun, maar nu was het anders dan voorheen. Je ziet het ook aan de luier, het gaas is dan anders hmmm weet echt niet hoe ik het moet uitleggen... gewoon anders dan voorheeen.

heb net even mogen wegen op cb, er was toevallig ienand aanwexzig. hij was gewoon aangekomen en dus vrijdag ook al, gewoon verkeerd gekeken daar dus.

9. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    hmmm probeer idd wat Yule zegt, geen baat schaat niet hé... ik hou die uurtje van de cb niet aan hoor.. kate was 25min bezig ongeveer met drinken vandaag (doe nu luier ervoor de boobs) en was met alles wel iets langer dan een uur wakker toen gaf zij zelf aan dat zij moe werd dus hoppa bedje in. maar mssn door die manier die Yule jou tipt dat zij daarna beter signalen geeft aan jou? succes meid! wel erg verwarrend als Amé niet duidelijk is :( dan word je idd onzeker over veel! Helen dikk knuffs! Hou ons idd up to date hoe het loopt? anders kunnen we brainstormen over andere ideeën. Had dat ook met die 15min regel die na een paar dagen niet meer hielp en toen kwam yule's tip en gaat nu goed!

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jannes, lieve foto's! ook zo lekker ontspannen onder de douche

Ingeltje, gelukkig is hij wel aangekomen. Heb je nog advies meegekregen?

11. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Jannes: aaaaaaah, schattig!

12. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ah ok ik heb dus wél aambeien :) Ik heb nog die sachets ook dus nu kunnen ze op :p Ik probeer ook echt elke dag te ontlasten door te persen zodat er wat komt want soms wilt het uitzichzelf niet en dan is het hard :( met op het wachten.. Van het weekend ff vaseline scoren dus. Als ik moet ontlasting doe ik het nog steeds op de manier van toen met de hechtingen, naar voren leunen met benen dicht en persdrang weg puffen en in gedeeltes persen dan en wiebelen :)

13. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Bedankt voor jullie snelle antwoorden! Genoeg tips om de fles klaar te maken :D

@Kaatje, wel beter achter de kassa..en nog leuk ook volgens mij.

@Parr, klinkt inderdaad als aambeien..vind het moeilijk om te zeggen wat je moet gebruiken want volgens mij werkt bij iedereen iets anders beter. Bij mij werkte sperti en de curanol kuur goed. De creme waar Yule het over heeft had ik voor de kloven, die echt pijnlijk waren. Verder inderdaad zorgen dat je ontlasting dun en zacht is (veel bewegen en ik eet vooral vers fruit, groente, donkerbrood, pruimen, abrikozen, pruimenroosvicee, lijnzaad, lauw water)
    (Britt dronk trouwens gisteren kant en klare melk van Nutrilon hihi).
    Wat een lange dag voor jullie gisteren, wel super dat je genoten hebt en Kate lekker heeft geslapen. Echt een mooi meisje hoor jullie cupcake!

@Yule, Britt slaapt ook ineens uren achter elkaar...ben verbaasd, zal inderdaad wel vermoeiend zijn geweest gisteren ;)

@Jannes, wat een mooie grote ogen heeft Sarah!

@Ingeltje, gelukkig :D:D

14. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Parr: wat een onwijs lange dag is het voor jou en Kate geweest dan! Goed dat ze het volhield allemaal en jij ook! Heb je bij Prenatal ook dat zwarte ribjurkje met strikjes aan de onderkant gekocht? Die heb ik namelijk gekocht, erg schattig.

Ik kreeg trouwens de tip van de VK om juist achterover te leunen, omdat je endeldarm (laatste stukje darm) dan een betere hoek maakt ofzoiets en de ontlasting niet de bocht om hoeft.
    Curanol kuur kun je idd ook proberen, ik kon het niet doen omdat ik allergisch ben voor calendula en dat zit daar dus in.

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Krisstel, ja hoor geen verkeerd werk. Lekker de hele dag kerstbomen en kerstballen scannen :)

16. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @jannes ooh echt een snoepie :D ook een daddy's girl?

@ingeltje toch aangekomen :rolleyes: silly cb!

@kate ja ik vond Britt echt een droppie! Alle beebs waren mooi! Geen lelijke beeb tussen! we all make mooie babies :D :D

@yule het is ook van ribstof, zwart zonder mouwen, onderaan is het een beetje gepoft met een strikje.. die?

17. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @parr: ja die!

18. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    maar jij vond utrecht toch ook te ver?

19. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Yule: dat wat jij aangeeft, zo deed ik het twee weken terug. Dat werkte inderdaad heel goed; ik liet minimaal drie uur tussen de voeding en liet haar even huilen als ik haar hoorde. Maar dat huilen wordt dus steeds vaker en steeds langer en harder de laatste paar dagen. Daarom probeer ik nu te kijken of het honger is door haar dan maar aan te leggen. Dit is dus niet iets wat erin geslopen is maar een noodgreep. Gisteravond toen ik thuiskwam van de meeting was het echt hommeles. Ze krijste al bij het in bed leggen. Dat hield maar niet op. Heb een uur lang speentjes erin gedaan en geaaid maar brulde gewoon door de speen heen. Ik haar in de trein gevoed, maar niet echt af kunnen voeden doordat het station in zicht kwam, en toen heb ik haar thuis (anderhalf uur na het begin van die voeding) ook nog even aangelegd voordat ik haar naar bed bracht, omdat ik dus niet zeker wist of ze in de trein al genoeg had gehad. Ze dronk best wel weer wat. In bed gelegd, maar daarna dus één groot gekrijs. Dat heeft ze van half acht tot half elf volgehouden. Ze sliep alleen als ik haar aan de borst legde. Dan nam ze een paar slokjes en sliep ze in. Dan wilde ik haar weer in bed leggen en dan begon ze wéér. Om half elf heb ik haar dus maar weer aan de borst gelegd. Toen was ik zo hopeloos dat ik dacht; misschien heb ik gewoon niet genoeg melk. Dus flesje kunstvoeding gemaakt, waar ze 10 cc van dronk. Daarna heb ik haar weggelegd in bed (normaal is de avondvoeding ook om half elf) en toen sliep ze wel in. Ik heb maar bij haar op de kamer geslapen omdat ik verwachtte dat ze wel weer zou gaan huilen, maar dat was ineens over. Nog een nachtvoeding vier uur later gedaan en nog weer vier uur later werd ze tegen zevenen wakker, wat ze altijd doet. En vandaag weer erg veel tussendoor huilen dus. Zou het misschien overprikkeling van de meeting kunnen zijn, bedacht ik me...?

20. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Is den bosch niet nog verder dan? :oops: hahaha ben echt zo zwak in dat soort dingen!
    ik vroeg wel eens aan vriendlief als we ergens heen gingen, van zittn we nog in friesland? :oops:
    fijn dat julian wel is aangekomen!

Ik ga verder met het eten! we eten vandaag roti! njammiee

Deel Deze Pagina