September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    eva dat duurt lang!
    Parr go kate go kate!

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Go Kate ! :D

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    ..aangebrande cake !!!!!!!!!!

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Oh heerlijk 2 zielen...

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    haha :D

Meiden ik ga de hond uit laten en met een boek mijn bed in. Ferry is nog weg. gaat daar morgen echt wel spijt van krijgen want heeft een dubbele krantenwijk dus zijn wekker gaat rond 04.15 af.

xxx

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Zo.. wel alles bijgelezen, geen zin in meeschrijven. Ff dippie, weet niet waarom ;)
    Jullie zijn lief in ieder geval! Leuke foto's gezien en gezellige verhaaltjes gelezen en een mooie nieuwe lijst gezien! Top :)

Trusten

7. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    niemand die mij kan uitleggen hoe ik ook kan spammen met die smilies? (niet alleen die met bordjes mar ook de andere)
    ik kan wel opslaan op mijn lappie maar dan heb ik strask zoveel :(

8. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hey meiden,

Ik heb een onwijs leuke avond met mijn vriendin gehad, heerlijk gegeten!
    Morgen zijn we lekker samen vrij, en we hebben besloten dat we er een heerlijk relaxed dagje van gaan maken, lekker op bed ontbijten, 's middags het zwembadje opzetten en 's avonds uit eten bij een wokrestaurant hier in de buurt. Helemaal leuk dus!

@Ingeltje, knuff meis!

@Pisum, oh nee niet weer je schoonfamilie op de stoep...succes!

@Funny, kan me voorstellen dat het spannend is de echo van de week! De duimen draaien.

@Lindaa, parr en Roshi leuke foto's!

@Missy, jeetje wat een raar mens bij de zeeman, voelt niet fijn als ze je zo behandelen he...

@Queen, leuke foto's!

@Pupke, hihi lekker in het buitenland geweest vandaag! Ach arme Quinten dat hij nog niet helemaal kan wennen op het kdv.

@Eva, oei zo lang geen laptop, dat wordt afkicken ja!

@Sannemart, mmm vreem zo'n blauwe plek bij Teun, daar zou ik toch ook wel tekst en uitleg bij willen hebben....

@Kaatje, en hoe reageerde je schoonmoeder op het geld van de loopauto?

Welterusten allemaal! Tot morgen!

9. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Goodmorning!

Ik heb vannacht over Harry Potter gedroomd en het leuke was dat ik er ook in meespeelde! Ik was een soort prinsesje, ik had geloof ik niet zveel toverkracht maar wél een hele mooie jurk, haha. Maar goed, het was leuk. Ik wens iedereen een hele fijne dag toe!

10. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart

Ik houd ervan om dingen beeldend te brengen :D
    Jij bent ook lief hoor! :)

11. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Hoi meiden,
    Heb (voor het eerst) niet bijgelezen, ik zit in een enorme dip.

Gisteren huizen gekeken, er zat niks bij wat was allebei leuk vonden, helaas.
    Verder hebben we heel slecht nieuws gekregen over de verkoop van het huis, waar het op neer komt is dat we een restschuld hebben (dat wisten we wel) maar dat we die niet mee kunnen nemen in een volgende hypotheek (dat wisten we niet en is ons ook nooit eerder verteld) en dat betekent dat we 20000 euro moeten hebben bij de sleuteloverdracht (eind sept).
    Het rare is dat we een nieuwe hypotheek wel kunnen betalen qua maandelijks bedrag, maar wie heeft er nou in 1x zoveel geld op tafel?

Gisteren hele dag gehuild, heb een steen in mijn maag, we zitten nu in een situatie die ik mijn hele leven heb vermeden, echt vreselijk. Natuurlijk is het maar geld en zijn er veel ergere dingen.

We moeten nu dus over 2 maanden uit ons fijne huisje, dan een jaar huren in een flatje (dus geen vooruitgang, want eensgezins huurwoning kunnen we nu helemaaaaaal niet meer betalen).
    En dan naar het nieuwbouwhuis wat we dus toch heel graag willen en kunnen betalen raar genoeg, maar dat is pas volgende zomer.

On top of that kunnen we dus nog lang niet beginnen aan een tweede.

Ik heb zo'n schuldgevoel en gevoel dat ik gefaald heb. Ben echt heel verdrietig over alles. We hebben ons vooraf laten informeren en toen riep iedereen (ook hypotheekadviseur) dat we die schuld makkelijk konden meefinancieren. Nu blijkt dus van niet en voel ik me zo'n doos. Dit hadden we kunnen voorkomen door voor het koopcontract te tekenen een afspraak te maken met de hypotheekadviseur maar dat kon qua tijd niet.
    Ik ben boos op mezelf en ook boos op de mensen die ons een paar maanden geleden geadviseerd hebben en op de makelaar, dat hij ons ook niet gewaarschuwd heeft. Iedereen wil geld aan ons verdienen maar niemand denkt na over wat de consequenties zijn.

Maar ja, dan was de conclusie geweest dat we beter ons huis niet konden verkopen en we willen wel een tuintje tussen nu en een jaar....

Ik heb het idee dat we onszelf in een afgrond gestort hebben en ik zie echt even niet meer hoe het allemaal moet...

12. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Nou nog ff een update.
    Ben gister rond 22 uur naar bed gegaan.
    Bij Rayyan op de kamer gaan slapen zodat zij in onze slaapkamer konden. Voordeel is dat zijn kamer minder gehorig is. In onze slaapkamer hoor je elk geluid uit de woonkamer komen, omdat er een hele dunne houten vloer zit.

Rond 23.45 hoorde ik ze aankomen en praten en lachen. Toen gingen ze blijkbaar eten en rond 2.00 uur naar bed. Nu ligt het bezoek nog te maffen. Rayyan werd om 6.30 wakker en wij zitten nu beneden met hem. Zal je zien dat die lui om 10 uur wakker worden en heel veel kabaal maken, net als R weer naar bed moet. En dan gaan ze zeggen: oh, nu alweer naar bed, we hebben hem helemaal niet gezien! (was bij vorige bezoek ook zo, grmbl. )

13. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    He Yule, wat een naar bericht! *knuff* meid!
    Je ziet het nu somber in maar het komt echt wel goed!
    Denken over wie er schuldig is etc heeft geen zin, ik weet dat je het doet, maar je schiet er niets mee op. Maar idd ben je wel heel slecht geinformeerd :(

Gelukkig kunnen jullie wel naar het nieuwbouwhuis. Dus dat is iig positief. Ook al is het pas volgende zomer, dat is nog wel te overzien. Ik weet dat het nu ver lijkt, maar je zult zien dat de tijd voorbij vliegt.

Om met Paulo Coelho te spreken: als je niet meer terug kan, moet je zoeken naar de beste manier om vooruit te komen. Dus probeer je verdriet om te zetten in actie en probeer er het beste van te maken in het komende jaar.

Nogmaals dikke knuff, het is echt een rotsituatie :(

14. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Yule: wat een ontzettend vervelende situatie zeg! Is er ook een reden waarom dit niet meegefinancierd kan worden dan? Ik kan me voorstellen dat je het even niet meer ziet zitten.

Maar wel heel fijn dat jullie naar dat mooie nieuwbouwhuis kunnen over een jaar, dat is in ieder geval iets leuks om naar uit te kijken.

Laat niet onverlet dat je nú vreselijk baalt natuurlijk. Ik hoop dat jullie er uit gaan komen en in de tussentijd toch een leuke woning vinden om het jaar in te overbruggen.

*KNUF*

15. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @yule wat een rot situatie nu zeg. wel erg vreemd dat ze eerst zeggen dat het wel kan en nu kan het opeens niet balen heel heftig kan ik me voorstellen.

@pisum grrr bezoek is er hoop voor je dat ze snel weer weg zijn.

16. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    De reden waarom het niet kan is de financiele crisis. Banken deden eerst niet moeilijk over een paar duizend euro extra hypotheek maar nu mag het niet meer zijn dan 125% van de taxatiewaarde (dus niet eens de koopsom!) en vaak willen ze niet eens boven de 120% gaan. Dat betekent in de praktijk dat je net je huis + kosten koper + likje verf en behangetjes kan betalen. Misschien nog een vloer maar dat is het dan wel.

Bij nieuwbouw heb je iets minder financieringskosten en de taxatiewaarde is de V.O.N. prijs, dus hou je meer geld over voor meerwerk (keuken, badkamer, vloer, etc) maar in ons geval gaat daar dus het goedkoopste van het goedkoopste in om te zorgen dat we zoveel mogelijk geld in het gat kunnen storten.

Het vervelendste van alles is dat we het bij familie moeten lenen, we hadden wel wat gespaard (voor de inrichting van het nieuwe huis....) maar dat gaat dus in het gat en dan is het nog bij lange na niet opgevuld.

Ik was wel heel erg blij verrast dat er zoveel mensen ons direct geld te leen aanboden. Echt zo lief vind ik dat. Het liefst doe ik het niet, maar we hebben nu geen keus omdat we het geld moeten hebben eind september. Zo niet, worden we als verkoper in gebreke gesteld en krijgen we een boete van 10% van de koopsom. En laat dat nou net hetzelfde bedrag zijn.... Dus linksom of rechtsom, we moeten dat geld bij elkaar krijgen.

17. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Goedemorgen

Jeetje yule kan mij goed indenken dat je het ff allemaal niet meer ziet zitten!!
    Wat een ongelofelijke rot situatie en vooral dat niemand van te voren dit even kon melden!

Ik sluit mij aan bij de andere dames.. De nieuwbouw is in aantocht en het jaar vliegt zó voorbij! Deed het nu ook bij de kids!

Alles komt uiteindelijk op zijn poten terecht, al is het nu even slikken! Big hug!!

18. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Jeetje Yule, wat een verhaal en wat een situatie!
    wat erg kl*te dat ze jou dit niet eerder verteld hebben.. nu zit je er dus mee! ook al moet je wachten tot volgende zomer op dat nieuwbouwhuisje, dan heb je wel iets om naar uit te kijken!
    Een hele dikke knuff meis! En wat lief dat iedereen je een helpende hand bied qua geld!

19. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    dank jullie wel meiden voor de steun.
    Jullie hebben gelijk dat het wel snel zal gaan.
    Ik word vooral zo bang van alle onzekerheid. Doordat we dit niet zagen aankomen ben ik even het vertrouwen kwijt dat de rest wel okee is.
    We moeten natuurlijk ook die lening terugbetalen die we bij familie straks hebben en dat drukt ook op onze lasten.
    Ik ben nu helemaal bang dat we dingen over het hoofd zien en dat straks in het nieuwe huis helemaal blijkt dat we het niet kunnen betalen omdat iemand het ons verkeerd heeft voorgerekend.

Had het me zo niet voorgesteld en ik ben er heel verdrietig over... we hadden alles voor elkaar en dat is nu weg.

20. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Hele hele hele dikke vette stevige knuffel voor jou Yule!
    De grond is even onder je voeten weggezakt, je voelt je genaaid en onzeker. Zo begrijpelijk!
    Die k*tcrisis ook :x

Maar: alles sal rech kom!
    Blijf vertrouwen houden hoor en wat geweldig dat jullie zoveel hulp krijgen aangeboden.

-XXX-

Deel Deze Pagina