September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nog ff spammen, zo lag julia gisteravond te slapen in de box

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

2. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    First time, ik had hetzelfde probleem net!
    Heb Isis er steeds afgehaald als er aangebeld werd (dat was drie keer). Je zult begrijpen dat ze daar niet echt heel vrolijk van werd, maar ze zit nu toch heel tevreden bij papa op schoot (die net thuis is gekomen) dus uiteindelijk toch genoeg gehad!

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    Ik heb wel snoep in huis maar weet eigenlijk niet of ze in Gouda aan Sint-Maarten doen.
    Het eerste jaar dat we in Diemen woonde vond ik het helemaal fantastisch. Ik deed de deur open en in eens allemaal zingende kindjes :D

In eindhoven deden ze niet aan sint-maarten. Die dingen zijn echt plaatselijk. Net als luilak, dat doen ze in eindhoven ook niet. Waar mn man vandaag komt wel.

4. Goed nieuws, ik heb de baan! Het salaris is alleen wat lager dan ik gehoopt had, maar men benadrukte dat het hier om een startsalaris ging en dat er nog voldoende ruimte voor groei was.
    Dus geen WW voor deze mama :D ! Het contract gaat in per 1 januari 2009. Op korte termijn gaan we nog even om tafel zitten om te bespreken op welke dagen ik ga werken. Maar dat zal vermoedelijk de maandag, woensdag en vrijdag worden in verband met de kinderopvang. Op maandag en vrijdag heb ik nu al opvang en de woensdag heeft geen wachtlijst...

Je moet dan bij een Mexx winkel een Mexx Connect Card aanvragen. Daarna krijg je dan uitnodigingen voor de pre sales...[/quote]

@Moppiemoppie: Ik hoor aan het soort huiltje dat Emma honger heeft, maar ik bied de borst ook wel eens als troost aan hoor. Op haar knuistjes sabbelen betekent ook honger.
    Ik probeer het echter zover niet te laten komen door op de eerdere hongersignalen te letten (zuigbewegingen maken in de slaap, kreunen etc.), maar ik geef toe dat dit 's 's morgens het gemakkelijkste gaat, aangezien ze dan bij ons slaapt. Voor de tweede en derde voeding moet ik Emma meestal wakker maken.
    Een afspraak met een osteopaat maken kan zeker geen kwaad...

@Kaatje: Goed gedaan (op je werk...)!

5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Ingeltje.. Ow al een week diarree inderdaad maar even bellen.

@Kaatje, goed joh die regeling met je werk. Hopelijk heb je erna snel nieuw werk gevonden is tegenwoordig niet meer zo makkelijk..
    Weet er alles van.. :(

@Dreames, goed van Demi joh! :D Wij vinden t vaak erger dan zij haha..

@Pupke, hahaha en dan gaat iedereen zeker vragen of 't een meisje is als je hem glitterkleertjes aandoet.

@Krisstel, heb inderdaad ze voicemail ingesproken en hij belde vanmiddag terug. Mag donderdagmiddag al gelijk komen. :)
    Nee Mike sliep eerst voor ze sprongetje wel gewoon weer na ze ochtendfles van 07.00 uur. Dan sliep hij van 08.00 tot 11.00 uur.
    En na die fles sliep hij dan weer van 12.00 uur tot 15.00 uur. En na die fles sliep hij dan niet lang altijd als wij gingen eten was meneer ook opeens weer wakker haha..
    En dan sliep hij na ze fles van 19.00 uur van 20.30 (dan was hij moeilijk in slaap te krijgen) tot 23.00 uur..
    En dan sliep hij wel gelijk na ze fles tot 04.00 uur en dan was hij weer wat moeilijker in slaap te krijgen en sliep hij van 05.00 tot 07.00 uur.

Nu is dit zijn slaapritme sinds een week:

Na ze fles van 07.00 uur: 08:00 - 09:30 uur dus maar 1,5 uur terwijl hij eerst wel 2,5 tot 3 uur deed
    Na ze fles van 11.00 uur: 12.00 - 15:00 uur deze pakt hij nog steeds altijd helemaal mee van fles tot fles
    Na ze fles van 15.00 uur: 16:30 - 18:00 uur hier ook maar 1,5 uur terwijl hij eerst zo 2 tot 2,5 uur sliep
    Na ze fles van 19.00 uur: 20:30 - 23:00 uur hier komt hij na ze fles echt moeilijk in slaap, maar slaapt erna wel diep
    Na ze fles van 23.00 uur: 23:45 - 04:00 uur deze gaat altijd makkelijk
    Na ze fles van 04.00 uur: 05:15 - 07:00 uur hier ook weer moeite met inslapen en slaapt maar heel kort.

Hoort dit zo? Want als hij dan dus wakkerword overdag geven wij hem ze speen en laten hem dan even huilen. Maar vaak helpt dit dus niet en halen wij hem uiteindelijk toch eruit.
    En dan valt hij toch weer op onze schoot na 15 min ofzo in slaap..
    Dus hij is nog wel moe. Waarom word hij dan toch wakker in ze bedje na maar een uurtje of wat te hebben geslapen en begint hij aan 1 stuk door te huilen?

@Lindaa, wij hebben weer andere voeding die je dus met kokend water (uit de waterkoker) moet klaarmaken zodat de speciale vezels goed oplossen.
    Ik maak ook de fles klaar met helft gekookt en andere helft afgekoeld uit de koelkast gekookt water. En ik maak per fles klaar.

@Parr, ik heb dat ook (gehad, weet niet of t al helemaal weg is) en ik heb gewoon sperti gebruikt 2 x per dag.. Zit zo'n tuut bij dat je t ook inwendig kan doen.. Kan volgens mij geen kwaad.

Verder ben ik de kluts kwijt kwa kletsen haha..

Was verder goed bij de MW.. Hoef voorlopig niet terug te komen. Hij gaat met CB overleggen over wat begeleiding thuis zodat ik over me kraamweektrauma heenkom en zelfverzekerder word.
    Dus ben benieuwd..
    Hier heeft Mike weer een beetje gespuugd in ze bedje 2 uur na ze fles.. Hij doet t eigenlijk steeds vaker sinds we zijn fles met 10cc meer water verdunnen voor ze ontlasting.
    Wie kan mij even helpen/tips geven over bovenstaand slaapschema van hem?!

6. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Lola gefeliciteerd! Fijn hoor dat het gelukt is!

7. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    :confused: oh jee! dat verklaart wrm zij weer meer huiluurtjes heeft deze week :( zij is nu ook weer waer, moe maar niet willen slapen. Heb haar even in de box omdat ik met eten bezig ben.

was vergeten in ego stuk te vermelden da tik mij compleet rot schrok bij de 7u voeding... ik had haar na de 00u voeding op haar zij gelegd (in slaapzak) en toen ik haar ophaalde met de 7u voeding vond ik haar gezicht er raar uitzien, waar waren haar ogen gebleven? toen besefte ik dat zij op haar buik was :confused: normaal als wij haar op haar zij leggen rolt zij meestal op haar rug. dus je zou nu ook verwachten dat zij dan op haar buik daardoor ook nast de zijkant van de ledikant lag maar nee hoor zij lag netjes in het midden :confused: Op de buik kan wel ok zijn maar ik leg haar nooit te slaap op haar buik en dit is dan ook 's nachts gebeurd zonder toezicht :( :( pff twijfel nu wel heel erg of ik haar nog op haar zij laat slapen :(:

@roshi ik zie het niet helemaal goed.. ziet eruit als een erg schattig knuffel... klopt dit?

etenkip cordon bleu, witlof in kerrie saus en puree

@kaatje oef er zijn geloof ik 2 manieren de eieren te maken.. wij doen het op de gril in een speciale houden en met olie en komt een deksel erop met water die langzaam inloopt, dus gestoomd? lekker he :p

@anno oooh lief!

@lola jooooohoooo \o/ :whistle: way to go! 8)

dames alle foto's staan op hyves! 8)

8. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @ingeltje van 21,00 tot 6,00!
    @yule jij ook al een lekker nacht!
    @jekkia jij ook al!
    als jullie erut zijn hoe je dat doet meld het dan ff.
    gio kwam na de voeding van 12 al weer om half 5 niet verschikkelijk slecht hoor. maar wat was ik moe na gisteren. had wel twee nachten door kunnen slapen.

@babystyle heb gio geprobeerd in die houding te leggen maar dat doet hij echt niet. hij vind het in ieder geval niet fijn.

buik opdrukken. dit vertikt gio kan hem neerleggen wat ik wil, maar hij draait gelijk z´n hoofd opzij en valt dan inslaap. hij drukt zich wel duidelijk af als hij op mijn schouder ligt dus ik maak me maar niet zo druk.

ja eerste kindje aan de deur gehad. gelukkig is het nog droog

@roshi volgens mij mogen ze wel op de buik slapen als je er maar bij bent.

@dreames goed zo demi :thumup:

@azeb ik akn er ook niet vanaf blijven.
    @jekkia had ik je al bedankt voor de lekker letter?

@parr gelukkig was het niks was gewoon een kliertje gelukkig maar. Maar ben blij dat ik toch ff geweest ben. Hij keek me wel raar aan dat ik daarvoor was gekomen. nou ik weet natuurlijk wel dat kinderen lymfe klieren hebben weet ik veel dat die ook in de nek bij de schedel zitten!

@kaatje ik wil de liedjes ook graag.

VRAAG weet iemand hoelang je borstvoeding moet opwarmen in de magetron? voor als ik ergens ben en geen fleswarmer bij me heb. zoals in de stad ofzo?

9. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    ik ga zo de foto´s op hyves zeten.

10. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    aaah zit ik hier te wachten is er nog geen kind geweest :( als ik nou maar niet met al die bergen snoep blijf zitten!

Oh ja heb hier net woezel en pip deel 4 binnen en ook die bon gekregen voor een jaar lang gratis toddler babysite! wie heeft er belang bij aangezien ik dus net een jaar lang een site heb bij een ander?
    PB dan maar even!

11. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    trouwens allemaal leuke foto´s!

ik hoop dat mijn man zo komt. allemaal kindjes en mijn kindje komt zo voor het eten. eerder dan gepland want hij wordt steeds wakker van de deurbel.

12. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Heb de foto's gezien Parr....leuk! :D

Ga vanavond weer bijlezen..moet zo naar de kerk voor de tweede voorbereidingsavond voor de doop van Britt. We gaan het boekje in elkaar zetten, dus best leuk. Fijne avond.

13. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @elise bv kan je in de magnetron verwarmen op een lage watt hier op 160 wat 110 cc ongeveer 2,5 min uit de koelkast vandaan. je moet wel tussen door omzwenken roeren en ff voelen aan je pols of ie niet te warm is.

14. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Elise: volgens mij mag je BV niet opwarmen in de magnetron...?

@iedereen die mijn huil-verhaal volgt ;): Hier weer de avondvoeding gehad; ik heb drieënhalf uur gerekt (vanaf begin vorige voeding), maar vind dat ze ook nu weer erg weinig drinkt. Ze eindigt meestal met drinken door zich woest van de tepel af te trekken wanneer ze begint met het overstrekkerige gedoe. Dan gaat ze heel moeilijk kijken en trappelen en doen. Ik dacht eerst dat ze misschien moest poepen, maar dat doet ze eigenlijk nooit als ze zo bezig is. Dan probeer ik haar nog een keer aan te leggen; wil ze niet, duwt echt haar hoofd flink naar achter. Dan aan de andere tepel; die wil ze altijd wél nog. Maar na paar slokjes rukt ze zich er weer af en gaat ze weer overstrekken en trappelen. Dan geef ik het maar op. Zo nu ook weer eigenlijk. Alleen 's nachts zie ik duidelijk dat ze klaar is omdat ze half in slaap sukkelt en dan de tepel uit haar mond laat glijden. Dan doet ze tenminste niet zo raar druk...

15. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    Hier geen kindjes gehad... :cry:

Dat is naar; nu zijn alle snoepjes voor mij...

16. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    Maar weet iemand nou hoe ik op 'onze' hyves moet komen vanuit mijn eigen hyves?

17. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @First time: gewoon september2008.hyves.nl intoetsen in je browser en dan inloggen.

18. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
  19. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @moppiepoppie je mag volgens mij het ook niet opwaremn in de mag. maar in het ziekenhuis deden ze dat ook gewoon.

@firsttime hier komt het nu pas een beetje opgang. maar ik hou ook genoeg te snoepen over. daar gaat mijn figuur.haha gewoon inhouden.

@tweety ik ga het wel een keer proberen.

20. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @firsttim als je lid bent dan moet je naar je home pagina en dan staat ie als het goed is helemaal onderin.

@moppiepoppie je mag bv op een lage watt wel opwarmen in de magnetron doen ze in het zh niet anders.

Deel Deze Pagina