September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Kaatje, dank je wel! :)

Haha ik dacht ik ga niet bijlezen maar ik las iets over MP en was nieuwsgierig of zij hier zelf was geweest maar ik kan het niet terugvinden. Maar goed, maakt ook niet uit.

Freesia, uiteindelijk heb ik trouwens toch wel voornamelijk het patroon van kiind.nl gebruikt. Hij is wel een beetje groot, Isis komt er bijna niet bovenuit, maar ik had ook de ruimste maten genomen want ik dacht: ik ben zelf niet zo smalletjes dus het moet allemaal wel om mij heen passen en Isis moet er nog wel een tijd in kunnen. Maar ik sla de band onderin een keer om en dan gaat het prima!

2. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Azeb zo zo mooi hoor!! :D

3. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    ahw kaat knuff voor levi!

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Sorry verder niet goed bijgelezen, wel even snel, maar visite is net weg. Zal morgen nog wel even komen reageren,
    zag een supermooie maitei van Azeb, hele leuke foto's van Parr en Pisum en las dat Q het zwaar heeft op kdv... lastig zeg Pupke.

5. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Ik las trouwens dat sommigen nu al keuzes moeten maken wat betreft basisscholen. Als jullie er vragen over hebben kan ik ze misschien wel beantwoorden he.
    Ik werk zelf op een Jenaplanschool dus kan evt uitleggen wat dat inhoudt. Ook van Montessori, Dalton en Freinet weet ik wel een beetje.
    Qua vernieuwingsscholen weet ik alleen niks (althans niks wat niet uit vooroordelen bestaat) over de Vrije School.
    Maar alle vragen zijn welkom (ook die niks met vernieuwingsonderwijs te maken hebben), vind ik wel leuk :)
    Groetjes
    Azeb

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    PB je nieuwe gegevens naar: Ingeltje, Parr of Yule (deze namen kun je aanklikken!) Als je zelf aanpast, stuur je dan wel even een PB naar Ingeltje op welke pagina de nieuwe lijst staat? Dan zet zij het weer in haar onderschrift

DE MAMA'S 8) VAN SEPTEMBER 2008

Onze hyves: September2008 - Hyves.nl

:) Onze lieve schatjes! :p

15 augustus 2008
    ANNA LUNA & SOPHIE EMMA ~ 2.510 g & 2.790 g ~ mama: FunnyMe 21 juli 7555 & 7430 gram - 71½ en 72 cm
    21 augustus 2008
    MATICE ~ 2405 gram - 46 cm ~ mama: Jekkia (Raven) 4 maart 6910 gram - 64½ cm
    25 augustus 2008
    SARA ANNA ~ 3150 gram ~ mama: Jannes 5 augustus 8900 gram - 75 cm
    GIZEM ~ 2970 gram ~ mama: Jale 24 maart 7875 gram - 69,5 cm
    26 augustus 2008
    PIM ~ 2130 gram ~ mama: Nikky 9 juni 7800 gram - 69 cm
    ROOS ~ 3830 gram ~ mama: Pipo1973 27 juli 11.000 gram - 75 cm
    28 augustus 2008
    ROBIN JANCO ARIE ~ 3180 gram ~ mama: Tweety (Rene) 19 juni 9200 gram - 73,4 cm
    29 augustus 2008
    MICHELLE ILANA ~ 2895 gram - 49 cm ~ mama: Lindaa 3 juli 8400 gram - 72 cm
    30 augustus 2008
    QUINTEN ~ 3630 gram - 51 cm ~ mama: Pupke 27 juli 11.820 gram - 77 cm
    LOTTE MARIA ~ 4000 gram - 53 cm ~ mama: Foover (Sam) mei 9010 gram - 71,4 cm
    01 september 2008
    GIOVANNI FRANCISCUS MICHEL ~ 3710 gram ~ mama: Elise1 19 februari 8125 gram- 69 cm
    03 september 2008
    FEMKE ~ 2850 gram - 47 cm ~ mama: Steen 11 juni 7130 gram - 68,2 cm
    04 september 2008
    BRITT ~ 3414 gram - 49 cm ~ mama: Krisstel 27 april 7580 gram - 70 cm
    JULIAN ~ 3625 gram - 50 cm ~ mama: Ingeltje 18 juni 9180 gram - 73½ cm
    05 september 2008
    JULIA ~ 3220 gram - 50 cm ~ mama: Anno103 8 mei 7240 gram - 65½ cm
    06 september 2008
    EWOUT RONALD CORNELIS ~ 3600 gram - 51 cm ~ mama: IrisB 8 juli 11.930 gram - 77½ cm
    RAVEN ROSELINE ~ 3600 gram - 49 cm ~ mama: Yule 4 augustus 11170 gram - 77 cm
    07 september 2008
    KYANI SYLVIA ~ 3320 gram - 49 cm ~ mama: Queen1988 7 juli 8270 gram - 70,5 cm
    TEUN FRANCISCUS ~ 4920 gram - 58 cm ~ mama: SanneMart 25 april - 9550 gram - 72 cm
    09 september 2008
    LEVI ~ 4000 gram - 51 cm ~ mama: Kaatje85 9300 gram - 74 cm
    13 september 2008
    RAYYAN ~ 3405 gram - 52 cm ~ mama: Pisum juni 10170 gram - 75 cm
    EMMA SOPHIE ~ 3165 gram - 51 cm ~ mama: Lola (Jasmijn) 9835 gram - 74,5 cm
    15 september 2008
    ISIS MARIN ~ 2970 gram - 50 cm ~ mama: Azeb 9 juli 7920 gram - 69 cm
    19 september 2008
    JAIMY MARTINA ~ 2980 gram - 48 cm ~ mama: Miracle08 8240 gram -71,5 cm
    AIMAR EMILIAN ~ 3100 gram - 46 cm ~ mama: Eva1983 24 juni 8550 gram - 68,8 cm
    23 september 2008
    VINCE TYGO ~ 3610 gram ~ 52 cm ~ mama: Cossy 8550 gram - 72 cm
    24 september 2008
    KATE ARWEN ~ 4410 gram ~ 52 cm ~ mama: Parr1983 1 juli 8600 gram ~ 74 cm
    KYANO ~ 4100 gram ~ 54 cm ~ mama: Wupje 9500 gram - 74 cm
    25 september 2008
    MIKE MARC ~ 3760 gram ~ 53 cm ~ mama: MissyZuilen 25 juni 10040 gram - 76 cm
    30 september 2008
    JENNIFER ~ 3415 gram ~ 52 cm ~ mama: Jacolien
    04 oktober 2008
    JILL ANNE ~ 3135 gram ~ 52 cm ~ mama: Freesia 9 juli 8060 gram - 72 cm
    JENNA LYNN ~ 3240 gram ~ 47 cm ~ mama: Roshi 8 juli 8390 gram- 71 cm
    06 oktober 2008
    JARI ~ 4040 gram - 53 cm ~ mama: First Time 3 februari 6345 gram - 63½ cm

Voor altijd in onze gedachten:

02 juni 2008
    LEVI JAMAL* ~ † 27-06-08 ~ mama: Chaartje79

Pipo weer terug!

7. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @parr leuke foto's

@pisum leuke foto's

heb wel bij gelezen maar geen puf om te reageren nu. heb vanavond een workshop gehad van de taartjes. was heel leuk zal morgen ff een foto showen. ga nu lekker tukkie doen.

8. Pipo1973

Pipo1973 Actief lid

30 jan 2007
    431
    0
    0
    @ingeltje: Dank u!:D

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Graag gedaan pipo en welterusten tweetert!

10. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    zo meiden wil even wat showen:

Met super veel dank aan Parr
    wordt dit mijn foto voor op de hema taart:

ik ben er super trots op! Parr dankje wel !:D

11. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @eva ja soms laat zij hem zitten en soms niet haha
    die kindje lijkt ook veel op aimar maar kan net een verschil zien haha

@azeb ziet er leuk uit!!
    ik snap je nu al niet meer over de scholen *bloost* wij dachten zelf naar de christelijke school in het dorp?

@tweety ben benieuwd!

@lindaa o_O jij zei niet dat jij ging showen haha *bloost*

12. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Goedemorgen. Hier een goede nacht gehad.

@ Pupke:Wat lastig en sneu dat Q. zo'n last van verlatingsangst heeft, maar het is idd een fase. Heeft hij het thuis niet dan? Dikke knuff voor Q. en zijn mama!

Er is een topic over bijten, kindje dat gebeten wordt op KDV, niet duidelijk of het hetzelfde kind is dat telkens bijt. Nu reageren heel veel moeders heel boos (begrijpelijk) en vinden dat de moeder van het kind dat gebeten wordt, de ouders van het kindje dat bijt aan moeten spreken :$ Ik vind dat echt raar! Kijk als we het nou over kinderen in de basisschoolleeftijd hebben ok. Ik heb ook gereageerd. Ik ben van mening dat het kindje dat telkens bijt geobserveerd moet gaan worden (klinkt heftig maar houdt in principe in dat een leidster eens precies gaat bekijken wat er gebeurt vooraf aan zo'n bijtincident, kijkt of het kind zich goed verbaal kan verwoorden tijdens het spel (ws niet...) en de leidster gaat dan het gesprek met de ouders aan en maken een plan van aanpak. Althans zo zou het bij ons op het KDV gaan. Of zouden jullie ook zelf naar de ouders van het bijtende kind toestappen???

@ Lindaa: leuke foto voor je taart!

@ Parr: mag ik jou over een tijdje ook lief aankijken voor het bewerken van een foto voor op mijn HEMA taart? :)

Ik ga Aimar zo wakker maken, pap geven en dan op naar het KDV en werk.

13. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    eva ik ben het met je eens dat de leidsters daar wat mee moeten doen. het is heel rot al sje kindje het gebeurd maar als ouder ben je er niet bij en weet je niet wat er gebeurd is. rene is op het kdv ook een paar keer gebeten hier kon ik ook niets aan doen ik was er niet bij de leidsers hebben dit opgelost door de 2 uit elkaar te zetten voor een aantal weken en daarna ging het weer goed.

14. MamaSonja

MamaSonja Bekend lid

2 aug 2009
    762
    0
    0
    #58974 MamaSonja, 6 aug 2009
    Laatst bewerkt: 6 aug 2009
    Goedemorgen,

@Azeb wat een mooi en handig ding die meitei(of hoe je het ook schrijft)

@Lindaa wat onwijs leuk gemaakt door Parr!

@Parr wat ben jij crea zeg..echt heel mooi gemaakt voor Lindaa

@Ingeltje wat leuk dat jij pendelt en dat het nog uitkomt ook. Wil je voor mij ook een keer pendelen misschien? of heb je al zoveel aanvragen dat je het er te druk mee hebt hihi..

Voor zover even uit mijn hoofd gereageerd..Gisteravond samen met Jenna bij mijn oma op bezoek geweest in het ziekenhuis..Ze had natuurlijk weer alle aandacht op de zaal waar mijn oma lag hihi..Beneden in de grote hal heeft ze weer ontelbare stapjes los gezet dus mama is helemaal trots hihi..Vind het aan de ene kant wel jammer dat ze net zo snel gaat als d'r broer maar ja je kan er toch niks aan doen..

Zo direct even naar de supermarkt vlees halen voor de bbq vanavond, eendjes voeren en naar de speeltuin..vanmiddag mogen de kids lekker in het badje..

Oja heb nog even een vraagje:

Doen jullie kindjes ook de hele tijd knarsetanden? Kan me niet herinneren dat Dhani dat had gedaan, vind het zo'n rot geluid maar hoe kan ik haar nou duidelijk maken dat ze dat niet moet doen??

Fijne dag allemaal..

15. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    Goedemorgen,

Azeb wat een super mooie meitai (schrijf ik het zo goed:D). Knap gedaan hoor. Je mag trots zijn op jezelf :).

Linda wat een kunstwerk voor op de taart. Ik vind hem erg leuk.

Jannes fijn dat het bloedverlies maar een klein beetje was. Ik duim voor je dat alles verder goed blijft gaan.

Wat leuk dat we weer een paar "nieuwe" schrijfsters erbij hebben.

Hier verder alles goed. Lotte heeft gister weer, nu heel bewust, los gestaan. Ze dacht ik kan het zo goed, ga meteen met mijn armpjes in de lucht en dan zwaaien. Was een erg leuk gezicht. :D:D.

16. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Parr, de keuze tussen een christelijke school en een niet christelijke is natuurlijk een heel persoonlijke. Als je wil dat je kind een christelijke opvoeding krijgt zou ik zeker voor een christelijke school kiezen.
    Maar dan nog raad ik je aan om wel op de school te gaan kijken en sfeer te proeven.
    Er zijn mensen die zelf niet christelijk zijn maar toch voor een christelijke school kiezen omdat ze denken dat daar meer aan 'normen en waarden' gedaan zou worden. Mijn haren gaan altijd recht overeind staan van zo'n generalisatie.
    Als het goed is wordt hier namelijk op een openbare school net zo goed aandacht aan besteed. Op mijn openbare school tenminste wel.
    Het allerbelangrijkste is echt sfeer proeven op een school.
    Is het er netjes?
    Spelen of werken er ook kinderen op de gang (en zou jij dat willen voor je kind)? (dat klinkt wat negatief maar ik vind het juist wel leuk als kinderen die vrijheid wordt gegeven en de blijkbaar die zelfstandigheid aankunnen).
    Hangt er mooi kinderwerk in de klassen en eventueel gangen?
    Is de sfeer in de verschillende groepen (niet alleen de kleuters want je kind gaat ook ooit eens naar de andere groepen) fijn?
    Heeft er iemand de tijd om je vragen te beantwoorden? (ik zou een afspraak maken om te gaan kijken, vaak zijn er wel vaste momenten dat er meerdere ouders komen van nieuwe leerlingen die dan in één keer een rondleiding en een 'verkooppraatje' krijgen).
    Het zou trouwens kunnen dat je niet in de klassen mag kijken. Bij ons mag dat wel maar ik vind het niet raar als dat niet zou mogen, het verstoort namelijk natuurlijk wel de les.

Nouja dit zijn zoal dingen waar ik op ga letten. Ik kan nog veel specifieker worden over onderwijsmethodes, manier van inrichten van de klas (tafelgroepjes, rijtjes, verschillende leeftijden apart of juist niet, etc) maar dat is misschien een beetje te vergezocht voor niet-juffen. Maar ook vragen daarover kan ik beantwoorden mocht dat nodig zijn!

Oke, ik duik weer achter de naaimachine voor de Mei Tai voor buurjongetje Thomas!

Groetjes
    Azeb

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen,

Lekker geslapen maar helaas opgestaan met knallende koppijn die niet wil zakken.

Azeb, nee mp had een topic bij de baby's gestart
    Maak je die mei tai's zelf?

basisscholen De bedoeling was dat Levi naar een openbare basisschool hier om de hoek zou gaan,maar alle basisscholen zijn hier plat gegooid en nu allemaal in 1 pand ondergebracht. Gaan sowieso voor een openbare basisschool,moeten dan allleen nog even kiezen welke van de 2 ( op de ene heeft ferry gezeten, op de ander ik )

Tweety, klinkt gezellig ( en lekker ) zo'n taart workshop.ben benieuwd naar de foto's

Lindaa ( en Parr ) erg gaaf !

Eva, ik zou idd eerst naar de leidsters toe stappen en dan de keus aan de leidsters houden of ze naar die ouders stappen

Sonja, Levi knarsetand niet ( gelukkig ) maar weet dat er hier wel meerdere kindjes zijn die het wel doen

18. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Hoi Eva! :) Ik moet juist altijd lachen als ik je banner van Aimarcito zie *cute* ! Dat zwembad was alleen maar voor peutertjes dus vandaar dat het nooit dieper was dan 20 cm. Dus het viel niet zo op dat ik in mijn kleren was, want dat deden wel meer ouders ;) Maar ik begrijp wat je bedoelt. Als R in een 'echt' zwembad wil, zal hij dan ook met zijn papa gaan 8)

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Pisum, als we het daar dan toch over hebben. ( je hoeft natuurlijk niet te antwoorden ) maar is het vanwege geloofsredenen dat jij dan bv nooit zal gaan zwemmen?

Stomme ik.stelde de vorige keer doodleuk voor om te gaan zwemmen :)

20. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Goedemorgen!
    Gisteravond lekker buiten gezeten en nog een filmpje gekeken dus niet meer online geweest.

Sorry dat ik de discussie over de zw van MP heb aangewakkerd :) Ik was namelijk zelf achteraf ook aan het tellen en dacht al dat het misschien nog niet eens zo hoefde te zijn :) Dus volgende keer ben ik wat behoudender :D

Parr oh heerlijk dagje dus in de Apenheul! Hele mooie foto’s!!

Pisum ook van Rayyan erg leuke foto’s!!

Freesia hier duurt het ook nog even voordat we vakantie hebben, begin september dus hoop dat er dan ook nog wat mooie dagen komen!
    Kan best dat Jill door al de nieuwe dingetjes die ze leert een beetje van slag is.

Pupke hi hi braaf maar 1 ijsje gegeten, mocht niet meer van Sonja :D
    Naar zeg dat Quinten zo’n last heeft van de verlatingsangst :(

Roshi gefeliciteerd vandaag 10 jaar samen! Lange tijd hoor, mannetje en ik zijn nu 5 jaar samen.
    Hi hi wel erg vroeg om zo’n boek te sturen over de scholen maar goed ik weet niet hoelang de wachttijd is in jullie regio.

Lindaa oef die persoon met dat vuurwerk zou je toch het liefst wat aandoen :x! Voor onze kleintjes is dat echt heel heftig!
    Mooie foto!! Heeft Parr heel mooi gedaan :)

Eva oh wat lekker Aimar krijgt al Dominicaanse gerechten!
    Hoe oud is het kindje dat bijt? Kyano doet het soms bij ons ook als hij een knuffel geeft dan bijt hij in onze schouders. Ik weet ook niet zo goed wat ik ermee aan moet. We proberen hem duidelijk te maken dat hij dat niet moet doen maar of hij het snapt? Hij lijkt het te doen uit ijverheid. Maar hij bijt echt door :$ En heel soms ook in mijn arm :(

Ingeltje ha ha wat goed jouw pendel!!

Azeb gave doek!!

Kaatje oh jeetje glijer van Levi Nu weer alles goed? Hopelijk zakt jouw hoofdpijn snel

Zo nu ga ik aan het werk :)

Deel Deze Pagina