@Yule: grappig om te lezen dat Raven ook niet graag op schoot zit enzo. Sara ook niet te lang. Na de voeding ff tutten en op schoot, maar dan heeft ze het gehad. Wil ze of naast me op de bank liggen, gewoon lekker in de box of in haar schommelstoel. Alleen als ze moe is of als ik met haar rondloop en dingen vertel/laat zien, vind ze vasthouden prima. Vanochtend werd ze wakker, maar ik moest me nog aankleden. Heb haar schone broek gegeven en terug in bed gelegd zonder dekentje. Dus beetje box-idee. Dacht dat ze het niet zou pikken, maar ze heeft 15 minuten naar haar mobiel en bloemen op de muur liggen kijken. Dat is dus wel een voordeel van het feit dat ze niet heel lang op schoot wil zitten. Al vinden wij het soms wel jammer, maar ja... ze is haar eigen persoontje he.
oef yule, nee dat is niet prettig dat ritme verschuiven... ik doe er hier niets aan.. volg julian gewoon. Maar bedacht me vannacht in bed dat ik niet wist of hij nou 5 of maar 4 voedingen had gehad.... hij sliep overdag af en toe zo vast en lang. Ik denk dat ik hem overdag nu wel elke 3 uur wakker maak voor voeding omdat hij ´s nachts af en toe zo´n lange ruk maakt. Ook is het voor miijn BV beter denk ik.
Ja daar word je vrolijk van! Aangezien wij voeden op schema, komt het best vaak voor dat we haar voor voeding wakker moeten maken. Dan strekt ze zich even uit, kijkt naar je en dan die glimlach.. idd zo leuk!
@Yule: heb je teruggepbt (mooi woord?). Kan onze 'kennissen' niet zien... Ben later weer terug, ga badderen met Jari en krijg kraamvisite.
PTVRRRR@#$%$**#@# Zal je net zien... Is Jari EINDELIJK eens in slaap gevallen (huilt de hele ochtend al), moet ik hem gaan wakker maken. De wereld op zijn kop! ZONDE!
@ Pupke, lekker hoor zo'n nacht! Hier nog elke nacht om 04.00 uur.. En dan alweer om 07.00 uur om ze ritme erin te houden.. En daarna slaapt hij nog maar een uurtje, dus uitslapen is er voor papa&mama nooit bij. Ik zou ook geen kraamborrel willen, zo heb je genoeg tijd en energie voor iedereen apart. En anders komen er zoveel mensen tegelijk dat je amper tijd hebt om normaal met iedereen te babbelen. @Freesia.. hahahaha herkenbaar. Wij ook wel es helemaal frusty uit ons bed gegaan en alles klaargemaakt. Kwamen we hem halen, sliep hij gewoon weer. Maar hier niet voor een uur hoor, na 20 min. word hij dan weer wakker. Lekker een pyama dag. Ik ben net naar de winkel geweest dus moest me wel aankleden.. Kreeg drang tot pepernoten hahah! En wat een tof pakkie zeg! Waar gekocht? Ow zie t al.. Ga ik es zoeken bij de HM. Gevonden.. alleen uitverkocht. @Kaatje, volgende week weer meeting? Kan ik tenminste ook mee en kan Levi weer doorslapen haha.. Heb net wel effe de fotos bekeken en moest gewoon huilen. Wilde zo graag ook erbij zijn.. Hoe bedoel je dat er nog lucht dwarszit? Dat hij daarom eerst huilt in ze bed? Nee dat denk ik niet.. we haalden hem er eerst altijd weer even uit en hielden hem omhoog maar komt geen boer meer. Dus misschien is het gewoon een temperamentvol kereltje en vecht hij tegen ze slaap. (Net als ze mama..) Hier heeft hij ook een duidelijk ritme.. overdag gordijnen open, flesje, boeren, knuffelen/spelen tot hij moe is, inbakeren, bedje in, muziekdoos aan, kusje op ze hoofd, aai over ze bol en deurdicht.. En na ze fles van 23.00 uur, luier, inbakeren, flesje, boeren, verhaaltje, bedje in, muziekdoos en deurdicht. Dus daar kan t niet aan liggen.. @Roshi, dan zou ik haar ook lekker op de buik leggen overdag hoor. En wat kan een mens dan genieten van schoonmaken he.. @mamameike, effe je email zoeken dan stuur ik de foto! En ik zoek ook een middenweg in alle opvoedmethodes hoor. Ik ben ook meer Ria Blom, ieder ze mening en ze manier toch.. Vind het inderdaad erg knap als je attachment kan doen met een tweeling. Misschien hebben daarom maar weinig dieren 2 kindjes tegelijk? @Ingeltje.. JAAA je hebt de 400ste gehaald. Wat een lieve foto en die muts heeft Mike ook. Trouwens he.. die babymassage, moet je daarvoor betalen? En krijg je er nog wat van vergoed? @Jannes, wij doen 2 x die tut geven omdat hij dan gewoon minder lang hoeft te huilen bij de laatste keer. Want dan is hij al een beetje inslaap door t tutten. Dus als hij hem dan de 3e keer kwijt is geraakt slaapt hij binnen 5 tot 8 min. huilen. @Yule, dus nu lekker crossen in de nieuwe toetoet! Wij maken toch Mike wel wakker om 23.00 uur voor ze laatste voeding voor de nacht. Ookal maken we hem dan wakker in ze diepe slaap. Zo gaat hij vanzelf leren de diepe slaap later te doen na die voeding.. Dat is wat t CB ons toch adviseerde net.. Want ikzat ook met diezelfde vraag.
@ Irisb hmm voor mij is dat attachment parenting net iets te overdreven. Ik vind het heerlijk als hij overdag een aantal uurtjes achter elkaar lekker in zijn bedje ligt te slapen zodat ik ook mijn dingetjes gedaan krijg. 's avonds passen we het trouwens wel vaker toe. Gewoon omdat hij ook aangeeft liever beneden te zijn. Ik vind dat dan ook niet erg aangezien hij overdag goed boven alleen slaapt. En dan hebben papa en mama allebei ook wel zin om lekker te knuffelen! Sterkte met de prikjes! @ Freesia ha ha die Jill heeft je mooi onder de douche uit getrokken @ Mama meike mooie foto's! Goed gespamd! @ Yule hè jammer dat Raven niet zo van de knuffelachtige is Welke auto hebben jullie gekocht? Wij willen ook een nieuwe gezinswagen en voor mij is opbergruimte het belangrijkste. Daarnaast een 5-deurs en het liefst een japanner. Iemand nog adviezen? Kyano heeft trouwens een maf ritme de laatste dagen. Zaterdag en zondag veel geslapen..moesten hem wakker maken voor de voeding. Maandag en gisteren weer snel en vaak wakker dus ook 6 voedingen ipv 5 (maandag volgens mij wel 7 ) en nu vandaag om 5 uur vannacht en 10 uur vanochtend voeding gehad en slaapt nog steeds Ik dacht straks dat hij wakker werd maar is toch weer ingeslapen.
@Wupje: toyota Carina E stationwagon... huge! Met veel ruimte, 5-deurs dus (duhh... station...) en betaalbaar (voor ons dan he?). Hij is wel al 10 jaar oud, maar dat geeft voor ons niet. Is Toyota dus onverslijtbaar.
wij hebben een ford focus station, passen we prima in met zijn vijven...en de tweelingwagen ook dusse dat moet dan wel lukken!
Améetje is verkouden Toen ze een mondje melk teruggaf was het heel slijmerig. Is dat normaal of komt dat ook van de verkoudheid? Er zaten allemaal witte klontjes melk in... En ze kreeg meteen de hik. Moest vier keer achter elkaar niezen, rode neus en al, en er zit allemaal snotjes in... Hoe kun je dat eruit krijgen bij een baby? Heb het idee dat ze daar een kriebelneus van krijgt. Toen ik haar te slapen legde zonet toen was ze meteen vertrokken, maar werd na een half uur wakker om vervolgens een uur lang alleen maar te huilen (een zeurderig huiltje in dit geval). Heel sneu... Heb uiteindelijk de kamer maar verduisterd en nu lijkt ze, na drie uur sinds het begin van de vorige voeding, weer in slaap gevallen te zijn...
Missy, de cursusbabymassage kost hier 105 euro voor 6 keer. Best wel prijzig. Ik had nog een kortingsbon voor 10 % korting, maar dan nog veel geld vind ik. Maar het is het wel waard! Geen idee of je er iets van vergoed krijgt, daar ging ik eigenlijk niet van uit. Ik ga es kijken op de site van mijn verzekering of ik er iets over kan vinden.
@moppiepoppie, kijk wel uit dat doordat je de kamer verduisterd ze niet het dag/nacht ritme gaat omdraaien. Maar als ze zo even wel slaapt gewoon doen hoor. Krijg jij ook een beetje rust. @Azeb ja vind t ook prijzig. Hier 120 euro inclusief materiaal enzo.. Maar stond wel bij dat t gedeeltelijk vrgoed kan worden. Daarom vroeg ik t.. Maar heb mail gehad van me VK, zij wilt ook een x langskomen om t me te leren. Ja waarom Jari wakkermaken? Om ze voeding? Of voor visite? Hier komen me Souders zo.. maar ze komen pas na ze fles zodat ze hem even wakker zien.. En als hij dan moe word, gaat hij gewoon ze bed in hoor. Geen gezeur, want anders zitten wij de hele avond met een oververmoeid huilend kind...
Voor kraamvisite maak ik Sara niet wakker hoor.. dikke pech. Als ze van ver komen, dan blijven ze meestal toch wel lang genoeg totdat ze weer wakker is. @Moppiepoppie: voor het weghalen van de snotjes heb je een neuspompje. Kun je gewoon bij hema kopen. Dat trek je vacuum, stop je in de neus en laat het dan open gaan. Dan zuigt hij de snotjes eruit. Wat je ook kan doen, nu je nog geen pompje hebt, is een wattenstaafje nat maken en dat voorzichtig in het neusgat doen. Werkt ook prima.
ja precies, maar misschien maakt ze hem wel om een andere reden wakker ffies haar reactie afwachten Moppiepoppie> aghossie arme Ame zal Jenna haar aangestoken hebben? Hier ook slijm hoort bij verkouden zijn.je kan eventueel neusspray voor baby's kopen maar ik heb dat niet gedaan. hier is de kamer overdag trouwens ook "donker" er komt wel meer licht door als snachts maar Jenna draait de boel niet om Azeb n missyzuilen > jeetje wat een geld. ik heb van een nicht een handleiding gekregen hoe je een baby kan masseren ik zal hem wel een keer scannen en hier neerzetten ik vind het echt van de zotte om zoveel geld uit te geven aan iets wat je zelf ook goed kan (en vooral wanneer jij het wil!)