@Moppiepoppie: Quinten huilt soms ook na 45 minuten (ook hij doet dit overigens niet 's nachts). Meestal zijn het enkele kreetjes en dan is het weer stil. Ik merk wel dat hij dit vaker doet als hij op zijn zij ligt in de babysleeper, volgens mij slaapt hij dan wat lichter. Als hij op zijn buik in de box slaapt, doet hij dit namelijk niet... @Lola: Quinten had ook wat uitslag, en toen gaven ze op het cb aan dat ik daar het beste Bepanthen op kon doen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet heb geprobeerd omdat ik het zo vind stinken en aangezien ik graag kusjes geef, werkt dat niet echt hihihi. Maar een dag later was het alweer weg, ik denk achteraf dat het warmte-uitslag was. Attachment parenting vs Ria Blom: wij zitten ook een beetje tussen die twee uitersten in. We volgen zoveel mogelijk ons gevoel en aangezien we hem steeds beter leren kennen, gaat dat prima. @Wupje: zo zo, jij had ook een drukke dag wat betreft bezoek! Was het leuk? @Mammameike: mooie foto's! @Jannes: ja inderdaad: áls hij hem toevallg in zijn mond krijgt, dan kijkt hij er ook erg vies bij hahaha. @Yule: als je alle voedingen iets naar achteren schuift, helpt dat misschien? Je zou dat kunnen doen door 1 dag een extra voeding te geven zodat je later op de avond de laatste voeding geeft. De dag daarna start je dus op een later tijdstip en geef je weer gewoon 5 voedingen. (Of dit handig is voor je BV productie (lees: stuwing), weet ik echter niet, ik heb alleen ervaring met FV). Knuffelen: Quinten vindt dat juist heerlijk. Als hij bij me ligt, wordt hij meestal heel erg rustig. @MissyZuilen: Quinten meldde zich ruim een maand geleden ook nog om 04.00 uur hoor, maar dat verschoof binnen een paar dagen naar 07.00 uur. @Foover: fijn dat alles goed gaat met jullie! @Steen: de babymassage was in ieder geval duidelijk ontspannend voor haar darmpjes als ik dat zo lees, hahaha! Maar goed dat wij dat niet doen als we eens een massage krijgen van onze mannetjes... @IrisB: Ewout is flink gegroeid, goed hoor! @Parr: met Quinten gaat alles goed hoor, hij heeft niets overgehouden aan de kopstoot! Hoe gaat het met Kate en het hoesten? Mooie foto's! @Azeb: fijn dat de babymassage zo goed bevalt. Ik ga ook echt eens informeren hier in de buurt. @Miracle: ooohh, wat een schatje! Succes morgen met de prikjes. @Firsttime: wat rot dat Jari zo veel heeft gehuild vandaag, hoe gaat het nu met hem? Zo, ons mannetje is erg rustig vandaag. Hij slaapt veel. Ik heb het idee dat de hoeveelheid flesvoeding die hij nu krijgt (5 x 180/6) prima voor hem is, het verzadigd goed. Hierdoor is hij erg tevreden. Ook huilt hij nauwelijks, ook als hij wakker is. Of wellicht helpt de SabSimplex goed... Niet dat hij zoveel huilde hoor, ik denk zelfs veel minder dan gemiddeld maar meestal toch wel enkele keren per dag. We hebben net bezoek gehad van collega's van Chris. We kregen een pakje in maat 62 en op het shirtje staat: "ik lijk op mijn papa maar volgens de dokter trekt dit nog wel bij". Hahaha, ik vind 'm leuk! Zo, ik ga weer stoppen want over 5 minuten staat het volgende bezoek op de stoep.
Jari bleek helemaal nat te zijn. Heb hem gewassen, maar zijn bui is onveranderd... huilen, huilen, huilen... nog steeds geen ontlasting met therm. zit nu met 1 hand te typen. @Parr: bij mij op de arm is ie meestal stil ja, slapen zelfs...
Helaas was me dat niet gegund...Femke was weer helemaal van het padje, van de drukte bij de babymassage en niet op tijd in haar bedje etc. Dus alleen maar huilen...om half vijf heb ik haar aangelegd, en daarna het bed in, nu slaapt ze vrij onrustig, maar ze ligt er nog in....al een paar keer speentje terug gaan geven en dan valt ze meteen weer weg. pff vond het straks wel even vermoeiend hoor dat krijsen, manlief heeft avonddienst dus dan kun je het ook niet even uit handen geven. Herkennen meer meiden dit? Dat de kids direct van het padje af zijn als ze niet op tijd slapen? @Krisstel, ik voed sinds een week in een vast ritme, en vind het ideaal! Ben natuurlijk wel flexibel als ik écht het idee heb dat Femke eerder honger heeft. Nu is het enigzins rustig boven, dus nog maar weer een poging doen om aan de series te beginnen.....
Aaargh ik word helemaal gek van mijn borsten. Julian heeft nu echt beide borsten nodig om te drinken terwijl hij er altijd aan 1 genoeg had. Hij zuigt op het laats zó hard, en trekken aan de tepel. Dan de 2e borst ook geven en die drinkt hij ook helemaal leeg, echt geen toetje. Ik snap er niets van, wat doe ik nou opeens verkeerd? Waarom blijven mijn borsten zo slapjes? Is eigenlijk begonnen toen Julian begon door te slapen, dus ik ga hem vanavond toch maar wakker maken 4 uur na de laatste voeding om de melkstroom te stimuleren. En voor het slapen gaan nog even 1 borst kolven, geen 2.Pff lastig hoor. Als dit zo bllijft moet ik lactactiedeskundige raadplegen denk ik...
@Ingeltje: Heb net ff aan ons mam gevraagd. Die heeft nml opleiding lactatiekundige gedaan en ze raadt aan om je bv idd te stimuleren door extra te kolven. Bijv. om de twee uur ff kolven. En evt vaker aanleggen.Doordat julian nu snachts niet meer komt ga je dus mider voeding aanmaken en moet je dat overdag proberen bij te trekken. Probeer ook evt wat regeldagen te stimuleren. Hoop dat je er iets aan hebt
Aaah wat lief van jou Ik zal hem daelijk dan maar wakker maken om 20 uur en om 23 uur. Hoop dat het gaat werken
En 's nachts een paar keer kolven schijnt ook te helpen! 2x kolven in de nacht bijvoorbeeld. Dat kun je ook doen ipv hem wakker te maken denk ik...
Hoihoi, Ik hoorde van mamaCoz dat jullie een meeting hebben gehad, wist helemaal niet van dit forum af! Slecht he Nou bij de volgende ben ik er mooi bij hoor! (als het in de buurt is dan he!) Maaruuh, hallo allemaal dus
Whahaah jij komt nog eens met de deur in huis vallen! Welkom hier, kom je lekker veel meekletsen? Dan mag je mee naar de meeting hihihi
Jij bent lekker ik ben blij dat ik eindelijk slaap 's nachts hehehe! Maar ik ga hem in de avond wakker maken en om 23 uur idd kolven. Maar dit bewaar ik dan om aan hem te geven als hij komt vannacht. Dus laatste voeding was net 17 uur, ga hem nu wakker maken en 23 uur kolven. Hij komt meestal om 2 uur, dus dan borst en flesje en dan hoop ik dat ik om 5 of 6uur genoeg weer heb in mijn borsten. Opvoeren die productie!
lijkt op Kate heeft hij dit meestal 's avonds? Kate heeft haar voeding gehad en is erg moe. Maar wilt niet slapen ik laat haar telkens even huilen en ga bij haar kijken en dan wordt zij rustig. Zij blijft rustig voor 5 min als ik beneden bent en dan begint zij weer dus ik word nu gek
Marscha welkom en gefeliciteerd! Ik heb teruggelezen maar ben ook weer weg.. zoals jullie lezen in quote aan firsttime heeft Kate weer haar ik ben erg moe maar vertik het om te slapen bui.. hmm zij valt nu wel stil.. hopelijk tot badtijd maar goed kans dat zij zo weer begint is groot. Als zij blijf huilen kijk ik wel na 5min of zo ff sussen tot dat zij het snapt.. eigenwijsje net als de mummy
@Lola, ik ben juist andersom haha.. Hier heeft Mike vanaf ze 19.00 uur fles minder moeite met in ze bedje in slaap komen dan overdag. Dus wij draaien dat een beetje om.. Overdag ben ik wat soepeler kwa eruit halen en lekker bij mama zitten dan in de avond. En na zijn fles van 23.00 uur brabbelt hij ook even en valt dan na 2 minuten in slaap.. Ik zou ook knetter worden als ik Mike de hele dag bij me moest hebben en in slaap moest sussen.. Mama moet ook plassen en aandacht geven aan papa. @moppiepoppie een tut = fopspeen. Ik noem t altijd een tut haha.. Zo geleerd eigenlijk. Hier heeft Mike hem gelukkig in de nacht nooit nodig, maar overdag dus wel jammer genoeg om in te slapen. En over Amé, ja ik vind t heel moeilijk daar een tip voor te geven. Ik merk namelijk wel aan Mike, ookal zit zijn kamerdeur dicht en slaapt hij dus in een andere kamer ook overdag, of hij honger heeft. Hij heeft dan toch een ander huiltje en dan ga ik gewoon bij hem kijken en merk ik aan zijn happen of smakken wel dat 't dus echt honger is. Ik voelde me ook zo hoor, dat ik dus me kind expres moest laten huilen.. Maar het werkt vaak wel bij Mike. En hij is dus overdag steeds meer wakker en dan heb ik hem lekker bij me. Hij heeft ze slaap ook hard nodig, dus dan maar even een zielige eenzame mama hahaha.. Wij moeten ook naar de osteopaat morgen. Ben benieuwd! Laat me wel effe weten wat de osteopaat jou adviseerde.. Kunnen we vergelijken. Klinkt wel alsof Amé wel veel regelmaat nodig heeft. Ook kwa slapen dat ze nu niet meer in de wagenbak wilt enzo.. Zij is denk ik gauw overprikkelt bij verandering. Misschien weet de osteopaat daar ook wel raad mee of zit ze gewoon niet lekker in der vel door iets. En nu je het zegt over die slaapcyclus.. Hij slaapt overdag (behalve de middagslaap) inderdaad slaapjes van een uurtje en begint dan weer te huilen. Misschien dan weer moeite met in diepe slaap komen zoals ook bij het begin vd slaapcyclus? Zal het eens uitproberen morgen overdag om dan dus weer hetzelfde ritme te doen bij hem als wanneer we hem in t begin in bed leggen. @Elise, graag gedaan! Wat vond je van t gedicht? Ben namelijk geen ster daarin.. @Parr, geen idee eigenlijk of je die automatische langer kan gebruiken. Maar heb nu een hele leuke gezien op bartsmit.nl van Fisher Price.. Dat is een meegroei wipper met trilfunctie haha.. Kijken of de kerstman dit jaar gul is. Hier hoest Mike ook wel eens hoor, zonder zich duidelijk te hebben verslikt. Dus denk dat het hetzelfde is als bij ons. Misschien wat vast in de keel kwa slijm of gewoon kuchje.. Wat een leuke box trouwens een ronde.. @Azeb, ik kan absoluut niet masseren. Dus zal hem dan alleen maar pijn doen en knopen erin masseren. Maar hij masseert mij wel paar x per week omdat ik zo'n last heb van me nek. @Miracle, mooie zwart/wit foto! Vind ik vaak wat mysterieuzer dan kleuren.. Erg mooi! En prachtig he dat lachen. Hier moet ik iedere x weer een traantje wegpikken als Mike voluit lacht. @Kaatje, ja soms hebben we dat wel met Mike hoor. Dat hij dus blijft huilen en rare geluidjes erbij maken. Dan pakken we hem op en komt er nog een boer. Maar vanzelf verder slapen zit er hier niet in.. Moeten dan weer van voor af aan beginnen. @Steen, Mike heeft ook erg veel last als er iets veranderd in zijn ritme of als er toevallig nog visite blijft plakken als hij ze fles moet of ze bedje in moet. Ik hou er zoveel mogelijk rekening mee kwa dingen/visite inplannen. Maar toch moeten ze er ook gewoon een beetje aan wennen natuurlijk. @Marscha, hoihoi! Ja was een meeting, ik kon er alleen op t laatste moment toch niet bij zijn. Dus er moet snel een volgende x komen! Nu ego haha.. Heb toch een mooi pakje gehad van Sinterklaas! Bedankt Ingeltje! En wat een geweldig gedicht, mannetje en ik hebben er wat traantjes bij gelaten hoor. En het shirtje heb ik al gelijk gepast en is nog iets te groot maar staat Mike geweldig! En dat doekje erbij, helemaal super! Dit is het gedicht wat erbij zat: Lieve Mike, Ookal is dit cadeautje voor jou gezocht, Ik heb het óók een beetje voor jou mama gekocht Negen maanden lang heeft ze jou ronggesjouwd En heb jij van binnenuit haar baarmoeder verbouwd Het naar buiten komen ging niet zonder slag of stoot Maar na een heftige bevalling lag jij na 7,5 uur bij mama op schoot mama kreeg zelf nog erge last van haar hart Gelukkig maakte jij een betere start Na een nachtje observatie in het ziekenhuis Kwamen jullie de volgende dag dolgelukkig naar huis Maar in plaats van van de borstvoeding te kunnen genieten Kreeg mama erg veel last van haar tieten De kraamzorg bleek een aardige vrouw te zijn Maar helaas was haar komst helemaal niet fijn Ze bleek allerlei verkeerde adviezen te geven En bracht bij jouw mama alleen maar paniek tot leven Mama was hier erg onzeker van geworden waardoor ze bijna geen zelfvertrouwen meer had Verkeerde start met flesvoeding, rare tips en pas na een week mocht je in bad! Gelukkig vond jou mama steun bij andere mama's op het internet Ze stelde wel 100 vragen over jouw voeding, je badje en in bed! Maar na een aantal weken durft mama op zichzelf te bouwen En barst ze nu van het zelfvertrouwen! ook al krijg je je cadeautje van iemand die je helemaal niet kent Ik hoop dat je het leuk vind kleine vent Groetjes van de Sint Echt super bedacht Ingeltje! Hier trouwens t Woezel&Pip speelkleed uitgeprobeerd vanmiddag en hij vond t geweldig! Helemaal lachen en kraaien en maar met ze handjes ernaar zwaaien. Echt leuk om te zien.. Ook gelijk fotos van gemaakt. Hier ga ik lekker douche en met me kerel op de bank hangen. Morgenochtend ben ik weer om 08.00 uur paraat hier hoor. Iedereen hopelijk een goeie nachtrust, slaap lekker en tot morgen!
@Miracle, mooie fotos meestal lachen ze inderdaad niet meer als de foto wordt gemaakt. Succesmorgen met de prikjes! @Parr, s nachts voed ik haar ook op verzoek maar overdag komt ze de laatste tijd binnen de drie uur Lekker hoor dat ze vannacht zolang heeft geslapen. Haha die eerste foto van Kate (leuk shirtje!) Britt ligt tijdens de voeding (ik voed liggend) ook op haar zij en blijft regelmatig zo slapen daarna. (ik blijf er dan wel bij) @Pupke, haha leuke tekst..vindt papa hem ook leuk? @Steen, Britt is op de maandag vaak ook ontregeld doordat de dag dan anders loopt met de massage en het s morgens wegbrengen van papa naar het werk. Stel je voedingen dan ook wel eens uit bij Femke? @Ingeltje, mmm zou inderdaad dan iets vaker kolven zodat je misschien meer melk krijgt. Anders inderdaad eens bellen, kan geen kwaad toch. Pfff ik ben weg huilt er nu wel eentje heeel hard boven.
hoera de sok is gevonden. wat een dag gio is niet stil te krijgen. We gaan gourmetten voor mijn verjaardag, maar gaan nu pas eten. dus heb niks bijgelezen. en komt er morgen ook niet van, want dan ga ik naar mijn zus in nieuw vennep. ja ja zowaar met de bus. hopelijk is hij dan wat meer te genieten.
Zo het lijkt alsof zij ook EINDELIJK slaapt! pffff! Missy ga je nog spammen met de kadootjes? @krisstel ja hé?! ik heb het bij H&M gekocht na de laatste meeting weet je waar je kan zoeken zo ga verder lekker tv kijken *zwaait