Goeiemorgen! Even banner showen. Hier een doorslaapnacht (21.30 tot 7 uur) maar mama was zelf te laat naar bed gegaan dus alsnog brak... @Ingeltje: oh spannend het KDV! Succes he? Neem wel tissues mee. @Pupke: receptje met pompoen, makkelijk en echt superlekker: Risotto met pompoen en geitenkaas Nodig: 1 oranje pompoen in stukjes 1 liter kippenbouillon (je houdt meestal over) risottorijst voor het aantal personen dat er is pijnboompitten zachte geitenkaas bijv. chevre douce ui gesnipperd 150 cc witte wijn (ongeveer, ik doe altijd een flinke scheut) pepermolen olijfolie Doen: Grote pan verhitten, uitjes zachtjes fruiten in olijfolie. Rijst erbij en even flink roeren, zorg dat het niet aanbrandt! Afblussen met de wijn en roeren. Bouillon er in schepjes bij doen en pompoen toevoegen. Zorg dat de pompoen een klein beetje onderstaat in het begin zodat het gaar kookt. Risotto verder volgens de verpakking bereiden door er steeds bouillon bij te gooien en roeren en zorgen dat het niet droogkookt. (is per pakje verschillend namelijk) Ondertussen pijnboompitjes roosteren en apart zetten. Risotto kruiden met versgemalen peper. Opscheppen. Geitenkaas erover verkruimelen en pijnboompitjes erover heen strooien. Je wilt nooit meer iets anders! Eet smakelijk! Ik ga zo even naar een vriendin op de koffie. Heb haar bijna 4 jaar niet gezien. Tot strakkies!
@Yule: hele mooie en schattige banner! Goed gedaan hoor! En bedankt voor het receptje, ik ga het straks meteen uitproberen. Even een vraagje: moet ik de pompoen schillen?
@Miracle: Bij mij wordt volgende maand een spiraaltje geplaatst. Maar aan mijn reactie heb je eigenlijk niet veel, ons gezin is compleet... @Ingeltje: Sterkte met wennen! Eén troost: het zijn altijd de mama's die meer moeten wennen als de kids. En de meeste mama's vinden het toch wel prettig om weer te gaan werken. Ze moeten alleen 'even' die eerste dagen door. Vergelijk met je eerste werkdag na een superleuke vakantie, maar dan erger... @Yule: Mooie banner hoor! Ik moet toch dringend ook eens tijd vrij maken om een nieuwe te knutselen...
Goedemorgen! Hier ook wel een goede nacht. Kate kwam wel iets eerder, 5u. Maar dat is ook mijn schuld ivm met de middag ervoor. Dus heft zij maar 5 voedingen gehad Zij wou ook niet meteen weer slapen maar toen ik er weer heen ging en har ging sussen sliep zij zo Nu net weer gevoed (volgens mij merkt zij ook wnr mama wakker wordt en uit bed wilt stappen óf wij timen het goed af met elkaar ) en ook gekolfd. Nu ligt zij in de box op speelkleed. af en toe lukt het haar om tegen de boog aan te schoppen Probeerde net foto's te maken maar de échte glimlach vertikt zij dan @freesia had jij dan die avond weer zuurkool op? Als het idd dit is dan moet je die 2 weken links liggen en dan opnieuw proberen Heerlijke filmpjes op internet! Wij zijn de oplader kwijt maar gelukkig hebben mijn ouders dezelfde cam dus mama komt die zo brengen en kan ik ook eindelijk filmen! @miracle succes met de prikjes! @azeb bevalt hij ja, de mirena? ik wou hem ook plaatsen (oftewel was één van mijn keuzes de andere was condoom) maar de vervangende ha zei dat dti zonder was omdat ik binnen 2á 3 jaar weer een kind wou vette onzin lijkt mij dat, meer haar mening, de vk was ook met mij mee eens @pupke ja niet zo erg als net na de bevalling maar nog gevoelig. Maar waren niet alleen mijn enkels hé? mijn tenen zaten aan elkaar gedrukt mijn scheenbenen waren ook opgeblazen tot aan mijn knieeën ik hield zo lang zo veel vocht in mijn enkles dat de vocht daar gewoon hard werd, kon het niet zo goed meer indrukken zegmaar @yule veel plezier! ook een mooie banner @ingeltje hoe was de wen-dag? ik hoop dat het meeviel! *knuffs
Eerste woordjes. - Muh (als je het 2 keer zegt is het al mama, vind ik - als hij speen heeft en beetje huilt is het: jieuwwe jiwwe jiwwe Prikjes: ik vond er niets aan, piece of cake Freesia: ik heb gisteren toevallig al wat filpjes bekeken, echt leuk Yule: have fun Lola: Maar ik wíl helrmaal niet werken, heb niet echt leuk werk... kdv: Nou, ik was krap 5 minuten binnen of het begon al mama huilde al... na de intake naar de groep en hoppa wéér een huilbui. Ik vond het echt niet leuk. Hem slapend inMC achtergelaten en ff boodschappen gaan doen en een knuffedoekje gekcht voor mee naar het kdv. Het uurtje dat ik vbezig was vond ik eigenlijk wel prima, voelde best goed. Toen ik terugkwam lag hij lekker in de box, was net kwartiertje wakker. BV: gaat ietsje beter mnaar kreeg net geen ttoeschietreflex links... duurde wel ,3 minuten, julian was helemaal gefrustreerd... daarna kwam het wel...de melk
Ingeltje, ow ik voel helemaal met je mee Ik weet in mijn hoofd ook heus wel dat die baby het niet zoveel uitmaakt, als er maar goed voor gezorgt wordt. Maar mijn moederhartje zegt wat anders... Morgen zijn lief en ik 5 jaar samen. Ik heb als verrassing bedacht (want hij vergeet het denk ik, bijna zeker van ) dat we uit eten gaan waar we elkaar 5 jaar geleden de eerste keer hebben ontmoet. Dan brengen we Jill bij opa en oma (sprak zij stoer). Heb gister wel even gepolst of hij het kon handelen als Jill eens een keer bij o en o zou zijn een paar uurtjes. Want hij moet zich er ook lekker bij voelen natuurlijk. Dus morgen eerste keer saampjes weg! Helaas geen sexy afsluiter, mijn knip doet nog steeds zeer en ik vloei nog raar rozegeel slijm Lijkt of het nooit overgaat Half uur later: Hee! De sint heeft een pakje gebracht met een prachtig gedicht! Helemaal precies wat wij wilden, dank u wel sinterklaasje! (we hebben een donkerbruin vermoeden wie de sint is, maar weten het niet zeker ) Parr, leuke banner! En Yule ook! Ik zie wel een duidelijke stijl, komt dat door het forum waar jullie het over hadden? Ik vind het gaaf! En parr, ik had inderdaad 2 weken gewacht en weer zuurkool geprobeerd. Maar even niet meer eten dus. Moppie, Jill ligt op een babyzitzak :-D Geweldig ding!
@ ingeltje knuff meis het wordt wel makkelijker om ze achter te laten daar hoor. ik had de 1e keer tranen met tuiten nou ja de 1e 10x ofzo hihi. hier een redelijke nacht gehad. om 23.00 uur de laatste fles en om half 3 en 6 uur kwam ie weer. nu ligt ie lekker te knorren in de box.
hier een goede nacht gehad! 21.30laatste voeding en toen pas om 6.00 uur weer. vandaag fotoshoot gedaan, zag er leukuit wat ik al gezien heb, volgende week donderdag alles bekijken en de leukste nartuurlijk uitzoeken en af laten drukken! kyani is alleen beetje onrustig na de foto's maken, ligt nu ok te mopperen in de box, maar wilde wel ff eten.
Goeiemorgen! @miracle: Succes met de prikjes vandaag! Ik "mocht" gisteren en vond het ook he-le-maal niks (en Ewout maar brullen ) Uiteindelijk is het allemaal wel meegevallen, maar bah @ingeltje: Awww, wendagje. Veel succes! Zou ook liever gewoon thuis blijven, maar kan nu eenmaal niet anders. *dikke knuf* foto's: Weer een heel aantal schattige beebs voorbij zien komen spiraaltje: Ik laat een koperspiraaltje plaatsen op 24 november. Kijk niet echt uit naar het plaatsen (wie wel ) en hoop dat het allemaal goed zal gaan als het er eenmaal in zit. Heb voor koper gekozen omdat ik absoluut niets meer wou dat hormonen af gaf. En voordeel van spiraaltje is natuurlijk dat ze het er gewoon uit kunnen halen als je weer kinderen wil (hier heeft HA trouwens niks gezegd van dat het "zonde" zou zijn als je eerder dan over 5 jaar kinderen wil...) @krisstel: Ik voed nog steeds op verzoek, maar over het algemeen laat Ewout er zelf wel 3 uur tussen (soms eens 2,5 ofzo). Alleen 's avonds wil hij meer drinken omdat hij dan aan het clusteren is. Gaat dan meer om mama dan om eten. De 3 dagen dat ik werk, zal hij wel in een soort schema moeten (omdat ik wil voeden vlak voordat ik vertrek en vlak nadat ik weer terugkom), maar voeden op verzoek is soms ook voeden op JOUW verzoek blijkbaar. Oh, ben nog even iets gaan opzoeken over slappe borsten: zou niks te maken hebben met dat je te weinig melk hebt. Het is heel normaal dat na een tijdje je borsten slapper worden omdat ze door krijgen dat ze niet voor tien maar voor één kindje melk moeten maken. Je gaat ook meer voeding aanmaken TIJDENS het voeden ipv ervoor. Ik knal ondertussen ook niet meer uit elkaar van de stuwing, maar nog niet gemerkt dat Ewout niet genoeg eten heeft. @pupke: Fijn dat Quinten het zo goed doet. En grappige T-shirt @first time: Hoe is het nu met Jari? @steen: Is het nog gelukt met de series? Herken het niet van die afwijkende bedtijd, waarschijnlijk omdat wij hier niet echt een vaste bedtijd hebben. Is wel ongeveer rond hetzelfde uur, maar hangt er een beetje vanaf. @marscha: Welkom! @freesia: Bah, wat een avond Gaat het nu weer beter met Jill? Oh, leuk, uiteten, hoop dat je een fijne avond hebt morgen! geluidjes: Hier een heel arsenaal aan geluidjes. Eh, Ah, Waaah, Aaaoooh (ja, hij kan al hallo zeggen ), Gooe, Eeeurrr, Geeeeurr, ... Hij gebruikt ze allemaal wel, kan niet zeggen dat hij bepaalde voorkeuren heeft. @parr: Is het ondertussen al gelukt met die echte glimlach? Weet hoe moeilijk het is om die te "vangen" op foto @ingeltje: Awww, arme mama Gelukkig vindt Julian het blijkbaar best ok. Hier was de aftermath van de prikjes redelijk ok. Hij heeft gisteren heel de avond bij mama op schoot geslapen. Normaal is ie 's avonds altijd klaarwakker, maar op CB zeiden ze dat ie er ook slaperig van kon worden. Hij werd wel wakker om te eten, maar dat was redelijk halfslachtig. Gelukkig niet veel koorts gehad (meeste was 38,3 en dat vanochtend zat hij alweer netjes op 37,4). Ondanks de slaperigheid wel een onrustige nacht. Hij had gegeten om 0:30 en kwam weer om om 3:15. Daarna was hij zo onrustig dat ik hem maar bij ons in bed genomen heb (wel gezorgd dat hij bovenop onze lakens lag ivm koorts en warmte - hij ligt dan tussen hoofdkussens, maar meestal wel met voetjes onder onze lakens, maar nu dus niet). Om 6:30 was hij er weer en 3 en 6 is hij ook nog even wakker en onrustig geweest, maar kon hem vlot troosten omdat ie naast mij lag. Vanochtend was alle prikjes leed blijkbaar geleden, want hij is heel vrolijk en heeft meer dan een halfuur liggen brabbelen. Beetje "vervelend" voor mama, want die vond dat zo schattig dat ze maar niet de douche in geraakte Uiteindelijk van hart een steen gemaakt en Ewout achtergelaten met Nijntje zodat ik kon douchen. Was er iig snel weer uit, want verwacht een pakje, dus zit nu redelijk maniakaal met gespitste oren op de bel te letten. En heel hard te hopen dat ze niet komen als Ewout moet eten. Kijk héél erg uit naar pakje (nieuwe World of Warcraft uitbreiding ), maar het gaat me toch nét iets te ver om kind van borst te gooien omdat de postbode er is Zo, ga nu lekker roerei bakken, want heb nog niet geluncht. Fijne dag allemaal! EDIT: Met voeding edm er tussendoor is het ondertussen al goeiemiddag ipv goeiemorgen
@lola: gefeliciteerd met je nieuwe baan! @funnyme: wij gaan met 4 maanden bijvoeden. Prikken: Demi heeft er helemaal geen last van gehad Osteopaat: we hadden gisteren de afspraak. Hij is een uur bezig geweest met haar buikje masseren en haar nekje en hoofd. Volgens hem had ze waarschijnlijk last omdat ze te vroeg geboren is, ingeleid is en dat het uitdrijven maar 14 minuten heeft geduurd. Tijdens het masseren van haar buikje heeft ze haar luier echt helemaal vol gepoept. Direct daarna leek ze al beter ontspannen te zijn en sliep ze ook (terwijl ze normaal overdag bijna nooit wil slapen) en nu slaapt ze al weer lekker overdag @mamameike: vervelend dat ze zo ziek zijn geworden van de prikken! Doorslapen: demi slaapt ook nog niet door. Ze heeft nu het volgende ritme: 7.00 / 11.00 / 15.00 / 19.00 / 23.00 en 03.00. Wij hebben geen problemen met het geven van de nachtfles. Zolang zij daar behoefte aan heeft, ga ik zeker niet dwingen om door te slapen. @Elise: nog gefeliciteerd. Volgende week zijn wij op vakantie en daarna spreken we een keertje af samen met de mannetjes! Hier trouwens ook wassen op het waskussen en daarna afspoelen in bad. Dan kan ik Demi met 1 hand onder haar schouders en nekje vasthouden en met de andere steunen onder haar billen. Nou gaat Demi nog heel weinig in bad. Ze gaat eigenlijk altijd met mij mee onder douche. Ben benieuwd waar was de sok? Avondritme bij ons gaat Demi om half 7 in bad, dan gaat haar pyama aan. Dan krijgt ze een fles en mag ze nog even bij papa en mama knuffelen en wordt ze voorgelezen. En dan tussen 8 uur en half 9 wordt ze moe en gaat ze naar bed. @pupke: ik zou inderdaad aangifte doen @Ingeltje: gefeliciteerd met pagina 400 Succes vandaag met de wendag! @freesia: geweldige foto! Superbaby!!!! Auto: Wij hebben een Ford Focus Stationwagen en die is echt ideaal qua ruimte. Maandag konden we met twee kinderen, twee maxicosis en twee kinderwagens naar de meeting! En hij rijdt redelijk zuinig voor een station en rijdt ook gewoon heerlijk. wij hebben ook een Ford Ka voor mij om naar mn werk te gaan. Zeker geen aanrader als gezinsauto maar wel een lekker klein autotje voor mij want dan kan ik het tenminste goed parkeren @moppiepoppie: hier hebben we ook zon neuspompje (neusreiniger) voor Demi. De kraamzorg raadde aan om het anders met losse watten schoon te maken (puntje er aandraaien en dan in het neusje), maar om het zeker nooit met een wattenstaafje te doen. Ook als denk je het hoofdje goed vast te hebben, ze kunnen heel onverwachts bewegen en dan kan het wattenstaafje dingen beschadigen. Babymassage: leek me erg leuk, maar is hier ook erg duur. Ik heb een boekje gehaald waarin precies staat uitgelegd hoe je wat moet doen en waar het dan ook voor zou kunnen helpen en waar je mee op moet letten enzo. Ik smeer Demi sochtends in met bodylotion voor het droogje huidje en daar maak ik een soort massage van. Ik leg haar dan bij mij op bed en dan masseren en daarna aankleden. @marscha: welkom op het forum! Geluidjes: als Demi op het aankleedkussen ligt en ze wil dat het muziekdoosje aangaat bij het kussen dan maakt ze een bepaald geluidje. Verder is het veel Aaawww. Verder heeft ze nog een aantal geluidjes die ze veel maakt, maar ik ben niet zo goed in geluidjes uitschrijven. Even ego: Morgen lekker op vakantie! Helaas kan ik dan een weekje niet meekletsen Vandaag komen als het goed is mijn kerstkaarten binnen Ben benieuwd hoe ze zijn geworden!
@Dreames: Wat goed dat je nu al resultaat merkt van de osteopaat! @Funnyme: Hier willen we ook gaan bijvoeden met 4 maanden. Hier maakt Gizem ook al geluidjes die iets betekenen, bijvoorbeeld als ze haar fopspeen wil... Verder heeft ze deze week volgens mij weer een sprongetje gemaakt. Sinds een paar dagen wil ze ook echt dingen pakken. Zoals de Ernie en Koekiemonster van de babygym. Het is niet echt meer er tegen aanslaan, maar echt pakken. Verder hier weer eens een supernacht gehad! Van 21.00 tot 07.30 uur!
Is van Tiamo, geloiof dat kruidvat die heeft... ik heb ze caderau gekregen. hier ook te koop bij een babywinkel
Meiden zal straks reageren hoor.. Even geen tijd omdat we over uurtje naar de osteopaat moeten! Ben echt zeer benieuwd of hij wat kan vinden en oplossingen heeft voor de voorkeurshouding, Mike moeite heeft met windjes laten en daar dus wakker van word en hij moeite heeft met inslapen.. Hier nog een vraagje aan de dames die soort van schema hebben kwa voeden: Houden jullie de eerste fles echt strak aan? Of wachten jullie na de nachtfles wanneer de beeb zichzelf meld voor de 1e fles weer vd dag? Want wij hielden dus straks 7 uur aan, maar deze week komt Mike zelf om 04.00 uur in de nacht en dus slaapt hij soms nog om 07.00 uur omdat er dan maar 3 uur tussenzit ipv de gebruikelijke 4 uur.. Kan ik hem dan ook gewoon om 8 uur geven en zo de rest vd dag wat schuiven zodat ik uitkom op 23.00 uur weer voor ze fles? Of leren ze niet doorslapen als de ochtendfles steeds verschuift? (Me vriendin zei van niet, omdat ze gewoon opeens niet meer in de nacht komen voor de fles en die gewoon dus overslaan en niet verschuiven)
Heb niet veel tijd, dus ff gauw een ego.. Vince had gisternacht opeens doorgeslapen?! Ik dacht wat krijgen we nou... s'Avonds om 12 de laatste voeding, en daarna bleef hij nog even wakker en pruttelen omdat het speentje viel. Maar vervolgens sliep hij door tot de volgende morgen 9 uur... Maar vandaag is hij opeens verkouden. Dus misschien dat het daarmee te maken had? Want nu afgelopen nacht sliep hij niet door, hij kwam weer gewoon om 6 uur s'ochtends. Groetjes, Cossy