September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Me vriendin bedoelt dus dat de ochtendfles niet belangrijk is om op een vast tijdstip te geven.
    Want sommige babies worden wakker om 6 uur omdat ze gewoon klaar zijn met slapen en hebben soms pas om 8 uur honger. Of sommige komen om 05.00 uur in de nacht pas en willen dan weer om 9 uur. Dan moet je dus gewoon overdag wat schuiven om weer uit te komen op 23.00 uur.
    Dat deed zij met haar dochtertje en opeens sliep zij van 23.00 uur tot 07.30 uur. En kreeg dus toen gewoon pas de fles en zij maakte haar dus niet perse wakker om 07.00 uur.. Maar wachtte gewoon tot ze zelf kwam.
    En deed dan overdag wat minder tussen de flessen om weer op 23.00 uur uit te komen.

2. 4days

4days Niet meer actief

Missy, ik heb juist gehoord dat de meeste mensen de ochtend- en avondfles expres verschuiven om de baby langzaamaan door te laten slapen. Dus het zal was los lopen als je het een beetje verschuift!

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Ik houdt de ochtendfles op 7.00 ook als zij zich s'nachts om 5.00 meld (dan krijg ze om 5.00 gewoon genoeg om 2 uurtjes door te komen). We willen overdag een vast ritme krijgen ivm de kdv.

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Cossy, dat is toch ook gewoon doorslapen? Ik heb altijd geleerd als ze volgens mij 6 uur achter mekaar slapen zonder dus wakker te worden voor een voeding ze doorslapen.
    Dus misschien is Vince gewoon wakker om 6 uur en begint voor hem dan gewoon al de dag.
    Net zoals ik misschien wel altijd eerder wakker wordt dan jij of me buurvrouw.
    Me ene vriendin der dochter sliep altijd van 23.00 tot 07.30 uur.
    En me andere vriendin der zoontje sliep altijd van 23.00 tot 06.15 uur.
    Dus is denk ik echt per kind verschillend..

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hallo meiden.
    Hier tot half 10 in bed gelegen :oops: Had mijn wekker op 07.45 staan en wou er echt uit gaan om vast te wennen aan het werkritme voor volgende week.. maar poging is mislukt :) Morgen weer een dag.

Yule, lieve banner.. Zie nu wel je watermerk. ( ik zet er trouwens geen watermerk op maar gewoon met de tekst knop mijn naam. Net zo makkelijk

Miracle, vond de prikjes ook niets hoor. zat met zweet in mijn handen te wachten..succes !
    Ik zelf wil een spiraaltje maar ga dit 11 dec. eerst met de gyn overleggen omdat ik 1 iets wil wat het minst invloed op mijn cyclus heeft en 2 ik weet niet of een spiraaltje kan met een baarmoederverzakking

Pupke, hier ook van die lieve geluidjes. En wat wordt het met pompoen?

Freesia, lieve fimpjes ! die foto op je hyves van de 4 generaties is ook leuk !
    veel plezier morgen !

Ingeltje, dikke knuff. en ze zijn heus wel huilende moeders gewend.. Wanneer moet je weer aan het werk en hem echt "achterlaten"

Dreames, veel plezier op vakantie !

6. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Kaatje: lekker toch dat je een beetje hebt uitgeslapen! Je kunt nog lang genoeg vroeg opstaan hoor ;) . En wat de pompoen betreft: Yule heeft me een heerlijk recept gegeven met risotto, dus dat ga ik vanavond maken! Ik heb de pompoen net gehaald, ik heb alleen geen idee of ik deze moet schillen of niet. Maar daar kom ik straks vanzelf achter!

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja zag hem voorbij komen, met geitenkaas.

Geen idee of je een pompoen moet schillen..nog nooit gegeten :)

8. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Ik dus ook niet. Maar ik vind een pompoen er gewoon leuk uitzien, vandaar dat ik deze eens wil eten. En Yule zegt dat het lekker is en Yule weet álles!

9. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Yoehoe meiden!

Ingeltje hoe is het wen-dagje gegaan?

HET IS ME GELUKT! Ik heb eindelijk michelle haar lach kunnen vangen! :whistle:

Hier glimlachen we even heel voorzichtig!

10. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    en hier liggen we helemaal in een deuk! :D

11. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Lindaa: geweldige foto's (en prachtige banner!)!

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja Yule is slim :)

Heb even voor je gegoogled, maar bij 9 van de 10 dingen staat dat je ze moet schillen en de pitten moet verwijderen.

Edit: Lindaa leuke foto's!

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    hhahaha ja yule weet alles :)

14. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Kaatje: oh, laat ik dat dan maar doen. Bedankt!

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kregen net trouwens papieren van Zorg en Zekerheid. premie gaat 6 euro per maand omhoog :evil: en de eigen bijdrage ook met 5 euro :evil:
    Iemand ervaring met de AV-Gezzin polis?

16. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Nounou, alles?

Pompoen (zo'n kleine oranje) hoef je niet per se te schillen maar ik doe het wel altijd, is een heel werk, bij voorkeur door je man laten doen... :) Doe ik hier ook altijd, dan zeg ik: "Schat, wil jij de pompoen even slachten?"
    (beetje mannelijk brengen vinden ze het nog leuk ook)

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    :)

18. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    even met 1 hand, jill aan de tiet ;)
    ik schil pompoen nooit, de schil geeft juist die mooie oranje kleur.
    heerlijk receppie trouwens van yule, ga ik zeker een keer maken!

:evil: ik baal zo, had 1 tepelhoedje uit het ziekenhuis, een ronde in precies mijn maat zeg maar. werkte perfect, al 6 weken lang.
    ga ik gisteren even jill boven verschonen, kom weer beneden, heeft 1 vd honden het bakje met hoedje gepakt en opgevreten :x
    nergens meer te vinden. nu voed ik met kleinste maat avent hoedje, maar de melk loopt er zo naast. alles steeds zeiknat. normale maat is veel te groot :(
    zonder doet ze het nog steeds niet, probeer wel maar ze zuigt gewoon niet vacuum.

even kijken of ik iemand kan charteren die op de kraamafdeling werkt.....

19. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Zo Kate ligt weer in bed. wil vandaag de schema aanhouden die ik bedacht hebt. dat is dus 6u, 9-10u, 13u, 16-17u, 20u, 23u. Tot nu toe lukt het. Kate was wel moe toen ik haar in bed legde, Ik heb haar de speen gegeven en ging over haar buik rondjes maken en zij begon in slaap t tevallen :confused: toen ik stopte werd zij weer wakker dus weer rondjes draaien en toen dobbde zij weer weg. Wordt zij weer wakker dan gaat zij naar buiten met mij. Ik moet nodig de tuin doen :(

@freesia oooh 5 jaar :D :whistle: ja ik verlies ook nog van dat raar geel/roze slijm. Het is niet de mormale afscheiding want de geur hoort bij ongi zijn :rolleyes: vraag mij ook af wnr dit stopt! Mijn banner heeft Ingeltje voor mij gemaakt ;) hmm dus weer ff geen zuurkool :(

@tweety ooh lekker! went het nu nu robin thuis is? valt alles een beetje op zijn plek?

@babystyle ook lekker nachtje :) ben benieuwd hoe de foto's zijn geworden :)

@irisb oh? Vandaar dat slapper worden.. ik vind ze overdag minder vol maar Kate lijkt wel genoeg eruit te halen met 2e boob aals toetje. Hoe gaat dat eigenlijk dat je voeding aanmaakt tijdens bv? klinkt heel raar :) maar ook heel logisch! nee die glimlach écht vaststellen wilt nog neit.. maar ik ga het nu ook proberen te opnemen ;) zo makkelijk komt zij er niet vanaf :)

babymassage wie had ook alweer een handleiding hiervoor die zij wou doormailen??? hier is het ook prijzig maar ben er wel erg benieuwd naar!

geluidjesKate kan de oeeeh en de aeeeh maken :p en vindt het heerlijk als wij dat terug doen.

ik ben trouwens bezig met de oei ik groei te lezen en ben nu bij de 8w sprong.. bij de winkeltje kan KAte al wat van die dingen doe maar ik merk al "hintjes" van een sprong als ik de lijst lees.... Kan dit al met 6 weken beginnen? Gisteren is zij 7weken geworden

@kaatje oef ik heb dat ook een paar keer geprobeerd maar mijn bed ligt te lekker :oops:

@jekkia hoe beviel de eerste werkdag?

@lindaa :whistle: woohoo! gelukt :D mooie foto's!

@yule :)

ok nu gauw jas aan en naar buiten :p

20. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @parr jah ik ook, maar moet w8en tot volgende week donderdag.... als ik ze heb, plaats ik hier een paar en op mijn hyves enn kyani der site.

Deel Deze Pagina