September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @irisb fijn dat ewout jullie lekker door laat slapen.

@helma grappig ik dacht gisteren nog toen ik het zag. zal er een van de mieden van het forum meedoen.

ik wil verder reageren maar de kleine komt nu weer en heeft zulke verschrikkelijke darmkrampjes ga hem lekker pakken en troosten. probeer het later nog eens.

2. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Ha lieve meiden!

Even snel, want Fenna heeft echt een regeldagje vandaag :confused: Pff wat vermoeiend :oops: Ze wil alleen maar bij ons liggen, heeft op de meeste vreemde tijden honger en slaapt amper :( Zijn al vanaf half 4 vanmorgen op, gaan er vroeg in, dan maar een keer extra eruit vannacht *gaap*

Ik moet donderdagochtend naar de huisarts, mijn oplosbare hechtingen waren dus niet oplosbaar :evil: En nu is er dus van alles ontstoken daar beneden volgens mij, voel nog 2 knoopjes van hechtingen zitten en verder rare bultjes en alles doet pijn, plus dat die hechtingen bloeden :( Ben er erg pissig om, vorige week de vk gebeld en die zou "als ze tijd had" langs rijden, nou we zijn nu een week verder :( Dus nu maar een afspraak gemaakt met de huisarts, dan ben ik gelijk van alles af :) Mar als dat weg is ben ik van alle 'ongemakken' van de bevalling af, daar ben ik dan wel blij mee :D Vloeien is al een week gestopt en we hebben al 2 keer sex gehad en jawel, alles past nog :)

Morgen gaat Fenna even naar mijn schoonmoeder, wij hebben de begrafenis van de schoonvader van mijn zus :cry: Zal wel erg verdrietig worden, zie er erg tegenop :cry: Verder heb ik vandaag nog 2 sollicitaties verstuurd, heb er nu 3 lopen dus erg leuk en spannend :D

Vanaf morgen reageer ik weer op jullie allemaal hoor lieverds, maar het is nu zo hectisch met die regeldag en begrafenis en condoleance :(

Liefs XXX

3. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    zo we zijn weer terug.

@tweety oh wat fijn dat het goed gaat. Fijne berichten om te horen.

@pisum jemig succes dan de komende dagen. Klinkt zwaar. Maar als het helpt is het wel fijn.

@cossy wij gaan ook een fotoshoot doen met de kleine man. En dan maken we een boekje voor de ouders en mijn oma van het trouwen en de kleine.

Hier 1 keer natte broek, maar ik had de randjes niet goed gedaan. dus ja foutje eigen schuld dikke bult. Wij gebruiken ook pampers new born mt1
    Kleine tip als er 1 pink tussen kan boven aan zit hij net goed niet te strak en niet te los.

Hier een zware dag gehad. Mijn man is weer aan het werk en die kleine heeft maar 1 uur geslapen. Chris komt net thuis en nu ligt de kleine eindelijk te slapen. dus ga maar ff eten maken.

Gio is tusse nalle huilbuien en krampjes door wel aan het lachen. echt geweldig en hij kan echt af en toe een kwartier in de box liggen zonder een kik en kijkt hij echt goed om zich heen. Dit was dan vandaag wat minder.
    De krampjes zijn nu veel erger dan eerst. We moeten natuurlijk een papje van johannesbroodpitmeel geven, maar nu zijn de krampjes dus veel erger. Maar ja je moet kiezen of hij heeft heel erg last van zijn reflux of krampjes.

4. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hoi hoi dames! hier ben ik dan ook eindelijk! :) Al een paar dagen mama maar nog geen tijd gehad met van alles. Nu ff lekker beneden ook, zit veel lekkerder dan boven op be met rotverbinding :( Ik spring hier even ook in het diepe, heb vlug gelezen maar er komt zoveel langs:( dan ben ik dagen bezig :) Excuse moi ;) Nou zal eerst ff mijn bevallingsverhaal hier zetten...

Zoals jullie weten had ik maandag en dinsdag (22 en 23/9) last van voorweeën. Die van dinsdag leken alsof het zou doorzetten maar stopte telkens ineens :( Hubbie was wel thuis gebleven want het leek wel ergens iets te worden. Helaas pindakaas. 's avonds merkten wij op dat ik Kate die dag maar 4x gevoeld had of zo, véél te weinig voor haar doen, die altijd een stuiterbal was. Dus na wat getwijfel de vk gebeld en moest naar het praktijk komen (dit was rond 20.30u). Onderweg daar naar toe bewoog Kate ook uiteraard :rolleyes: Daar aangekomen de laatste 2 dagen doorgenomen. Klonk als gemene voorweeën en de slijm met bloed was ook voorteken. Maar kon nog allemaal lang duren. Omdat ik de laatste uur voorweeën van die ochtend bijna om de 5 min. kwamen en dan voor een minuut aanhielden werd ik getoucheerd om te kijken hoe de boel ervoor stond. Dit deed vreselijk zeer omdat ik ook last had van mijn vaganisme :cry: Ik had geen ontsluiting maar wel was de bmm verweekt. Dus die voorweeën hadden wel wat gedaan. Ik had wel 2 weeën gekregen bij de praktijk. Ivm met onlekker gevoel van minder beweging mocht ik door naar de zkh en moest aan de ctg. Was waarschijnlijk niks omdat Kate's hartje klopte zoals gewoonlijk mooi sterk. Maar zij wou wel de zekerheid hebben. Dus wij door naar de zkh, niet echt bezorgd. Onderweg daarheen had ik ook weer 2 weeën. Daar aangekomen en op ctg gezeten voor 20 min. Kate deed het uitstekend. Hier zag je ook dat ik een stuk of 5 weeën moest opvangen. Wel grappig om te zien :) die pieken en dalen, toch wel iets dus. Toen kwam de gyn en nam het ctg door en vond het goed. Zij wou alleen naar de vruchtwater kijken, was standaard. Nou goed, lekker een echo :) Maar ze bleven lang kijken en wezen telkens naar het scherm dat ik op een gegeven moment vroeg waat er was. Ik had te weinig vruchtwater, was bijna op :confused: dus werd er gevraagd naar vocht verlies. Nou zo gezegd van haasten naar het wc en dat ik met bukken en zo ook vocht verloor. Zelfs die middag onder het douche voelde ik afentoe iets lopen. Maar ik was er vanuit gegaan dat het urine was. Had ik eraan geroken? Ja maar goed mijn urine ruikt ook niet meer zo naar urine dus ja afscheiding of urine? Ging niet vanuit van v.water. Nou v.water kon ineens afnemen maar hun dachten nu aan gebroken vliezen want ik hoor niet zo gemakkelijk urine te verliezen met bukken enzo. :confused: Mocht ik die nacht weeën hebben die doorzette moest ik gelijk terugkomen anders morgen om 8uur. Moest dan ook voor de zekerheid een vluchttas meenemen. Er zou controle worden gedaan. maar ik ging zowieso binnenkort bevallen want ik mocht niet lang meer zo rondlopen ivm mogelijk infectie gevaar :confused: Ok... je gaat het zkh in voor een ding en kom eruit met wat anders. naar huis gegaan, onderweg 2 weeën gehad of zo. Ouders waren allebei op de hoogte natuurlijk. Was inmiddels 23u geweest toen wij thuis kwamen dus alles klaar zetten en naar bed. Spannend! Je zou denken dat wij niet konden slapen maar wij sliepen door de wekker heen :rolleyes: Wel net op tijd wakker geworden en met haast aankleden, eten etc. Onderweg naar zkh ook een weeëtje gehad. Nou aangekomen op de verloskamer afd. Werd op een kamer gezet. Had verwacht met meer mensen op één kamer te komen maar kwam op een suite terecht :confused: Het zkh is ook net verbouwd, dus alles ook splinter nieuw, zelfs senseo en flatscreen tv op de kamer. Was erg raar vooral die kleine bedje voor de beeb. Ik dacht toen nog van nou ik kom voor controle dus wrm ben ik op zo'n kamer? Een ass. kwam en werd er intake gedaan, formulieren ingevuld. Toen moest ik mij omkleden in wat ik aanwou.. dus oud t-shirt aan. Ging op de bed liggen, vk zou zo komen. Nou gekomen en werd er getoucheerd, deze keer met veel meer rekening houden met mijn vaganisme, wat ik erg fijn vond! Werd ook gecoachd van je doet het erg goed meid :) Was ook erg fijn. En toen zei zij 'nou je hebt al 2cm ontsluiting!' Huh?! heb maar 10 weeën gehad of zo! Was wel snel voor eerste kind zei zij, ik bofte de meeste vrouwen deden daar erg lang over. Nou mooi meegenomen dacht ik toen :) toen zei ze nou dangaan wij de vliezen breken! Alarmbel in mijn hoofd van huh nu al? de besef was er nog niet terwijl het de volgende logische stap was :rolleyes: Dus kwam er een echte breinaald tervoorschijn en de boel liep onder haha alsof ik mijn hele blaas liet lopen, De vk liep alles stap voor stap met mij door. Ook erg fijn! Toen werd een een draad op Kate's hoofd aangebracht en een buis langs haar hoofd voor mijn weeën. Infuus ook in mijn pols en opwekkers aangesloten. Moest wel lachen want als Kate haar hoofd bewoog, bewoog ook de draden mee en dit voelde heel raar haha! De opwekkers waren op stand 1 gezet, de laagste stand. En na 10 min. kreeg ik al de 4 min. weeën! Stonden de vk een ass. van te kijken, was al snel regelmaat! Nou mooi dacht ik. Dit gebeurde allemaal rond 9.30u. Toen werden wij alleen gelaten om de boel op te vangen etc. Maar de weeën werden snel heftiger en al die ademhalingstechnieken deden mij niks meer, deed teveel pijn allemaal dat ik om half 12 om pijnstilling vroeg :oops: riep telkens 'Ik kan niet meer!' en ook 'Sorry' omdat ik mij een aansteller vond, moest toch nog lang hiermee doorgaan en nu al piepen... De ass. gaf mij niet dit gevoel maar ondersteunde mij samen met Paul. De vk kwam en constateerde 5cm ontsluiting! Ging vlot dus! Wast voor pijnstilling? via infuus of ruggenprik. Ik kwam er niet uit, had ik wat aan via de infuus want ik moest nog wel ff dacht ik, maar een ruggenprik, tja dat was een prik :( Hubbie riep toen doe maar ruggenprik omdat ik er niet uitkwam. Dus hoppa naar ander afd. toe. Hubbie mocht niet mee naar binnen, werd hij niet vrolijker van. Ik moest nog 10min. daar wachten en kreeg tussendoor gewoon die weeën. De ass. was super! 10 min. duurde de prik zetten en dan nogmaals 10min. wachten. Ik voelde geen pijn bij het zetten! Wil het zo weer :) Voelde wel een aparte druk, alsof ik een harde poep had die ik tegen hield, dit was haar hoofd zeiden ze. Nou toen ik erut kwam sprong hubbie gelijk weer erbij :) Terug op het kamer, het was inmiddels half één. Rond half 2 had ik echt een goede poepgevoel en zei dat we de vk weer erbij moesten halen. Hubbie had zoeits van huh? je hebt maar een uurtje die prik, ga er maar niet vanuit. Dus hij erheen, zij heeft persgevoel. Ass. en vk terug en voelen en jahoor 9,5cm ontsluiting :confused: Moest gelijk op mijn zij liggen, zo kon Kate verder indalen en ik mocht zachtjes mee persen maar nog niet actief. Rond tien voor 2 mocht ik dit wel. en oef zeg! je moe dan 3x persen en tussen door een hap lucht nemen. Dit was erg lastig voor mij want Kate lag tot het eind nog goed met de kont tegen mijn midderif en ik heb ook inspannings astma. Heb 10 sets van persen gehad. Mijn de laatste zeiden ze en zuchten als wij het zeggen. Ik hoefde geen perswee weg te puffen, kon gewoon ademhalen, denk dat dit komt omdat ik erg branderig gevoel had en moest de moed veramelen om te persen. Moest 3x zuchten, elke keer ging het dus goed maar toen ik de laatste keer zuchte was het al te laat en haar hoofd kwam eruit. Dus nogmaals persen en toen kon ik haar aanpakken. Hubbie moest wel lachen. Ik lag daar met mijn handen klaar maar keen echt verbijsterd naar dit kind dat tussen mijn benen uit kwam, dat de ass. zei pak aan het is jou kindje! Dit was 14.15uur. Had maar 45-30 min geperst. Kate gaf geen kik! Toen werd er na 4 min wel de navelstreng door geknipt en ik moest toch de hormoon prik want ik vloeide best wel. Ok dan moet het maar. Toen moest de placneta eruit maar die deed ook eigenwijs. Moest afentoe persen en dan werd er ook op mijn buik gedrukt. 10min. later dan moest kwam het. Het was mooi heel, heb zelf nog gezien. Toen werd er druk gedaan tussen mijn benen, er werd een tampon ingebracht auwie :( :cry: Benen in beugels etc. Heb alles meegkregen wat de ass en de vk zeiden. Toen werd er een gyn bijgehaald. Ik was ingescheurd en zij wou zeker zijn dat de boel goed genaaid werd. Ik vroeg waar? nou in de penerarium en schaamlippen. Wel gek had niks gevoeld. Gyn erbij en ook een hoop gedoe en pijn. Zij moest mijn spierlagen dicht naaien :confused: Wat was er in vredesnaam gebeurd down under? na een uur was ik opgelapt. Ik had een sub totaal ruptuur, kringspier was wel intact... Dus kreeg horrorbeelden door mijn hoofd. Kate werd gewassen en alles ging door. Familie kwam en ging. Aanlegging geberude bijna gelijk na de bevalling en ging goed! De nacht liep ook goed, hubbie was ook blijven slapen. Volgende ochtend mocht de cathater uit, was niet meer zo gezwollen. Kon ook plassen daarna, prikte ook niet. Omdat Kate bijna 9 pond was hebben ze 3x haar glucose geprikt, alle 3x goed. Apgar was 1 min. 9 en met 5 en 10 min. een 10! Normaal met gebroken vliezen moet je 48u ter controle blijven maar omdat Kate en ik het zo goed deden, kregen wij het voordeel van twijfel en mochten donderdag middag naar huis. Ik heb het hele zkh verblijf als super ervarend. de personeel lette goed op mij en niet op de ctg of wat dan ook. Ik werd niet als een aansteller aangekeken en kreeg ook achteraf te horen dat ik eerder aan de ruggenprik had moeten liggen als het aan de ass. lag en dat het niet vaak voorkomt dat een eerste bevalling zo snel gaat. Ze waren erg trots op mij! Dus ergens was het goed :D Nu gaat alles goed. Heb wel gebroken nachten gehad, vooral eergisteren. Had erg veel last van stuwing en het liep allemaal mis 's nachts dat wij beiden last hadden van kramtranen, ik de echte tranen en hubbie sjaggo. Vannacht ging het voor het eerst goed! :) Kate is eergisteren 40 gr aangekomen en gisteren 140gr. de navelstrend is er vanmiddag ook eraf gevallen :D Verder een erg zoete meid hoor! En papa's oogappel, zo lief *zwijmel
    Mijn man is zeer lief en goed voor mij geweest, nu nog! Echt geweldig! En nu zal ik stoppen want dit is een erg lang verhaal geworden ::( srry srry :oops:

5. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Even snel een berichtje van mij.
    Ik lees zo nu en dan alle berichtjes maar heb geen puf en tijd om echt te reageren. Ik heb even een giga hormoondip gehad, en dit samen met zorgen om schoonfamilie en mijn faalangst werd allemaal even teveel. Maar gelukkig heb ik veel steun van mijn moeder en de rest van de familie en het leuke is, dat mijn geweldige kraamhulp mij graag via hyves tips geeft en me gerust stelt! Ben ik echt superblij mee.

Borstvoeding loopt nu weer beter! Ook helemaal super, Aimar slaapt dus weer beter, is tevredener en dat geeft mij ook weer rust. Zorgen om schoonfamilie en wat andere dingen zijn nog niet weg, maar kan het nu alweer wat beter relativeren. Mijn moeder is echt een schat, ze doet enorm veel huishoudelijke klussen en zorgt voor lekker wat afleiding door de dag heen (ze heeft deze week vrij genomen voor mij) zodat ik ook geen tijd heb om te piekeren :) Woensdagmiddag komt ze ook maar dan gaat ze niet schoonmaken, nee we gaan gezellig met Aimar even naar de stad om iets te ruilen bij de Prénatal.

Nou ik ga nog even relaxen, aangezien Aimar heerlijk ligt te slapen, al sinds zijn voeding van 19:00!
    Gek idee, eigenlijk zou ik morgen pas gaan bevallen ;)

6. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Pisum heel erg veel succes de komende dagen. Denk eraan consequent blijven, komt heus wel goed. Ookal zou het betekenen dat Rayyan straks toch aan de fles moet.

7. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Pisum inderdaad veel succes meid!

De rest wel gelezen, maar kleine is wakker, dus geen tijd om te reageren!

Julian is 57 centimeter, iets boven de groeicurve. Weegt ook net iets boven de curve. Verder was ie helemaal goedgekeurd door de consultatiebureau-arts! Jippie!
    Verder alles okee hier. Vannacht kwam ie om de 2 uur :rolleyes: hoop vannacht niet... pfff vond 3 uur al een hele opgave elke nacht!

Dikke knuffel aan alle papa's mama's en kindjes!

8. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @ingeltje om de 2 uur tjonge ik hoop dat het vannacht langer is.

heb net e laatste voeding gegeven hoop dat hij in ieder geval de 4 uur haalt maar zal wel niet. tot morgen

9. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Ben net op het consultatiebureau geweest voor de gehoortest en die was helemaal goed.

Ik heb het meteen over de voeding van Demi gehad want ik blijf haar ophogen en toch blijft ze hongerig als de fles leeg is en meld ze zich voor de voedingstijd alweer.
    Ze raadde aan om voeding voor hongerige baby's te gaan geven. Dus die heb ik meteen gehaald en net voor het eerst gegeven. Hoop dat het nu beter wordt. Vind het zo zielig als ze honger heeft, maar ik niet meer mag geven.

Demi was nu trouwens bijna 4 kilo. Ze is afgelopen week ruim 300 gram aangekomen dus ze groeit goed.

10. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Lieve allemaal, ik ga snel op jullie reageren, ik denk straks. Maar nu moet ik echt even bijkomen van een heel hectische dag gisteren... een echte regeldag. Gelukkig is Luuk helemaal de oude weer... tot laters! x

11. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Pisum, klinkt zwaar maar als je er wat voor terugkrijgt is het zeker de moeite waard. Veel succes!

@Steen, groeit goed dus :D Britt heeft ook een lichte voorkeur voor links...we zetten de wieg regelmatig andersom want Britt draait altijd naar het daglicht toe.

@Cossy, gaaf zo'n fotoshoot!

@Tinkerbel, dat klinkt inderdaad niet fijn daar beneden..geen last tijdens de sex dan?

@Parr, wat een verhaal zeg...klinkt ondanks de kleine minpuntjes als een mooie snelle bevalling. En Kate zo'n mooie score :D Geniet lekker samen!

@Eva, fijn dat je zoveel aan je familie hebt, sterkte!

@Ingeltje, Britt komt overdag ook nog regelmatig om de 2 uur :rolleyes: Fijn dat Julian zo goed groeit!

Hier gisterenavond voor het eerst een oververmoeide Britt meegemaakt. De buren (met twee kinderen) waren even geweest maar ze waren erg druk met Britt bezig. Britt was heel wakker, alert en rustig (zo leek het) maar 's avonds was het echt krijsen, schoppen, slaan, slecht eten en niet willen slapen. Uiteindelijk werd ze tegen 23:00 uur iets rustiger en hebben we haar tot 00:30 uur bij ons in bed gehad..mevrouw heeft doorgeslapen tot 4:30 uur! :confused:

Ze komt nu weer om de 2,5 tot 3 uur is weer rustig en lacht weer volop. Weer wat geleerd!

12. hoi hoi

heb niet alles terug gelezen, julia is een beetje aan het rommelen vandaag.
    viel in slaap in de box maar in bed niet willen slapen enzo.

vannacht wel super gedaan, kwam gisteren om 9 uur toen om 2 uur en toen om half 8.
    kon alleen nog mijn bed niet uit vanmorgen dus om half 11 pas opgestaan en om 11 uur had julia al weer honger. dus snel gedouched en aangekleed en eten gegeven.
    nu slaapt ze weer maar moet ik nog eten. wel druk af en toe met zo´n kleintje maar ik geniet er iedere minuut van.

ff vraagje. ik ben na de bevalling 5 kilo kwijt geraakt en in de kraam week nog 5 maar nu blijf ik hangen op mijn gewicht en er moeten er nog minstens 10 af. hoe zit dat bij jullie, zeker diegene die ook zo veel waren aangekomen net als ik? ? ?

xxxxxxxxxxxxxxxx

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    ik woog 87 kilo voor de zwangerschap, en 105 kilo aan het einde, ben dus 18 kilo aangekomen
    ik was al heel snel 10 kilo kwijt en nu weeg ik bijna 91, dud ben er al 14 kwijt nu, terwijl ik toch ook wel beetj snoep en snack
    nogv4 kilo te gaan... maar liever nog veel meer ;)

14. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Pff succes Pisum, klinkt als een hele opgaaf. Dat laatste, wat je hierboven zegt, gaat wel werken hoor. Sara heeft nooit bij ons in bed geslapen, maar ik liet haar vaak inslapen op mijn arm. Sinds ruim een week leggen we haar wakker in bed, ze huilt dan (soms) even, maar slaapt daarna goed in. Babietjes moeten leren dat hun bedje de plek is om in slaap te vallen. Een goed boekje om hierover te lezen is: Ria Blom, Regelmaat brengt Ritme. Dit is de website: http://www.debakermat.nl/regelmaat.html

Het is de eerste paar dagen even wennen en doorbijten, maar het werkt echt. Een tip voor iedereen!

@Anno: ik woog 80kg aan het einde en nu zo'n 63. Maar ik hield vrijwel alleen maar vocht vast, dus vandaar dat het er heel snel afging. Moet er nu dus nog 6 en dan ben ik weer op mijn oude gewicht. Maar komt goed hoor, je bent pas net bevallen... geef het even de tijd. Ga lekker bewegen, let op je voeding dan komt het echt goed.

15. hoi hoi
    ik had ook veel vocht maar dat is er nu nog niet uit. merkte zaterdag dat ik ineens weer erg dikke enkels had.
    ik wil het ook wel de tijd geven maar ik wil zo graag weer mijn oude broeken aan. haha.
    het zit nu vooral nog in mijn benen. mijn broeken komen halfweg mijn bovenbenen.
    ik ga veel wandelen en let op mijn eten, of ja dat ik wel genoeg eet want julia heeft mijn eetlust meegenomen.

xxxxxxxxxxxxxxxxx

16. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Jannes, bedankt voor de site :)
    En alle anderen, bedankt voor de support! Doet me goed.

Ik wil absoluut niet te vroeg juichen want we zijn nog maar 1 dag bezig, maar tot nu toe gaat het al veel beter.

Gisteravond wilde Rayyan wel absoluut niet slapen in zijn ledikant, maar we hebben doorgezet ondanks het gekrijs. Hij heeft toen geslapen van half 1 tot 3 uur en toen weer van 4 tot 7 en een beetje half wakker tussen 8 en half 10. Wat een luxe, geweldig! Voor een keer voel ik me helemaal uitgerust :D

Na een redelijk wakkere ochtend en wat drinken, slaapt hij nu weer. Wat ik nog wel wilde weten: slaapt jullie kindje overdag ook in zijn/haar bedje? Of in de box of kinderwagenbak of ... ?

Rayyan ligt namelijk nu in de kinderwagenbak omdat hij veel makkelijker in slaap valt als hij heen en weer gewiegd wordt. Maar ik wil eigenlijk ook niet dat hij de kinderwagen associeert met slapen, en bovendien zal hij er ook snel uitgroeien, want die bak is nogal klein. Tips of advies? Toch in zijn ledikant leggen?

Oh nog even een pic.. Wat een fotomodel he? ;)

17. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Dag meiden,

Ik heb eventjes bijgelezen. Ik ben sinds gisteren weer thuis, het gaat gelukkig echt veel beter, maar ik ben nog wel vreselijk moe en daardoor heel erg snel van streek. Er was onduidelijkheid over de diagnose en de medicijnen die ik nog moest slikken en niemand kon me daar antwoord op geven in het zkh, waardoor ik er niet gerust op was dat de kuur lang genoeg zou zijn. De verpleegkundige die ik belde vanaf thuis zei "dat ik maar gewoon moest doen wat de dokter had voorgeschreven". Ja hallo! Ik ben zelf arts, wat een bullshit antwoord zeg! (Dat zeg ik nooit tegen mijn eigen patienten...."Doet u maar gewoon wat ik zeg mevrouwtje!") Straks heb ik die rotinfectie over een week terug omdat ze niet genoeg antibiotica meegegeven hebben! Daar zit ik lekker op te wachten! Ik heb dus de gyn geprobeerd te spreken te krijgen (niet gelukt uiteraard) maar de polikliniek ass had mijn vragen doorgespeeld en mij vanmorgen teruggebeld, nu ben ik wel geruster. Maar door al dat gedoe heb ik wel weer 3 huilbuien gehad.
    Voor ons is het super wennen thuis want we zitten ineens met flesvoeding waar we niks van weten en ik moet ook kolven (een goede gehuurd!) dus veel tijd om iets anders te doen hebben we niet. Vanmorgen heel drukke ochtend (voeden, badje, kolven 2x, douchen, aankleden, was gedaan, etc etc) en daarna naar het CB geweest. Daar kreeg ik natuurlijk van de moeheid middenin de overvolle wachtkamer weeeeer een huilbui.... :cry: :cry:
    Zucht.
    Gelukkig was Raven wel weer gegroeid, dus ze doet het goed op flesvoeding, ze krijgt alleen teveel (wat ik al dacht). We gaan een andere fles proberen waar ze meer moeite moet doen voor de voeding, want ze blijft erg onrustig en hongerig ogen na een voeding, misschien door krampjes of zuigbehoefte (vooral 's avonds). We gaan Tommee Tippee fles proberen, omdat ik over een paar daagjes weer terug ga naar BV (hopelijk).
    Vanmorgen even uitgerekend hoeveel ik kolf op een dag: 1 liter! Wow. Moet echt wat meer drinken dacht ik toen.

Nou, nu jullie!

Wat fijn Tweety dat er weer zulke goede berichten zijn! Inderdaad is zo'n sonde niet fijn. Hopelijk is Robin er snel vanaf!

Wat een verhaal Pisum! Ik had het gelezen bij vragen aan de LK. Heel goed dat je naar de kinderarts bent geweest. Het klinkt wel als goede adviezen, wij proberen dat hier ook, maar ik vind het wel moeilijk als ze zo ligt te krijsen in bed. Na 15 minuutjes krijsen en proberen te troosten met wiegen etc haal ik Raven er meestal toch weer uit. Het arme kind heeft (net als wij) ook geen enkele kans gekregen om ergens aan te wennen door die ziekenhuisopname!

Parr, lang verhaal maar leuk om te lezen! Afgezien van de ruptuur klinkt het wel als een prettige bevalling.

Wat fijn Eva, dat je moeder je zo goed helpt. Dat mis ik wel hoor, iemand die hier de boel komt regelen, zeker nu. Gelukkig heeft mijn vriend nog 2 extra dagen vrij gekregen (gisteren en vandaag) vanwege mijn opname en hoeft hij pas vrijdag aan het werk! Ik zie er onwijs tegenop om het huishouden zelf weer te moeten regelen...

Kilo's: ik ben van de 20 nu 12 kilo kwijt. De laatste 2 kilo zijn er de afgelopen 5 dagen afgevlogen, dat krijg je met niks eten en veel kolven... het enige super grote voordeel van ziek zijn... je valt lekker snel af, gelukkig geef ik nu geen BV anders zou ik me daar ook nog druk om maken.

18. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @pisum giovanni speelt in de box overdag en slaapt dan of in z´n bedje of in de kinderagenbak. Dit was een tip van CB want ze moeten de box gebruiken om te spelen en niet te slapen.

qua gewicht heb ik het erg makkelijk. Woog 92,5 toen ik zwanger werd en aan het einde 96 kilo nu weeg ik 81 kilo en dan snack ik af en toe best nog. Maar ik blijf hier wel hangen. Hopelijk als ik straks weer meer ga sporten dat ik er nog wat af kan krijgen. Maar anno de kilo´s gaan er rustig en gestaag af. niet elke dag op de weegschaal staan het schommelt nog al en vaak is er dan na een paar dagen wel wat af.

Het is weer tijd om te eten tot laters

19. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo meiden
    Zo, weer bijgelezen.
    Pisum, je klinkt hoopvol. Hopelijk slaat de nieuwe aanpak inderdaad aan en komt het helemaal goed.
    Parr, balen van die ruptuur, maar verder een fijne bevalling volgens mij?
    Eva, fijn dat je moeder zo veel helpt. Sterkte met de zorgen!
    Yule, fijn dat je weer thuis bent. Succes met de flesvoeding. Hopelijk kun je snel weer over op bv.

Hier alles prima. Isis kwam vannacht om 22.00 en toen om 03.00 en toen om 08.30. Goed he!
    Haar laten huilen in haar bedje na het voeden vind ik ook moeilijk hoor... En vaak als ik haar er dan toch uiteindelijk uitpak drinkt ze nog een flinke slok (10 minuten zitten we zo op!). Dus dan denk ik: blijkbaar was ze toch nog hongerig. Maar daarvoor wel slaperig doen he...
    Om drie uur hebben we haar wel laten liggen ondanks het gehuil en het gaat dan echt wel over, na 15/20 minuten ofzo valt ze in slaap (en, aangezien ze tot half negen sliep, had ze ook echt wel genoeg gehad). Dus maar wat strenger zijn. Vind ik moeilijk, mijn man kan dat veel beter!

Vandaag ligt ze voor het eerst in de box, lekker rond te kijken. Al is ze nu net in slaap gevallen, dat is eigenlijk niet de bedoeling in de box.
    Zonet zijn we ook met de auto naar Groningen geweest om de andere auto, die bij de garage was, op te halen. Leuk, voor het eerst met z'n drietjes op stap. Isis vindt het allemaal prima en slaapt lekker door :)
    Maar nu is het 'voedertijd', dus ik ga er weer vandoor!

Ohja, nog wel een vraagje: Isis heeft een voorkeur om naar rechts te 'kijken' als ze slaapt. Ik draai haar hoofdje dan wel regelmatig terug, maar als ik weer ga kijken is ze vaak zelf weer terug gedraaid naar rechts. Iemand tips hoe ik haar kan 'dwingen' om naar links te blijven liggen?

Groetjes
    Azeb

20. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Pisum Matice wordt altijd zo'n 15 min na het drinken weer terug in zijn wiegje gelegd. Huilt en kreunt dan wat maar slaapt dan meestal binnen 10-15min.
    Tis wat ze al hebben aangegeven, bedje moet geassocieerd worden met slapen, de box om in te spelen. Af en toe in de bak is niet zo erg maar zoals je het al aangeeft na een paar maandjes past hij daar al niet meer in.
    Rust, reinheid en regelmaat zijn de 3 belangrijke R's die we hier in acht proberen te houden en tot nu toe werkt het hier redelijk goed.

Azeb Matice slaapt ook met zijn hoofdje naar de rechterzijde. We draaien het ook soms maar hij draaid gewoon weer terug.
    Je hebt zo'n speciaal kussen waar je ze in kunt leggen zodat ze beetje op hun zij liggen maar hoe die precies heten weet ik niet.
    Je kunt ook een handdoek oprollen en tegen de rug aan leggen zodat ze beetje op hun zij liggen (pas op dat ze niet kunnen doorrollen naar de buik).
    Maar zolang Matice een mooi gevormd hoofdje heeft en niet plat aan een kant maak ik me er geen zorgen om.

Deel Deze Pagina