@Jannes: thx! Heb m'n best erop gedaan... Dat vind ik dus zo typisch, Raven slaapt dus 8 uur, vannacht van 22.30 tot 6.15 uur, dan voeding en meteen daarna (6.45 uur) slaapt ze weer in en ligt nu nog steeds te ronken.... Ik ga haar nu wakker maken, want we moeten zo naar babymassage en ik wil haar voor die tijd nog voeden.
Hoi allemaal Wij mogen vandaag na vele bezoekjes aan de huisarts en gehannes met voeding eindelijk naar de kinderarts. Om 11:20 om precies te zijn. Ik hoop dat ze ons serieus nemen en niet zeggen dat sommige baby;s nou eenmaal veel huilen en weinig slapen. Aimar huilt vaak van 12:00 tot 20:00 4 á 8 uur. Slapen doet hij 's middags hooguit 15 á 45 min. Huisarts zag gelukkig ook dat niks hem kon troosten en dat hij pijn had. Er zit iets niet lekker in zijn maag en/of darmen. Ik hoop dat ze iets vinden en dat er wat aan te doen is en dat Aimar weer een rustig en tevreden mannetje gaan worden! Ik hou jullie op de hoogte. @ Tweety: ik las in de Wij jonge ouders, dat wanneer je kindje langer dan een maand in het ziekenhuis heeft gelegen, je de reiskosten e.d. kan opgeven als bijzondere uitgave bij de belastingdienst...misschien wist je dat al, maar moest meteen aan jou denken toen ik het las.
Is ze voor die 22.30uur wakker? Want zo ja, dan kan het toch wel kloppen. Sara slaapt 's avonds al vanaf 20.30 uur en wordt alleen even wakker voor de fles van 23.30uur. Dus slaapt eigenlijk van 20.30 tot 7.00 uur. Dus misschien slaapt Raven nog in de ochtend omdat ze 's avonds tot later wakker is.
@Ingeltje: wauw, de eerste doorslaapnacht! Geweldig! @Eva: veel succes bij de kinderarts, ik hoop dat nu duidelijk wordt waarom aimar zoveel huilt. Gisteravond een ramp-uurtje gehad. Overdag ging alles goed, maar van 21.00 uur tot 22.00 uur heeft hij ontroostbaar, zeg maar gerust hysterisch, gehuild. Aangezien hij om 19.00 uur nog de fles had gehad, dacht ik dat het geen honger kon zijn. Chris was er niet, dus ik stond er alleen voor. Op een gegeven moment was hij zó hysterisch, dat ik dacht dat hij erin bleef, hij vergat gewoon adem te halen. Toen het tegen 22.00 uur nog niet beter was, heb ik toch maar weer een fles gemaakt. Van de 180 cc dronk hij er maar 110... Daarna was hij wel weer steeds naar me aan het lachen, dus het was schijnbaar toch honger. Toen Chris thuiskwam hebben we even overlegd: om 00.30 uur nog een flesje geven, of wachten tot hij zich meldt? Uiteindelijk voor het laatste gekozen en toen hij zich vanochtend om 08.15 uur (!) nog niet had laten horen, ben ik hem maar gaan halen. Hij lag overigens klaarwakker in zijn bedje, ogenschijnlijk vastbesloten te beginnen aan zijn eerste bijvoeding: zijn knuistje. Ik kreeg een stralende lach toen hij me zag en heeft echt van zijn eerste flesje gesmuld. Daarna heeft hij veel gelachen en gebrabbeld, totdat hij een kwartier geleden in zijn oog begon te wrijven (doet hij sinds 3 dagen, schattig!). Chris heeft hem net verschoond en in bed gelegd. @Yule: hier is hij na de ochtend voeding dus nog wel een tijdje wakker meestal, behalve als zijn eerste voeding zo rond 06.30 uur is, dan gaat hij daarna weer direct slapen.
@eva dankje we wisten het idd al het zh heeft ons dit meerdere keren gezegt dat we alles moesten bewaren. maar vind het wel lief dat je gelijk aan ons moest denken. @ingeltje wat goed zeg hopen dat ie het nu blijft doen. hier weer een brr grrr nacht gehad. om 23.00 laatste fles en om 2 uur was meneertje er weer daarna wat het om 4 uur weer gillen toen bij mama in bed geslapen na een klein slokje drinken tot 8.30 fles helemaal leeg gedronken joepie 100 cc gaat de goed kjant op vanmiddag ff naar het weeg uurtje op het cb eens kijken of ie is aangekomen zo ja dan gaan we zo door zo nee dan moeten we meer over de sonde gaan geven. ik ga weer gauw want robin roept.
Ik duim voor je tweety! Oei Pupke wat een avond.. ach maar heb je weer wat geleerd hij heeft gewoon berehonger 's avonds! Succes Eva! Jannes, ik heb een keer tijdens de file Julian er uitgehaald toen ik achterin zat. Je rijdt dan toch heel langzaam en hij had erg honger en huilde. Dus hem de borst gegeven en daarna weer in de maxicosi gezet... je moet toch wat Yule veel plezier bij de babymassage
goedemorgen, ik heb niet alles terug gelezen, waren maar liefst 20 blz. dus ff ego: gisteren een super leuke dag gehad. babyzwemmen was een groot succes, op het einde begon julia in haar ogen te wrijven, heeft ze nog nooit gedaan dus echt moe! toen naar mijn werk, erg gezellig. toen naar prenatal en ikea, erg veel geshopt. en toen nog even naar vrienden waren om 7 uur thuis en toen lekker gegeten en julia gevoed. we hebben trouwens bevestigd gekregen dat julia vanaf 16 maart 3 dagen opvang heeft bij mij op mijn werk. dus we moeten voor 2 1/2 maand iets regelen. ben wel blij dat ik nu weet waar we aan toe zijn iig. misschien dat er nog iemand op zegt of dat de nieuwe vestiging open gaat en dan kan ze als nog mee. vanmiddag even wegen en mijn nieuwe armband ophalen, beetje verlaat verjaardagskado! xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ik reed dus kon niet veel doen. Mijn moeder zat naast me en die is gewoon op haar knieen over de stoel gaan hangen om haar te troosten... we vonden het allebei zo zielig. Het was maar een kwartiertje, maar een kwartiertje ontroostbaar huilen achterin is echt cru.... Als we nog heel ver hadden gemoeten was ik bij een tankstation gestopt en was mijn moeder naast haar gaan zitten. Maar gelukkig waren we zo thuis en kon ze weer lekker met haar beentjes trappelen en lachen.
Goedemorgen! Hier ook weer een goede nacht gehad. Femke had alleen vanmorgen wat krampjes... @Yule, Femke valt 's morgens ook direct in slaap na het spelen. @Ingeltje, wauw de nacht doorgeslapen, super! @Anno, fijn dat het babyzwemmen goed bevallen is. Ik wil binnenkort ook starten met Femke. @Tweety, succes vanmiddag! @Pupke, balen he zo'n avond! @Eva, veel succes! @Jannes, oh balen is dat he als ze zo huilen achter in de auto.... Fijne dag allemaal!
Goedemorgen! Lange tijd niet gelezen dus had erg veel bij te lezen! @Eva, gister zijn wij met de kleine voor het eerst naar osteopathie geweest. De kleine is namelijk erg gespannen en ligt constant met bebalde vuistjes in bed en de box, trappelt steeds met zn voetjes en word na een half uur slapen alweer wakker van buikkrampjes enzo..Gister heeft die man hem onderzocht en blijkt dat er knellingen zitten in zijn nekje en schedeltje. Dit kan komen door de zware bevallingen die we hebben gehad. Hij was gister doodop en ben benieuwd of het helpt. Volgende week weer heen, ongeveer 3 keer ofzo. Verder kwam de kleine vanochtend al om 5.00 uur en heeft daarna geslapen tot 8.30 uur, was wel vroeg hoor! Heb hem om 9.30 weer de fles gegeven en nu slaapt hij als een roos.. hebben jullie dat ook wel dat de kleine zo vroeg al komt?
Goedemorgen dames.. nou wat een nacht zeg! Kate kwam om half 5 en toen weer om half 8 nu ineens wel 2x na een week 6u tussen dit begint steeds meer op sprongetje te lijken.... Ik heb een toevoeging op hyves van een ene Marlina Marlina.. jullie ook? ik ken haar niet en zij is niet van de Sept.hyves maar wel van die ukke en ik hyves @elise 12wk sprongetje leert hij nieuwe leuke dingen trouwens bij connecties zie ik net dat jij die marlina ook kent? is zij van hier? @yule idd hier ook maar uitgestapt.. voor die ene uur ben je dan nog brakker.. veel plezier op massage! @ingeltje jippeee! inmiddels wat verder en met 1 hand, kate weer wakker voor boob @eva ik hoop dat ze er achter komen wat kleine aimar heeft! dikke knuffs! @pupke oef jee ook zo huilen gisteren hihi wat schattig ja @tweety ook al drukke nacht *knuffs @anno super! @jannes oef heb ik ook 1x gehad zat toen ook alleen in de auto met haar *knuffs @heleen ja kate is ook een vroege vogel ... zo ik ga weer verder, er komt zo kraamvisite
@Parr, wat houd het sprongetje ongeveer in dan? Jitze is nu 7 weken, die kleine van jullie ook ongeveer
sprongetje is dat ze metaal verder gaan. Dan leren ze nieuwe dingen, ontwikkelen verder. Als dit gebeurt kunnen ze huilerig zijn hangerig, humeurig, slechter slapen, slechter drinken kijk maar op oei ik groei
metaal = mentaal heleen sprongetjes zijn rond de 5 weken, 8 weken en 12 weken en daarna nog een aantal
dank je wel! Dan zit die van mij daar ook tegen aan te hangen volgens mij... overdag slaapt hij slecht en 's avonds is hij doodmoe van de hele dag dan wil die wel slapen! Zal even op oei ik groei kijken....
Hallo dames! Ben ik ook weer eens... JEEEEEEETJE, wat hebben jullie veel gekletst! Kijken wat ik onthouden heb: SPIRAALTJE: Ik overweeg het ook te doen, maar zie er verschrikkelijk tegen op. Denk wel dat we nog een tweede kindje willen binnen 3 jaar, maar dat zou mij niet weerhouden. WOORDJES / GELUIDJES: Jari maakt een huilgeluid wat erg dicht tegen MA-MAAAAH aan zit... Dit doet ie alleen als ie erg van streek is en uiteraard reageert mama er wel op! Verder kan hij ook heel zielig woe-woe-woehoe jammeren. Vannacht heeft hij van 23 uur tot ongeveer 6 uur geslapen, en mama ook! Heerlijk. Na de voeding weer naar bed en om 9.45 uur opgestaan. Toen was Jari alweer even aan het jammeren, maar toen ik hem uit zijn bedje haalde kreeg ik een fantastische lach van hem. = smelt = Is dat dan eindelijk de beloning na het te maken eerste sprongetje? Ik hoop dat hij er nu weer even door heen is. Op dit moment ligt hij beneden te slapen, dus hij lijkt wat rustiger. Gisteren is hij vanaf de middag tot slapen aan onrustig geweest en wilde alleen maar bij mama zitten. Pffff... Ik moet hem zo naar boven verhuizen, want ik heb mij nog niet gedoucht ( ) en wil hem niet beneden laten liggen ivm katten. Hopen dat hij dan lekker door slaapt.
meiden, ik wil toch even zeggen dat ik het echt super vind dat dit forum er is. en dat wij zo'n gezellige club hebben! Het doet met echt goed om te lezen dat jullie vaak met dezelfde "problemen" kampen! Dikke knuffel voor jullie allemaal! Van een mama die weer door haar dipje heen is......
Owja, @Freesia (toch?): jij had het over dat rozegelige slijm. Dat heb ik ook nog steeds. Is het bij jou ook zo taai? (sorry... ) Ik verlies namelijk heel taai slijm. Kent iemand dit? Verder heb ik ook nog wel klachten nav de zwangerschap / bevalling: onstabiel gevoel in mijn bekken (ik heb de neiging tot waggelen), druk op mijn onderkant, moeilijk genezende schaafwond(en) aan de binnenkant en geen conditie. Seks zit er voor mij dus nog even niet in!