September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heleen, heb jij je aangemeld op de hyves onder de naam Jitze?

First time, heb je al lang last van die druk op je onderkant? dat had ik namelijk ook en blijk een verzakking te hebben. Misschien een keertje langs de huisarts?

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Roshi: ik bedacht me vannacht opeens dat ze misschien op een dag wel teveel eten krijgt? dat die laatste voeding dan echt de druppel is en alles er weer uit komt? maar ik weet niet of dat kan hoor :oops:

3. Heleen07

Heleen07 Lid

16 okt 2008
    43
    0
    0
    manager uitzendorganisatie
    zwolle
    ja dat klopt!dat ben ik inderdaad, heb me aangemeld, weet alleen niet of het goed is gegaan

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    ja haar kindje heet jitze :)

5. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0

voor het eerst een rokje aan echt lief

6. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    hoi hoi,

Straks lekker ff met Femke een frisse neus gehaald. Goed ingepakt in de draagzak, hond mee! Ze vond het prachtig, werd er slaperig van, hihi!
    Daarna lekker gevoedt, nog even gespeeld, en nu ligt ze lekker in bed.

Ik heb toch een afspraak met de osteopaat gemaakt, onder het mom: baat het niet, schaadt het niet....en dan kan ik mezelf ook niets verwijten.

@Moppiepoppie, Femke krijgt rond 6 uur 's ochtends de eerste voeding, dat gebeurt gewoon nog in de slaapstand hoor....lekker in bed, schemerlampje aan, daarna slaapt ze nog door tot 9-10 uur....

@Azeb, veel plezier vanavond!

@Yule, ik ben het helemaal eens met je stelling over de BV! Ik geef het ook nog steeds en ben er ook voorstander van, maar niet in het extreme hoor....

@Lindaa, hier ook nog steeds dunne poep bij Femke...maar ik geef bv, weet ff niet of jij dat ook doet.

@Kaatje, lekker dat het nu wel gelukt is om vroeg op te staan!

@MirandaT. Ik heb de wii en wiifit bij e-plaza gekocht, dat is een filiaal van Bart Smit.
    Wat lekker dat de babymassage goed bevallen is bij jullie beiden!

7. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Lees net op internet dat de "zwangere man" weer zwanger is... :confused: en is 12 juni uitgerekend!

8. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

@Steen, thanks, zal anders daar nog eens gaan kijken voor de wii fit.

@Babystyle, wat een lieve foto! Jurkjes en rokjes zijn zo schattig :D

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    holy shit :confused:

10. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Oh ja he he dat recept van die taart ook nog steeds he...
    Oke hier komen ze:

cheesecake met baileys en witte chocola:
    bodem:
    chocoladekoekjes (dus geen koekjes met een chocoladelaagje, maar koekjes waarvan het 'deeg' chocoladesmaak heeft) in de keukenmachine verkruimelen. ongeveer 60 gram boter smelten in de pan, de koekkruimels erdoor roeren en in een springvorm drukken met de bolle kant van een lepel.
    Vulling: 500 gr monchou zacht laten worden en romig kloppen, 200 ml creme fraiche erbij, 200 gr suiker erbij en het merg van een vanillestokje. Vier eieren een voor een erdoor kloppen en 50 ml baileys erdoor. De witte chocola in kleine stukjes hakken en dat erdoor roeren.
    Vulling in de taartvorm gieten en ongeveer 75 minuten in een oven van 150 graden. Heerlijk, maar wel erg zoet vond ik.

eiersalade:
    eieren hard koken (zoveel als je wil), klein hakken met zo'n eiersnijder of gewoon met een mes. Mayonaise erdoor (niet te veel, het wordt gauw waterig, je kunt altijd later nog wat erbij doen). Voor de smaak doe ik er altijd door: scheut ketjap, scheut sambal, gembersap, uitgeperste knoflook (veel!), verse bieslook, en wat je verder nog lekker lijkt.

tomatentapenade:
    Ik gebruik altijd van die half-gedroogde tomaatjes in gekruide olie. Kun je bijvoorbeeld bij de Jumbo krijgen of bij van die speciaalzaakjes wel. In de keukenmachine met een flinke scheut olijfolie, cashewnoten, knoflook en verse basilicum. Die tomaatjes hebben van zichzelf al zo veel smaak dat er verder niet zo veel bij hoeft.

Echt heerlijk allemaal!

11. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Babystyle, dat bloesje heeft Isis ook! Heeft ze toevallig vandaag aan. Zo schattig!

Hier alles goed. Boodschapjes gedaan, dus ga nu maar eens aan de kokkerel!

Groeten

12. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    joepieeeeeeee robin is aangekomen. 140 gram in 4 dagen lekker hoor mama's slagroom haha. nog ff en dan mag ie helemaal over op de fv maar hij doet nu goed zijn best met zelf drinken we hoeven niet meer zoveel over de sonde te doen gelukkig nu maar hopen dat ie er over 2 weken uit mag.

13. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @azeb de wii is waarschijnlijk wel te krijgen maar de fit niet. of iig moeilijk.

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    geweldig tweet

15. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @tweety: super! Dat is nog eens groeien! Dat gaat vast goed komen met die sonde.

16. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    super Tweety!

@Azeb, lekkere recepten!

17. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Kaatje, heb de aquasit hier nog een keer geprobeerd en vind het nog steeds niets. En wat je zegt..voor de balletjes lijkt het me ook niet prettig. Heb je misschien iemand in de buurt die zo'n ding heeft zodat je het kan uitproberen?

@Ingeltje, haha...een tophuwelijk, zal het vast doorgeven.

@Steen, kan me voorstellen dat je er even doorheen zit...het is ook niet niets zo'n kleintje en je weet inderdaad vaak niet wat er aan de hand is. Misschien eens overleggen met het cb en anders inderdaad eens langs een osteopaat gaat. Iedere deskundige kijkt toch weer ergens anders naar.

@Jekkia, eerste werkdag en stuwing overleeft?

@Roshi, wat raar dat ze alleen die fles uitspuugt? Zit er dan ook dezelfde tijd tussen of is ze dan drukker? Eh..op je verjaardag..lekker zelf vasthouden en in bed leggen als ze moe is ;) of inderdaad gewoon zeggen dat je het niet wilt.

@Yule, Britt valt na de ochtendvoeding ook altijd meteen in slaapt. Snap wel wat je bedoeld met bv en fv..en iedereen moet het ook zelf weten. Sommige hebben niet eens een keuze. Maar moet zeggen nu ik twee flessen fv ga geven voel ik me enorm schuldig tegenover Britt en het voelt ook alsof ik faal...heel raar maar kan het nog niet loslaten.

@Eva, succes bij de kinderarts.

@Pupke, wel super dat je zo'n big smile kreeg na het rampuurtje van gisteren.

@Lola, erg hé dat huiltje...blijkbaar hebben ze echt een 'pijnhuiltje'.

@Babystyle, wat lief..zie dat Kyani ook zo'n kop met haar heeft :D

@Tweety, wat goed dat Robin is aangekomen!

Kdv
    Vanmiddag bij een wezen kijken (daar kan Britt vanaf april terecht) en het vloog me allemaal behoorlijk naar mijn keel. Ik was zo nuchter maar ik wil mijn dochter helemaal niet naar een kdv brengen! :cry::cry:
    Ze hebben op de babygroep max. 15 kinderen (op 3 leidster)...moet zeggen dat ik 15 kinderen in één groep erg veel vind. Hoe is dat bij jullie kdv?
    Volgende week gaan we bij de andere twee kijken.

Pspforum
    Vertel vertel wat is het? Ik wil ook handig worden met foto's! :D

De nachten worden hier steeds langer..vannacht was het van 22:30 uur tot 4:45 uur :D:D

18. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    neeej, zónder die sonde yule :p

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    aquasit; zou je er niet een washandje onder kunnen leggen bbij de balletjes? ga ik morgen eens proberen

20. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Ingeltje: oh ja. :oops:

Deel Deze Pagina