September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ azeb, dit is een shirtje, het blouseje heb ik er ok van

@ kristel jah klop idd al vanaf de geboorte!

@tweet, super!

2. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Krisstel: hmm, vind 15 kids met 3 leidsters wel erg veel, zeker op een babygroep. Die kunnen zichzelf echt nog niet vermaken. Kijk bij peuters zou ik het heel anders vinden. Als er nu 3 tegelijk huilen (wat vast niet uitzonderlijk is) hebben de leidsters hun handen al vol, en dan liggen er zeker nog 12 rustig te wachten op hun beurt? Dacht het niet.

Als je gevoel niet okee is zou ik het niet doen, ander KDV bekijken. Daar komt dan ook wel plek (misschien duurt het ietsje langer, maar liever dat dan Britt ergens brengen waar je niet blij van wordt).

Over werken gesproken:
    Ik zit weer eens flink het internet af te struinen naar leuke vacatures. Lijkt me tekenend niet, als je al ruim 2 jaar vacatures bekijkt tijdens je werk, haha!
    Ik zit erover te denken om de gezondheidszorg in te ruilen voor een baan bij een zorgverzekeraar, als medisch adviseur ofzo. Ik hou wel van papierwerk en administratie, dus ik denk dat het wel wat voor me is.

3. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Yule dat is dan wel een goed idee.
    Tweety super dat Robin zo goed is aangekomen!
    Oke de Wii is dus wel te krijgen? Maar eigenlijk wil ik de wii juist vanwege Wii Fit, dus eerst nog maar eens even goed over nadenken dan...

4. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Cossy: is dat jouw Vince in de nieuwe Kinderen? Mooie foto...

5. @krisstel wij mogen maar 9 beebjes met 2 leidsters en met 3 leidsters maar 12, volgens mij mag het volgens de ggd ook niet meer.

@babystyle, leuk rokje, waar heb je doe gehaald? ben al tijden op zoek naar een rokje maar kan geen leuke vinden.

@tweety, goed van robin dat hij zo gegroeid is. die sonde kan er zo wel uit over 2 weken! lekker hoor!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Toen ik gisteren op KDV was, zei de manager dat ze daar ook HBO banen hebben. Heeft me serieus aan het denken gezet. Ik zou niet 24 uur met die kleintjes willen werken, maar wellilcht wel op de BSO met extra taken als HBOer. Lijkt me wel wat :) Ga er eens over nadenken en het op papier zetten. Wie weet....

7. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Yule, leuk medisch adviseur! Mijn vriendin heeft het ook een tijdje gedaan en vond het erg leuk.

@Ingeltje, weet jij nog hoeveel kleintjes er op de babygroep zitten waar Julian straks naartoe gaat?

@Anno, er zitten hier zoveel kleintjes omdat de wachtlijsten zo lang zijn, maar wil niet dat mijn kind daar de dumpe van wordt.

8. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Zo kraamvisite was erg gezellig! heerlijk bij gekletst. En kate moest onzettend glimlachen toen mijn vriendin har vast had :confused: :D heb gelijk camera erbij gehaald maar toen ging zij huilen :( pfff

@heleen ja srry had haast met bericht ik bedoelde idd meNtaal :oops:

@firsttime jamaar om de spiraal jou te weigeren omdat jij binnen de 5 jaar kids wil is eigenlijk onzin zei mijn vk, is juist een voordeel van de spiraal omdat je gelijk zwanger mag worden. ;) douchen.. ja is een hele taak om te gaan doen tegenwoordig hé? :) ik heb ook die gele slijm die af en toe rozig is. als het gelig is dan is he dunner maar toen die 2 dagen dat het rozig was was het wel slijmerig maar niet taai.. druk van onderen idd begint nu pas bij mij over te gaan, ik moet mij dagelijks/om de daags de binnen rand masseren du shier ook nog geen seks :rolleyes: jij had toch ook sub-totaal ruptuur?

@steen :D :D
    De oei ik groei is ook handig maar deze forum net iets meer :D :D

@funnyme :whistle: heerlijk nieuws!

@lola :confused: aaah zielig! die dacht zeker van ow die kon ik hebben en toen kwamen met een tweede en toen was het neeehheeee! :( :(

@tweety ooh gezellig van jouw vk!

@pupke oemph ik ga niet kijken bij die topic is toch een oneindig discussie zoiets! Als iemand liever fv geeft ipv bv is hun keuze toch? de baby's worden toch groot en sterk! :( hier Yule zegt het ook geweldig :D

@azeb Wii wel maar de fit schijnt uitverkocht te zijn :( klinkt ook op sprongetje.. elk kind reageert daar ook anders op hoor. Bij sommige merk je het niet eens!

@moppiepoppie ik heb gewoon de rolgordijn halfopen dus als zij slaapt is het ook licht. Ook nog legik haar overdag en in de avond in haar kleertjes in bed en 's nachts in slaapzak. Ik maak kate alleen wakker als het te lang duurt. en idd net wat yule zegt volg je één ding wordt je nu wat anders aangeraden :rolleyes: kate is hier 's avonds ook onrustiger hoor! geeft niks gaat vanzelf wel over (ooit een keer :))

@kaatje die marlina is lid van Ukkie & ik maar wrm zij mij toevoegd :(: ik heb nog niets gedaan wou eerst vragen wie zij is.

@mirandat ja was heel erg gezellig!

hoeveel betalen jullie voor babymassage dan?? bedacht mij net dat ik mssn korting krijg omdat ik lid van de carinova ben....

@jale is 'hij' weer zwanger? pffff hihi dat is snel :p mssn omdat ze al in de 30 zitten? hij is tenslotte van vrouw nog daarbinnen en die klok tikt ook door ;)

@babystyle die bloes die zij onder de shirt draagt heeft kate van Ingeltje gehad :D :D

@tweety :whistle::whistle:

@krisstel oef :( knuffs! hey netjes hoor dat langer slapen britt! straks kan je mama nog eens uitslapen ;)

@yule goed idee over die soort werk idd!

9. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    lees net bij carinova dat voor leden kost een 5 les babymassage €75, begint pas in feb 2009 weer, in deventer, en van 9.30-11.00 :( is wel op een woensdag dus dan werk ik niet, maar vind het wel een eind weg :( pas in feb...

10. @krisstel: wij hebben een wachtlijst van een jaar en wij gaan niet boven de 12 uit. zelfs niet boven de 9 op het moment als je controle krijgt van de ggd heb je wel een probleem hoor.
    ik zou eerlijk gezegd niet willen dat mijn kindje op een groep komt met 15 kindjes want je kindje is daar hoed an ook de dupe van. wij hebben bij ons een tijd gedraaid met 12 kindjes en 3 leidsters maar dan heb je echt alleen maar tijd om eten te geven en te verschonen en in bed leggen en dan is de dag voorbij.
    sorry als je vind dat ik heftig reageer maar ik vind het niet kunnen.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wij hebben verticale groepen, dus kleintjes en grotere kinderen. Ik geloof max 3 baby´s op zo´n groep, maar weet het niet omdat ik op donderdag was en julian ma wo en vr gaat.

12. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    wat een prachtige freudiaanse verspreking, een psycholoog zou nu zeggen: Heb je het gevoel je kind te dumpen? :)

13. haha ingeltje wat letten we weer goed op haha

bij een verticale groep is max 12 kindjes met 3 onder een jaar.

xxxxxxxxxxxxxxxxx

14. Jasmijn zit ook in een verticale groep. Er zitten maximaal 8 kinderen in zo'n groep met twee leidsters. Er mogen echter slechts maximaal 2 jonge baby's in zo'n groep zitten. Daarom moet Emma helaas naar een andere groep straks, want in Jasmijn's groepje zitten al twee kleintjes...

@Moppiepoppie: Ik laat Emma zelf het tijdstip van haar eerste voeding bepalen. Meestal wordt ze tussen 8 en 9 voor het eerst wakker. Gisteren en eergisteren had ze echter al voor 7.00 uur honger. Op die twee dagen waren we dus een beetje ons ritme kwijt.
    Op advies van het consultatiebureau ben ik vorige maand overgestapt van het voeden op schema naar het voeden op verzoek. Dit omdat ik Emma ALTIJD wakker moest maken voor een voeding. Alleen voor de laatste voeding maak ik haar nu nog wakker, anders zou ik zelf vaak te laat in bed liggen.
    Jasmijn is ook altijd zo'n langslapertje geweest. Die kreeg als baby zelfs haar eerste voeding pas op het kinderdagverblijf... :rolleyes:

Emma ligt nu trouwens al voor de tweede keer vandaag in bed zonder de inbakerdoek. Je mag een kindje namelijk na een vaccinatie niet inbakeren. Tot mijn verbazing gaat het goed :D . Ze is beide keren bijna zonder protest gaan slapen en ze slaapt ook goed door...

15. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Lola: Haha :) Aimar ligt nu juist voor het eerst in zijn inbakerdoek te slapen!

We zijn namelijk bij de kinderarts geweest. Hij heeft Aimar kort lichamelijk onderzocht (luisteren naar hart en longetjes enzo) Toen ons hele verhaal aangehoord en tot een andere conclusie gekomen als onze huisarts. Om een lang verhaal kort te maken: We moeten Aimar de komende dagen inbakeren, het liefst ook als hij wakker is en tijdens het voeden. Aimar is namelijk erg gespannen en door het vele huilen en weinige slapen is hij helemaal van de leg. Hierdoor krijgt hij waarschijnlijk de refluxklachten, overmatige darmkrampjes (dit komt ook door de nutriton) en zo vaak de hik.
    Dit moeten we doen t/m dinsdag, dan hebben we weer een afspraak bij hem. Gelukkig wordt er snel gehandeld. Dan gaan we de afgelopen dagen evalueren en mag Aimar weer van de koemelkvrije voeding af omdat hij dus geen allergie heeft :) ( dat vermoeden had de huisarts namelijk). Ik hoop zo dat dit de oplossing is...Duimen jullie voor me?

NOu vanmiddag dus voor het eerst in zijn Pacco zakje. Moest wel even wennen en deed wel hazenslaapjes zoals altijd, maar toch maakte hij op mij een rustigere indruk.
    Hij slaapt nu weer sinds 17:45...maar moet eigenlijk nu een voeding: Wakker maken of niet? DILEMMA...... :rolleyes:

16. @Eva: Ik duim voor je dat het inbakeren bij Aimar net zo goed helpt als bij Emma...

17. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    @Krisstel, dat is inderdaad wel veel, zoveel kids op een groep....wij brengen Femke naar een gastouder, dus weet niet hoe het hier op een kdv geregeld is...

@Yule, leuk een job als medisch adviseur!

@Ingeltje, altijd leuk om over een nieuwe job na te denken he!

@parr, dank je wel meid!
    Jammer dat de babymassage bij jullie pas in februari is....

@Lola, fijn dat Emma ook zonder de inbakerdoek slaapt nu.

@Eva, ik hoop voor jullie dat het gaat werken, veel succes!

Ik heb Femke net lekker gemasseerd, eens kijken of ze nu wel de avond slaapt....

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heleen, heb je toegevoegd,maar het is een verborgen hyves dus je ziet hem niet in je normale hyvesoverzicht. Als je gewoon naar www.september2008.hyves.nl gaat kan je daar met je gegevens inloggen

Babystyle, erg lief ! Ze wordt ook al zo groot !

Tweety, super goed nieuws dat Robin zo goed is aangekomen :whistle:

Krisstel, nope voor zover ik weet heeft niemand hem in de buurt. www.pspmamas.nl is een forum waar je dus lesjes krijgt en zo leert omgaan met psp. erg leuk ! Kan me voorstellen dat je je kleine meid niet naar een KDV wil brengen. Ben ook erg blij dat ik het gewoon thuis en met oma's op kan lossen
    Vind 3 leidsters op 15 kinderen best weinig. is dus 1 op de 5.. wat als er nou 3 van de 5 huilen :-?

Parr, dat is waarschijnlijk weer zo iemand die zoveel mogelijk vriendjes wil verzamelen :rolleyes:

Eva, goed dat je naar de kinderarts bent geweest. hoop dat het inbakeren snel een positief resultaat heeft

Felicitas is vanmiddag geweest. Heb dat gezondheidsboek genomen en de jonge gezinnen pas. altijd handig.

19. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    Halloooo!

@Krisstel: ik zou het eigenlijk niet eens weten hoe het zit bij onze KDV; ik ben er nog nooit wezen kijken... :oops: (omdat ik toen nog niet in de buurt woonde, en ik had niet bepaald de keuze, alles was bommetje vol)

@Kaatje: druk wordt wel al minder hoor. Waarschijnlijk ook niet zo gek, na 3 uur persweeën (Jari heeft erg lang in het geboortekanaal gezeten), maar ik houd het in de gaten.

@Parr: nee, geen subtotaal ruptuur (gelukkig!), wel een knip.

@Tweety: knap ventje van je, zo goed drinken! :D

@Heleen (toch?): he bah, een kijkoperatie bij jou? Wat naar, daar zit je waarschijnlijk helemaal niet op te wachten. Ik wil dat ALLES en IEDEREEN voorlopig ver uit de buurt blijft van mijn binnenkantje... :) (vandaar dat ik ook zo twijfel over spiraaltje)

@Moppiepoppie: ook ik laat Jari zelf komen voor zijn eerste voeding en stem de rest daarop af. Hij heeft nog altijd geen vast ritme gevonden en ik geef hem de tijd die zelf te vinden.

Verder ben ik het helemaal kwijt, haha. Toch maar eens met een kladblokje gaan werken... :rolleyes:

Doeiiiiiiiii

20. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Lindaa: dank je wel voor de W&P DVD! Echt super! En het hoesje is ook zo leuk, wat een crea bea weer zeg.
    Heb 'm meteen op gezet. :D

Lalala, la lalala la la...

Deel Deze Pagina