Goed zo First Time, je leert het al Hier 'slecht nieuws' ik geloof dat ik ongesteld aan het worden ben.... had gisteren veel slijm en nu net na het douchen voelde ik iets lopen. Ga ik naar de wc, veeg ik bloed af... bahbahbahbah (zou toch niet komen doordat mijn BV zo slecht loopt?)
Oh lees dit net: Als je vervolgens weer gaat menstrueren, dan kan het zijn dat de smaak van de moedermelk tijdelijk anders is of dat je even minder melkvoorraad hebt. Je kunt je ook anders voelen. Je vruchtbaarheid kan terugkomen als je weer gaat werken en elke dag een aantal uren van je baby gescheiden bent of als een baby die altijd vaak dronk, 's nachts opeens door gaat slapen. Let dus op veranderingen in het drinkpatroon van je baby. Deze veranderingen in het drinkpatroon kunnen ook omgekeerd werken. Bijvoorbeeld als je weer regelmatig ongesteld bent en je baby gaat opeens weer veel meer aan de borst, dan kan je menstruatie ook weer tijdelijk wegblijven.
Er is geen enkel bezwaar om door te gaan met de borstvoeding als je weer ongesteld wordt. Het kan echter wel voorkomen dat de hormonale veranderingen een lichte smaakverandering met zich meebrengt. Dat kan ertoe leiden dat je baby wat onrustig is aan de borst of in een enkel geval de borst weigert. De reactie van je baby kan ook worden veroorzaakt door wat meer gezwollen borsten of doordat jezelf wat meer gespannen en geprikkeld bent. Dit kan allebei leiden tot een verminderde toeschietreflex. Voldoende rust, genoeg vocht en gezonde voeding in combinatie met iets vaker aanleggen kan de melkvoorraad doen toenemen. sja dit verklaart voor mij nou een hele hoop! ! !
Tja, zo kun je het ook bekijken... Je gevoel wat borstvoeding geven betreft, vind ik heel herkenbaar. Ik vind het ook best 'een gedoe' en in mijn ogen zijn flesjes véél gemakkelijker. Waarom ik het dan toch volhoudt? Het is nu eenmaal het beste voor je kindje, maar voor mezelf hoeft het niet zo... Ik ben wel wat makkelijker geworden. Toen Jasmijn nog een baby was en de productie te wensen overliet, heb ik Domperidon geslikt en een professionele kolf gehuurd. Veelvuldig gaan kolven om te stimuleren is echter niet te doen met Jasmijn erbij. Nu accepteer ik dus maar dat Emma 3 borstvoedingen en 2 poedermelkvoedingen krijgt op een dag...
@Ingeltje: Ik had gisteren ook de hele dag het bekende zeurderige gevoel in mijn onderbuik. Maar hoe je borstvoeding loopt zegt niets over wanneer je weer gaat menstrueren. Begin mei 2007 stopte ik met borstvoeding en ik werd in augustus van dat jaar pas weer voor het eerst ongesteld, terwijl ik nu dus het gevoel heb dat het niet lang meer gaat duren voordat het zover is...
Ingeltje en Tweety denk dat het nog BV was toen ik net klaar was met mijn antibioticakuur en dat die daarom niet houdbaar was. Was gewoon ingevroren. Ivo proeft altijd beetje van de melk voordat hij de fles geeft (zijn manier om de temp goed te controleren ) Cossy gefeliciteerd met jullie nieuw huisje! Al aan het fantaseren hoe Vince zijn kamertje er straks uit komt te zien? De nacht nog overleefd? Hoe gaat het nu met Vince? Sinterklaas op tv! En 2 uurtjes later komt hij hier al in het winkelcentrum (terwijl hij pas morgen officieel Helmond binnen komt, hoe leg je zoiets aan een kind uit?) Yule bah wat een nare droom zeg
Hai! Zo na 2 dagen afwezigheid ben ik er weer ! Donderdag was ik van plan een dagje te gaan shoppen...Kyano lekker meegenomen in de wandelwagen. Maar helaas na 1 winkel had hij het alweer gezien en begon te krijsen. Het was nog geen tijd voor voeding dus mijn moeder hem maar op de arm genomen maar hij was ontroostbaar. Nog geprobeerd hem toch aan te leggen maar ook dat wilde hij niet. Toen heel even stil en nog snel de esprit winkel binnen gegaan maar Kyano wilde echt niet dat ik geld ging uitgeven dus maar weer naar huis. In totaal waren we dus na 2 uurtjes shoppen alweer thuis Gelukkig wel nog een broek, rokje en laarzen gekocht 8) En het ergste van alles .... eenmaal thuis ligt meneertje breed lachend op zijn aankleedkussen ..... helemaal niks aan het handje dus! Grrr...baby's bepalen nu al ons leven! Gisteren nog lekker naar mijn werk geweest. Erg gezellig maar ook 's middags was Kyano weer van slag en wilde niet slapen in zijn bedje. Dus maar weer samen op de bank gezeten. Toen heeft hij wel nog geslapen. @ Yule hier slaapt Kyano ook het beste na zijn eerste ochtendvoeding. Vaak wel 4 /5 uur @ Ingeltje super dat Julian heeft doorgeslapen! @ Eva hopenlijk heeft het inbakeren profijt en wordt Aimar nu ook een stuk rustiger @ Pupke gisteravond had ik hetzelfde als wat jij met Quinten gehad hebt. Kyano had om half 6 eten gehad en begon om half 8 ook ontroostbaar te huilen. Had ook niet het idee dat het honger was dus eerst geprobeerd hem stil te krijgen, toen toch maar aangelegd, dronk gelijk een hele borst leeg Ik voelde me dus super schuldig dat ik hem niet gelijk aangelegd had. Hi hi die Quinten is wel een goede, eerst geeft hij jou een kopstoot nu weer koe noemen! Zou toch maar eens serieuze stappen gaan ondernemen... @ Azeb oeps 8 voedingen voor Isis Als het goed is ben je vandaag jarig? Gefeliciteerd dan! @ Moppiepoppie ik ga Kyano vanaf nu wel makker maken voor zijn ochtendvoeding rond 6 uur / half 7 dit met het oog op gaan werken straks. Dan moet hij ook rond die tijd wakker worden. Maar Kyano slaapt na zijn voeding van 23 uur toch al door, dus meestal wordt hij vanzelf wakker rond 6 uur. Voor mij is het dus een andere situatie als voor jou. Misschien moet je proberen de voedingen in de avond iets anders in te delen waardoor ze rond 4 uur 's nachts wakker word en dan rond 7 uur weer? Ik maak wel de gordijnen open na zijn ochtendvoeding, ook al is het buiten dan nog donker. Zo krijgt hij de start van de dag ook mee. @ Miranda T lekker die babymassage! Nog genoten van je middagje met Sara? Jeetje de zwangere man alweer zwanger ! Beetje overdreven vind ik maar ja @ Tweety fijn dat Robin is bijgekomen @ Krisstel vervelend dat het een beetje tegenviel op het KDV. Hopenlijk zijn de andere 2 beter. @ Parr fijn dat Kate steeds beter slaapt en yoeppie goedgekeurd down under @ Cossy gefeliciteerd meid! Eindelijk meer plek voor jullie drietjes ha ha dan laat de 2e maar komen @ Yule oh verschrikkelijk zo'n enge dromen Ik droomde laatst dat Kyano uit de maxicosi was gevallen omdat ik hem niet goed vastgemaakt had.. @ Ingeltje dus toch een goede verklaring voor de verandering in je borsten. Ik ben ook al ongesteld geweest en nu ik terugdenk heb ik er ook wel iets van gemerkt..alleen wist ik niet dat het daaraan lag.
Zo he he mama heeft even tijd voor haarzelf. Levi kwam om 07.00 voor een voeding, ben er gelijk maar uitgebleven. Rond 9 uur weer met Ferry, Levi en de hond richting de winkels en de markt. Even zwemluiers gehaald. Zo maar even kijken of ik nog in mijn bikini pas.daarna gelijk een bakkie gedaan bij mijn ouders. thuis gegeten en nu is Ferry met de buurman een tuinkast aan het maken terwijl ik het konijn verschoonde. Levi ligt op bed dus dan mag ik best even forummen Dromen: Dacht dat ik in mijn zwangerschap raar droomde maar het is alweer de hele week raak.. zal wel bij het ontzwangeren horen :-? Yule, weer een lekker nachtje ! Ingeltje, ook met BV kan je gewoon ongi worden hoor. Zo ik ben weer bij. Nog heel even een rondje surfen en dan maar aan de douche beginnen voor Levi weer wakker wordt. Vanmiddag komt mijn zwager ook langs met zijn vriendin :-?
mijn menstruatie is ook nog steeds niet op gang, ik moet dinsdag naar de gyn om een spiraaltje te laten plaatsten, bel ik gisteren op omdat ik zelf zoiets heb van ik wil eerst even wachten tot mijn cyclus weer een beetje op gang is, zegt die assistente we kunnen niet met iedere cyclus rekening houden als het om het plaatsten van een spiraaltje gaat dat snap ik ook wel , maar ik wil het toch eerst met de gyn overleggen waarop zei weer zegt nou onze gyneacologen zijn gedreven genoeg hoor, ik zeg daar twijfel ik ook niet aan, maar toch wil ik eerst met hem overleggen voordat dat ding geplaatst wordt, nou uiteindelijk heeft ze wat extra tijd ingepland.. Pim heeft gisteren om 22.30 zijn laatste fles gehad en kwam vanmorgen om 06.00 pas weer denk dat hij eindelijk ook door gaat slapen Parr heb je de film nog afgekeken? azeb las hier ergens dat jij jarig bent vandaag, zo ja van harte gefeliciteerd ik ga zo eens even uitzoeken hoe ik het makkelijkste op jullie allemaal kan reageren ik heb alles gelezen maar ben het alweer kwijt denk toch maar even een kladblokje erbij pakken
Kan ik trouwens nog iemand blij maken met 5 euro korting op een geboorteschilderijtje? ( www.jongegezinnenschilderijtjes.nl )
ow'ja jekkia ik herrinner me net dat er op de kamer waar ik lag op de kraamafdeling bloemen stonden met op het kaartje van harte gefeliciteerd met jullie zoontje matice zou toch wel heel toevallig zijn als die bloemen van jou waren.... pim is een paar dagen jonger dan matice
Ik kon een hele week niet online zijn en heb zoveel gemist Heeft er iemand een update voor mij van de belangrijkste dingen? In ieder geval de meeting natuurlijk, vond het zo jammer dat ik er niet bij kon zijn... wij zijn druk bezig met onze verhuizing naar NL en het lijkt erop dat we iets tijdelijks gevonden hebben. een huis dat te koop staat maar dat lukt niet, en nu mogen we het voor 5 maanden huren. kunnen we in de tussentijd op zoek naar ons eigen stekkie. het is een eengezinswoning en hierbij bied ik het aan als locatie voor de volgende meeting! ik wil namelijk jullie en jullie beebs ook zo graag zien!! dat huis is groot zat en ligt redelijk centraal (Bodegraven), dus... tot over een paar maandjes? @PUPKE hartstikke bedankt voor je Sinterklaas kadootje voor Rayyan. We zijn er erg blij mee En dat gedicht, jeetje wat een werk zeg! Het gaat in Rayyans plakboek! @Krisstel: heb je die info nog over switchen van BV naar FV? ik ben nu begonnen met 1 FV per dag en hoop maar dat ik het goed doe. Rayyan lijkt goed te reageren en ik ga het dinsdag ook even overleggen bij het CB. Maar zou die info wel handig vinden @iedereen die FV geeft: hoeveel flessen geven jullie per dag, van hoeveel cc en op welke tijdstippen? Rayyan slaapt nog steeds niet door, nog meer dames hier bij wie het niet lukt? Afgelopen nacht stopte hij opeens zelf met de 2e borst en dat doet hij anders nooit. Ik vond het wel prima zo maar realiseerde me ook dat hij klaarwakker was. Normaal valt hij aan de borst in slaap. Dus toen moet ik nogal m'n best doen om een inslaaphuil te voorkomen, heb 20 minuten naast zijn bed gezeten en telkens de speen in zijn mondje gestopt. Uiteindelijk viel hij in slaap, maar dit is toch ook niets...
@Pisum, buddy-tje van me! Leuk dat je er weer bent en fijn dat jullie blij waren met de cadeautjes. @de rest: hieronder het gedicht dat ik voor Pisum heb geschreven: Lieve Pisum, Ieder jaar rond deze tijd is het weer één groot kinderfestijn, En niet alleen kinderen, maar ook grote mensen vinden dit fijn! Veel cadeautjes, maar ook heerlijk snoep- en strooigoed, Echt zoveel lekkers dat je buikje ervan pijn doet! Rond oktober bereikte me echter een ietwat vreemd verzoek, Al kwam het wel uit een heel gezellige hoek Yes, er zijn weer heel veel babys geboren in september 2008, Yep, en precies door hun moeders werd er iets speciaals van me verwacht! Anders dan anders hoefde ik dit jaar niet langs te komen met pieten met rare kuren, Nee, ik kon het volgens hen ook gewoon via de post opsturen. Ik heb evengoed mijn stinkende best gedaan iets moois uit te zoeken, Kocht iets prachtigs wat voldeed aan twee van jouw verzoeken! Want gelukkig kreeg ik van te voren je verlanglijstje toegestuurd, En daardoor hebben de inkopen niet zo heel erg lang geduurd. Nou ja, natuurlijk wilde ik wel het allermooiste en beste inkopen, Sinterklaas wil immers niet dat kleine kindjes in rare kleren rondlopen! Je zult onderhand wel geraden hebben wat er in dit pakje zit, of niet? En daarnaast zit er ook nog een 2de presentje bij, zoals je ziet, Veel plezier ermee voor jullie lieve kleine mannetje Rayyan, En wellicht heb jij er ook nog heel veel plezier van. Echter bij deze twee presentjes wil ik het nog niet laten dit jaar, Lijkt me dat je wel wat extras verdiend hebt, je hebt het soms best zwaar. Gelukkig ben je een sterke vrouw, je geeft niet snel op, En volgens mij ben je als moeder echt hélemaal top! Langs deze weg wil ik je dan ook nog met een extra complimentje verrijken, Uit een extra cadeautje wil ik mijn respect voor jouw doorzettingsvermogen laten blijken. Kijk maar snel wat het is, ook al is het maar klein, Toch hoop ik dat jij en Rayyan hier erg blij mee zullen zijn! Ooit hoop ik dat we elkaar eens in levende lijven zullen zien, En dat onze kindjes dan samen plezier hebben voor tien. In de lange of korte tijd die hier nog aan voorafgaat kletsen we gewoon digitaal door, Net iets minder leuk dan in het echt, maar evengoed heel gezellig hoor! Jullie gaan met zijn drietjes hopelijk een geweldige toekomst tegemoet, Echter als je eens iets kwijtwil, dan weet je op welk forum je wezen moet Lol kunnen we daar hebben maar ook voor problemen vinden we elkaar, En laten we hopen dat zich dit ook voortzet in het volgende jaar! Vooral de lol natuurlijk, want niemand heeft het graag zwaar En als je nu van elke regel de eerste, dikgedrukte letter leest, lief Buddy-mens Nou, dan weet je wat ik jullie lieve zoontje van harte toewens! ! Liefs van Sinterklaas en zijn Pupkes, eh Pieten!
Pupke, super leuk en mooi gedicht. ben nu wel heel benieuwd wat ze naast de kleertjes nog gehad heeft
@Pisum: dank je... @Kaatje: Pisum heeft een gestreept rompertje gekregen, een slabber met daarop "toevallig is mijn moeder de allerliefste" en een knisperboekje van Woezel en Pip.
Rayyan heeft een mooi rompertje gekregen, een lief Woezel en Pip knisperboekje, en een slabbetje met daarop: toevallig is mijn mama de allerliefste! Edit, zie dat het al gezegd is.. maar ik ben er dan ook erg blij mee