September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    Jah heb je wel gelijkin, weet je echt zeker dat je geen rook hebt.
    Wij gaan gourmetten met me oma waarschijnlijk en mijn broer en vader.
    Me zus enit maar dat snappen de meeste heir wel.

Whaha wat leuk zeg! Heb levi al schoentjes dan?
    Kyani heeft alleen slofjes geen schoentjes nog.
    Leuk dat je schoonouders ok aan sint doen voor kleine levi

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als kraamkado kreeg ik van de buren crocs op de groei..voor als hij ongeveer een jaar is.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hihi kaatje das vlot de sint is er net en nu al een kadootje.

hier vieren wij sinterklaas en ook wat onder de boom. heb al kadootjes in huis op zolder staat ingepakt en wel in de zak te wachten tot 5 dec.

met de kerst gaan we naar mijn ouders en de andere dag naar mijn zwager en schoonzus. we weten alleen nog niet wat we eten we willen eens wat anders als gourmetten en founduen maar wat ? was zo lastig hihi

5. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Geweldig die schoen!
    Missyzuilen, balen dat je beebje zo veel persdrang heeft, hopelijk is het snel opgelost.

Bha, ik vind het moederschap soms zo moeilijk. En dan heb ik nog een supermakkelijke baby. Maar ik twijfel zo vaak of ik het wel goed doe. Ik heb het boekje van rust en regelmaat en inbakeren (van Blom of zoiets) gelezen. En kom er nu achter dat ik fout bezig was. Beebje lag nogal veel in de box te slapen, lekker dicht bij me. Schijnt toch niet goed te zijn, dus nu ligt hij in zijn eigen bedje.......maar ik zie hem nog maar zo weinig. Lijkt me voor beebje ook zo ongezellig :cry: Hoop maar dat ik er goed aan doe.....Bha, dat eeuwige getwijfel van mij, zou ik dit, of dat :oops:
    Ondanks dat vind ik het ook wel super en ben ik hartstikke verliefd op hem, maar er zijn zo van die dagen.....dan vind ik het gewoon heel moeilijk om het goede (lees allerbeste) voor hem te kiezen.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    tweety, ja ben altijd vlot met dingen :) maar wou het boekje zo graag voorlezen. lag al twee weken in de kast

Sasha, tuurlijk doe je het goed. als je op je eigen gevoel af gaat kan het bijna niet mis gaan. Ik vind al die boeken heel makkelijk voor bepaalde richtlijnen als je twijfeld maar vind ook dat ieder kind anders is en dus anders reageerd.
    Levi gaat rond 13.00 in zijn eigen bedje en dan savonds vanaf 19.30 maar daartussen doet hij ook hazenslaapjes in de box. Beetje vertrouwen hebben in jezelf hoor! Knuff

( Ferry had trouwens ook de naam Sem voor een jongen maar ik heb hem toch kunnen overhalen naar Levi :) )

7. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Kaatje85, Thanks! Vind het gewoon soms zo moeilijk, wanneer is het goed. En als ik dan zo'n boekje lees kan ik echt het gevoel hebben dat ik helemaal verkeerd bezig ben :oops: Ach moet misschien gewoon wat tijd overheen gaan, ik kan blij zijn dat ik zo'n makkelijk lief kind heb.

Tja, wij vonden Sem geweldig, we vonden het alleen jammer dat hij op de eerste plaats stond met kindernamen.....(we dachten ook nog origineel te zijn :oops: )
    Levi stond ook in ons lijstje, maar het zoontje van een collega heet al zo...

8. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @sasha robin ligt ook veel in de box eigenlijk heel de dag vanaf een uur of 4 smiddags gaat ie naar bed en tussen door als ie wakker is is ie ook bij ons heb hem ook vaak smorgens in zijn wippertje zitten maar hij is dan ook veel wakker.

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sasha, dat was idd de reden waarom ik het niet eens was met Sem. Vind het een super leuke naam maar wist dat het nummer 1 van 2007 was. daarbij hebben 2 stellen vrienden van ons een kat die Sem heet. Vond het dus niet echt "leuk" om hem Sem te noemen.
    Ferry vond in eerste instantie Levi niets dus toen heb ik gezegt dat hij dan zelf maar een andere naam moest zoeken.. tot hij op een ochtend wakker werd en Levi toch wel erg leuk vond

10. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Leuk die schoenfoto Kaatje!

Word toch wel nieuwsgierig naar dat boek van Ria Blom. Ik denk niet dat het mijn ding is... Hier ligt Jill alleen 's nachts in haar wieg :oops:

We gaan haar lekker in bad doen, een borst geven (naja ikke dan :) ) en in bedje leggen.
    Ze heeft heel de avond al weer buikpijn, zo zielig :( Dan begint ze uit het niets in haar slaap te huilen, laat heel veel scheten en ligt maar te persen :( Rotkrampen.

11. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ingeltje ik heb een abonnement op Kinderen. Dan krijg je hem iets eerder binnen ;)

sinterklaas en kerst Sinterklaas vieren we hier voornamelijk voor Raven en bij mijn vader. Met kerst doen we wel cadeautjes en dan ook nog bij mijn moeder en smoeder

Vandaag naar Sinterklaas in het winkelcentrum geweest. Raven keek heel boos naar sinterklaas :) (maar ze kreeg wel een aai over d'r bol) en wilde van zwarte piet geen snoepjes aannemen (dus heb ik ze maar gepakt;)).

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dit beloofd nog een gezellige avond te worden. de muziek staat bij de buren weer op 10 :evil:

Film tip: Vanavond komt de Green Mile..echt een top film!

13. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    hoihoi! zo ik zie dat ik mensen aan het brainstormen heb gezet :) :)

@missy Super dat Mike het goed deed bij jouw vriendin, alleen minder van die krampjes, idd cinababy proberen dan. Kate sliep ook toen 1 nacht door en toen gelijk 8u ineens toen kwam zij 's nachts weer telkens en nu slaapt zij meestal 6u door :) komt wel :D

@freesia :p tegen jouw ventje of beide tegen elkaar? Oef krampjes :( knuffs

@pupke :) vieze woorden galgje :p

@kaatje haha zoals? Op 10? Slaapt Levi er dan wel doorheen? Anders klagen :evil:

kerst Wouden wij voor het eerst hier vieren maar toch maar niet.. durven het nog niet aan dus doen wij lekker makkelijk en bij ouders vieren :)

@sasha Als Sem het zo goed deed en makkeiljk was waarom ben je dan van "techniek" veranderd? Idd wat Kaatje zegt, je doet het nooit fout, gewoon jouw gevoel volgen. Blom is een richtlijn. Bijv. later als hij 7-8mnd is en verwend kan worden dan moet je echt bed is slapen en box is spelen. Wat wij nu doen is Kate krijgt voeding en schone luier dan speelt zij in box of bij ons en met eerste teken van moeheid leggen wij haar in bed. Zo zien wij haar toch wel wat. En bovendien slapen ze nu veel maar straks zijn ze vaker wakker overdag :)

@jekkia Awwwh vond zij Sint en piet niks? Hoe komt dat dan? Verlegen?

Hubbie vertelde net iets geweldigs :D Hij had vannacht gedroomd dat hij een uitsmijter was voor een striptent :( En er was een sollicitatie en de meid moest alleen nog haarzelf showen en had alleen haar ondergoed nog aan en was bezig bh uit te doen en toen voelde hij dat iemand hem aanstoote en vroeg of hij even luier wou verschonen... :) Goede timing heb ik nou weer hé? ;) Keek wel van op van zijn droom, maar hij herrinert vaak zijn dromen niet en droomt haast nooit over zulke dingen. En dan wel en kom ik er tussen haha :)

14. sarahfreely

sarahfreely Bekend lid

17 nov 2007
    503
    0
    0
    hallo iedereen, ik ben ook een september mama, en zit momenteel met mijn handen in het haar!
    ik heb de vraag ook ergens anders gesteld maar zag ineens dat er ook een topic is voor september mama's, aangezien jullie kleintjes in de zelfde leeftijd zijn. willen jullie mij helpen? mijn verhaal is als volgt:
    Mijn zoontje wil overdag niet in bed slapen. Krijsen aan één stuk door. Zelfs als je hem er slapend inlegt word hij na 10 min wakker. Ik zal even aangeven wat we hebben geprobeerd.
    * iedere 10 min de kamer in komen om te sussen
    * strak ritme aan houden (eten,wakker, slapen)
    * langer laten huilen
    Hij wil alleen slapen in de wipstoel liggend (maar je moet wel wiebelen anders word hij wakker.)
    Als hij huilt stopt hij niet uitzicgzelf. vanaf half 4 tot ongeveer 22:eek:o is hij heel huilerig. alleen met hem rond lopen en wiebelen helpt. Hij heeft ook ast van krampjes, ook van alles geprobeerd.
    * andere voeding
    *andere fles (waar bijna geen lucht bij komt)
    *cinababydruppels/ sab simplex druppels
    *osteopaat

is hij een huilbaby? Het conburo geeft aan dat hij nu in de leeftijd zit dat de krampjes het ergst zijn. maar na mijn idee zijn de krampjes vrijwel afgenomen. ik denk dat omdat hij niet op bed wil slapen hij aan het einde van de dag overgeprikkeld is. en daarom zoveel en zo lang huilt.
    wat moet ik doen? en herkend iemand dit?

15. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    wat voor film is dat dan? en waar en hoelaat? ik verveel me en zit nu nationale verkeers examen te kijken!

Ik kletste hiervoor ook veel bij de Zwanger na miskraam topic en bij de znm mamas.. klinkt misschien heel gek maar na daar maanden te hebben gekletst voel ik me er niet meer "thuis" gek he! Het is er ontzettend rustig ook geworden! ik voel me hier wel helemaal "thuis"

16. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    als eerste welkom hier meid!
    Helaas kan ik je hiermee niet helpen! Michelle is heel gemakkelijk en slaapt overal in principe!

17. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Parr ze is sinds kort verlegen en dan kan ze heel boos kijken :) (en ze was ook een beetje moe want ze wilde geen dutje doen)

Op tv vond ze zwarte piet wel hardstikke leuk. Ze zei tegen sinterklaas papa :oops: (ivo heeft ook een baardje ;))

18. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @SarahFreely: van harte welkom op ons oer-gezellige forum! Quinten slaapt gelukkig goed en huilt weinig. Maar als hij huilt, dan helpt de draagdoek vrijwel altijd. Hij vindt het heerlijk om tegen me aan te liggen en ik heb tegelijkertijd mijn handen vrij. Aangezien dit maar een enkele keer per dag is en niet zo lang duurt, is het goed te doen en ik vind het ook erg fijn om hem zo dicht bij me te hebben. Wellicht iets om te proberen?

Edit: we hebben sinds een paar dagen zo'n wipstoel van Fisherprice (zo'n halve kermisattractie :) ). Dat ding wiegt, speelt een liedje, draait een mobile rond. Een geniale uitvinding, zeker de moeite waard om eens te proberen.

19. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Heeft de osteopaat niks gevonden?
    Hebben jullie al gedacht aan koemelkallergie?
    Misschien kan inbakeren helpen om hem te laten slapen. Rayyan van Pisum huilde in begin ook zoveel en dat is met het inbakeren afgenomen.

Je baby is een huilbaby als hij al meer dan 3 weken meer dan 3 uur per dag huilt
    kenmerken huilbaby: http://www.huilbaby.nl/cgi-bin/index.pl ... n+Huilbaby

Matice huilt nu ook meer dan normaal maar dat kan bij hem goed het 3e sprongetje zijn. Wat bij hem goed helpt is de draagdoek. Hij valt dan binnen een paar minuten in slaap.

Succes meid, hoop dat er snel verandering in komt

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Parr, bedoelde idd dat de muziek erg hard staat. Is inmiddels alweer een stukje zachter. Levi heeft er gelukkig geen last van.Precies op tijd die schone luier :)

Sarah, Ik leg Levi smiddags rond 13.00 sowieso op bed. of hij nu moe is of niet. Als hij begint te huilen pas ik de 15 min. regel toe. Ik laat hem 15 min. huilen. als hij dan nog huilt ga ik naar binnen om te kijken wat er is ( speentje, vieze luier, krampjes ) meestal valt hij na 13 min in slaap. Hij begint er steeds meer aan te wennen dat hij smiddags gewoon naar bed moet. Hij slaapt niet altijd maar ligt bv. ook gewoon een uur om zich heen te kijken.
    Zou het toch proberen door te zetten. Dus idd een goed ritme houden. Smiddags gewoon in zijn bed leggen en zeker niet iedere 10 min. gaan kijken.
    Als ik dit zo hoor denk ik niet direct aan een huilbaby hoor, eerder aan een sprongetje. Succes!

Lindaa, 22.15 op veronica
    http://www.moviemeter.nl/film/31
    Super goede film, heb hem eerder gezien. Heeft 1 sterren en dat zijn ze zeker waard. Als iets van 3x genomineerd. Duurt wel tot 01.55

Deel Deze Pagina