wat fijn dat jullie allemaal zo snel reageren. ik zal ook mijn best doen om zo veel mogelijk te gaan lezen. (heb helaas niet zoveel tijd voor mezelf) Inbakeren heb ik geprobeerd. Helpt niet. de puckababy vind hij op zich wel fijn maar alleen s'nachts. We hebben ook een draagzak waar we veel mee lopen met hem. (schuurplekken op mijnlamnaat hihi) je word er zo moe van. vooral omdat ik ook nog een dochtertje heb rond lopen. Dus ik moet hem zo nu en dan ook even laten huilen. Mijn dochter is er ook nog. Door al dat huilen begint zij nu ook meer aandacht te vragen. Ze is dwarser en kan driftiger zijn. Ik ben pas één keer bij de osteopaat geweest, volgende week weer. Tja hij lag er daar totaal ontspannen bij. (zal je altijd zien)
Ja dat is meestal zo he. Als je ergens voor naar de dokter gaat heb je het net niet op dat moment. Misschien kan je Dinand een keer een middagje bij opa/oma brengen en even een middagje samen met je dochter doorbrengen.
Heb vandaag trouwens de zwemluiers van het kruitvat gekocht..echt mooi zijn ze idd niet Heb wel een zwembroekje liggen maar is 74 en ziet er echt nog niet uit. Morgen dus maar alleen in luier zwemmen. ben benieuwd hoe hij het vind. Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken? Dacht eerst een kwartiertje met hem in het pierenbadje te gaan, dan even lekker in een ochtendjas. Wij een kopje koffie en daarna nog een kwartiertje in het pierenbadje. Of zijn jullie het diepere bad in gegaan en dan goed vast houden?
ja dat probeer ik idd ook te doen. vind het erg belangrijk dat zij ook het gevoel heeft dat we er zijn voor haar. kreeg je maar een garantie dat je weet dat het overgaat? of dat hij niet ergens last van heeft! dat zou erg fijn zijn!
Ja idd. Toen Levi rond de 7 weken was heeft hij ook een paar dagen gehad van heel veel huilen en niets willen behalve bij papa en mama. Is toen denk toch een sprongetje geweest want is toch weer over gegaan. Is af en toe toch moeilijk hoor, zou een stuk makkelijker kunnen zijn als ze konden praten. begin nu gelukkig wel de huiltjes te herkennen ( honger, pijn, moe, oververmoeid )
@sarahfreely: jeetje meid, wat een toestand, zo'n baby die steeds maar huilt en nog een kleintje rondlopen... Zwaar hoor! Ik denk ook (net als je zelf al zei) dat hij overprikkeld is geraakt door het weinige slapen en in slaap vallen in een onrustige omgeving. Zo'n wipstoel is leuk, maar ik merk aan Raven dat een half uurtje wipstoel echt max is. Het beweegt de hele tijd en ze zien van alles. Zo te horen is Dinand er aan gewend geraakt dat hij in de wipstoel in slaap gewiegd wordt... en je wilt natuurlijk hem in bed krijgen. Heel lastig hoor. Ik zie dat je al heel wat geprobeerd hebt. Toch zou ik hem in bed leggen ookal begint hij te huilen. Hij moet er toch aan wennen, maar dat zal wel even duren. In het begin zal hij ook meer gaan huilen omdat je hem niet in de wipper in slaap wiegt. Na een paar dagen moet dat toch minder worden, maar dan moet je het wel consequent volhouden. Omdat je zegt dat hij na 10 minuten in bed gaat huilen, moet ik aan reflux denken. Dat is dus als de voeding/maagzuur in de keel terugloopt. Dat kan je zien aan natte plekken naast het hoofdje of (waterig) spugen, maar veel kinderen (zoals de mijne) hebben daar verder geen last van. Soms zie je ook dat ze veel gaan slikken, tranen in de ogen krijgen (alsof ze zich verslikken maar dan net niet), echt verslikken, hoesten, kokhalzen. Als kindjes er wel last van hebben, kunnen ze gaan huilen omdat het vies is of zeer doet of gewoon vervelend voelt. Omdat hij in de wipper wel in slaap valt, lijkt het erop dat hij plat liggen vervelend vindt, daarom moet ik ook aan reflux denken (in de wipper ligt hij beetje rechterop en heeft dan minder last van reflux). Wat je zou kunnen proberen: - Boeken onder de poten van het hoofdeinde van het bedje zodat het schuin staat (maagje moet onder het mondje zijn als je van de zijkant kijkt zeg maar). Eventueel ook nog een dikke handdoek onder het hoofdeinde van het matras. - voeding verdikken met nutriton Ik zou dit laatste wel met het CB overleggen maar als hij zo blijft huilen zou ik ook even advies aan de huisarts vragen, zeker als je zelf de refluxklachten herkent. Misschien wil de huisarts dan verder kijken namelijk (of er een reden voor de reflux is).
Hi meiden, Ik haak hier weer in.... Vanmiddag naar mijn opa en oma geweest met mijn ouders en Femke, ze genieten zo van de kleine meid he, echt leuk om te zien. En super dat ze dit nog mee maken. Vanavond samen met manlief het verkeersexamen geweest, nu komen de antwoorden...ben benieuwd! Sinterklaas: Wij hebben lootjes getrokken met mijn ouders en broertje. Kerst: Ik moet werken, maar eerste kerstdag gaan we naar mijn ouders, en ook nog wel een keertje naar mijn schoonouders. Welterusten allemaal, tot morgen!
Oei, weten jullie wat ik net in de vriezer vond? Chocoladefudge volgens het recept van Azeb... Zooooow lekker! Wist niet dat het er nog stond...een heel bakje nog! *smikkelsmikkel* Sint: met vrienden, eerst samen eten en dan dobbelspel Kerst: 1e kerstdag bij fam van mijn vriend, 2e kerstdag bij mijn familie
Voor iedereen die de handleiding babymassage heeft aangevraagd . Hij is verzonden Sinterklaas en kerst> wij doen niet aan sinterklaas, vind Jenna er nog te klein voor. Wel krijgt ze van opa en oma een klein cadeautje in haar slofje geloof ik. Kerst vieren we zoals altijd wel gewoon nu alleen met een extra mensje Verjaardag probleem> bedankt voor al jullie reacties. Ik ga Jenna deze week aanleren dat ze na haar 1na laatste fles (meestal rond 19uur) naar bed gaat, gister is het me gelukt ze is 1x gaan huilen toen heb ik haar getroost weer terug gelegd en ze sliep! Heb haar zelfs om 1 uur toen ik naar bed wilde wakker moeten maken anders zou ze snachts 2x komen. Mocht ze toch wakker zijn op mn verjaardag dan leg ik haar gewoon in de box of hou ik haar zelf beet en zeg gewoon dat ze niet van hand naar hand mag en ik haar daarom zelf vasthou om scheve gezichten te voorkomen. zwemmen> ow jullie hadden het heerlijk over zwemmen ik wil zoooooo graag een keertje zwemmen met mannetje en Jenna maar het mag helaas nog niet Cossy> gefeliciteerd met jullie woning!!! Yule> ieuw wat een nare droom, gelukkig is alles goed met je meissie en was het maar een droom Pisum>bodegraven is voor mij (en moppiepoppie aangezien zij met me meerijd) geen probleem Lindaa>jeetje meis schrikken dat Michelle bijna stikte gelukkig is alles goed gekomen Parr> vloeide je al die tijd nog? Freesia> nog gefeliciteerd met jullie 5 jarig jubileum Sarahfreely> welkom meis. Jenna slaapt overdag ook niet in haar bedje maar snachts wel. Overdag slaapt ze naast me op de bank of in mijn armen (naja niet in mijn armen ik heb de voedingskussen dan voor me en daar ligt zij in) op je andere vragen heb ik helaas geen antwoord sterkte!!! Steen> ben benieuwd wie van jullie geslaagd is voor het herexamen klopt, normaal sliep ze bij mannetje tot haar laatste fles maar vanaf gister gaan we haar na haar 1 na laatste fles naar bed brengen. mannetje vind het heerlijk om zo met haar te zitten maar ze moet toch echt leren in haar eigen bedje te slapen (helemaal nu die verjaardag in aantocht is ) denk jij snachts aan mij?? Wat lief hihi offuh noem je het verslaafd ik denk ook dat dat het was. Normaal geeft ze aan dat ze niet meer wil maar deze fles drinkt ze altijd leeg. Gister en vandaag heeft ze gelukkig niet gespuugd maar ook niet haar hele fles leeg dus dat is goed meestal 5 of 6 flessen. ik maak 150cc klaar maar meestal gaat deze niet leeg. de tijdstippen van vandaag: 1 uur 5 uur 9 uur 13uur 19uur en straks weer tussen 23 en 00uur als jij je er prettiger bij voelt dat hij bij je is dan doe je dat toch lekker!! wie zegt dat het ook voor jouw beebje geldt dat hij beter in zijn eigen bedje kan liggen??? ik vind dat zo'n onzin. Jenna slaapt snachts in haar eigen bedje en dat doet ze zonder mokken dus overdag zien we wel waar ze slaapt!!(sorry moest het even krijt) pfoe daar heb ik gelukkig geen last van zeg lijkt me echt vreselijk!! hoop dat het snel afneemt en je gewoon weer kan genieten. Wij hebben trouwens van de week voor de eerste keer weer sex gehad, heb wel het idee dat ze me iets verder hebben dichtgenaaid (gehecht) dan dat het eigenlijk was Geboren! Een vriendinnetje van me is bevallen van een zoon Levy
@Roshi: verder dichtgenaaid... Daarom zei ik tegen de VK die mij hechtte dat ze het niet te strak moest doen. Toen was ik nog bijdehand, net na de bevalling! Toen moest ze heel hard lachen en ze zei dat het meestal de vader was die vroeg of het juist lekker strak kon... Ik dacht dat ze een grapje maakte maar ze zei dat ze die vraag echt vaak kreeg van pasgebakken vaders... achterlijk gewoon.
jeetje dat was weer een boekwerk aan reageren zeg... ben er geloof ik een half uur tot 3 kwartier mee bezig geweest wij zijn vandaag naar de stad geweest, gelijk ook even de intocht van de sint gekeken was echt heel leuk ze hadden er hier een hele stoet van gemaakt met allemaal "praal"wagens enzo. daarna een bakkie gedaan bij s-ouders en gelijk maar blijven eten mannetje zit nu lekker achter de playstation (er is een nieuw spel uit dat hij helemaalgeweldig vind en online met vrienden kan spelen) geeft mij lekker de tijd om hier bij te lezen en te reageren. Jenna ligt lekker bij mannetje voor de laatste keer savonds we gaan haar vanaf morgen iedere x na de 1na laatste fles op bed leggen. ga nu m'n meissie de fles geven en daarna lekker met mannetje naar bed. ff filmpje kijken ofzo fijne aaf allemaal!
@cossy gefeliciteerd met jullie huisje. @azeb leuke verjaardag gevierd? ik wel was erg ezellig maar wel alleen met mijn ouders souders en zuszwager. dus was gelukkig niet zo druk. verder niet bijgelezen kleine zit nog steeds in z´n sprongetje. Gelukkig slaapt hij ´s nacht aardig goed op de fles. probeer morgen wat bij te lezen.
yule> hahahaha ja dat heb ik ook weleens gehoord ja, stomme mannen ook! het deed geen pijn ofzo hoor (ik gebruikte bijna 1 liter glijmiddel ) maar het was gewoon een "ander" gevoel mannetje vond er trouwens niets aan met zo'n ding erom maarja hij wil (en ik ook niet) nog geen broertje of zusje voor Jenna dus hij zou wel ffies moeten
ff ego voor ik me bedje opzoek robin heeft net 120 cc gedronken had zoals gewoonlijk 100 cc klaar gemaakt op de helft slapen dus luiertje gedaan en daarna weer lurken maar hij moest zijn medicijnen nog toen was de fles leeg en nog lurken papa snel 30 cc bij maken en ik medicijnen geven daarna altijd nog ff een slokkie om te spoelen en ja hoor nog ff 20 cc weg jippie nu kijken hoelang ie slaapt ik ga snel mijn bedje opzoeken truste tot morgen
Hoi meiden! Intiem -> zijn we nog niet geweest... Heb nog steeds een open wond van binnen... Heb nu zalf gekregen van de dokter die de doorbloeding verbeterd, want zoals het er op dit moment uitziet gaat de wond niet meer vanzelf dicht. Hopelijk helpt de zalf anders moet ik weer terug naar de dokter voor een andere oplossing. Kerst en S'klaas -> Sinterklaas vieren we hier in Limburg niet zo... Denk dat ik wat speelgoed voor Vince koop ofzo. Natuurlijk gaan we het wel weer voor hem vieren als hij wat groter is. Hier zijn ze meer van de kerst. Dat wordt weer op en neer door de hele familie (maar dit jaar wel alleen waar ze niet roken). Parr -> Bij een abonnement krijg je de Kinderen al eerder in de bus. (idd jekkia) MissyZuilen -> Ohh wat vervelend voor Mike zeg... Hopelijk helpt cinnababy! Kaatje -> Wel beter om met kerst de mensen zelf uit te nodigen idd. Ik heb ook geen zin om met Vince ergens in de rook te gaan zitten. Sasha -> Ik kan je twijfels goed begrijpen! Ik vraag me ook regelmatig af of ik wel alles goed doe... Maar eigenlijk denk ik dat we ons daar veel te druk over maken. Ze worden wel groot! En of ze nou een keer meer of minder in de box of in hun eigen bedje liggen, ik kan me niet voorstellen dat dat echt veel uitmaakt. Ik denk ook dat die overdosis informatie die je tegenwoordig krijgt vrouwen onnodig onzeker maakt. Natuurlijk moet je alles een beetje met beleid doen, en ook richtlijnen kunnen wel een handig zijn, maar soms is het op het belachelijke af. Ik denk dat als je gewoon je gevoel volgt zoals Kaatje zegt, het vanzelf wel goed komt! Sarahfreely -> Vince wil ook echt niet in zijn eigen bedje slapen. En ook hij blijft dat huilen als je hem er niet uit pakt. Ik leg hem er wel consequent iedere keer in om te slapen, maar als hij gaat huilen pak ik hem er weer uit. Door hem er wel iedere keer in te leggen went hij er steeds meer aan, en uiteindelijk zal hij er wil in willen blijven liggen. Maar ik ga mijn baby geen half uur laten huilen! Dan maar niet in zijn bedje. Ze zijn ook nog zo klein, het is nog zo'n grote vreemde wereld voor ze, en ze willen zich gewoon lekker geborgen voelen. De rest komt later wel. (pfff ik realiseer me wel dat iedereen je een ander advies geeft als ik zo de reacties lees... Misschien moet je gewoon verschillende dingen proberen en kijken wat voor jullie het beste is?) Vince is gelukkig lekker naast me in slaap gevallen! Hopelijk slaapt hij een tijd door... Heeft de laatste dagen erg weinig geslapen door de inenting en de verkoudheid. Groetjes, Cossy
Goedemorgen! @Parr, grappig hé dat mannen het er mooi uit vinden zien down under, hadden ze van te voren vast niet verwacht Hier is het ook nog steeds gevoelig als je er op drukt. @Cossy, gefeliciteerd met jullie nieuwe woning! @FirstTime, ik vind bv ook echt niet altijd makkelijker. Ja oké je hebt het altijd bij je en de kleine kun je sneller voeden maar voor de rest. Met een fles kan je makkelijker weg en het duurt tenminste niet zo lang beetje dubbel. @Ingeltje, lang leven het internet..klinkt heel logisch dat de melk dan terugloopt. @Pisum, ja heb de info in een Word bestand (zal je even pben). Britt heeft de afgelopen week één flesje gehad van 125 cc..meestal rond 14:00 uur. We gaan vandaag beginnen met nog een fles (die van 11:00 uur). @Pupke, wow wat een mooi gedicht! @Kaatje, neem olie mee tegen het uitdroger, een badcape of wikkeldoek en een mutsje voor als je naar buiten gaat. Wij zijn met Britt in het diepe geweest, ze zijn dan zo licht dus goed vast te houden. Papa en opa gaan zo meteen weer zwemmen. Veel plezier! Jaaaa onze kleine meid heeft nog langer geslapen van 22:30 uur tot 5:45 uur Verder is hier duidelijk het derde sprongetje aanwezig hoop voor haar dat het snel voorbij is. Ze lijkt wel een klein aapje die zich aan me vastklampt
Goedemorgen ! Hier wel goed geslapen. Viel rond 23.45 in slaap en blijkbaar zo diep dat ik geloof ik de nachtvoeding gemist heb. Ferry is er iig uitgegaan maar kan het me niet herrinneren. Levi kreeg snachts normaal 200 cc maar liet de laatste paar dagen steeds 40 cc staan dus Ferry dacht dan geven we voortaan 160 cc. Gister en vanacht gedaan maar dan komt hij sochtends dus wel 3 kwartier eerder.. Roshi, goed opgelost zo voor je verjaardag. Gefeliciteerd met je vriendin ! Mooie naam Zwemmen: Nou mijn bikini past maar charmant is anders :-? Zo'n hangende blubberbuik vol straie, een mooie zwemband om mijn middel ( blijf ik iig drijven ) ) Kreeg net ook een email van een vriendin die had op hyves gezien dat ik ging zwemmen.. maar die zei dat het water waarschijnlijk te koud zou zijn... nou ja daar komen we maar op één manier achter toch. Yule, dat zeggen alle mannen hier in de omgeving ook. toen we het in mijn zwangerschap over uitscheuren en hechten hadden zei Ferry standaard met een grap "dan vraag ik of er nog een stikkie bij kan" Mannen Tweety, Super dat Robin gister zoveel gedronken heeft ! Cossy, nee daarom Ferry en ik zagen best tegen de kerst op aangezien er bij mijn ouders en souders gerookt wordt. Hebben toen dus maar besloten dat ze hier komen..maar ja dan zijn we eerste kerstdag met zijn 6-en en tweede kerstdag met zijn 7-en. Wordt dus weer lekker in de keuken staan. Krisstel, dank je wel.heb nu een ochtendjasje ingepakt ipv een badcape. Olie had ik idd nog niet. Wij hebben een bankje in het bad waar de glijbaan uitkomt, dus denk dat ik daar in ga. Is diep,maar dan kan ik gewoon zitten. Lekker zo'n nacht !
Hallo mama's, Sinterklaas/kerst: wij vieren (nog) geen Sinterklaas, wel Kerst. Dit laatste doen we altijd zeer uitgebreid bij de beide families, incl. lekker eten, cadeautjes en gedichten. Dit jaar gaan we Kerstavond naar ouders van Chris en 1ste Kerstdag naar mijn ouders. @Pisum: Quinten krijgt 5 voedingen. Ik maak 180/6, maar hij drinkt deze niet altijd leeg. De tijden: 08.00 uur 11.00 uur 15.00 uur 19.00 uur 23.30 uur Je ziet dat er niet altijd 4 uur tussen zit, maar in de ochtend heeft hij vaak snel weer honger na de eerste fles. @Sascha: dat getwijfel herken ik wel, hebben wij hier soms ook. Het wordt ook niet makkelijk met alle verschillende adviezen die je overal krijgt/leest. Ik probeer zo veel mogelijk mijn gevoel te volgen. Quinten slaapt heel erg goed op zijn eigen kamertje, maar ook heel erg goed lekker dicht bij ons. Ik wissel dit dan ook af, soms slaapt hij bijv. lekker in de draagdoek of naast me op de bank of in de box. Zo lang hij hier niet onrustig van wordt en 's nachts goed slaapt op zijn eigen kamer, vind ik dit prima (én gezellig ). De enige regelmaat die wij bieden is de volgorde: wakker worden, knuffelen, verschonen, flesje, 'spelen', knuffelen en als hij moe wordt, gaat hij slapen (waar dan ook). Na de laatste voeding gaat hij uiteraard wel naar zijn eigen bedje, en na de eerste voeding ook. Dat geeft mij wat ruimte voor het huishouden. Vanaf komende week gaan we hem na de voeding van 19.00 uur in zijn eigen bedje leggen, om alvast te oefenen voor later hahaha. @Freesia: wat zielig dat Jill zoveel pijn had! Hoe gaat het nu? @Jekkia: Whahaha, Raven boos op Sinterklaas! @Parr: geweldig dat je je mam's droom heb verstoord! @Kaatje: wij hebben nog niet gzwommen dus ik kan je er helaas niet verder bij helpen. Het klinkt wel goed overigens. @Steen: en, heb je het verkeersexamen gehaald? @Yule: was de chocoladefudge lekker? Misschien moet je voor de zekerheid ook een bakje naar mij opsturen zodat ik het ook kan proeven @Roshi: bedankt voor de babymassage handleiding! Ik ga morgen meteen oefenen! @Tweety: wauw, 120 cc gedronken! @Krisstel: hoe gaat het nu met dat kleine aapje van je? Heerlijk dat ze wat langer slaapt! Hier weinig bijzonders. Quinten heeft lekker geslapen en meldde zich net om 07.45 uur. Heeft lekker gebrabbeld, gelachen en gedronken en zit nu Beverly Hills 90210 te kijken . Zometeen even ontb ijten, douchen, mijn nieuwe kleertjes aantrekken en dan op naar mijn zus (mijn petenichtje wordt gedoopt). Daarna een klein feestje, ik heb er zin in! Prettige dag allemaal!
allereerst bedankt allemaal voor jullie tips. over dat laten huilen in bed (geloof me dat doe ik). ,met nog een dochter rond lopen moet ik hem weleens in zijn bedje laten huilen en geloof me soms is dat langer dan 10 min. Mijn streven is nu gewoon op vaste tijdstippen naar bed doen, iedere 10 min laten weten dat ik er ben en na ongeveer 20 a 25 min (als hij nog huilt) eruit te halen. Maar reflux zou het best eens kunnen zijn. alles wat je hierboven beschrijft doet hij. Dus ik ga zometeen iets onder zijn pootjes van het bed doen. Wie weet! nogmaals bedankt voor de tip!