Moppiepoppie. sorry geen tips want heb er geen ervaring mee. Misschien kan je de vraag stellen bij "voeding" ... daar hebben ze alle ervaring en vaak ook goede adviesen Levi had om 15.00 gegeten, hebben hem om 19.00 op bed gelegd en slaapt nu nog. Hoop dat als hij straks voor zijn voeding komt hij een keer de nacht door slaapt.
Haha, die vraag wordt mij zo vaak gesteld Ik leg alles klaar in de douche (kleine douche dis lekker warm) Dan zet ik het aankleed kussen op de grond met kyani daarop gewoon in de kleren. Dan ga ik eerst mezelf docuhen. Me haar afdrogen en in handdoek wikkelen. Dan kleed ik haar uit en douche ik haar. Ik droog haar helemaal af en wikkel haar in 1 handoek en daar nog een omslagdoek om. Dan droog ik me eigen snel af. En doe ik ondergoed en shirt aan. Dan ga ik haar in haar kamertje verder doen dus aankleden en soms ook insmeren. Ze voelt dan altijd lekker warm aan en is nooit koud en huilt ok niet als ze moet wachten, alleen als zij honger heeft.
's ochtends na de voeding kolven, dan zitten je borsten het volste. Je kunt eventueel ook je borst waarmee je gevoed hebt leegkolven en de andere bewaren voor de volgende voeding. Je kunt ook beide borsten leegkolven, als het tijd is voor de volgende voeding moet er weer genoeg in je borsten zitten.
Ik zoek mijn bedje op, morgen weer werken (blergh) Ingeltje, heb jij morgen je eerste werkdag (of was dat woensdag)? Veel succes alvast!!!
Zo! ff in de reklame typen zit voor de tv net5 te kijken Wij hebben Kate een lekkere bad gegeven met de zitje erin. Heerlijk vond zij dit! Schoppen en zwaaien Nu ligt zij in bed met haar buikje vol @roshi ga je hem die detail nog vertellen? Stelt eigenlijk niks voor en ze zullen het ook niet voelen slaapritueel doen jullie dit bij elke keer dat jullie ze in bed leggen? Elke dag wassen/badderen is toch niet goed of bedoelen jullie dit voor om de dag? Dit is mijn ritme: -Haal haar op en verschoon haar luier. -'s Ochtends krijgt zij kleren aan en 's avonds krijgt zij slaapzak aan - voed haar, boertje laten en als zij nog steeds honger heeft nogmaals voeding (toetje) - even spelen (in wipstoel, box, speelkleed, op schoot of wandeling door de huis maken) - bij eerste teken moeheid in bed leggen . En dan om de dag bij de (ene)laatste voeding doen wij voor de voeding bad/douche. Bad en wassen voor douche gebeurt in de keuken. Voeden overdag gebeurt beneden dus ook spelen. @azeb Zo een gezellige avond en een lekker relax dagje @cossy Hier ook uit zelf doen, kijken maar ook luisteren. Zij probeert helemaal niks te voelen en te pakken Dus ook meer met zichzelf bezig in eigen wereldje @lindaa Snaai avond dus @babystyle Petje af meid! goed opgelost zo!
@moppiepoppie geef je gaf 2 borsten toch? heb je het nog geprobeerd op 1 borst waar we het over hadden op de meeting? ik geef in ieder geval 1 borst en kolf de ander. eerst had ik alleen genoeg voor de avond voeding 200 cc en nu heb ik in 2 dagen iets meer dan 1 extra voeding buiten de avond voeding. Als je twee borsten geeft mag je de borst daarna nog kolven. als ik het goed heb onthouden had je rechter minder productie toch? die zou ik dan langer kolven. dit stimuleerd ook. ik kolf nu ongveer 15 min. of tot er echt niks meer komt. mijn borsten zijn ook voller geworden nou ik naast de voedingen kolf en merk dat gio over het algemeen sneller vol zit. kan je hier wat mee?
@Kaatje, wat leuk dat het zwemmen zo leuk was. Hoe warm was het water of weet je het niet? @Pupke, het aapje laat al iets meer los Quinten dus ook zo gefascineerd door de televisie? Hoe was de doop en het feestje? @Tweety, smult Robin ook zo van de Cinababy? Britt vindt het volgens mij erg lekker, helemaal als ze dan de speen krijgt. @Steen, jammer dat je het niet hebt gehaald. Volgende keer beter. @Babystyle, lief! Echt een mooi meisje Kyani. Meiden ik ga slapen ben echt doodmoe .welterusten allemaal. Tot morgen!
cossy> hihi nou tot gister ging het hier dus ook klungelig babystyle> wat een goede oplossing! zo kan je lekker samen douchen Lindaa> jammie chocolade shedevil> de kunstvoeding fabrikant is verplicht erop te zetten dat men eerst contact op dient te nemen met het CB als men BV geef omdat ze natuurlijk willen dat je bv blijft geven en dat je productie niet afloop zodat je eerst voldoende info krijgt. Je kan dus gewoon een flesje voor de kleine maken en de volgende geef je dan weer BV dan is er niets aan het handje kaatje> als je die band van MP op laat sturen hoe betaal je dan? ik vraag me dat altijd af... stel dat je vooruit betaal dan sturen ze het misschien niet op... nou ik heb het bedritueel gedaan hoor 19uur heb ik haar wakker gemaakt in bad gedaan (spelen wilde ze niet omdat ze honger had) toen aangekleed, flesje, boertje ff wiegen en in bed gelegd. Ze begon eigenlijk al meteen met brullen. weer met haar op de schommelstoel gaan wiegen tot ze half sliep weer op bed gelegd. Toen kwam m'n dinnetje, Jenna huilde weer dus heb haar even naar de woonkamer gehaald en heeft dinnetje met haar geknuffeld tot ze in slaap viel en op bed gelegd (met speen in) na 5 minuten was haar speen uit BRULLENNNNNNN dus die heb ik er weer ingedaan uiteindelijk zijn dinnetje en ik allebei 4x gelopen om de speen erin te doen en om 21uur sliep ze! voor een eerste keer vind ik het best goed gegaan morgen weer hetzelfde doen en dan hoop ik dat ze a.s. zaterdag lekker om 19uur slaapt voor de visite komt [-o<
@ parr en kaatje, zo heeft de kraamhulp mij geholpen. Omdat ik dat vroeg, me pa durft nog namelijk neit echt kyani uit en aan te kleden. En ik wilde gewoon graag minimaal 1x in de week met haar douchen. @ kristel thnx. jouw meissi is ook mooi! en ok lkkr koppie met haar. Waar wij als mama's nartuurlijk erg trost op zijn zodat we straks lekker kunnen friemelen met strikjes en speldjes
parr> ik doe 1 dag in bad/douche 1dag niets en 1 dag met een zwitsal washandje. teveel douchen is inderdaad niet goed, als ik Jenna iedere dag in bad zou doen of bad en zwitsalwashandje afwissel dan krijgt ze een heel droog huidje. ik geloof dat zelfs de kans op berg toeneemt bij iedere dag douchen/badderen Kristel en Jekkia> truste meissies Ingeltje en Jekkia> veel succes morgen met werken
Ingeltje, alvast een dikke knuff voor morgen ! Parr, dit is ons ritme van de dag: - Als hij wakker wordt geef ik hem een voeding - Dan luier verschonen en aankleden - Daarna gaat hij beneden in de wipper met babygym terwijl ik alle dieren eten geef - Na het spelen in de wipper gaan we vaak een stuk wandelen - Rond een uur of 13.00 gaat hij naar bed ( met kleertjes in slaapzak ) - Na zijn dutje zit hij lekker bij ons - Als wij avondeten ligt hij in de box of zit in de wipper - Om 19.00 naar boven, en om de dag in bad - Boven wordt zijn luier verschoond, pyama aan, slaapzak aan, boekje voorlezen en hup in bed. - Muziekmobieltje opwinden en dan lekker slapen Krisstel, op de website stond dat het water op zaterdag 28 á 29 graden is, en op zondag een graadje meer. iets van 30 graden dus maar zie bij veel zwembaden staan dat het babyzwemmen ook op 30 graden gegeven wordt. Weltrusten ! Roshi, ik betaal idd vooruit en hoop maar dat de mensen zo eerlijk zijn om hem op te sturen. Moet zeggen dat ik al veel via marktplaats gekocht heb en het is altijd goed gegaan. doe het ook alleen met kleine bedragen hoor. als ik dan bv een tientje kwijt ben is het jammer maar niet dramatisch. was de vorige keer op tv iemand die had een playstation 3 gekocht voor 295 euro en kreeg hem dus niet. dat risico zou ik dus weer niet lopen Mag ik vragen waarom je haar wakker maakt om in bad te doen? Lijkt mij iig dat ze dan juist wakker wordt. Levi gaat hier rond 19.00 naar bed. mocht hij bv dan net liggen te slapen in de box til ik hem naar boven, verkleed hem voorzichtig in pyama en slaapt dan eigenlijk gewoon verder in zijn bedje. Hoop voor je dat ze zaterdag gewoon lekker slaapt !
@kaatje is levi bijna de hele dag wakker? behalve middagdutje? hier als kate wakker wordt voor voeding dan verschoon ik eerst haar luier, dan voed ik haar en daarna speel ik met haar tot dat zij moe wordt (hooguit anderhalf uur nadat zij uit bed is gekomen) en dan gaat zij bed in tot dat zij zich weer meldt voor voeding.
Nee meestal valt hij tijdens de wandeling in slaap. dan slaapt hij dus in de kinderwagen want zijn vaak zo een uur onderweg Dan doet hij af en toe nog een slaapje in de box.. Leg hem niet bij ieder slaapje in bed. Vind het het belangrijkste dat hij aanleert om smiddags en savonds naar bed te gaan. ( Hij slaapt trouwens nog steeds.. al 7 uur op een voeding )
Kaatje--> MP: ow oke zal het inderdaad niet zo snel doen met grote bedragen Wakker maken: normaal gesproken maak ik haar alleen wakker voor de laatste fles maar ze sliep nu om 19uur nog en had om 14uur laatste fles gehad en wil deze week even "streng" zijn met het avond/slaapritueel dus daarom ffies wakker gemaakt. Jenna word trouwens al wakker als ik haar naar haar bedje breng zaterdag> hoop het ook echt, had het er net met m'n vriendin over het is toch eigenlijk van de zotte dat ik me daar druk om moet maken omdat er 1 rotte appel tussen zit die er een probleem van zou kunnen maken.... ach ja
Roshi ja dat is idd zo. Mocht ze niet slapen gewoon je poot stijf houden hoor. het is jou kind en niemand komt eraan ! Het is jullie keuze, jullie weten het beste wat Jenna wel en niet aan kan en daar moeten anderen maar respect voor hebben.
nou ik ga off. eerst ff de was afhalen en opvouwen en daarna lekker met mannetje de bank op truste alvast!
dat is precies zoals ik erover denk maar mannetje vind het "logisch" dat mensen met haar willen knuffelen hij zei zelfs "als ze dan snachts gaat spoken ga ik er wel uit" dat is toch zielig voor dat meissie pfff alsof ik het voor mezelf zeg mannen nou nu ga ik echt... doegieeeeeeeeee