Mannen Het gaat er om wat voor Jenna het belangrijkste is. Kijken naar een baby is ook leuk ! gewoon maar heel hard hopen dat ze lekker slaapt.
Ja ik ga ook off. Levi even wakker maken voor een voeding,mag onderhand ook wel en dan eens zien hoe lang hij weer doorslaapt.. Weltrusten en tot morgen!
Hoihoi, Vandaag zijn we toch naar de stad gegaan. Ik was alleen vergeten dat de intocht van sinterklaas vandaag was Wat een drukte niet normaal. Meestal staan we onbetaald parkeren, maar omdat het zo druk was ging dat niet. Hebben we betaald geparkeerd, alleen... waren we vergeten een kaartje te kopen Toen we erachter kwamen is Alex snel terug geopen, maar helaas te laat Zo zonde van het geld! Maar goed, ik heb 2 hippe shirtjes gekocht bij de Hema, een wagenspeelding (eigenlijk voor mc, wagenspanners zijn nergens meer te vinden ) en hele stoere bontlaarsjes bij het Kruidvat. Ow en engelenvleugels bij de Xenos, daarmee willen we foto's maken voor de kerstkaart. Daarna bij oma en opa langsgeweest en meteen prakkie blijven eten Ik zag geweldige zwemfoto's voorbij komen, echt leuk! Ingeltje, sterkte voor morgen, zal aan je denken! Badderen, hier gaat Jill om de dag 's avonds in bad, anders wordt haar huid veel te droog. Bedritueel, hier nog geen echt ritueel. Ze krijgt de laatste voeding in bed, gaat dan op het voedingskussen tussen ons in, tot ze in slaap valt. Dan gaat ze in de wieg. Of als het in slaap vallen lang duurt, gaat ze wakker in de wieg en moet ik tig keer de speen erin duwen, want dan is ze meestal hyper. Man en baby, hier doet lief alles, zonder mopperen, meestal uit zichzelf. Hij is geduldiger dan ik zelfs Hij praat hele verhalen tegen haar en dan smelt ik helemaal weg Badderen doet hij, en hij loopt achter de wagen Moppie, ik kolf na de eerste voeding 's morgens. Heb dan zo 100 cc (=1 voeding). Ik heb ook borstschelpen om melk op te vangen als ik met de andere voed/kolf, is meestal 20 cc. Dat doe ik erbij of ik doe het in ijsblokzakjes om eventueel aan te vullen later. Wanneer Jill een fles krijgt, kolf ik op dat tijdstip of iets later weer een voeding af, anders klap ik Zo, Jill is na een erg drukke bui eindelijk in slaap naast ons, dus we zwieren haar zo in de wieg. Trusten dames!
Halloooo, Ik heb wel alles gelezen, maar geen puf meer om overal op te reageren. Wel 1 dingetje: @Parr: zo'n stoel kost nieuw zo'n 180 euro en ze kunnen er in tot en met 9 kilo geloof ik. Wij hebben hem echter via via tweedehands gekocht voor 90 euro. Ze staan geregeld op Marktplaats. We hebben een supergeslaagde dag achter de rug. De doop was leuk (ook al ben ik persoonlijk niet gelovig), het feestje daarna nóg leuker. Het feestje was in een lunchroom in een oud gebouw in het centrum en op het bordes van dat gebouw werd de intocht van Sinterklaas gevierd. Ik heb Sinterklaas dus van héél dichtbij gezien ! Na het feestje zijn we nog mee naar het huis van mijn zus gegaan en hebben daar lekker gegeten en nagekletst. Met Quinten ging het ook goed, heeft wel een paar keer gehuild (natuurlijk tijdens de doop, galmt goed hoor, zo'n grote kerk!) maar heeft ook heerlijk gelachen en veel geslapen. Nu ga ik lekker naar bed toe, slaap lekker allemaal!
Hey meiden, Wauw hier echt een top dag gehad! Femke heeft vanmorgen 1,5 uur geslapen, vanmiddag 3 uur én vanavond 3 uur. Dus eindelijk weer een avondje voor ons zelf! Misschien het sprongetje weer voorbij!?!? Leuke zwemfoto's meiden! @Jekkia, jij dus wel geslaagd, goed zo! ik weet ff niet meer wie het vroeg, maar gisteren was het nationale verkeersexamen op tv, waar je aan mee kon doen. @Moppiepoppie: je kan gewoon na de voeding kolven, de bv past zich daar op aan. Zo kun je alles van een dag verzamelen. Ik laat altijd ruim voeding achter voor Femke, ze pakt nu ongeveer 140 cc. Je kunt het zo een beetje berekenen: gewicht maal 150 gedeeld door het aantal voedingen dat ze krijgt. Ontdooien van de bv: in de koelkast duurt het ongeveer 12 uur. Of je zet het een paar uurtjes op de aanrecht. @Missyzuilen, fijn dat het goed is gegaan op de verjaardag! Wat vervelend dat sommige van jullie nog steeds last van kloven hebben, heb er zelf gelukkig geen last van. @Tweety, fijn dat het zo goed gaat met de voedingen. @Azeb, wat fijn dat het gisteren zo goed is gegaan met Isis, een voorbeeldig kind @Elise, balen dat Gio nog zoveel last van krampjes heeft....succes! @Parr, sinds een week of twee gaat Femke elke avond in de tummytub, ze wordt er heerlijk relaxed van, en slaapt de hele nacht door. Ik gebruik de weleda producten en Femke heeft een lekker zacht huidje! Manlief: ik heb écht een schat van een vent. Hij doet alles met Femke en hier in het huishouden. Lekker alles samen! Dus ik heb niets te klagen! @Freesia, balen een parkeerbon! @Kaatje, hartstikke bedankt voor de liedjes! Slaap lekker allemaal, tot morgen!
bijvoeden heeft niet gehoeven hahah heb de flesjes wel uitgekookt en klaargezet, en toen heb ik dr 2 borsten aangeboden, hoorde duidelijk klokken dus er zal wel genoeg in gezeten hebben en ik legde haar in dr bedje en ze was al weg voordat haar muziekmobieltje afgelopen was @ freesia: wat heb jij een gave avatar! ! ! ! hoe heb je dat gemaakt? nou ik gaat naar bedje hoop morgen weer even te komen hier truste! x
Een hele goede morgen dames! Hier uit bedje gerold en michelle onderhand al gevoed/verschoond!Weer een heerlijke nacht gehad! @Freesia: bah een boete! @Ingeltje: succes met werken meid! @Steen: wat fijn dat he zo goed ging gister! @Pupke: wat goed dat jij een leuke doopfeest had! wel naar je zin gehad dus! pff hier buikpijn zou dat nou komen van al dat chocola en popcorn gister? Vandaag ook de laatste pil van de strip! Zou dus betekenen dat ik woensdag ongi word! dat zou dan mijn eerste "echte" ongi zijn! ben benieuwd!
Zo hey, wat een organisatie s ochtends vroeg, niet makkelijk voor een chaoot als ik. Ben er om half 7 uitgegaan omom 9 uur op werk te zijn... Gelukkig is gijs vandaag met hem thuis enkan ik hem met een gerust hart achterlaten. Wat zal ie het zwaar krijgen LLiefs aan jullie en tot vanavond
@Ingeltje: succes vandaag he meid! @Shedevil: oh gelukkig wat het niet nodig! Dat stelt je vast gerust. Hier weer een lekker nachtje gehad. Net Raven gevoed en weer in bed gelegd, maar ze bleef onrustig draaien, wel lachen enzo. Ik heb gekolfd 110 cc en ik loop de slaapkamer uit, hoor ik *kletsklater*. Snel terug, heeft ze een hele plas haar beetje uit gespuugd...alles kleddernat en zeker 100 cc op de vloer... Zit je daarvoor zo lang te kolven... haha, als ik eerder was gestopt haar te voeden had ik 2x zoveel gehad! Maar ja, er zat blijkbaar iets dwars (ze is niet goed in boeren) en daar is ze nu lekker vanaf want ze viel meteen in slaap.
Goeiemorgen! Zo, ben er ook weer eens even. Heb wel bijgelezen, maar beetje veel om op te reageren, dus maar even uit het hoofd. @ingeltje: Veel succes met je eerste werkdag! *knuf* Gelukkig is Gijs vandaag bij Julian, denk dat dat wel scheelt. Ik ben iig blij dat mijn man ook "van dienst" is op mijn eerste werkdag. @roshi: Heb ik goed begrepen dat je al die moeite voor bedritueel deze week doet omdat er één lastig individu tussen de visite zit? Bah, dat zou toch allemaal niet moeten eigenlijk. JOUW kind. Maar goed, heb zelf ook al ervaren dat het allemaal niet zo simpel ligt. Heb Ewout ook al een keertje van hand tot hand zien gaan. Ok, het was familie en hij kon ertegen, maar vond het toch niks en je staat dan redelijk machteloos, want je kan natuurlijk moeilijk een hele scène maken of kind uit de handen gaan gritsen. @freesia: Woehoe, leuk geshopt. Alleen jammer van die boete @pupke: Ook al zo'n leuke dag gehad (en zonder boete zelfs ) @steen: Fijn dat Femke zo goed geslapen heeft. *duimt mee dat sprongetje genomen is* @lindaa: Zo snoepen, foei Balen dat je buikpijn hebt, maar geen idee of dat van al die snoep komt. @shedevil: Fijn dat je niet moest bijvoeden. Even m'n man ontbijt op bed gaan brengen. Die vindt papadag vast niet erg zo, denk ik Meh, staat ie net op als ik het wil gaan brengen. Soit. bedritueel: Hebben we (nog) niet. Probeer ondertussen wel het badje te doen na de voeding van 19-20u zodat het badje vooraf gaat aan slapen (hij gaat wel niet elke dag in bad natuurlijk). Na het bad krijgt ie nog toetje borst en dan leg ik hem in bed. Tenminste, in een perfecte wereld. Meestal wil Ewout clusteren 's avonds en dan kruip ik met hem in bed en mag hij drinken/zuigen. Als hij genoeg heeft leg ik hem in z'n bedje of als ik zelf in slaap val, legt m'n man hem in z'n bedje als hij komt slapen. Ego... We hebben beetje lastig weekend achter de rug. Ewout wou overdag bijna niet slapen: werd steeds wakker na ongeveer een uurtje en was dan niks meer mee aan te vangen behalve hem eruit nemen en bezig houden. Vraag me af of regeldagen op élk moment kunnen. Straks ff opzoeken. Gisteren zat er wel telkens 3u tussen voedingen, maar dat is omdat m'n man me tegenhield om hem te gaan voeden. Ik hoop dat Ewout snel weer in z'n oude ritme valt. Dit is allemaal begonnen na de prikjes van woensdag, dus hoop dat het gewoon nog de nasleep daarvan is en dat het ook weer overgaat. 's Nachts sliep ie gelukkig wel, zaterdag op zondag zelfs 7u na elkaar. Vannacht was het meer normaal en werd ie om 4u wakker om te eten. Superleuk is wel dat ie nu echt helemaal de brabbelfase bereikt heeft. Als ie vrolijk is (dus geen honger, ... ) is het al glimlach en geluidjes wat de klok slaat. Helemaal geweldig en kan ook niet anders dan terugbrabbelen. Mijn conversaties hebben dus een zeer hoog intelligentie gehalte en bestaan uit "agoe" "gerrrrrrr" "woooooow" enzovoort Vandaag heb ik beetje een rare "vakantie"dag, want we hebben oefenpapadag Moet alleen zorgen dat ik het echt aan papa overlaat (en dat is wel moeilijk), dus ik moet braaf op m'n stoel blijven zitten (en nu is Ewout bv aan het mopperen en mag ik er niet heen. Zit dus met argusogen naar papa te kijken ) Vanmorgen na 7u voeding gekolfd voor de voeding van 10u. Heb 180 cc veroverd uit 1 borst + klein beetje uit de 2de, dat is hopelijk wel voldoende voor dikkie dik hier. Zo, ga me nu maar vol overgave op World of Warcraft storten (daar is niet zo veel van gekomen in het weekend). Wel leuk dat ik eens echt een dagje voor mezelf heb (tot 16u ), maar langs andere kant ook erg dubbel gevoel, want de tijd dat ik er alleen maar voor Ewout (en man natuurlijk ) hoefde te zijn, is nu echt bijna voorbij. Over 2 weken mag ik dit vanop m'n werk schrijven Nog steeds geen zin, ondanks feit dat mensen zeiden "nou, over 6 weken ben je blij dat je MAG gaan werken". Echt niet Soit. Heb nog 2 weken, dus laat ik daar maar van genieten. Fijne dag allemaal!
En wat heb ik gewonnen... ? Wat een dag gisteren, zeg... Halverwege haar ochtendslaapje werd Emma wakker en vanaf dat moment heb ik haar niet meer in bed of in de box kunnen krijgen. Ze krijste het hele huis bij elkaar en wilde alleen bij mama op schoot en liefst ook nog aan borst, ook als ze geen honger had. Ik ben gisteren dus niet verder geweest dan de bank. Sprongetje...? De verzorging van Emma komt ook grotendeels op mij neer. Maar nu moet ik er wel eerlijk bij vermelden dat Roy als hij thuis is ook de complete verzorging van Jasmijn op zich neemt. Veel mannen (waaronder die van mij...) hebben inderdaad niet zoveel met heel kleine babytjes. Maar dat komt meestal driedubbel in orde als je kindje wat groter wordt. Als ik zie ook gek Roy nu met Jasmijn is... @Ingeltje: Ik hoop dat je eerste werkdag tóch een klein beetje meegevallen is...
hoi hoi, heb niet helemaal bijgelzen, was weer erg veel. @ingeltje: succes vandaag! ego: hier alles goed en de tandpijn is zo goed als over! ! dus we hoeven niet naar de tandarts. en nog een meevaller, we kunnen een autostoel kopen voor 60 euro van een neef van me, en dan nog wel een van maxi cosi dus dat is geluk hebben. met julia alles goed, veel kramp gehad dit weekend maar dat lijkt gelukkig over te zijn, mama gaat weer strikt aan de venkelthee! xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
@Ingeltje: succes met je eerste werkdag! Er is al een uur van voorbij... @Steen, wat heerlijk dat jullie zo'n goede dag hebben gehad gisteren! @Lindaa: is de buikpijn over? Niet meer zoveel snoepen vandaag hè [-X @Yule: hoe is het nu met Raven, niet meer gespuugd? @IrisB: ik hoop dat Ewout snel weer 'de oude' is. Hier merkte we ook dat na de prikjes ineens het doorslapen was afgelopen. Een dag of 4 later werd alles weer als vanouds. @Lola: hoe gaat het vandaag met Emma? Quinten meldde zich vanochtend al om 06.15 uur. Hij lag helemaal bovenin zijn bedje. Hij heeft weliswaar een slaapzakje aan, maar dat is maar een dun ding. Ons menneke had het dus gewoon koud. Hij had nog geen honger dus ik heb hem even gezellig mee in bed genomen. Lekker geknuffeld en nog wat geslapen en tegen 07.30 uur begon hij honger te krijgen. Wat een heerlijk begin van de ochtend, saampjes in bed! Na het flesje hebben we nog even bijgekletst en hij ligt nu weer lekker te slapen. Zometeen weer even gaan sporten en de rest van de dag hebben we niets gepland! Heerlijk hoor... Ik heb net de kinderopvangtoeslag aangevraagd voor 2009 en ik heb wendagen afgesproken op het KDV. Hij gaat op 12 december en op 2 januari wennen, en vanaf 7 januari gaat hij voor het 'echie'. Ik had een leuk telefoongesprek met de eerste leidster van Quinten en dit verliep erg prettig. Ondanks dat ik het straks vast helemaal niet leuk vind om hem daar achter te laten, heb ik wel alle vertrouwen in het KDV.
@pupke, fijn dat je er zo'n goed gevoel bij hebt, ik heb ook alle vertrouwen in het KDV (werk er zelf haha) maar ik moet er nog niet aan denken om haar weg te brengen, ik ben zo blij met mijn 2 weken vakantie, anders had ik vandaag ook mijn eerste werkdag gehad. xxxxxxxxxxxxxxxxxx
@kaatje leuk is dat bootje he. wij zagen die op vakantie toen heel de stad afgezocht en bij de prenatal gevonden hihi maar ik had hem rene wil er nog steeds in varen hihi. @kristel ja hij eet het lepeltje er bijna bij op haha en smakken. @freesia o das zonde geld zeg. en weer lekker geshopt zo te lezen. @yule aah gelukkig luchte het haar wel op. @pupke mooi dat je een fijn gevoel had bij het kdv. net weer ff wezen wegen bij het cb oefff ons manneke is een inhaal slag aan het plegen geloof ik hihi. hij woog nu 4770 gram en hij krijgt een dik koppie hihi. hij drinkt nu zo 130 cc weg zonder problemen. ik denk dat de comford beter valt voor hem want sinds die die krijgt drinkt ie rustiger en makkelijker. vanacht heeft ie ook voor het eerst na de voeding van 3 uur tot 6.30 in zijn eigen bedje geslapen dus de krampjes worden ook minder gelukkig. nou ga maar weer ff knuffelen met hem.
@pupke: ja hoor het gaat weer goed met haar gelukkig en niet meer gespuugd. Ik denk dat ons veelvraatje gewoon teveel op had... Waar kun je de toeslag 2009 aanvragen dan? Bij de belastingdienst kon ik het nergens vinden... of staat het er net op? @tweety: zo dat klinkt prima! 130cc is veel!
@Yule: gewoon op de site van de belastingdienst. Maar het kan goed zijn dat het er pas sinds vandaag opstaat hoor.