September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    ha mama's!

Heb wel alles bijgelezen maar werd steeds onderbroken hier dus weet niet meer alles om te reageren :oops:

Ik lees dat veel beebjes op dit moment in een sprongetje zitten. Hier ook hoor. Ik merk het vooral doordat Kyano ineens veel minder drinkt maar dus ook vaker wil drinken :( en ook is hij weer huilerig, vanaf de middag minder slapen :( . Maar daarnaast is hij 's ochtends ook heerlijk vrolijk en geeft de meest stralende lachjes en hij is ineens helemaal geïnteresseerd in zijn handjes, zit hij dan mee te spelen 8) Ook kletst hij er vrolijk op los. Echt leuk! Dus zo'n sprongetje levert zeker wat op.
    Hmm sjit nu begint hij weer te huilen...

@ Sarahfreely welkom! Misschien zit jouw zoontje nu ook in zijn sprong, hopenlijk hebben de andere tips jou geholpen en gaat het alweer wat beter. Ik probeer Kyano gewoon zoveel mogelijk bij me te pakken als hij even niet lekker in zijn vel zit. Maar gelukkig heb ik de nacht en de ochtend meestal rust dus dan is de middag wel te doen.

@ Cossy hmm we moeten die mannen toch even wat beter opvoeden ;) Dennis is ook niet altijd de snelste met de luier doen maar hij vind het wel heerlijk om met kyano te spelen..en ja voeden gaat nog niet. Maar als hij een keer een flesje moet geven met afgekolfde melk vind hij dat ook niet erg. En gelukkig is hij meester in het stil krijgen van Kyano als hij krampjes heeft dus ik mag over het algemeen niet klagen.

@ Kaatje grappig jij hebt echt een heel ander schema met levi dan wij hier hebben. Kyano slaapt juist in de ochtend heel veel en de middag en avond veel minder.

@ Pupke fijn dat het dopen zo goed is gegaan!

Ik ga nu mijn ventje maar even troosten want huilen is ondertussen krijsen geworden.

Oh ja Ingeltje succes vandaag met werken!

2. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Goedemorgen!

Hoe zou het onze werkende meisjes vergaan?
    En onze alleenstaande papa's? ;)

Hier weinig schokkends te melden. We komen meer en meer in een echt ritme hier! Wel fijn.
    Ik ga mijn haar fohnen, voel een rustig dagje aankomen...

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Meiden.. heb even deze week weinig tijd om op iedereen te reageren. Mijn excuses, maar Mike zit denk ik in ze volgend sprongetje of heeft nog moeite met slapen zonder inbakerdoek.
    Want we krijgen hem overdag echt amper ze bed in.. En met gevolg dat hij dus meer huilt en oververmoeid is en dan gelukkig wel de middag slaapt, maar verder dus niks overdag.
    En vannacht na ze fles van 04.00 uur heeft hij veel geluiden zitten maken in ze slaap.
    Komt dus doordat hij zich nu weer lekker kan uitrekken in ze slaap enzo, dus papa&mama hebben vanaf 05.00 uur wakker gelegen. :(

Me vriend heeft besloten deze week nog thuis te blijven om mij te helpen dat ik geen terugval krijg nu alles weer ontregelt is met Mike.
    En vrijdag moet hij ze prikjes en ben al helemaal zenuwachtig..
    Hopelijk is deze week gauw voorbij en word Mike weer gewoon zichzelf en kan hij goed slapen zonder doek.

Dus sorry meiden als ik even niet veel reageer, probeer wel steeds tussendoor effe te gluren hier hoor! Want kan jullie natuurlijk niet te lang missen.. ;)

@parr, wij hebben niet echt een vast ritueel maar meestal is t zoiets de hele dag:

07.00 uur, wakker, luier verschonen fles
    07.30 uur, spelen tot eerste moeheidverschijnselen
    08.15 uur, nog in ze pyama naar bed
    09:30 uur, wakker.. gewoon eruit halen, aankleden en spelen
    11.00 uur, luier verschonen, fles
    11.30 uur, spelen weer tot moe
    12:15 uur, in ze normale kleren naar bed
    15.00 uur, wakker, luier verschonen, fles
    15.30 uur, spelen weer tot moe
    17.00 uur, naar bed in normale kleren
    19.00 uur, wakker, luier verschonen, pyama aan, fles
    19:30 uur, om de 2 dagen in bad, erna spelen tot moe
    20:15 uur, naar bed in pyama en slaapzakje
    23.00 uur, luier verschonen, fles en in slaapzakje flesje geven
    23:30 uur, naar bed gelijk na de fles
    04.00 uur flesje geven zonder luier te verschonen (behalve bij poepluier natuurlijk)
    04:45 uur weer naar bed
    06:30 uur, wakker eruit halen en knuffelen
    07:00 uur flesje en dan weer zoals hierboven helemaal!

4. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @ingeltje je bent al een halve dag aan het werk nog een half dagje. hoop dat het een beetje meegevallen is.
    @yule zonde van de oogst. fijn dat ze nu wel in slaap is gevallen.
    @lindda vervelend dat je zo´n buikpijn hebt. kan natuurlijk van al dat lekker snoepen komen of omdat je ongi moet worden. nou in ieder geval een knuf.
    @irisb vervelend dat je ´zo´n weekend hebt gehad. maar fijnd at hij wel de nacht heeft doorgeslapen. hij was waarschijnlijk zo moe hij had het nodig. oh wat lijkt me dat moeilijk om je er niet mee te mogen bemoeien zeg. sterkte.
    @lola ook al niet willen slapen! zo goed een sprongetje kunnen zijn.
    @anno fijn dat de pijn over is. dat scheelt weer. fijn auto stoelen zijn zo duur.
    @tweety go robin goed man :whistle: :thumup:

5. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    Gisteren de 8 uur voeding anders gedaan an anders. eerst de helft van z´n papje en dan aan de borst en dan de rest. jippie hij dronk zowaar 15 min. zonder enig gehuil-gemekker. daarna papje en toen kreeg hij krampjes. dat is geen probleem want dan kan ik hem troosten en heeft hij voldoende te eten gehad. dus dit ga ik nou maar proberen. hij sliep tenminste lekker rustig gisteren avond.

gio heeft vannacht om 24.00 z´n fles gehad en kwam om half 7. jippie. Helaas deed hij wel drie kwartier over de fles. Maar 200cc was volledig opperdepop. Vanochtend al weer twee keer aan de borst me thet half om half papje ging super. na de half 7 voeding kon ik hem zo weer terug leggen in z´n bedje en ging hij slapen. rond half 10 kwam hij weer. lekker aangekleed, aan de borst en toen wel drie kwartier gespeeld en met tante helma aan de telefoon gekletst. toen bij de eerste pruteltjes lekker in z´n bed gelegd en na 1 minuutje huilen in slaap gevallen. tussen door ook nog ff wakker geweest vanwege krampjes maar toen weer in slaap gevallen. zou hij eindelijk door z´n sprongtje heen zijn dan. ik hoop het.

alle meiden met kindjes in sprongetjes succes en een dikke knuf.

6. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi allemaal....

Jullie hadden het over de mannen en over het wel of niet helpen met de kleine. Mijn mannetje mag dan een enorm luie sloddervos zin wat betreft het huishouden, maar wat betreft Aimar is hij echt superlief. Gaat er gewoon 's nachts uit, geeft dan ook de fles en als Aimar niet meteen rustig in slaap valt (valt bijna nooit 's nachts vanzelf in slaap) zit hij zo een uur met hem te wiegen en hem te troosten. En dat terwijl hoe gewoon moet werken. Ik voel me soms wel schuldig dat ik dan weer naar bed kan terwijl ik niet naar mijn werk hoef. Maar hij lijkt het niet erg te vinden. Hij is ook beter in het in slaap krijgen van Aimar ;)

Verder gaat het ondanks het inbakeren nog niet echt super met Aimar. Vanmorgen maar 3 kwartier geslapen waarvan een half uur op mijn arm. Echt hard huilen in bed. In totaal wel iets meer dan een uur laten huilen (niet achter elkaar hoor..) maar hij werd alsmaar meer overstuur. Nu slaapt hij net een half uurtje, maar heeft tussendoor alweer gehuild....pffff, morgen weer naar de kinderarts...ben benieuwd. Ik heb namelijk echt het idee dat onze kleine man extreem veel last heeft van zijn buikje...
    Afgelopen dagen heeft hij nog steeds 4 á 5 uur gehuild :cry:

Oh staat de kinderopvangtoeslag 2009 eindelijk op de site? Ga snel ff kijken!

7. Vanmorgen heb ik kraamvisite gehad van een mede decembermama die ik (dus) via dit forum heb leren kennen. We hebben al vaker met elkaar afgesproken. Leuk om te zien dat sommige online vriendschappen in het echt ook werken... :D

In het weekend van 28 november ga ik trouwens een weekendje weg met weer een andere decembermama en onze kids. Dat wordt vast ook heel leuk. We zijn al eens een midweek naar een bungalowpark geweest, toen met nog twee decembermama's...

@Pupke: Emma heb ik vanmorgen zonder enkel probleem wakker in haar bedje kunnen leggen. Hopelijk krijgt ze vandaag de kans om de gemiste slaap van gisteren in te halen...
    Jasmijn kruipt nog steeds helemaal naar boven en slaapt dwars aan het hoofdeinde. Dekentjes hebben bij haar dus geen enkele zin. Zij slaapt dus in een dikke winterslaapzak en draagt 's nachts een romper met lange mouwen en een flanellen pyama. Zo heeft ze het lekker warm. Alleen ziet haar bedje er wat kaal en ongezellig uit...

@Tweety: Robin is écht goed aangekomen! Super... :thumup:

De kinderopvangtoeslag kun je vanaf vandaag aanvragen op http://www.toeslagen.nl/particulier/kin ... eslag.html

8. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hey meiden,

Vannacht kwam Femke weer eens een keertje om 1 uur, ze had toen ook echt honger, dus maar gewoon aangelegd. En vervolgens om 6 en half 11. Dus je hoort mij verder niet klagen!
    Ben benieuwd hoe de dag vandaag zal gaan. We gaan vanavond toch nog naar de osteopaat, afspraak stond al....

@Ingeltje, veel succes vandaag!

@Anno, fijn dat de tandpijn weer over is!

@Tweety, goed joh van Robin, zoveel aangekomen!

@Pupke, gezellig he zo dat kletsen van die kleintjes!

@Yule, oeps de kleine meid zo veel gespuugd....

@Missyzuilen, knuffel meid!

@Irisb, succes vandaag om het allemaal uit handen te geven!

@Elise, ik hoop met je mee dat Gio weer door zijn sprongetje heen is!

@Eva, jammer dat het inbakeren nog niet echt lijkt te werken. Succes morgen!

fijne dag!

9. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @kaatje Ah zo doen jullie dat.

@pupke :confused: dat is een hoop geld vor een schommel :( Zal ff rond marktplaats neuzen idd! Zo een leuke dag gehad lees ik :D

@steen Ja ik wa het die dat vroeg ;) Ok heb het gemist den ik dan :( *duimt dat sprongetje voorbij is

@shedevil Zij had dus haar buikje lekker vol dus :D

@Ingeltje Ooh wat lief dat jij er ff was :D Ik hoop dat jouw dag toch leuk was ondakns dat je Julian gemist hebt! En ik hoop dat Gijs nog heel is wanneer je thuis komt! ;) Zo halve werkdag voorbij :D

@Yule :( :( zielig voor de meid :( En ook zo lekker 's nachts :( *knuffs

@irisB Hoe is het nu met ewout dan? En hoe ervaren jullie de eerste papadag (alhoewel jij nog thuis bent)? Lijkt mij idd moeilijk dat jij er tóch wel bent en hem hoort huilen etc :(

@Lola :) uhm... een dikke knuffel? :p Oef hoe is Emma vandaag?

@anno Fijn dat de tandpijn over is!

@tweety ZO wordt een grote manneke idd! En gaat steeds beter met dat drinken en inhouden zie ik :whistle:

@wupje Ook al sprongetje :(

@freesia Fijn gevoel dat alles nu in ritme valt!

@elise1 goed man dat het goed gaat met dirnken met papje! *duimt dat sprongetje voorbij is

@eva1983 Zo! een fijne vent dat hij dat doet op zijn werkdagen! :whistle: Wel minder van da het inbakeren iniet echt helpt :( Ik hoop dat de ka morgen meer voor hem kan doen! *knuffs

Zo nu ff ego... gisterenavond ging dus goed. Na badje voeding en knuffelen en bedje in want zij was op :D Ik besloot te wachten ipv wakker maken en zij kwam om 1u en toen weer om 4.15 en na die voeding was het 2x heen en weer lopen want mevrouw wou niet slapen. Hbe haar weer de borst geboden en daarna wou zij wel weer slapen.. ben dat niet gewend 's nachts, meestal slaapt zij verder.. toen kwam zij om 8u weer. Ben blij als sprongetje weer over gaat en zij weer lekker 6u doorslaapt. Ik ga haar nu maar wakker maken. Ga haar voeden en dan in de ww leggen voor een wandeling :) Is mooi weer en ik moet ff aan mijn conditie werken ;)

10. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

heb nog niet alles gelezen want ik hoor iemand :D

@Babystyle, haha ja ik wil nu soms wel eens eens een knipje in doen haha ;)

@Roshi, goed hoor...zou mooi zijn als ze dan met de verjaardag ook slaapt!

@Freesia, die vleugeltjes heb ik ook gekocht voor de kerstkaart :D:D

@Ingeltje, succes vandaag (ook voor Gijs!)

@IrisB, misschien het 3de sprongetje?

@Pupke, super dat je er een goed gevoel bij hebt...en twee wendagen is misschien ook wel prettig.

11. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ krisstel haha okay, ik heb nog niet geprobeerd denk wel dat zal blijven zitten.

12. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    oh heb ik nog niet verteld. papa chris heeft wel 3 luiers verschoond. ben zo trots. dit klinkt misschien raar, maar het geduld heeft hij niet en kreeg al zweet druppels op z´n hoofd bij het idee dat de kleine een poepbroek zou hebben. En die kleine is natuurlijk bij mij veel rustiger dan bij papa. De luiers zaten ook nog goed. dus hij mag het voortaan elke avond doen. haha

ga zo de kleine pakken en voeden en dan lekker wandelen.

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hey meiden
    kom even snel spieken want ga de douche een grote beurt geven en nu ligt Levi te slapen dus kan mooi even.
    Arme Levi. vandaag al de hele dag gillen van de krampen. Weet nu dus waarom. Had gistermiddag zijn laatste poepluier. Ga ik hem net verschonen steekt er een klein stukje poep uit hem. Maar gewoon compact. het kan er dus niet zo makkelijk uit.

Shedevil. fijn dat het alleen met bv gelukt is

Ik hoor Levi al weer mopperen dus ga gauw in de douche aan de gang.

14. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hoi meiden!
    Hier alles prima. Volgens mij is het sprongetje voorbij, hoewel Isis gisteravond wel weer erg onrustig was en eigenlijk het liefst bij ons wilde zijn, dus lekker film gekeken met haar op schoot.
    Vanmorgen even wezen kennis maken op het kdv en op 8 december gaat Isis 'oefenen'.
    Wat is het heerlijk weer buiten!
    Isis ligt lekker in het babyhuisje in de tuin. Wij gaan zo ook maar eens in de tuin aan de slag. Over anderhalve week komen hier vijf bomen waar we flinke gaten voor moeten graven en andere planten voor moeten verplaatsen.
    Groetjes!

15. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Zo, even lekker gewandeld en boodschapjes gedaan. Heb geprobeerd Raven een mutsje op te zetten maar dat was geen succes. Ze vindt het niks, blijft haar hoofd wild van links naar rechts draaien en huilen... Hmmm, dan maar weer af en een koud hoofd. Gelukkig waaide het niet, dus ze zal het wel niet koud gekregen hebben.

Nu ligt ze in de box "baaaaaaaa" en "goeeeeeiiiieeee" tegen Pip te doen. Onee, Woezel. Nou ja, weet ik veel. 1 van de 2.

Ga ook even toeslag aanvragen. Moet je dat apart doen eigenlijk als je 2008 ook aanvraagt? Of loopt het vanzelf door?

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    lieverd, jij hebt waarschijnlijk andere voeding dan ik;) Hier is het 1 schep voeding per 60 cc water ;) Zijn dan ook grote schepjes.

Staat ook op de fles.

60cc water + 1 schep = 67 cc voeding.

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oke dat verklaard het dan. vond het al zo vreemd :rolleyes: :)

18. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Belastingdienst sucks... :evil:

Krijg steeds een foutmelding als ik het aanvraagprogramma kinderopvangtoeslag 2009 wil downloaden....

Nou ja, moet 2008 toch eerst opsturen (advies van de belastingtelefoon, eerst 2008 opsturen en na een maand eventuele wijzigingen voor 2009 doorgeven, anders loopt het langs elkaar heen... :rolleyes: )

Als er niks verandert in 2009 hoef je niks te wijzigen, dan gaat het 'vanzelf' zei de telefoon miep.

19. Vreemd, ik heb het programmaatje zojuist zonder problemen gedownload (én ingevuld...)

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    mijn manier:

1. Meneer uitkleden op zn kamer. 2 hydroluiers mee en zn aankleedkussen. Aankleedkussen op de wasmand, handdoek erop, meneer erop.

2. Kleed mezefl uit, pak meneer en ga lekker douchen, doe gewoon mn haar met hem in mn handen, gaat prima. Goede houdgreep :) Daarna douche uit, meneer op handdoek op aankleedkussen en met hydroluiers over zich heen.

3. Ik kleed mezelf aan en daarna neem ik meneer mee naar zn eigen kamertje om het daar verder aan te kleden.

Deel Deze Pagina