September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Azeb: Jekkia had ook an de week BV uit de diepvries gehaald en deze smaakte heel raar. DIt had ik ook tegen Gijs gezege en die heeft toen vandaag ook een bedorven flesje opgespeurd. Het is te ruiken en te proeven. SMaakt echt niet goed.

IK heb waarschijnlijk, zoals ik al aangaf, het flesje te laat ingevroren of iets anders verkeerd gedaan. Wel even checken dus, voor je het geeft.

2. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    zo de muis is bevrijd uit ons huis (of moet ik zeggen wij zijn bevrijd van de muis ;) )

hier een lekker dagje gehad, vanmorgen naar het ziekenhuis voor de nacontrole daarna naar een vriendin gereden en een bakkie gedaan daarna naar de bogaard (winkelcentrum) wezen kijken voor een laptop. Ik wil zoooo graag een laptop die vriendin had zo'n kleine maar die zijn net zo duur als een "normale" bij de mediamarkt hebben ze nu volop aanbiedingen dus ik denk dat ik zondag (zaterdag verjaardag) met mannetje een laptoppie ga halen van mijn verjaardagscentjes :D (goed doel al zeg ik het zelf)

steen> wat fijn dat je nu weet waar het wrs vandaan komt allemaal, ik hoop dat het "losmaken" snel helpt voor Femke
    babystyle> lekker shoppen... I LOVE IT :D veel plezier morgen
    funnyme>ik duim voor je meis
    ingeltje>was het ook fijn om weer te werken en om ffies met iets anders bezig te zijn dan baby of viel dat tegen?

fruithapje> ze zeggen dat je de eerste 6 maanden het eigenlijk niet hoeft te geven maar zodra je (na 4 maanden) denkt dat je kindje je eten uit je mond kijkt kan je eraan beginnen. Dit is dus hoe/wanneer wij het gaan doen/geven.

3. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Amé drinkt sinds een tijdje echt erg weinig vind ik. 's Nachts gaat het goed, maar drinkt ze eigenlijk één borst 20 minuten lang. Dat lijkt me wel oké. Maar overdag drinkt ze elke keer maar 5-10 minuten aan één borst en die zit daarna nog ruim vol melk, want heb dat knijpen van Parr onder de knie en er komt dan echt soms nog een straaltje uit zelfs ipv een druppeltje. Ze eindigt door zich woest van de tepel los te trekken en dan te gaan overstrekken. Ze lijkt zich zeg maar uitgebreid uit te rekken op dat moment en daarbij kijkt ze heel moeilijk en soms loopt haar hoofdje rood aan. Als ik haar een boertje laat doen dan wil ze soms nog 2 minuutjes drinken, maar veel meer wordt het dan niet. Ik had toch al gezegd dat ze geen honger leek te hebben elke keer als ik haar ging voeden (zo om de vier uur)? Nou, dat lijkt dus ook echt zo te zijn! óf er zit iets heel erg dwars bij haar, óf ze heeft dus echt geen honger en baalt dat er melk uitkomt als ze gewoon lekker wil zuigen? Als het dat laatste is dan denk ik dat ze op vijf voedingen ook genoeg heeft (na vijf uur heeft ze altijd wel honger; dat is althans 's nachts wel zo), maar ze huilt steeds nog na elke driekwartier slaap dus voed ik haar maar na 3,5 uur, omdat dat mijn laatste troostmethode is. Ze drinkt dus nu alleen steeds maar zo weinig, waarschijnlijk omdat ze geen honger heeft? Wat denken jullie? Zou het misschien liggen aan dat ze de lucht niet goed kwijt kan, aangezien ze soms nog wel even drinkt na een boertje te hebben gedaan? Al met al is het vaak echt niet langer dan 10 minuten... Op vijf voedingen kan ik trouwens volgens mij niet gaan zitten ook, omdat ze nog een nachtvoeding wil (elke vijf uur wil ze 's nachts nog drinken), dus dan zou ik heel vreemd uitkomen overdag; 07.00 uur eerste voeding, 12 uur volgende voeding, 17.00 uur voeding, en die zou dan de avondvoeding moeten zijn? Of de voeding om 22.00 uur? Dan zou ze om 03.00 uur weer moeten en daarna om 08.00 uur, dus dan zou ze heel raar slapen van 23.00 tot 08.00 ofzo met een nachtvoeding om 03.00. Weet ff niet wat ik ermee aanmoet, want blijf het nu heel raar vinden om haar te voeden als ze geen honger heeft. Of dus zit er haar elke keer iets dwars, maar bv wordt er niet leuker op als ze gaat overstrekken en trappelen en spartelen elke keer als je haar drinken geeft. Als je doorgaat met proberen een tepel erin te krijgen gaat ze vervolgens zelfs huilen... Toch slaapt ze op zo'n beetje bv wél van kwart voor zes tot twaalf (en gister zelfs tot kwart voor één :confused:). Ze krijgt nu zes voedingen per dag, waarvan ze de overdagvoedingen heel kort drinkt...

4. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    's nachts overstrekt ze trouwens ook na de bv, maar dus pas na 20 minuten...

5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Steen, hier tot nu toe al wel goede resultaten vd osteopaat. Mike gaat nu soms vanzelf weer op links liggen, donderdag moeten we terug.
    En inderdaad vaak zijn er maar weinig behandelingen nodig. En Mike had hier pas 2 dagen na de behandeling wat last van huilerigheid en wat misselijk.

@Funnyme, ik ga duimen dat t gewoon goed zit met der heupjes!

@Ingeltje, ja ik weet dat babies steeds minder gaan slapen overdag. Maar hij was wel gewoon echt moe, maar sloeg zichzelf dus steeds wakker zonder inbakerdoek.
    En omdat wij niet meer die doek wilde, ging hij dus niet slapen en was oververmoeid.
    Nu ligt hij gelukkig wel heerlijk in ze bedje te slapen.

@Miracle, ik geef Mike pas fruithap als ik merk dat hij eraan toe is en geen genoegen meer neemt met alleen de fles. Ik ga het proberen vanaf 4,5 maand ofzo aangezien hij erg gevoelig is kwa darmpjes.

We hebben een passende oplossing voor t inbakeren gevonden! :D
    Zijn vanmiddag een dikke slaapzak met mouwen gaan kopen bij de Prenatal en mijn schoonmoeder heeft die op maat (wel wat op de groei natuurlijk) gemaakt en de mouwtjes van de ellebogen aan de zak vastgemaakt.
    Zo kan hij wel vrij bewegen met zijn beentjes en zit ze buik niet strak en ziet hij er dus niet uit als een rolmops.
    Maar kan hij lekker niet met ze armpjes bij ze hoofd.
    Nu slaapt hij dus eindelijk lekker in ze bedje..
    Dus hopelijk werkt dit prima bij elk slaapje, dan zijn papa&mama eindelijk verlost van de slaapzorgen haha..

Ik ga weer afsluiten, lekker me bedje opzoeken. Ben kapot van de hele middag proberen Mike te troosten en in slaap te krijgen.
    Zo om 23.00 uur ze fles en dan gaatie hopelijk weer lekker slapen.
    Weltrusten en tot morgen iedereen!

6. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Oja; als je vervolgens een flesje met bv geeft, reageert ze net zo als op de tepel, dus het is denk ik ook niet dat ze er teveel moeite voor moet doen...

7. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    Hallo!

Even snel, heb niet bijgelezen...sorry... :oops:

Voor de dames die vandaag voor het eerst gewerkt hebben: RESPECT! Ik hoop dat alles goed is gegaan.

Even ego: ik zit deze hele week (vanaf gisterochtend) alleen met Jari en precies nu lijkt hij ziek te worden. Kan mijn vinger er niet op leggen wat hij heeft. Veel huilen en hangerig, beetje waterige troebele oogjes, zwaar ademen (loopt aan), veel speeksel, af en toe spugen en ook veel volle broeken (in tegenstelling tot de afgelopen periode). Hij heeft geen koorts, maar ik word een beetje angstig vanwege het ademen. Lijkt alsof hij het heel benauwd heeft. Net zat ik in de auto met hem en leek het net of hij bijna stikte, zulke geluiden maakte hij. Toen ik keek zag ik dat hij helemaal lag te bellen blazen. Ben gauw gestopt bij een benzinepomp. Zo naar dat mijn mannetje er nu net niet is. Ik vind het eng om Jari nu op zijn eigen kamer te leggen, maar ik weet niet of ik zijn bedje in mijn eentje naar mijn kamer krijg, en ik weet ook niet of het wel goed voor MIJ is om hem naast mijn bed te zetten... Pfffff! Ze zijn ook zo klein en hulpeloos... En ik zo onzeker en paniekerig... :rolleyes:

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Heh jakkes First TIme, wat vervelend.... dikke knuffel voor jou... Heb je geen babyfoon? HIer slaapt Julian op zijn eigen kamer, maar de babyfoon naasr mijn bed, dan hoor ik alles goed.

Missy. waarom mag je niet meer inbakeren na de prikjes, weet jij dat? Mag je dan wel die mouwtjes vastmaken? Wel slim bedacht zeg :)

9. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Pff, heb voortdurend last van stuwing omdat ze zo weinig drinkt... Doet ze al een week lang ofzo, maar begin nu pas echt stuwing te krijgen, waarschijnlijk omdat ze steeds minder drinkt...? Net even de druk eraf gekolfd (50 cc), maar zou ik dat ook mogen invriezen als onderdeel van een voeding? Want dit is misschien alleen maar voormelk (ziet er ook waterig uit...)?

10. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    firsttime> dikke knuffel meis, ik hoop dat het snel beter gaat met Jari
    missyzuilen> wat een super idee! ik hoop dat het werkt voor je kleine mannetje
    moppiepoppie> Ame geeft echt zelf wel aan wanneer ze honger heeft, laat haar lekker haar ritme gaan zoeken dan komt het echt goed! knufff

nou ik ga maar weer off en ffies met mannetje kroelen

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo ben ik ook weer even.
    Wat een vermoeiende dag.
    Om 07.30 uit bed. Levi aangekleed en fles gegeven. Daarna zelf aankleden, alle dieren eten geven, toen met Levi en de hond 20 min gewandeld.
    De hele dag Levi dicht tegen me aan gehad ivm krampen die hij niet kwijt kon. Tussendoor nog de badkamer grondig gedaan.Daarna even snel een kant en klaar maaltijd gehaald, Levi in bad en naar bed. Beneden alles aan kant maken en nu heb ik eigenlijk even tijd voor mezelf.. zo maar naar bed dan.

Ingeltje, Fijn om te lezen dat je je eerste werkdag goed hebt overleeft. Wordt woensdag denk idd wel anders. Nu was hij gewoon lekker een dagje bij papa.
    Jeetje wou dat ik nog zoveel kreeg met kolven. Krijg er hoogstens nog maar 60 cc uit per kolfbeurt

Roshi :) durf je die muis zelf niet te pakken?

Tweety, dat was devilschase

Miracle, hoe neem je Jaimy mee op de fiets?
    Fruithapjes hier niet voor de 4 maanden

FunnyMe, mijn duimen draaien dat haar heupjes goed zijn

babystyle, ze hebben bij H&M voedingstops.

First time, balen dat Jari nu net ziek wordt. Als je het echt niet vertrouwd gewoon naar een arts gaan hoor. vind dat je met babys geen risico moet nemen en beter een keer te veel gaan dan een keer te weinig

12. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    @Ingeltje: nee, geen babyfoon... Denk dat ik maar gewoon met 2 deuren open ga slapen. Owwwww, waar zijn die mannen als je ze nodig hebt?!

13. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hoi dames even een korte bericht. Moet morgen denk ik terug lezen, Kate houdt mij flink bezig vanavond. Zij is moe maar wilt niet slapen. Ben dus beetje met clusteren bezig :( :( dan valt zij in diepe slaap maar zodra zij in bed komt is het wel goed wakker en huilen :cry: Heb net voor de zoveelste keer haar in bed gelegd en zij huilt heel moe :( pffff ik hoop wel op een goede nacht. knuffs

14. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    Zoooo zielig, hij ligt echt een beetje te kreunen en piepen hier. Nou, ik ga hem maar klaar maken voor de nacht denk ik. Ben zelf ook errug moe van het zorgen maken... :( Ik hoop maar dat hij gewoon heerlijk slaapt straks en ik gewoon een hysterische kersverse mama ben!

Truste allemaal...

15. Doe ik!

@Ingeltje: Gelukkig viel het werken mee :D ! Nu nog een leukere baan...

@Azeb: Wat grappig, zo'n babyhuisje! Had er nog nooit van gehoord...

@Steen: Emma is een stuk rustiger geworden na de combinatie van inbakeren en de osteopaat.

@Miracle: Ik wacht tot 6 maanden en dan begin ik met groentenhapjes in plaats van met fruit.

@First Time: Ik hoop dat Jari zich morgen weer een stuk beter voelt!

@Moppiepoppie: Heb je er al eens over gedacht om een lactatiekundige te raadplegen?

@Parr: Oei, zo te lezen heeft Kate vanavond hetzelfde als Emma gisteren. Ik wens je een goede nacht!

Wat betreft inbakeren en vaccinatie: Je mag een kindje niet inbakeren als het koorts heeft. En na een vaccinatie heeft een kindje nogal eens koorts of verhoging. Daarom mag je de eerste 24 uur na een vaccinatie niet inbakeren...

16. ydnic

ydnic Actief lid

4 jan 2008
    450
    0
    0
    Administratie en sales
    Friesland aan het water
    Zo daar ben ik dan ook weer eens naar heel lang weg geweest te zijn.
    Sorry! Moest echt een beetje aan alles wennen denk ik en heb best een grote dip gehad. Maar ben er nu redelijk weer.

Zou ik ook weer op de lijst mogen :(:
    Yolenthe is 20 sep geboren en was bij de geboorte 4460 en 52 cm en bij het 1e bezoek aan het cb was ze 5100 en 56 cm
    en 20 nov gaan we voor de 2e keer naar het cb. Ze krijgt dan haar 2e prikjes. Ivm heersende kinkhoest hier kreeg ze bij haar 1e bezoek aan het cb al de 1e prikjes.
    Lenthe doet het erg goed en sliep al heel snel door. Ze had alleen wat meer zin aan eten dan dat ik kon aanmaken. Hierdoor moest ik bijvoeden met kunstvoeding en ben nu sinds 1 week dan ook helemaal gestopt met bv.

Ik moet het broodnodige nog terug lezen maar hoop dat het met iedereen goed gaat en dat de kleintjes het ook allemaal heel goed gaat. En voor iedereen die weer voor het eerst aan het werk moet succes.

17. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @ingeltje fijn dat het werk goed is gegaan. Bedorven melk? hoe merk je dat dan.

@funnyme leuk zo´n foto reportage. we duimen voor kleine sophie dat de uitslag goed is.

@miracle08 kinderen die bv krijgen krijgen vaak pas vanaf 6 maanden hun eerste hapje. want als je het eerder doet loopt je borstvoeding te veel terug. en als je fv geeft mag het vanaf 4 maanden.

@steen fijn dat het zo goed is gegaan en dat veel te verklaren is. succes

@roshi free the mouse. hihi

@moppiepoppie als ze genoeg lijkt te hebben gewoon niet meer geven. herken een beetje wat je schrijft gio gaat dan na 5 tot 10 minuten helemaal over de zeik maar hij slaapt er dan wel 4 uur op. ik ga morgen maar eens proberen om hem te laten slapen .en pas te geven als hij echt zelf komt. misschien is hij dan meer uitgerust en drinkt hij dan lekkerder. hij zit dan nu nog als ik hem wakker maak op 6 voedingen. laat je morgen ff weten hoe het gaat. die gekolfte melk mag je zeker invriezen.

@missyzuilen goeie oplossing hoor.

@first time jemig wat vervelend. als je het niet vertrouwd moet je gewoon naar de HA gaan hoor. zekere voor het onzekere. en dan heb jij misschien weer iets meer rust. hele dikke knuffel

@ydnic fijn dat het weer beter gaat welkom terug.

voor wie al gaan slapen weltrusten allemaal

18. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Heeeyy ik kom er net 1 dag te laat achter, ik had gisteren mijn 1-jaroig jubileum op zwangerschapspagina.

26 november was mijn laatste ongesteldheid trouwens, ik had cyclus van 5 weken. NU dus net weer ongesteld geworden, bijna een jaar weggebleven dus hoera :)

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik ;)

3 van die kleine eetlepels op een fles van 200cc.

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hmmm dit hadden we natuulijk niet afgesproken.... onze deal was dat we nu gingen doorslapen! Na 4 nachten tóch weer een nachtvoeding nodig... Eens effe kijken waar dat aan ligt...misschien te weinig overdag gehad (voor het eerst de hele dag bv uit flesjes) of het sprongetjekondigt zich aan? We zien 't wel :)

Deel Deze Pagina