September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    hmm dus zo'n muziekding voor in de box is nog wel een aanrader :)

kan ik mooi vragen aan het nog te komen kraambezoek :)

2. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Vandaag eerste bezoek consultatiebureau!

Wat was Luuk lief weer zeg... hij heeft naar de kinderarts gelachen... live bewijs dat ik het echt niet verzin dat hij al een aantal dagen echt kan lachen! Het is zó schattig..

Hij reageert ook overal op, is erg alert, zoekt je met zijn ogen, herkent onze stemmen, is lekker vrolijk en is.... al 5 kilo! Geen wonder dat hij sinds een paar dagen opeens zoveel wil eten, hij is hartstikke goed gegroeid en heeft dus nog meer honger!

De kinderarts was helemaal tevreden, ze vond hem een mooi gaaf huidje hebben, hartslag was goed, hij was lekker alert, hij lachte dus ook nog naar d'r... , ze vond 'm erg sterk, en zijn loop- en schrikreflexen waren helemaal goed. Ze vond Luuk een lekker relaxete en rustige tevreden baby. Ik ging met een zeer stralende glimlach het pand weer uit en Luuk sliep lekker verder.

Luuk is nu bij zijn tante, neefje en nichtje thuis, zodat mama de nieuwe schoonmaakster wegwijs kan maken. Ik vond het wel even moeilijk om je mee te geven hoor... ik mis 'm !
    Maar ze brengt 'm vast nog wel een keertje terug vanmiddag? hoop ik..?

Later!

3. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    NN wat super zeg dat het bezoekje aan het cb zo goed ging! best wel eng he, om je kindje even aan een ander over te laten?

4. 4days

4days Niet meer actief

ohneej ik doe ook mee aan buik van de maand... :)
    Grr hadden we moeten afspreken he kaatje! Hihi

Devilschase, ik dacht dat ook dat je dan niet in bad mocht, maar de vk zei dat dat alleen gold als je nog niet echt sterke weeen had. Maar omdat ik al meer dan 4cm ontsluiting had en flinke weeen mocht het wel, de baby zou toch snel worden geboren.

5. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    hoi meiden wat doen jullie als de kleine krampjes heeft. laten jullie ze dan liggen in de wieg of box. of pakken julli ze op?

6. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Zo, ook net terug van het CB. Hele verschrikking voor arme Ewout die z'n hele schema in de war geschopt zag :confused: (nu ja, voor zover hij een schema heeft :) ). Eerst zomaar wakker gemaakt worden om gewassen te worden (je kan toch niet op het CB aankomen met een vuile baby...). Voor het eerst samen onder de douche geweest en dat vond ie wel leuk. Papa iets minder, want die werd helemaal nat ook al stond ie NIET onder de douche :). Daarna nog even een borst laten drinken omdat ik dacht dat ie vast zou willen eten bij het CB (en ben nog niet zo ver gevorderd dat ik eender waar kan voeden) en dan op pad.

Hij sliep net van het rijden en dan werd ie weer uitgekleed, dus dat was even huilen. Daarna weer rustig tijdens meten en wegen. Hij was 56 cm en 4730 gram. Waarop ik ging van: "Pardon? :confused:" Maar het was toch echt waar en hij is op een week tijd dus 600 gram bijgekomen. Ik lever dus ook slagroom of zoiets :D CB vond dit trouwens helemaal prima. Z'n reflexen waren goed, de rest was ook in orde en de dokter vond dat ie er goed uit zag. Ewout vond het helaas allemaal wat minder, want hij lag heerlijk te slapen en toen werd ie wakker gemaakt door een stethoscoop en werd er vanalles getest :( Wij onder luid gebrul weer naar huis, maar daar was er gelukkig een comfort boob (twee zelfs ;) ), want het was idd etenstijd tijdens z'n CB bezoek.

@elise1: Ewout heeft eigenlijk bijna geen last van krampjes, maar als hij ze heeft dan nemen we hem op en gaan we ermee rondwandelen. Beste is als je hem dan vasthoudt met z'n buikje redelijk strak tegen de jouwe aan, dat verlicht wat.

@naannaan: Fijn dat Luuk het zo goed doet.

vermaken: Ik neem hem vaak bij me en dan kijkt hij vrolijk in het rond. Zing ook regelmatig liedjes voor hem, in z'n box heeft ie een mobiel en in z'n wieg ook een muziekspeeltje. Hij ligt echter niet heel vaak in de box omdat ik aan rooming in doe en ik ben gewoon bijna nooit in de woonkamer. Ofwel heb ik hem op bed liggen als ik in de slaapkamer ben (maar dan slaapt hij meestal) of anders in z'n wiegje daar. Ofwel rijd ik de wieg naar de computerkamer en ligt ie daar wat rond te kijken. Vraag me af wanneer ie echt meer entertainment nodig heeft. Heb em gisteren voor het eerst in de BabyBjorn gedaan zodat ie gezellig tegen me aan kan zitten als ik aan de computer zit.

7. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Goedemiddag dames! Hier weer eentje aanwezig. Kate is vandaag 1 week! wat gaat de tijd al zo snel :confused: De kraamhulp was vandaag voor het laatst. Morgen dus echt metsen 3tjes, spannend! Kate heeft gisteren ook de hoortest gehad en is geslaagd, een hele opluchting voor ons beiden! De vk heeft vandaag de knopen eruit gehaald bij mij. Moet nog wel aan de laxo medecijnen blijven, heb flink last van mijn overvolle darmen die maar héél langzaam legen nu :( Hielprik ging ook goed! Er moest 2x geprikt worden maar zij gaf geen kik! :D Ik heb ook blijkbaar gisteren al en regeldag gehad :( op dag 7, wel vroeg. Kate kwam 's avonds om de haverklap, niet zo leuk voor mijn gevoelige tepels, lang leve de bepanthen! :) Dus vanochtend weer last van stuwing dat ik van de linker (.) weer eerst 20cc moest afkolven voordat zij kon drinken. Wel 2 stuwingsdagen gehad maar dankzij de uitleg en advies van de kz slapen wij de laatste 3 nachten beter. Kate heeft al een aardige ritme dus ook om de 3 á 4 uur! Heerlijk! Hier moet de kraamvisite nog op gang komen, als goed zijn alle kaarten maandag en dinsdag aangekomen. Oh ja en mijn wasmachine lekt weer :evil: dus alleen kort programma's beschikbaar, erg handig nu met een kleintje in huis :( morgen komen ze kijken of het de moeite waard is om te repareren, is een oud geval van 13+ :rolleyes:

@dreames loopt de voeding voor hongerige babies wel goed bij Demi?

@krisstel oef wat een impact kan het hebben zonder door te hebben he :( maar zij heeft iig lekker doorgeslapen! Is Britt nog stteds geel? Heb van de kz begrepen met kolven ( en jij zegt zij drinkt maar aan één borst per voeding) dat je dus of tussen de voedingen door kolft of de andere borst die je niet geeft tijdens de voeding. Dus de laatste optie zou voor jou moeten werken ;)

@anno ik was 30kg aangekomen. Gisteren op de weegschaal gestaan en was al 13kg kwijt. Mag ook wel, hou nog wel wat vocht vast en die gekke trekken heb ik niet meer, dus hopelijk met de bv gaat het zo mooi verder, als er 10kg over blijft vind ik het wel minder maar beter dan de hele 30 :) Mag voorlopig geen buikspieroefeningen doen :( moet er 6 weken mee wachten, dus nu hopen dat de boel down under snel genezen is, kan ik lekker buiten gaan wandelen met Kate!

@pisum ach jee meid, je hebt het ook niet makkelijk :( *dikke knuff, hoe loopt de boel nu dan? Kate slaapt nu overdag gewoon beneden in de box, en dan op de voedingskussen. Maar wil eigenlijk dat zo wel weer dat zij gewoon in de wieg ligt boven. Dat "vermaken" heb ik (nog niet) mssn een muziekje? mobiel zou ook kunnen maar denk niet dat hi jer echt veel van ziet nog ;)

@yule hoe voel jij je nu meid? Ja de bevaaling was snel maar heftig. Gelukkig dus wel snel ;) Ik genees nu goed. En ja Kate heeft rossig haren *doet happy dance* nu hopen dat het zo blijft ;)

@azeb ja wel fijn alleen heftige weeën. Maar goed met die ruggenprik.. geef mij nog zo'n bevalling, alleen dan wel dat ik heel blijft ;)

@cossy jeetje wat een verhaal, maar wel leuk om te lezen. Lees veel terug wat ik bij mijnzelf dacht en voelde ;) ook met persen! Ja je denkt alles te hebben gehad, ligt uk lekker op de blubber buik en dan gepor in jouw buik voor de placenta en dat geprik met de vishaken :( Hier ook dat Kate vaak maar 10-15 min per borst wilt, kz zei dat de beeb dat zo sterk is dat hij/zij in die korte tijd alles naar binnen krijgt! Kate vanmiddag ook 10-15 aan de borst en moest een beetje spugen na de tijd die zuiperd haha :)

@jekkia oef allemaal verkouden :( *dikke knuffs! wnr beginnen die buikkrampjes meestal dan?

@irisb idd mijn tepels idemdito gisteren! sta liever ook een keertje extra op. Hoe was het bij de cb? oh lees het Ewout niet blij met al dat polanaise :( gelukkig hebben wij dan 2 hele mooie troost machines ;) en wat super da thij lekker groeit! Kate was vandaag lekker 80 gr aangekomen.

@tinkerbel zo gaat het bij ons: Kate wordt wakker voor voeding, geef haar eerst een borst dan laat ik haar tot komen en boertje doen, dan verschoon ik haar en dan leg ik haar weer aan de borst. Weer rusten en boeren en dan in wiegje/box. Tot nu toe gaat dit perfect! Zij slaapt dan 3 á 4 uurtjes door. Ingeltje legt het ook mooi uit zie ik! Kate was gisterenavond wel wakker na haar voeding en ook onrustig, had haar weer aangelegd aan bedie borsten met luier tussendoor. Na dit 3x te hebben gedaan heb ik de volgende voeding uitgerekt. zij was erg wakker en nog niet huilerig dus zo konden mijn borsten weer vullen en de tepels weer bijkomen :) dus heb heerlijk genoten van haar waker en alert zijn. Zij heeft wel even de speen gehad omdat zij huilerig deed en ik moest nodig naar de wc :)

@naannaan heerlijk he, je voelt je dan helemaal happy :D :D

Kate's tijden de laatste tijd is het zoiets: rond 9u, rond 12/13u, rond 17u, rond 20/21u, rond 00u, rond 3u en dan rond 6/7u. Nu is het 17.13 later dan gisteren maar zij begint al in haar slaap haar mond te bewegen en haar oogjes gaan afentoe open, dan weet ik dat zij zo een keer komt :) zo leuk om te herkennen :D

Hier is de huisarts ook eergisteren geweest, erg leuk zo'n huis bezoek! hij (en de in-opleiding arts die mee was) vond Kate erg mooi en prachtig. Hun zeiden dat meestal zie je met die gewicht mollige babies maar Kate was mooi "verdeeld" hij vond haar oortjes ook erg mooi :) Kate gaf weinig kik, alleen toen er hard in haar buik werd gedrukt, maar ik stond toen ook te krimpen :) moest een afspraak maken voor over 6 weken, om over anti-conceptie te praten.

Zo ben geloof ik helemaal bij, zag ook aan de lijst dat moppie zover is :D dus ga ff de mom's-to-be lastig vallen gauw voordat Kate zich meldt ;) Dikke knuffs iedereen!

8. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @irisb dank je wel dit doe ik eigenlijik ook. en dan valt hij al snel weer in slaap. Dan leg ik hem ook gewoon weer terug. Maar zo blijf je wel bezig. je zou bijna denken dat hij het erom doet.

AFKOLVEN: de meiden die kolven jullie kolven dus alleen de borst waar de kleine van gedronken heeft? blijkbaar is het toch niet duidelijk er zijn blijkbaar meer meiden die het niet precies weten.
    ik ga morgen naar CB dus dan vraag ik het daar maar weer. Misschien dat ze nu wel goed antwoord geven.

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Cossy, je mag niet op jezelf stemmen,dus als ik nu op jou stem en jij op mij? :)

Elise, bij krampen draai ik hem eerst op zijn buik. als dat niet helpt en hij gaat echt over zijn toeren haal ik hem er uit. Meestal helpt een beetje troost ook erg goed.
    Als Levi tijdens een voeding een flesje heeft gehad kolf ik beide borsten af. anders kolf ik er 1 en krijgt Levi de ander. verscheelt wel eens welke ik geef en kolf. Merk wel dat ik links meer kolf ( door tepelkloven ) maar die borst is nu veel beter op gang.

10. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @kaatje ik kolf altijd de borst af die hij niet drinkt. De borst waar hi jaan drinkt kan ik na het drinken echt niet meer afkolven. ivm tepelkloven anders ga ik echt door de grond. Misschien morgen nog maar een bij cb vragen. ga weer naar de kleine wordt wakker.

11. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo dames!
    Zo, vandaag eerste dagje alleen met Isis. Is heel goed gegaan!
    De diarree (was flink dunner dan 'normale poep') was gelukkig maar eenmalig. Ze was wel wat huilerig/hangerig de rest van de avond, maar 's nachts weer prima en vandaag ook helemaal in orde dus niks aan de hand!
    Vandaag kwam de wijkverpleegkundige langs. Isis (en wij) zijn helemaal goedgekeurd :)
    Ze is 265 gram gegroeid in een week, uitstekend dus!
    Ik las jullie vragen over kolven, toevallig heb ik het daar net met de wvk over gehad. Ik geef Isis steeds een borst lang (15/20 minuten) en daarna de andere nog eventjes (als toetje). Zo is het me door de kraamhulp verteld en Isis groeit er dus prima op :). Ik had zelf bedacht dat ik de borst die ik dan maar eventjes heb gedaan daarna wel kan afkolven. Ook heb ik wel eens gehoord dat je je borst 5 minuten voor het voeden en 5 minuten na het voeden kunt afkolven (in verband met voormelk/achtermelk).
    De wvk vond overigens dat ik nog wel eventjes kon (moest) wachten met haar afgekolfde melk uit de fles te geven, vond ze wel erg vroeg nog. Dat gevoel had ik zelf ook al (de kraamhulp had namelijk gezegd dat we daar al mee moesten beginnen).
    Oke, ik ga eten koken. Tot later!
    groetjes
    Azeb

12. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    hoi hoi,

Femke is weer wat vrolijker dan gisteren, alhoewel ze nog wel erg onrustig slaapt. Ze ligt zo nu en dan te huilen in haar slaap....zo zielig.

Spelen in de box: Femke vindt het heerlijk om naar de muziekmobiel te kijken of naar een gekleurd speeltje met een rammelaar er in.

Krampjes: Wij kijken het eerst even aan als Femke krampjes heeft, dan geven we de cinababy en troosten haar, soms valt ze dan weer in slaap, maar soms is ze helemaal overstuur. Dan nemen we haar bij ons. Ze doet het dan super goed in de draagdoek. We doen daar niet zo moeilijk over hoor....ze heeft het dan gewoon nodig om bij ons te zijn.

Kolven: Ik kolf soms na ongeveer anderhalf uur na de voeding beide borsten. En als Femke een flesje krijgt kolf ik ook beide borsten. Het cb verteld mij dat na ongeveer anderhalf uur zo'n 80% voeding weer is aangemaakt.

@parr, spannend morgen jullie eerste dagje samen! Succes!

@IrisB, fijn dat alles goed was bij het CB! En Ewout is goed aangekomen ;)

@Naannaan, ook alles weer goed bij het CB, super!

Vanmiddag lekker naar de kapper geweest: mams is weer tip top opgeknapt hihi!
    Morgen gaan we voor het eerst een paar uurtjes weg, mijn moeder past dan op. Wij hebben namelijk een voorbereidingsavond voor de doop van Femke. Ze wordt de 26e gedoopt.

De tijden van Femke (globaal)
    3/4:00-6/7:00-9/10:00-12/13:00-15/16:00-18/19:00-22/23:00 uur

Fijne avond!

13. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    PS Tweety, wat heerlijk dat Robin zo goed aan de borst heeft gedronken. Een hele mijlpaal denk ik! Gefeliciteerd!

14. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Oh ja krampjes, de kraamhulp gaf als tip om je hand op de buik van de baby te leggen en haar min of meer 'dubbel' te klappen, zeg maar alsof ze voorover zit (foetushouding). Isis heeft er nog maar een keer last van gehad en toen hielp het haar wel.

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
  16. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    @parr: ze heeft die voeding nog niet zo lang. Pas sinds gisterenochtend. Tot nu toe gaat het goed. Ze drinkt wel nog steeds evenveel als van te voren.
    Het valt me alleen op dat ze meer ontlasting heeft en net toen ze uit bad kwam had ze een beetje diarree dus ik moet even kijken of dat ook weer stopt. Ik denk dat het komt omdat ze een klein beetje badwater binnen kreeg, want bij het cb zeiden ze dat er juist kans was dat de ontlasting hard werd van deze voeding.

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wat gezellig hier!

Naanaan: lastig he, kindje weggeven.. ik heb het zelfs nu ]gijs met hem is gaan wandelen :(

Wipstoel: ik zet julian wel in de wipstoel, wiist niet dat dat niet mocht :oops:

IrisB: hele schema in de war haha! jij krijgt een autist zo te zien ;)

Parr: wat fijn dat alles zo goed gaat. Benblij dat ik niet de enige ben die kindje in de box legt. Er zijn zzoveel regels en dingen die zo ´horen´, maar ik luister liever naar mijn gevoel. Ik pak hem op als ik voel dat het nodig is.. ik geef hem eten als hij honger heeft.. slapen doet hij niet meer in de wieg, dus de box is een uitkomst.
    Sper dat de gehoortest goed ging, kan me voorstellen dat het voor jullie heel erg spannend was

de rest: knuffffff!

Oeef Julian komt hier de hele dag al om het uur/ 2 uur om eten brullen. Even laten liggen is echt geen optie: brullen dat ie dan doet! Pink geven helpt eventjes, maar daarna wil hij toch melk.
    Nu is papa even met hem gaan wandelen, zodat ik even kan rusten.
    Vanmiddag voor het eerst gekolfd, 25 cc hihi niet veel, maar goed. Hij dronk uit een difraxflesje, maar was binnen een minuut klaar. Denk dat ik een kleiner gaatje inde speen moet, want zo zuipt ´ie wel heeel snel!
    Oef.. nu maar hopen dt hij vannacht niet om het uur komt. Maar tot nu toe slaapt hij s nacjhts errug goed.

Hmmm hier lekker een donker biertje, werd mij aangeraden door de kraamzorg dus ja, dan moet het maar ;)

18. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ooh wat is Luca mooi! Hij lijkt ook wel een beetje op Julian :)

19. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Geweldige foto's Devilschase!

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159