goedemorgen meiden. Hier een goede nacht gehad. Levi had om 18.00 een voeding gehad, toen pas om 01.30 en daarna om 06.30. Hebben hem toen weer even terug gelegt en sliep hij nog tot 09.30. Was vanochtend ook weer een heel ontspannen mannetje, en had weer een goede poepluier. Ydnic, welkom terug en nog gefeliciteerd ! Is het Yolenthe of Lenthe? Je noemt namelijk twee verschillende namen in je berichtje Ingeltje, nog gefelciteerd Tweety, gefeliciteerd met je verjaardag ! Lieve foto van robin ! Lindaa, ah wat rot voor je moeder. knuff Yule, haha mannen.. Maar idd af en toe heb je wel eens een momentje voor jezelf nodig. Azeb, fijn dat de liedjes zo in de smaak vallen. moet het hier nog even uitproberen Vandaag weer naar het CB om te wegen.Ben benieuwd wat hij deze week is aangekomen. Na vandaag gaan we om de week wegen ipv iedere week. Vind het toch wel leuk om te zien wat hij aankomt. Heb mijn vrije dag ook omgeruild naar de dinsdag zodat ik zelf naar het CB kan.
Goedemorgen mama's! @Tweety: van harte gefeliciteerd meid! @Lindaa, oei, wat een gedoe met je moeder zeg! Ik hoop dat de kaakchirurg haar snel van de pijn en probelemen af kan helpen! Bijvoeden: ik weet nog niet wanneer we gaan beginnen, ik denk dat we wachten totdat hij het zelf aangeeft. Als ik zolang kan wachten heet dat, want om de een of andere reden verheug ik me daar enorm op! Ons menneke meldde zich vanochtend ineens om 05.30 uur! Hij had reuzehonger en had de fles in no-time leeg. Daarna weer om 08.45 uur maar had toen nog geen honger, was gewoon klaar met slapen. We hebben even gezellig op bed gelegen en hij bleef maar lachen en kletsen! Daarna weer een flesje en hij ligt nu weer te slapen. Ik heb verder geen plannen voor vandaag, ik ga alleen straks even een stukje wandelen. Tot later!
Goedemorgen Kate heeft weer van laatste voeding 23.30 tot 6u geslapen en toen weer tegen 9u en nu slaapt zij weer Wou net kolven maar borsten zijn leeg lijkt het Je zou toch denken dat de rechterboob van 6u vanochtend wel weer half vol of zo zou zijn ? Iemand ideeën? @elise1 Wat goed van Chris! ik denk dat als hij het vaker doet dat gio dan ook rustiger zal zijn? @kaatje Hoe is het nu met Levi en zijn ontlasting/krampen? @Devilchase Sterk ben jij zeg! Ik vind het wel spannend onder de douche omdat zij nogal glibberig kan zijn Maar jij kan gewoon zelfs jou haar nog wassen @wupje Hoe is Kyano vandaag? Ik ga niet elke dag naar buiten met Kate. Wil het eigenlijk wel vaker doen maar sinds kort kan ik langere afstanden afleggen. Gisteren grote rondje gemaakt en toen ik huis kwam waren mijn bekken niet zi heel blij maar ik voelde mij wel lekker! Heerlijk! Maar Kate was daarna erg onrustig Moe maar niet willen slapen terwijl zij wel sliep in de ww tijdens de wandeling Moet je elke dag met jouw baby naar buiten??? @roshi Durfde je de muis zelf niet te pakken dan? Lappie? Hier ook eentje en zó blij mee! Gewoon de feit dat ik ook lekker op de bank kan zitten pc-n @miracle duimen jah ik wil eigenlijk ook niet dat Kate straks gaat duimen maar soms wilt zij de speen niet altijd (pink wel ) en dan loopt zij wel op haar knuistje te sabbelen. Ja ziet er ook schattig uit hé 1e fruithapje doe ik vanaf 4 maanden. @ingeltje super meid Zo te lezen viel het Gijs ook mee! HOERA met 1 jaar jublieum! bedorven melk hoe kan dit dan? door in de koelkast te bewaren? Ik bewaar namelijk al mijn melk in de diepvries. Ik laat het eerst ff afkoelen op aanrecht en dan gelijk de diepvries in. @funnyme Spannend zo! *duimduimduim @steen Hoe doet Femke het nu? @moppiepoppie Ja ik was totaal vergeten op de meeting het voor te doen maar super dat je het zelf onder de knie heb! Hmm wel apart dat Amé geen honger heeft.... Kan ook zo zijn dat jij heel veel melk aanmaak en dat Amé wel genoeg aan heeft maar dat jij veel overhoudt? En overdag sneller drinken klopt want je hebt meer over dag dan 's avonds. Kate hangt hier ook langer aan de borst dan. Als je haar een afgekolfd flesje geeft hoeveel cc drinkt zij weg? Ik heb tot nu toe 125cc gegeven in een flesje en dit dronk zij ook weg. En Amé komt wel aan? Want eigenlijk als ze goed aankomen hoef je je eigenlijk geen zorgen te maken. Mssn naar inloopuur van de cb gaan om dit te bespreken? @Missy Ik heb hier ook dikke slaapzakken met mouwtjes van de Prénatal. Mt 70 is wel te groot nu maar haar hoofd verdwijnt niet. Maar zo kan zij haar armen bewegen maar niet zo wild. Zo slaapt zij wel beter in merk ik. Dus wel een slimme zet om die armen vast te maken aan zijkanten voor prikjes dag! Zo heb je ook inbakeren maar dan ook weer niet Hey sollicitatie *duimduimduim @firsttime Kate doet ook veel belletjes blazen en kwijlen maar niet met geluidjes erbij Heb je de cb of ha gebeld? Wel eng ja als je alleen bent *knuffs prikjes kreeg de tip van mijn Smoeder om donderdag een koud nat washandje mee te nemen en na het prikken die daar op te leggen. Zo voorkomt je iriitaties, harde plek etc. En zou je de baby minder last besparen. @ydnic Hey! meid welkom terug van weggeweest te zijn! Gelukkig voel jij je beter! Ook 20nov eerste prikjes Oef toen al de 1e @Azeb Ja baby's vinden het meestal vanaf 8wk sprong geweldig om te kijken hoe je eet! Ik zit soms ook vor Kate te eten en die kijkt ook met grote ogen @lindaa Oh nee wat erg voor jouw moeder zeg! Ik duim mee! Laat je wel weten hoe afloopt! *knuffs @yule wrm dat dan? niet gezellig mét jou erbij? haha ja hij wilt eigen quality time, nou dan ga jij toch lekker een dagje shoppen of zo? @tweety oooh wat een heerlijke ventje! Gisteren na de wandeling had ik Kate in de box gelegd omdat zij dus niet meer wou slapen. En 30 min hield zij zichzelf bezig zonder te hulen De mobiel stond stil maar zij ging de beestjes bekijken en glimlachen en geluidjes maken. Bij haar voeten heb ik zo'n geval voor om de spijlen van de HEMA. Daar zit een bal aan met jingelbelletjes binnenin en na een tijdje mee te kijken vond ik dat zij toch bewust die bal ging schoppen. Want als haar voetjes er niet bij kwam probeerde zij het anders en ook iedere keer 1 voet optillen! Heb ik een stukje van gefilmd. En oh ja wij kunnen de film neit op eigen pc zetten want de camcorder is niet compatible met VISTA dus vanmiddag naar een nieuwe kijken. Ook gisterenavond zat zij een tijdje op de bank in de wipstoel (omdat mijn armen lam werden) en toen ging ze naar de lamp kijken (die uitstond!) boven de tafel en glimlachen en praatjes maken dus óf zij kan al zover zien óf zij zag iets wat wij niet konden zien spannend en grappig
Owww lindaa wat akelig van je moeder, fijn dat de afspraak gelukt is. Tweeety wat een geweldige foto in de minimonkey oooh en die van de poes en hond ook leuk. En : Ook 28 geworden, net als ik vorige maand O Kaatje wat fijndat de poep weer lekker ´stroomt´, arm kereltje Babysstyle: mijn werkdag viel 100 procent mee. Ik kon hem dan ook bij Gijs achterlaten gisteren, maar morgen moet hij voor het eerst naar het kinderdagvernlijf. Ik ben benieuwd hoe ik me dan voel. Ik heb hem gisteren niet eens heel erg gemist. Maar ik heb me er ook de hele week heel bewust op ingesteld dat ik moet gaan werken en dat heeft mij heel erg geholpen. Mentale voorbereiding. Het werken zelf is ook nog wel relaxed nu, omdat ik de hele dag mag lezen en dingen bijwerken. Vanaf volgende week moet ik weer gewoon bellen helaas. (Callcenter)
Haai, Tweety, Gefeliciteerd met je verjaardag!! Wat een lieve foto's zeg! Lindaa, och je arme moeder! Gelukkig kan ze ergens anders terecht, want dit is niks. Kaatje, fijn dat Levi weer gewoon kan poepen. Hier eindelijk na bijna 3 dagen gisteravond een megavolle poepluier. We knapten er alle3 van op Ydnic, hee leuk dat je er weer bent! Mooie naam Lenthe. Fijn dat het goed met jullie gaat. Yule, ik zou zelf ook liever weggaan, zou me kapot ergeren als ik niks mocht zeggen of doen op zo'n dag... (ben stiekem van het type dat denkt alles beter te kunnen ) Missy, eigenwijsje die Mike hihi. En spannend dat hij gaat logeren! Azeb, balen van dat bloedverlies. Hopelijk is het snel over. Gezellig liedjes zingen :-D Doen wij hier ook, maar ik hou (nog) niet zo van kinderliedjes, dus hier gewoon popmuziek Roshi, arme muis en arme jij
Hallo mama's Ik zou graag met jullie mee willen kletsen. Op 29 september ben ik trotse mama geworden van Jolijn. Ze is geboren via een keizersnede omdat ze in een stuit lag. Jolijn is ons eerste kindje. Wij hadden hier ook last van enige verstopping. Jolijn had 3 dagen niet gepoept en gisteren kwam de verlossing in de vorm van een gigantische volle luier! Alle drie zijn we helemaal blij! Groetjes
@lindda wat vervelend voor je moeder. sterkte @yule goede nacht. jemig goed zeg. @tweety geweldig. als ik dat zo zie mis onze katje wel. Van harte gefeliciteerd. @jolijn gefeliciteerd met de kleine en welkom klets lekker mee. Giovanni ligt lkeer ff te tukken dus ga nu ff douche. tot later
@Elise, en heeft Gio al een poepbroek voor papa gehad? @Yule, Britt vindt een mutsje ook niets. Moet je beide aanvragen omdat Raven ook in 2008 al naar het kdv gaat? Of moet het sowieso beide? Kan me dan voorstellen dat hij wel een dagje 'alleen' thuis wil zijn @Wupje, als het droog is wel anders ook niet hoor. @Elise, haha gelukkig kun je de hormonen nog als excuus gebruiken @Jale, Britt vindt de mini-monkey erg fijn..ik vind het zelf erg belastend voor de schouder. @Steen, hoop dat de osteopaat heeft geholpen. Klinkt wel erg logisch...zou fijn zijn als de krampjes nu ook minder zijn. Bij Britt heeft het goed geholpen. @Jannes, bah weer twee prikjes...heeft ze een beetje geslapen vannacht? @Ingeltje, fijn dat het goed is gegaan. @MissyZuilen, handige moeder werkt het? @Tweety, gefeliciteerd met je verjaardag! Leuke foto's! Britt huilde gisteren ook weer wat meer en liet veel scheten (had 4 dagen niet gepoept) en vandaag zitten ze weer vol En jaja, weer een record...ze heeft doorgeslapen tot 6:30 uur!
In het groen het huidige gewicht en de lengte! Als je iets aangepast wil, graag een PB-tje met geboortedatum (dat zoekt makkelijker) en de gegevens die je wilt aanpassen naar Ingeltje, Parr of Yule (deze namen kun je aanklikken!) Je mag het ook uiteraard zelf aanpassen als je weet hoe het moet! De meest recente lijst vind je lijst in Ingeltjes onderschrift DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 Onze hyves: http://www.september2008.hyves.nl/ Onze kinderen: 15 augustus 2008 ANNA LUNA en SOPHIE EMMA ~ 2.510 gram & 2.790 gram ~ mama: FunnyMe 4670 & 4520 gram - 55 en 55 cm 18 augustus 2008 NOAH JOY en LEVI JOAS ~ 3.540 gram & 3.540 gram ~ mama: MamaMeike [♀] 4880 & 5100 gram - 58 en 58 cm 21 augustus 2008 MATICE ~ 2405 gram - 46 cm ~ mama: Jekkia [♀] 4650 gram - 55 cm 25 augustus 2008 SARA ANNA ~ 3150 gram ~ mama: Jannes 5755 gram - 58 cm GIZEM ~ 2970 gram ~ mama: Jale 4750 gram - 58 cm 26 augustus 2008 PIM ~ 2130 gram ~ mama: Nikky 3760 gram - 52 cm 28 augustus 2008 ROBIN JANCO ARIE ~ 3180 gram ~ mama: Tweety [♂] 4640 gram - 55,5 cm 29 augustus 2008 MICHELLE ILANA ~ 2895 gram - 49 cm ~ mama: Lindaa 4060 gram - 52, 2 cm 30 augustus 2008 QUINTEN ~ 3630 gram - 51 cm ~ mama: Pupke 4980 gram - 53½ cm LOTTE MARIA ~ 4000 gram - 53 cm ~ mama: Foover 5250 gram - 58 cm 01 september 2008 JUNA NINTHE ~ 3530 gram - 48 cm ~ mama: Diddl [♀♀♀] 3900 gram - 51½ cm GIOVANNI FRANCISCUS MICHEL ~ 3710 gram ~ mama: Elise1 4610 gram- 59 cm 03 september 2008 DEMI LUANA ~ 3400 gram - 48 cm ~ mama: Dreames 4990 gram - 56,5 cm FEMKE ~ 2850 gram - 47 cm ~ mama: Steen 4360 gram - 53 cm 04 september 2008 BRITT ~ 3414 gram - 52 cm ~ mama: Krisstel 5220 gram - 58 cm JULIAN ~ 3625 gram - 50 cm ~ mama: Ingeltje 5540 gram - 58,6 cm NOAH LEVI ~ 1055 gram ~ mama: Spotlight 2120 gram 05 september 2008 JULIA ~ 3220 gram - 50 cm ~ mama: Anno103 4910 gram - 55,5 cm 06 september 2008 EWOUT RONALD CORNELIS ~ 3600 gram - 51 cm ~ mama: IrisB 6970 gram - 61 cm RAVEN ROSELINE ~ 3600 gram - 49 cm ~ mama: Yule 5860 gram - 60 cm LUUK EVERT NIELS ~ 4285 gram - 54 cm ~ mama: Naannaan 6175 gram - 61,5cm 07 september 2008 LUCA ROAN KRIS ~ 2700 gram - 48 cm ~ mama: Devilschase 5689 gram - 59 cm KYANI SYLVIA ~ 3320 gram - 49 cm ~ mama: Babystyle 4590 gram - 53 cm TEUN FRANCISCUS ~ 4920 gram - 58 cm ~ mama: SanneMart 08 september 2008 YARAH ~ 3255 gram - 50 cm ~ mama: MirandaT[♀] 5110 gram - 55,5 cm SEM DINAND ~ 3860 gram - 54 cm ~ mama: Sasha FENNA EVI ~ 3200 gram - 49 cm ~ mama: Tinkerbel1984 09 september 2008 LEVI ~ 4000 gram - 51 cm ~ mama: Kaatje85 5380 gram - 57 cm 11 september 2008 JENNA ~ 3860 gram - 52 cm ~ mama: Sunshine80 [♂] 4340 gram - 54,5 cm 12 september 2008 JULIE ~ 2900 gram - 49 cm ~ mama: Dorientje 13 september 2008 RAYYAN ~ 3405 gram - 52 cm ~ mama: Pisum 4740 gram - 57,5 EMMA SOPHIE ~ 3165 gram - 51 cm ~ mama: Lola [♀] 5510 gram - 59 cm 15 september 2008 ISIS MARIN ~ 2970 gram - 50 cm ~ mama: Azeb 4495 gram - 55,5 cm 16 september 2008 RION ~ 4160 gram - 54 cm ~ mama: Helma1602 [♀] 17 september 2008 INDY LUNA ~ 3245 gram ~ mama: SheDevil [♂*] AMBER ~ 3270 gram ~ mama: Sabinekuh 4005 gram- 53 cm 19 september 2008 JAIMY MARTINA ~ 2980 gram - 48 cm ~ mama: Miracle08 4260 gram- 5 cm AIMAR EMILIAN ~ 3100 gram - 46 cm ~ mama: Eva1983 4215 gram - 52 cm 20 september 2008 MICHIEL ~ 4050 gram - 50 cm ~ mama: Esje72[♂♂] 4920 gram - 56 cm YOLENTHE ~ 4460 gram - 52 cm ~ mama: Ydnic 5100 gram - 56 cm 23 september 2008 SYLVIE JASMINE ~ 3200 gram ~ 51 cm ~ mama: Dniise 53 cm - 3970 gram VINCE TYGO ~ 3610 gram ~ 52 cm ~ mama: Cossy 4600 gram - 55 cm 24 september 2008 KATE ARWEN ~ 4410 gram ~ 52 cm ~ mama: Parr1983 4962 gram - 57,5 cm STERRE ~ 2390 gram ~ 45,5 cm ~ mama: Zico 3200 gram - 54 cm KYANO ~ 4100 gram ~ ? m ~ mama: Wupje TYCHO ~ 4620 gram ~ 56 cm ~ mama: HannekeR 4830 gram - 57 cm 25 september 2008 MIKE MARC ~ 3760 gram ~ 53 cm ~ mama: MissyZuilen 4310 gram - 55,7cm 29 september 2008 JOLIJN ~ 3350 gram ~ 47 cm ~ mama: Jolijn2008 4160 gram - 52 cm 30 september 2008 AMÉ ANAÏS ~ 3480 gram ~ 56(54) cm ~ mama: Moppiepoppie 4425 gram - 55 cm 04 oktober 2008 JILL ANNE ~ 3135 gram ~ 52 cm ~ mama: Freesia JENNA LYNN ~ 3240 gram ~ 47 cm ~ mama: Roshi 4290 gram - 53 cm 06 oktober 2008 JARI ~ 4040 gram - 53 cm ~ mama: First Time ~ 4600 gram - 56,6 cm Voor altijd in onze gedachten: 02 juni 2008 LEVI JAMAL* ~ 27-06-08 (26w+6d)~ 950 gram - 36 cm ~ mama: Chaartje79 23 jongetjes, 31 meisjes Agenda November 18: Tweety jarig 28! Pisum Kind en Gezin (CB) Eva1983 CB + inentingen deel I 19: HannekeR jarig 35! Jekkia CB + inentingen deel II 20: Parr1983CB+ inentingen deel I HannekeR CB + inentingen deel I FunnyMe uitslagen kinderarts Anna 21: Lindaa CB + inentingen deel II Kim jarig 3 (dochter van HannekeR) missyzuilen CB + inentingen deel I 24: Steen CB + inentingen deel II 25: Steen gyn Roshi jarig 25 jaar! 27: Azeb CB FunnyMe CB + inentingen deel II December 01: Kaatje85 CB + inentingen deel II Roshi CB + inentingen deel I Krisstel CB + inentingen deel II lindaa ZKH heupecho Michelle 02: Jale CB + inentingen deel II Yule CB + inentingen deel II Foover CB + inentingen deel II 04: Anno103 CB + inentingen deel II 05: Krisstel heupfoto 08: Babystyle CB + inentingen deel II 18: Miracle08 CB + inentingen deel II 19: Lindaa CB + inentingen deel III 21: Yule Jarig ! 30 jaar Januari 05: Miracle08 jarig 19 jaar08: Lindaa jarig ! 23 jaar 06: Yule CB + inentingen deel III 15: Miracle08 CB + inentingen deel III Heb Jolijn erop gezet, oeps ging fout met de datum jolijn sorry mijn fout, staat nu goed
@Jolijn welkom meid! en gefeliciteerd met Jolijn! @Krisstel poepluiers Kate is inmiddels wakker, veel te vroeg. Mijn moeder pas om 12u de fels geven
@Tweety: oeps, overheen gelezen! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! @Krisstel: moet 2008 ook aanvragen omdat we vanaf 2 december gastouderopvang hebben, alleen weet ik dat pas 2 weken (toen was het pas rond) en de contracten zijn net binnen. De meesten van jullie zullen het allang hebben aangevraagd denk ik. En 2009 moet ik de uren wijzigen, omdat het per 1 januari meer uren is dan in dec 2008. @Kaatje: ik zit eraan te denken om ook vandaag te wegen. Laatste keer was 4 nov, dus 2 weken geleden. Maar ik vind het altijd zo'n gedoe dat uitkleden en Raven vindt daar ook niks aan... Dus ik twijfel nog. Heb nog 10 minuten om te beslissen om te gaan ja/nee. @Ingeltje: o, fijn dat je relaxed kan beginnen op je werk. @moppiepoppie: overdag drinken ze sneller en korter vaak, dus dat klopt wel. Dat overstrekkerige vind ik wel raar nog steeds. Onrustig aan de borst herken ik wel, vooral als ze goed wakker is en ongeduldig. Maar overstrekken doet ze niet. Ik las van de week dat baby's overstrekken als ze het te warm hebben. Voed je haar in de bakerzak? Of met een omslagdoek eromheen? Zo ja, misschien zonder proberen (ik probeer dingen te bedenken hoor). Verder zou ik me toch niet teveel zorgen maken als ze goed aankomt dan krijgt ze echt genoeg binnen. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze GEEN honger heeft. Dat zou namelijk tegen alle natuurwetten in gaan. Als je echt het idee hebt dat er iets niet klopt zou ik een arts consulteren hoor (huisarts bijv voor een verwijzing naar de kinderarts). Lactatiekundige is ook een goed idee (Lola) omdat het m.n. bij het drinken problemen lijkt te geven. @Jolijn2008: welkom en gefeliciteerd met je dochter! Papa-oefendag: hij hoeft wat mij betreft ook niet te oefenen hoor. Hij doet het prima. Laatst heeft ie haar een keer niet op bed gelegd en toen was het de hele avond krijsen, dus dat was ook 1x maar nooit weer..
@Yule: Hmm, misschien idd te warm? Ze heeft wel altijd ijskoude handjes, maar dat zegt niets natuurlijk... Ik voed niet in het zakje, alleen met een omslagdoek eromheen maar die zit vaak niet bepaald strak om haar heen ofzo... Dus het lijkt onwaarschijnlijk, maar kan het altijd proberen..
En ik geef haar om de 3,5-4 uur eten, omdat ze vaak tussendoor huilt omdat ze niet kan slapen. Dus dan haal ik haar er na die tijd maar gewoon uit om uit te sluiten dat het honger is... Maar dan heeft ze dus NOOIT honger. 's Nachts wel. Dan hapt ze naar mijn vinger als ik die naast haar mondje zet en zuigt ze op het zakje. Overdag doet ze niets van dit alles...
@Ingeltje: ff lijst-muggeziften hoor... ik zie dat er ~ ipv - staat tussen een aantal geboortegewichten en -lengtes. Zal ik het ff veranderen?
Kan het niet zijn dat ze pas na vijf uur honger heeft en niet na 3,5-4 uur? Dan zou ze op vijf voedingen per dag zitten, maar dan wel met een nachtvoeding ook erin. Raar ritme krijg je dan... Maar na vijf uur heeft ze iig in de late avond en 's nachts zeker honger.