Ben ik even (met 1hand)! Ego: met Jari nog geen verandering, echt een zielig mannetje nu. Zit heel vol volgens mij, want hij klinkt als een varkentje met ademen. Geen snottebellen echter. Vannacht heeft hij weinig geslapen ,ik dus ook. Nu wil hij ook niet slapen, hij is heel huilerig n ontroostbaar. vanmorgen ha gebeld, waarschijnlijk is het niets, maar vanmiddag wil de ha even naar zijn longetjes luisteren. Ben ik wel blij om... Zo, ga mijn ventje weer troosten
hhahaha ja graag, ik zie dat namelijk vanaf hier niet, ik zit weer beneden op mijntv te pc-en op 2 meter afstand.
Oh wat is dit erg zeg... http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/buitenland/articleview/)/components/actueel/rtlnieuws/2008/11_november/18/buitenland/1118_1045_Gruwelijke_moord_Nieuw-Zeeland.xml deze mannen hebben een meisje van 3 gruwelijk mishandeld, hebben haar zelfs in de wasdroger gestot. ik zit hier gewoon van te huilen... ze is nu dood Oh de link werkt niet, nouja hier het verhaal: Moeder schuldig aan doodslag Duo schuldig aan gruwelmoord peuter Twee Nieuw-Zeelanders die een 3-jarig meisje op afschuwelijke wijze om het leven hebben gebracht, zijn door een jury schuldig bevonden aan moord. Wasdroger Nadat de jury de 22-jarige en 19-jarige man schuldig had verklaard, barstte de rechter in tranen uit. Hun straf wordt later bekendgemaakt. De twee broers mishandelden het meisje maandenlang. Zo stopten ze het kind in een wasdroger en lieten de machine daarna draaien. Ook hingen zij haar aan een waslijn en schopten haar. Moeder Het meisje overleed als gevolg van hersenletsel. De moeder van het kind was getrouwd met een van de broers. Zij werd schuldig bevonden aan doodslag, omdat zij haar kind niet had beschermd
Hey meiden, ik ga donderdag met Isis winkelen. Hebben jullie daar al ervaring mee? Ik vraag me namelijk af of ik haar in de maxicosi zal laten zitten (op het onderstel) of dat ik de wandelwagenbak ook mee neem en haar daar dan in overhevel. Over het algemeen slaapt Isis rustiger en langer in de maxicosi, maar het is natuurlijk minder goed voor haar rug enzo. Wat zouden jullie doen?
@firsttime gelukkig kan je vanmiddag bij de ha terecht. vervelend dat jullie zo slecht hebben geslapen. gio heeft daarstraks echt slecht gegeten. veel huilen. krampjes. hij is nu dan ook al weer wakker. na 1 uur. zal hij honger hebben als ik hem aan de borst leg is het binnen 1 minuut weer huilen geblazen. ik ga vanmiddag 1x een flesje prberen. 150 cc hij is nu namelijk rond de 5 kilo. misschien dat hij dan rustiger is en minder last heeft van krampjes- Aan de ene kant hoop ik dat dat helpt, maar wil eigenlijk niet stoppen met bv (hij krijgt dan fv maar van bv) vind het zo moeilijk. loop al twee weken wel niet wel niet. komt echt door mijn hormonen. als ik zeg stoopen jank ik de hele boel bij elkaar, maar als ik zeg niet stoppen is het ook een strijd voor hem en mij en dat kan niet goed zijn. Enige adviezen? zit er echt ff doorheen en kan wel janken.
Elise, de krampjes horen over te zijn met drie maanden ongeveer he... Dat is voor jou nog twee weken. Misschien kun je het nog twee weken volhouden? Of anders die twee weken afgekolfde melk geven en daarna weer eens aan de borst proberen?
Vanmorgen ben ik nog even bij mijn nieuwe werkgever langs geweest. Ik heb mijn arbeidsovereenkomst getekend en we hebben besproken op welke dagen ik ga werken. Het zijn de maandag, woensdag en de vrijdag geworden. Daar hoopte ik al op, aangezien ik al opvang heb voor de maandag en de vrijdag. De woensdag is niet zo'n gewilde dag, dus dat zal hopelijk ook snel lukken. Zometeen maar even bellen... @Ydnic: Leuk dat je er ook weer bent. Jouw dochter was een stevige dame bij haar geboorte, zeg... @Lindaa: Jeetje, wat rot voor je moeder! Ik duim dat het deze keer meevalt... @Missyzuilen: Ik heb nog nooit gehoord dat je kindje NIET in een slaapzak zou mogen bij koorts. Ik heb Emma ná de vaccinaties dan ook in een slaapzakje in bed gedaan. Uit een slaapzakje kan de warmte ook beter ontsnappen... Succes vanmiddag! @Tweety: Gefeliciteerd! Robin is al een echte dierenvriend, zo te zien... @Ingeltje: Hoeveel uren werk je per week, 24...? Jeetje, wát een verhaal over die peuter. Compleet ziek zijn sommige mensen... @Jolijn: Welkom hier! @Elise: Ik kan je alleen maar adviseren om NIET te denken dat je geen goede moeder bent als je flesvoeding geeft. Het allerbelangrijkste voor Gio is dat zijn mama lekker in haar vel zit. En wanneer jij je beter voelt bij flesvoeding, is dat voor Gio ook alleen maar fijn...
@azeb wij nemen altijd de kinderwagen mee. en hevelen hem over. hij ligt altijd te slikken in de MC en in de wagen ligt hij heerlijk te slapen. vaak ga ik natuurlijk ook met de bus naar het plein dus dan gaat hij zowiezo in de wagen. ga nu ff boodschappen doen.
@Elise: nou meis, sluit je aan bij de ik-vecht-met-mama's-borst club Pfff, wat shit dat hij zo'n krampjes heeft... Maar een flesje zorgt toch juist dat hij het sneller binnenkrijgt en dus meer kans op krampjes? Dat lijkt me ook niet echt de oplossing... Heeft ie niet koemelkallergie ofzo? Dat zat ik laatst ook te denken bij mij omdat Amé zo moeilijk doet, maar ja.. ik eet bijna geen melkproducten volgens mij dus dat kan dan toch niet, lijkt me... Je kunt echt fv geven (dus geen bv in flesje), die geschikt is voor kinderen die vaak krampjes hebben. Was Nutrilon Omneo niet zoiets? Maar ja, dan moet je dus het hele bv-gebeuren opgeven en daar zou ik het zelf ook moeilijk mee hebben...
hoi hoi jeetje wat erg zeg dat verhaal. tweety GEFELICITEERD met je verjaardag. heb net foto's gemaakt voor de kerstkaart zal er zo ff een spammen. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ze heeft net als de vorige keer nergens last van gehad. Heb bij avondvoeding van 23.00 uur nog getempt, maar was 36,7... dus niets aan de hand. En ze heeft geslapen tot 7.15 uur, dus niet anders dan anders. Zelfs nu we haar avondvoeding van 23.30u naar 23.00u hebben verplaatst, wordt ze toch wakker na 7 uur. Heerlijk! @Parr: las je tip over koude washandje, maar dat is volgens mij een tip uit de tijd dat wij jong waren. CB raadde het bij ons meteen af. Gewoon over haar bovenbeentjes wrijven (om doorbloeding te stimuleren) en haar beentjes in beweging houden. @Tweety: gefeliciteerd met je verjaardag! @Missy: logeren gaat vast prima. Is ook goed voor Mike... leert hij ook op andere plekken te slapen. En geniet van jullie vrije avondje! @Jolijn: welkom bij de september mama's. @Moppiepoppie: vijf voedingen houdt in principe niet in dat er meer tijd tussen voedingen zitten, maar dat ze er een overslaan. Maar wie weet is dit gewoon haar manier om naar 5 te gaan. Eerst meer tijd ertussen en dan opeens de nacht overslaan. Zou het gewoon eens proberen. @Firsttime: wat zielig voor Jari! @Azeb: afhankelijk van hoe lang je gaat winkelen, zou ik haar gewoon in de MC laten. Zeker als ze daar lekker in slaapt. Hoef je niet zo te slepen. Maar als je echt een hele middag gaat, zou ik haar in de bak doen. Niet alleen voor rug, maar ook voor haar. Niet echt lekker.. uren opgepropt in de MC. @Anno: wat een leuke foto!! Wegen: wij gaan tussentijds nooit wegen. Vind het zo zielig voor Sara. Helemaal uitkleden alleen om te weten wat ze weegt... Maar wij zien ook wel aan haar babyvet dat ze flink groeit Ga me zo maar eens klaarmaken. Vanmiddag gezellig bij een vriendin op bezoek met Sara....
@Ingeltje: jemig zeg, wat een gruwelijk verhaal! @Elise: met fles (niet per se flesVOEDING, maar gewoon de fles gebruiken) heb je zowiezo meer kans op krampjes dan de borst geven, dus op zich is dat niet echt een oplossing tegen krampjes denk ik. Idd duurt het krampjes stadium niet heel lang meer, maar als je er zo doorheen zit, dan moet je wat he? Als je twijfelt over stoppen met BV ivm krampjes, zou ik niet stoppen, omdat de kans op kramp met FV nog groter is. Als je stopt omdat je zelf de BV niet meer trekt (pijn ofzo) lijkt me dat een goede reden. Het moet voor jou ook leuk blijven! @Azeb: voor winkelen < 3 uur doe ik de MC op het onderstel. Anders wordt het zo verbouwing. Maar voor een hele dag onderweg zou ik wel de wagen nemen. Een keertje langer dan 2 uur in de MC kan ook wel hoor. Als je het maar niet geregeld doet of langer dan nodig (bijv. thuis ipv wipstoel gebruiken, dat gebeurde voorheen nogal eens). @Lola: fijn zeg dat je ma en vr kan werken. Ik vind het wel stoer hoor, dat je na je verlof zowat meteen een andere baan gaat doen. (ik denk ook na over solliciteren dus ik volg je ervaringen al eventjes)
@babystyle: je dvd is binnen. dank je wel. we gaan hem vanmiddag even testen haha. xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
@moppiepoppie: 5 voedingen lijkt me wel weinig voor haar leeftijd, zou ik even met het CB overleggen (hebben ze geen tel. spreekuur? dan kun je je verhaal even voorleggen). Kan best wat Jannes zegt, dat dit haar manier is om de nacht te gaan overslaan, tijden verschuiven dan vanzelf wel. Misschien komt ze als ze gaat doorslapen ineens weer 6 keer. Raven is 3-4 weken ouder en komt overdag meestal nog 6 keer (maar slaapt wel 10-11 uur 's nachts... 't is uit de lengte of de breedte he? ze moet het toch allemaal binnenkrijgen...) Dus: 7 - 10 - 13 - 16 - 19 - 21 uur (globaal) @Jannes: ja precies! Ik vind het dus voor Raven ook zo'n gedoe steeds naar het CB. Vorige keer hebben we tussen de afspraken door ook niet gewogen, alleen in de eerste 4 weken zijn we wekelijks gegaan, omdat ik toen ineens op de fles en daarna weer op de borstvoeding over moest stappen (ter controle of ze wel genoeg binnenkreeg, ja dus!). Ik merk het aan haar kleertjes, ze schiet de lengte in! Maillotjes maat 62 worden alweer te klein zowat en haar HEMA slaapzakje maat 62 past echt niet meer... De voetjes komen tegen de onderkant aan... @anno: superlieve kerstfoto!