@Yule: ja ziet er qua planning toch niet vreemd uit. Maar misschien is Raven gewoon iemand die te veel last krijgt van veel prikkels. En dus thuis huilt en niet makkelijk wil slapen. Wellicht toch opbouwen en haar laten wennen aan buitenshuis.
@jannes ik zal het tegen mijn zus zeggen. ze hebben haar urine en bloed onder zocht en alles was vandaag gelukkig goed. @kristell ja leuk he kan niet wachten. helemaal om te zien hoe groot gio dan al weer is.
Funnyme wat fijn dat alles ok is met de heupjes van Sophie! Ingeltje wil jij niet meer van die verschrikkelijke verhalen hier plaatsen, probeer die altijd te ontwijken. Kan daar absoluut niet tegen (kijk zelfs geen CSI als het om een kindje of baby gaat) Anno wat een lieve kerstfoto! Tweety gefelicitaart! Miracle op de fiets in de draagzak. Pas maar op dat je nergens tegen aan knalt of plotseling moet stoppen, kan heel gevaarlijk zijn voor je kleintje (of heb jij toevallig het prototype van de babytutrle ) Je kunt dan beter zo'n fietskarretje pakken waar je de maxicosi in kan vastzetten. Kaatje mooi kerstkaartje! Heel veel succes en ook veel plezie rmorgen op je eerste werkdag. Kristel wat een lieve foto!!! Elise als je borstvoeding n begin te snel komt, kun je 1. van te voren een beetje de druk eraf kolven 2. Gio van borst halen en wachten tot de straal minder is (doe ik bij Matice) 3. Gio iets rechterop voeden dan kan hij makkelijker drinken en slikken en komt er minder lucht bij Freesia en Tweey Jullie ook al, Matice is al een paar dagen zo heerlijk bezig. Hele dikke knuffel voor jullie allebei! Gisteren heb ik me ziek gemeld op werk. Matice wilde de nacht weer niet slapen, Raven ook niet daardoor. Heel de nacht op geweest met 2 jankende kinderen (uiteindelijk was ik ook aan het janken, zat er helemaal doorheen). Ivo werdt er natuurlijk nauwelijks wakker van en het enige wat hij zei was Oh nu zijn ze allemaal aan het janken (en ging weer slapen heb hem een mep verkocht, dat was de druppel voor me, wilde zijn steun en geen rotopmerking ) Heb die ochtend 3x overgegeven (stress, buikgriep, vermoedheid?) en was helemaal kapot. Heel de dag niet kunnen slapen omdat Matice zich om de 2 uur meldde voor voeding en nauwelijks wilde slapen. Zodra hij zijn bed zag of ruikte was het huilen. Pas tegen de avond sliep matice (van 7 tot 2 en 2 tot 5.30). Hij krijgt voortaan als laatste voeding Nutrilon en we gaan hier de borstvoeding langzaam afbouwen. Tis te zwaar werken, gebroken nachten (sinds april 2007!), het vele voeden, de tepelkloven en 2 kleintjes overdag en het huishouden proberen te runnen. Als ik zo langer doorga dan ga ik er waarschijnlijk aan onder uit (waarschijnlijk ook daarom dat ik me misselijk voel en heb moeten overgeven) Vandaag naar osteopaat met Matice geweest. Ging allemaal wel goed, was er alleen een uur te vroeg (stomme vermoeidheid, vergeet mijn kont nog eens. was ook al mijn telefoon vergeten en luiers voor Raven bij de oppas) Toen op terugweg bij vriendin gestopt om Matice te voeden en daarna bij een andere vriendin Raven opgehaald. Kom ik thuis ligt er een briefje van de arbo-arts op de deurmat, die waren aan de deur geweest . Nou kan ik morgen gaan bellen waarom ik er niet was. Heb hier altijd zo'n hekel aan. Alsof ik dan iets fouts heb gedaan. Morgen krijgt Matice zijn 2e prikjes. Ben benieuwd of hij ook van deze last gaat krijgen. Osteopaat gaf als advies om hem erna veel te laten bewegen (oa met beentjes fietsen). Dat gaan we morgen dan maar doen.
@Jekkia: jeetje meid, dat klinkt echt alsof je er helemaal doorheen zit. Kan goed begrijpen dat je je dan ziek meldt. Maar wel bizar dat ze meteen dezelfde dag nog op de stoep staan. Ik zou het gewoon uitleggen, morgen meteen zelf even bellen en je verhaal doen (vermoeidheid, overgeven etc). Meestal als je zegt dat het tijdelijk is doen ze niet moeilijk. En dat je met je kind naar de osteopaat bent geweest, dat mag toch? Je hoeft toch niet per se thuis te zijn als je ziek bent of wel? Of had je eigenlijk moeten werken vandaag? Als je vrij was vandaag kun je je altijd met terugwerkende kracht beter melden toch? Dan hoef je je ook niet schuldig te voelen. (is zowiezo niet nodig eigenlijk, maar snap dat je dat gevoel wel krijgt van een ARBO arts die meteen op je stoep staat... ) Snap ook dat je de BV gaat afbouwen. Lijkt me heel zwaar met 2 kleintjes, en de nachtvoedingen enzo. En als je dan zelf ook nog pijn hebt dat is het wel een keer genoeg. @Jannes: ja, ik denk dat ze snel overprikkeld is. Ze doet het prima thuis met vaste regelmaat en vaste gewoontes, maar als er iets anders gaat dan is het bal. Daarom ben ik ook niet zo'n fan van kraamvisite. Maar ja, morgen en donderdag en zaterdag nog en dan is het wat mij betreft over met de kraamvisites. Vanavond heeft ze echt hysterisch gekrijst als ik haar in bed legde. Terwijl ze normaal lachend haar bedje in gaat... : In de wipper en op de bank zat ze te lachen en als ik haar oppakte en naar de slaapkamer liep, trok ze alle registers open en werd nergens meer rustig van. Ik heb me moeten bedwingen haar steeds uit bed te halen om te troosten, want ze keek zo zielig... maar ik weet dat als ik dat doe het alleen maar erger wordt. N is ze eindelijk in slaap gekukeld.
Jekkia, arme jij... Het is allemaal nogal wat. Hele dikke knuffel voor jou! Yule, ik probeer een paar keer per week om zonder hoedje te voeden. Maar dan wordt Jill heel erg driftig en hyper omdat ze geen grip heeft, waardoor ik het na 5 minuten maar weer opgeef. Het is zo'n ongelofelijk pittig dametje, vandaag weer volop mogen ervaren Op zich werken die hoedjes perfect bij ons, Jill krijgt genoeg binnen ook (1 van de zogenaamde nadelen van hoedjes). Dus ik heb me maar alvast een beetje neergelegd bij het feit dat ik voed met een 'protese' Het is nu 6 weken gelukt, zal 6 maanden (of langer) ook wel lukken. Kaatje, succes en sterkte voor morgen, knuffel! Krisstel, lieve foto, echt knap hoe ze dat doet! Funny, supernieuws van Sophie, yeah! Missy, wat een knappe vent! Nou, Jill is redelijk te pruimen weer, ga zo voeden en slapen. Trusten!
vanaf mijn bankie in de woonkamer wil ik jullie allemaal een hele fijne avond wensen IK HEB EEN LAPTOP!!!
@roshi leuk een lappie. ik zit ook op de bank heb ook een lappie heerlijk. nu iedereen weer langzaam aan het werk gaat vind ikhet toch wel moeilijk dat ik niet kan werken straks. ik wil natuurlijk heel graag bij mijn mannekes zijn maar er ff uit ff geen mama zijn beviel me de afgelopen 2 jaar ook. het idee dat ik dus niet meer kan gaan werken benauwd me af en toe wel ook de gevolgen ervan financieel het geen we nu zo kunnen doen veranderd. als ik zo naar robin kijk den kik waarom kan je niet naar een kdv wij merken eigenlijk niks meer aan hem ja nu zie je het slangetje nog zitten maar straks zie je niks meer. zo nu weer genoeg geklaagd.
ja vind het ook echt heerlijk ik wil ook best wel weer gaan werken straks hoor ffies met iets anders bezig zijn dan baby (wellicht denk ik hier begin jan heel anders over )
bij rene was ik er totaal ruim 6 maanden uit geweest en was toch best wel blij dat ik weer ff een paar uutjes kon werken ff andere vezorgen als een kind(verpleeghuis)
ja precies kan het me helemaal indenken hoor. ik zit nu vanaf juni al thuis en wil best wel weer ffies '"onder de mensen zijn"
@roshi: wow, een laptop! Lekker hoor! @tweety: ja raar idee zeker dat je niet gaat werken voorlopig. En als het zo goed blijft gaan met Robin en de sonde kan eruit, kan hij misschien in de toekomst wel naar een gewoon KDV? Financiele onzekerheid is wel vervelend. Hier ook een hoop veranderingen, ik ga 3 ipv 5 dagen werken en misschien nog andere baan in de nabije toekomst en mijn vriend is aan het solliciteren en als hij wordt aangenomen voor die functie gaat hij van 32 naar 28 uur en raakt hij ORT kwijt. Dus financieel een grote hap eruit voor ons... maar hoe het precies uitpakt weet ik ook nog niet, want met die toeslagen etc wordt het weer anders natuurlijk. Ik ga er wel zodanig veel op achteruit dat we ineens in veel regelingen gunstiger gaan vallen (zoals kinderopvangtoeslag en belastingschijven en dergelijke). Maar we moeten wel echt op de centjes gaan letten. Dus geen wintersportvakantie meer (gelukkig, want ik vind er niks aan, haha) of naar een ver land enzo. Dit jaar kamperen en chronisch naar de Aldi.
@freesia: geen reden om het te veranderen dan toch? Maar proberen zou ik het zeker, want het kan ineens dat ze veel beter grip houdt doordat haar mondje ook groter wordt enzo, tenminste dat was hier heel duidelijk het geval. Hopelijk gaat die blaar wel snel weg, anders ff kolven ter ontlasting aan die borst?
Ingeltje, succes morgen. Knuff Nee hij houd hem echt met 1 hand vast. het begon met naar de fles grijpen. Nu houd hij dus één handje eronder en dat houd hij ongeveer een minuutje vol, dan gaat hij slingeren en wint de zwaartekracht het Missy, Lieve foto's ! Jekkia, jeetje wat een rotsituatie zo. geef je groot gelijk dat je je ziek gemeld heb. Denk dat de Arbo er ook wel begrip voor heeft.. Ow IVO Ik had hem met kop en kont zijn bed uit getrokken. Hoe ik het zo lees lijkt het me idd een goede oplossing om langzaam aan af te bouwen met bv. Je moet er zelf niet aan onder door gaan en nu kan Ivo mooi de nachtvoeding doen Knuff ! succes morgen met de prikjes Roshi Super he een laptop. vind het echt ideaal. Als we bv. een dagje in het ziekenhuis moeten vertoeven, gaat hij gewoon mee, je logt in op iemand anders zijn internet en surfen maar ! Tweety, waarom kan je niet gaan werken? misschien heb je het al verteld maar heb ik het even gemist. is dat vanwege Robin zijn sonde? en kan daar niemand anders uitleg over krijgen? Misschien een medisch KDV? Meisjes weltrusten, ik ga jullie morgen heeeeeel erg missen,maar kom morgenavond natuurlijk wel even spieken en verslag doen van mijn eerste werkdag.
ff snel berichtje van hier... Werk: ik heb ook wel weer zin om te beginnen hoor. Zei het vanaaf toevallig tegen m'n man.. die vond het maar raar haha. Maar dan ben je idd weer onder de mensen en ff wat anders dan baby-peuter-baby-peuter. Morgen mag Cyenna voor het eerst naar de peuterspeelzaal.. Wat gaat de tijd toch hard.. Maar wel hartstikke leuk voor haar en ik vind het ook niet erg hihi. @Tweety, staat het sowieso vast dat Robin nooit naar een kdv mag dan? Oh zie dat nu dat Yule het ook al vroeg. Ga Yarah ook ff de laatste fles geven en dan lekker naar bed. Hopelijk slapen ze allebei een beetje door vannacht. Nu gaat Yarah lekker doorslapen.. komt Cyenna telkens pff. En morgen er vroeg uit, want Cyenna moet om kwart voor 9 al op de peuter zijn Dat wordt haasten haha. (was vrijdag al toen ik om kwart over 9 bij babymassage moest zijn hihi) Nou ik ga! Alvast trusten voor iedereen! hier nog een linkje van foto van m'n meissie: (met haar eerste hello kitty shirt aan ) http://i166.photobucket.com/albums/u110 ... 07/165.jpg
trusten kaatje en tweety kaatje heel veel succes morgen laat je niet gek maken door ze he! yule ik ga ook minder werken dus moeten ook ffies rustig aan doen, we geven nu best makkelijk uit dus moet wel een beetje op gaan letten straks