@ Missy: misschien ben ik net zo blonT....maar volgens mij van een sojaboon...die komt weer van een sojaboom of sojaplant????
@Eva, dat zou best es kunnen hahaha! Ik koop of drink t nooit, dus als je had gezegd dat t van een ezel afkwam had ik t ook gelooft.
@ Iwish: een aantal mama's hier maken die met PSP pro. Als je net als ik dat niet kan dan moet je de mama's even lief aankijken en vragen of ze er 1 voor je willen maken @ Jannes: Sojakippen Maarre is het een sojaplant of een sojaboom????
De melk wordt gemaakt van de peulvrucht Sojaboon (van een plant, geen boom). Het wordt vooral gedronken door vegetarische mensen of mensen die een lactose intollerantie hebben. En het is niet alleen natuurlijk, maar ook nog eens heel vetarm. Nadeel is wel dat het suikers bevat, weinig calcium (of onnatuurlijk toegevoegde calcium) en vitamines worden toegevoegd. Dus ik zou het, indien het niet nodig is, niet als enige zuivelproduct gebruiken. O en ik kan me uit mijn MMM periode herinneren dat het ook niet goed is voor de zaadproductie. Dus dames die nog een 2e willen. Laat je vent van de Sojaproducten afblijven
Je moet wel opletten dat je melk hebt uit de goede kliertjes van de kip, de melkklieren. Je hebt ook de kakelklieren, daar krijg je een heel vervelend goedje van
Ik vond net deze nuttige link: Soja - Medic Info Ik vind het vooral belangrijk om aan een soort rotatie dieet te doen. Dat wil zeggen dat je meerdere soorten voeding neemt, waardoor je je immuunsysteem niet continue overbelast en allergieën of intoleranties ontwikkeld. Afwisselen dus.
hihi Ingeltje is bezig Queen Wij doen het weekend helemaal niks ! Wij blijven lekker thuis , ja heel misschien ff langs me moeder met z'n alle maar verder helemaal niks. Vandaag ga ik naar de zwemles , morgen ben ik thuis , woensdag de hele middag met Jaimy naar me moeder blijven we eten , donderdag thuis en vrijdag naar me moeder en savonds even mee naar me jongste broertjes zwemles En dan het weekend niks... Volgend weekend ( ja weten we nu al ) hebben we een druk weekend met verjaardag. En naar smoe wilde hubje geloof ik.. haha , je kunt nog eens wat leren lees ik zo.. Ik wist helemaal niks over waar Sojamelk vandaan kwam Maar nu wel
Trouwens he, om nog even in de trant van de melk te blijven.. Kunnen kindjes ook nog steeds gretig die fles drinken gewoon puur uit dorst ipv honger? Want Mike eet nu regelt 2 boterhammen licht bruin en die fles erna gaat er nog steeds in als zoete koek, gevolg.. hij heeft de rest vd middag nergens meer trek in. Zou t dan ook kunnen dattie gewoon dorst heeft na de boterham en omdat wij melk aanbieden hij dit dus opdrinkt? En hij krijgt beide (melk en sap) uit een fles dus kent daarin ook geen verschil natuurlijk.
Missy, dat klinkt heel erg logisch. En de fles vult natuurlijk stukken meer dan gewoon water of eventueel diksap.
@ Missy: ik zou gewoon steeds iets minder in die fles na de boterham doen. Want je geeft hem nog steeds 180/6 toch???? Want qua 'honger' zal hij die echt niet nodig hebben na 2 boterhammen denk ik. Aimar heeft wel 20 minuten geslapen....
@Missy: is toch niet erg dat hij de rest van de middag geen trek meer heeft. Alles wat je tussen brood en avondeten geeft, is enkel een tussendoortje. Als hij die melk nog graag drinkt, dan drinkt hij die toch lekker.
@Jannes, jawel dat is ook wel zo.. Maar als t meer is om de dorst dan om de melk zeg maar, geef ik em net zo lief wat anders snap je? En ik vind opzich 3 flessen van 180/6 toch op een gegeven moment te veel, maar aangezien meneer nog niet aangeeft minder te willen ben ik bang dat we daar nog lang op zullen blijven. En dat wil ik dan toch weer niet...
Ik ben zelf begonnen de fles te vervangen door gewone koemelk. Eerst heb ik de 180/6 naar 150/5 afgebouwd, dat ging vrij soepel. Toen ben ik die gaan vervangen door warme halfvolle melk. Ging eigenlijk ook heel soepel!
@Missy: als je gaat wachten totdat hij het aangeeft, ben je waarschijnlijk tot zijn 4e aan het wachten. Je moet opvolgmelk zelf afbouwen. Sara krijgt bij haar boterham gewoon 1 groot glas melk (zo'n 150cc denk ik). Ook gewoon koud overigens.
Fles afbouwen Hier ging dat ook vrij soepel.. Jaimy kreeg smiddags toen ze eenmaal brood at al bijna geen voeding meer.. Ze kreeg nog 90/3 en dat heb ik uiteindelijk vervangen door een beker roosvice. Vond ze helemaal niet erg. Bij de avond fles heb ik eerst afgebouwd naar 150cc en toen de JBPM afgebouwd.. toen die er af was heb ik de voeding vervangen door 150cc gewone halfvolle melk.. Helaas vind ze hem koud niet te pruimen dus krijgt ze hem verwarmd.. De ochtend fles heb ik eerst omgezet naar pap maar ze blijkt er geen voorstander van te zijn.. Dus pap vervangen door brood en een fles van 90/3 erbij.. Werkte meteen want ze is meteen voldaan. We zijn nu sinds een kleine maand ook volledig van de JBPM af
@Ingeltje, dat heb je in 1 x gedaan de opvolgmelk vervangen door halfvolle melk? En krijgt Julian pap in de ochtend en dan ook dus met gewone melk? En voor t slapengaan nog wel Nutrilon begreep ik? Die wilt hij nog niet van gewone melk? @Jannes, ja precies dan heeftie tot zijn 12ste nog groeimelk hihihi! Daarom heb ik hem nu ook afgebouwd sinds 4 dagen naar 150/5 groeimelk en wil ik morgen dus dat vervangen door 150cc halfvolle melk. En dan eerst wel warm aanbieden zodat hij de link legt naar normaal zijn groeimelk. En dan vanzelf steeds kouder geven. En dan als hij dat prima drinkt en niet op reageert of iets, doe ik ook zijn pap met halfvolle melk. En krijgt hij dus alleen nog een flesje van 180/8 groeimelk voor t slapengaan. En die mag hij van mij nog gewoon een tijd drinken. Die bouwen we op ten duur wel weer een x af, heb daarin geen haast vind dat ook wel gezellig. En zo heb ik nog wat achter de hand aangezien hij zo weinig eet. (Wat me dan weer doet denken dattie dan toch nog teveel groeimelk drinkt, aangezien hij van de andere maaltijden weinig neemt.) @Miracle, owja dus jij geeft geen melk meer bij de boterham 's middags? Hmm.. die laatste fles zou ik dus ook op een gegeven moment kunnen vervangen door halfvolle melk. Achja, 1 stap tegelijk haha! Eerst maar es die van tussen de middag omzetten in halfvolle melk en hem de tuitbeker weer aanwennen. Dus deze mama heeft genoeg te doen voorlopig. Was eerst geen voorstander van gewone melk, maar dan kan ik gewoon vitamine tabletjes speciaal vanaf 1 jaar gaan geven voor zijn weerstand. Dan hoef ik ook niet over te stappen op de dure Nutrilon als hij toch over tijdje dan alles met halfvolle melk drinkt. Pff.. nu weet ik hoe een koe zich moet voelen whahaha de hele dag al bezig met melk.