kaatje, ja dat zei de huisarts ook tegen mij dat die horooninjecties zwaar kunnen vallen, ik moest van de huisarts ok met gyn over hebben of de tablet vorm nie tbeter voor mij zou zijn aangezien die lichter zou zijn?!? geen ervaring mee. wist niet dat jij dit ook hebt.
Meiden, wij gaan er zo vandoor. Auto weer ophalen uit de garage en hopelijk niet te hard schrikken van de rekening Ik twijfel trouwens aan de betrouwbaarheid van mijn thermometer. Ik vond Aimar net best warm maar volgens de thermometer 37.4... Naja het zal wel. Vanavond heb ik een vergadering op het werk. Officieel hoef ik niet te gaan want ben natuurlijk nog steeds ziek gemeld, maar ik ga wel. We moeten wat belangrijke dingen bespreken en ik wil er graag bij zijn om mijn mening te geven. Ook ben ik van plan mij morgen weer beter te melden....
@Yule, dat weet jij misschien wel. Wat is ongeveer de hoeveelheid vocht wat een kindje binnen moet krijgen? Dus ook fruit enzo meegetelt aangezien daar ook vocht in zit.. Misschien dat dat me gerust stelt als Mike dus nu even weinig drinkt nu ik de tuitbeker aan t leren ben. @Kaatje, nee ben al heeeeeel lang niet bij de Ikea geweest. Welke is dat dan want moet er vd week heen voor nieuwe glazen/shorten en kijken voor nieuwe rolgordijnen als de nieuwe kozijnen komen. Uit een gewone beker ookal zó vaak geprobeerd! Dat is nog erger dan nu die tuitbeker.. Ik heb zoiets van eerst hem leren dat er ergens anders ook drinken uitkomt dan de fles en dan spelenderwijs geven we al slokjes drinken uit ons glas enzo. Wat ik alleen zo raar vind is dat hij echt veeeeel beter/meer drinkt als hij ergens stil in zit ofzo.. Zoals in de auto kan hij zo achter elkaar een tuitbeker van 250cc leegdrinken van water/sap/thee terwijl hij thuis hem dus gewoon weigert.
Queen, ja ik ben 3 jaar voor Levi bezig geweest waarvan ik 2 jaar hormonen heb gebruikt. Ik ben begonnen met een tablet kuur Primulot. Dit is om een menstruatie op te wekken zodat je weet wanneer je cyclus dag 1 is. Toen moest ik van dag 3 tot dag 10 tabletkuur Clomid. Dit is een stimulance om een eitje te laten groeien, zodat deze springt en je dus weer een cyclus op gang helpt. Clomid heb ik in 50. 100 en 150 mg gehad maar waren allemaal te licht om een eitje te laten groeien en springen. Heb dat meerdere keren gehad en later 2 soorten hormoon injecties gehad. Puregon en Menopur ( vond zelf Puregon lekkerder werken omdat dat gewoon een klein prikpennetje was en menopuur is echt een naald die je er zelf in moet steken ) maar Menopuur werd helemaal vergoed dus ben toen daarop overgestapt. Voordeel van injecties zijn dat je eitjes meer gestimuleerd worden om te groeien, vaak ook meerdere waardoor de kans op een eisprong groter is. Maar idd vallen erg zwaar, en ik ben er 10 kilo zwaarder door geworden Eva, ik vond Levi zondag ook erg warm en was ook gewoon netjes 37.3 dus kan wel hoor Missy, zie dat ze meerdere setjes hebben. sowieso deze 2 IKEA | Zoekfunctie maar wij hebben deze IKEA | Borden & schalen | Tafelgerei kinderen | MATA | Eetset, 4-delig Hier drinkt Levi trouwens ook geen bekers achter elkaar leeg hoor. heeft het veel te druk met spelen, kijken en zijn beker op de grond gooien
@missy: als hij wel drinkt op sommige momenten en op andere momenten niet, dan KAN hij het dus wel. Het is dus geen motoriek/coordinatie probleem. Dat maakt een 'gedragsprobleem' (even tussen haakjes wat ik bedoel is dat hij dus iets niet wil omdat hij anders gewend is of omdat het makkelijker is of zoiets) waarschijnlijker. Ik zou het even volhouden. Gedragspatronen vragen meestal 3 dagen om te doorbreken. Als hij dorst heeft drinkt hij echt wel. Uit groente/fruit/yoghurt/pap haalt hij genoeg vocht. Wat je zou kunnen doen is zijn sap consequent in een (1 soort!) (tuit)beker aanbieden en de rest nog even in fles. Dan krijgt hij zeker genoeg vocht binnen op de flesmomenten en kan hij wennen aan dat sap vanaf nu per beker komt. (doe iets wat hij lekker vindt) Als hij dat na een paar dagen tot een week weet (voorspelbaar zijn!) dan langzaam andere dingen ook in een beker geven, zoals water, melk etc. Even volhouden maar het komt echt heus wel hoor! Hij wordt nu gewoon boos omdat hij het anders wil dan jij. Maar jij bent de baas. En jij vindt dat hij nu dit of dat uit een beker moet drinken. Er zullen nog vele van dit soort momenten komen. Als hij boos wordt leg je het hem uit en heeft hij even pech. Op je tanden bijten en doorzetten, voor ogen houden wat het doel is ook al gaat hij flink tekeer (niet heel boos worden natuurlijk maar wel duidelijk zijn tegen hem, "nee, je krijgt niet iets anders, dit is je drinken en het zit in een beker") Wij hadden het laatst met Raven die steeds tijdens het koken om eten kwam bedelen bij het fornuis. Dat vind ik gevaarlijk en wil ik echt niet hebben. 3 dagen huilscenes als ik haar keer op keer wegzette maar nu is het voor haar duidelijk en hoef ik alleen maar 1x haar weg te zetten en ze speelt gezellig verder. (dank zij de steun van de meiden hier heb ik het volgehouden ookal ging ze tekeer als een speenvarkentje) succes!!!
Queen, ehh ja. Het wordt één keer voorgedaan in het ziekenhuis en dan mag je het thuis lekker zelf gaan doen. Ferry deed het eerst bij me maar dat ging op een gegeven moment zo makkelijk dat hij me als dartbord gebruikte dus ben het toen zelf maar gaan doen ( tip: pak een rol vet, knijp hier mega hard in dan voel je de naald minder. Prik ook geen 2 dagen achter elkaar op dezelfde plek) Ow ja als je een recept mee krijgt is het wel handig om dit door je zorgverzekeraar zwart op wit te vragen dat het vergoed wordt. Ik kreeg het op een gegeven moment ( door een fout ) niet meer vergoed en moest toen zelf 141 euro per 2 dagen betalen.
PB je nieuwe gegevens naar: Ingeltje, Parr of Yule (deze namen kun je aanklikken!) Als je zelf aanpast, stuur je dan wel even een PB naar Ingeltje met het berichtnummer van de nieuwe lijst? Dan zet zij het weer in haar onderschrift. DE MAMA'S 8) VAN SEPTEMBER 2008 Onze hyves: September2008 - Hyves.nl Onze lieve schatjes! 15 augustus 2008 ANNA LUNA 21 juli 7555 gram - 71½ cm & SOPHIE EMMA 21 juli 7430 gram - 72 cm ~ mama: FunnyMe Zwanger! 23 maart 2010 21 augustus 2008 MATICE ~ mama: Jekkia (Raven) 29 juli 8550 gram - 71½ cm 25 augustus 2008 SARA ANNA ~ mama: Jannes Zwanger! 4 april 2010 5 augustus 8900 gram - 75 cm GIZEM ~ mama: Jale Zwanger! 14 februari 2010 10 augustus 8190 gram - 70 cm 26 augustus 2008 PIM ~ mama: Nikky 9 juni 7800 gram - 69 cm ROOS ~ mama: Pipo1973 (Grote broer) 27 juli 11000 gram - 75 cm 27 augustus 2008 ILSE ~ mama: Hummelke 30 juli 7660 gram - ? cm 28 augustus 2008 ROBIN JANCO ARIE ~ mama: Tweety (Rene) 22 september 10060gram - 78 cm 29 augustus 2008 MICHELLE ILANA ~ mama: Lindaa 3 juli 8400 gram - 72 cm 30 augustus 2008 QUINTEN ~ mama: Pupke 27 juli 11820 gram - 77 cm LOTTE MARIA ~ mama: Foover (Sam) 13 augustus 10500 gram - 77 cm 01 september 2008 GIOVANNI ~ mama: Elise1 19 februari 8125 gram- 69 cm 03 september 2008 FEMKE ~ mama: Steen 12 augustus 7680 gram - 70,2 cm DEMI ~ mama: Dreames 30 juli 8890 gram - 73 cm 04 september 2008 BRITT ~ mama: Krisstel 3 augustus 8550 gram - 75 cm JULIAN ~ mama: Ingeltje Zwanger! 23 mei 2010 6 augustus 9520 gram - 76,2 cm 05 september 2008 JULIA ~ mama: Anno103 8 mei 7240 gram - 65½ cm 06 september 2008 RAVEN ROSELINE ~ mama: Yule 4 augustus 11170 gram - 77 cm 07 september 2008 KYANI SYLVIA ~ mama: Queen1988 8 september 9200 gram - 74 cm TEUN FRANCISCUS ~ mama: SanneMart 12 augustus - 11500 gram - 76,5 cm 08 september 2008 YARAH ~ mama: MirandaT (Cyenna) 2 september - 10745 gram - 78 cm 09 september 2008 LEVI ~ mama: Kaatje85 Zwanger! 25 april 2010 1 september 9300 gram - 76 cm 11 september 2008 JENNA ~ mama: MamaSonja (Dhani) 13 aug 9745 gram - 74 cm 13 september 2008 RAYYAN ~ mama: Pisum juni 10170 gram - 75 cm EMMA SOPHIE ~ mama: Lola (Jasmijn) 15 september 10425 gram - 78 cm 15 september 2008 ISIS MARIN ~ mama: Azeb 17 september 8555 gram - 72 cm 19 september 2008 JAIMY MARTINA ~ mama: Miracle08 27 aug 8680 gram -74 cm AIMAR EMILIAN ~ mama: Eva1983 23 september 9160 gram - 72 cm 23 september 2008 VINCE TYGO ~ mama: Cossy 27 aug 9700 gram - 76 cm 24 september 2008 KATE ARWEN ~ mama: Parr1983 27 aug 8980 gram ~ 77,3 cm KYANO ~ mama: Wupje 27 augustus 10450 gram - 77 cm 25 september 2008 MIKE MARC ~ mama: MissyZuilen 8 sept 10700 gram - 79 cm 04 oktober 2008 JILL ANNE ~ mama: Freesia 15 september 8700 gram - 74,3 cm JENNA LYNN ~ mama: Roshi 2 sept 8590 gram- 71½ cm 06 oktober 2008 JARI ~ mama: First Time 3 februari 6345 gram - 63½ cm Voor altijd in onze gedachten: 02 juni 2008 LEVI JAMAL* ~ 27-06-08 ~ mama: Chaartje79
@Kaatje, ga ik daar op me gemak es bij kijken als ik bij de Ikea ben. Maar wil, zoals Jannes al zei, niet 100 verschillende kopen als we krap bij kas zitten. @Yule, nee ik wist ook wel zeker dat t geen motoriek probleem was omdat hij al vaker uit een tuitbeker heeft gedronken. En het klinkt erg logisch zoals jij het uitlegt. Hij is gewend er geen moeite voor te doen en op zijn wenken bediend te worden met een fles met een groot gat en zo kon hij als een prins drinken. En nu heb ik wat veranderd en is hij het daar niet mee eens omdat het moeilijker is, dus weigert hij. Zou ik ook doen whahaha! Maar... welke tuitbeker moet ik dan aanbieden? Hoe weet ik nou (omdat hij dus weigert) welke fles hij t fijnst vind drinken? Harde/zachte Avent/Difrax/Nuby? Snap je? Of maakt dat niks uit en als hij eenmaal doorheeft hoe 1 tuitbeker werkt, snapt hij ze allemaal? Dus ik moet de fles na zijn boterham toch wel nog gaan geven en ook in zijn normale fles? Het lijkt mij nu alsof hij die niet eens nodig heeft, aangezien hij hem nu ook niet wilde in de tuit. Als hij echt nog honger had gehad, had hij sowieso wel paar slokken genomen en nu helemaal niks. Maargoed, hij mag t opzich nog hebben.. Dus als ik t even samenvat is, dat ik wel gewoon nu nog zijn flessen groeimelk geef. En dus ook nog geen bord pap moet proberen vanaf morgen? Of staat dat gewoon los van elkaar? (Bedoel tis geen kleine baby meer die niks nieuws kan hebben, ik doe ook niet elke dag alles hetzelfde dus hij weet wel om te gaan met onvoorspelbaarheid.) En dan de momenten waarop ik normaal een fles sap/water gaf, nu dus een tuitbeker aanbieden? En als hij eenmaal eraan gewend is, dan pas na zijn boterham ook tuitbeker aanbieden met groeimelk? En als hij dat ook pikt, dan pas die vervangen door halfvolle melk? Krijgt hij sowieso genoeg vocht binnen zonder die flessen sap? Dus met 2 x 180/8 fles en 1 x 150/5 en 200gram groente en fruit en yoghurt?
Missy nee idd maar dat ene setje is 1.99 en levi drinkt super uit die beker. Edit: Queen de eerste paar keer is het ook dood eng
@missy: genoeg vocht zo te zien, geen zorgen. Je moet niks he? Wat mijn punt is: probeer 1 ding te veranderen tegelijkertijd. Dus niet en pap uit bord, en beker, en tig soorten tuitbekers. Kies er gewoon 1, maakt niet uit welke. Ik denk dat hij het uberhaupt wel snapt, maar er gewoon geen zin in heeft nog. Dus maak je niet druk over welke beker je kiest. Nogmaals: hij lijkt het allang te kunnen dus je hoeft geen zorgen te hebben over welke 'het beste' is. Ik denk dat als hij geaccepteerd heeft dat drinken soms uit een beker komt (en op den duur al het drinken) dat hij ineens alle soorten bekers accepteert. Als je een gedragsverandering wilt moet je zo consequent en duidelijk mogelijk zijn. Dus elke dag op dezelfde tijd dezelfde beker met hetzelfde drinken erin. En als dat goed gaat breidt je het uit met weer 1 nieuw ding (bijvoorbeeld ander drinken, of andere beker, of pap uit een bordje etc) you get it girl!
@Yule, bedankt voor je advies/info! Vind het altijd erg nuttig om te horen hoe jij t bekijkt enzo.. Net zoals Ingeltje mij altijd even tot de orde kan roepen. Dan ga ik t nu gewoon zo doen, kies 1 tuitbeker uit en daar ga ik nu steeds zijn sap indoen en aanbieden op de tijden dattie normaal flesje sap kreeg zodat hij dat moment wel herkent. En als dat goed gaat en hij drinkt eruit ga ik over op tuitbeker na zijn boterham, dan snapt hij dat al t drinken uit een tuit komt zeg maar (behalve de laatste fles) en dan ga ik halfvolle melk proberen, gaat dat goed ga ik over op pap van een bordje en als dat allemaal gelukt is maakt t dus niks meer uit welke tuitbeker hij heeft en is t zo ook geen weggegooit geld al die bekers haha! Dan ga ik er gewoon 1 gebruiken voor gastouder, 1 voor bij me ouders en 1 voor thuis.
Ik heb ook hormoon injecties gehad voor mijn IUI (elke dag een prik zetten) en ik vond het niet leuk, absoluut niet. Maar heb het niet als zwaar ervaren. Ik had er vooral de eerste 2 dagen last van, daarna viel het reuze mee. Mijn lichaam wende eraan...
Idd laat het eerst maar even bezinken en dan met de gyn overleggen wat je opties zijn enz. Vaak worden de injecties echt gebruikt als je een vruchtbaar eitje wilt "kweken" voor een kinderwens. Met pillen Primulot krijg je een "ongi" hierdoor heb je dus geen eisprong maar word wel je baarmoederslijmvlies afgebroken
Jaloers ! ik had er echt mega last van. Werd super humeurig, kreeg opvliegers ( niet leuk ) , last van mijn darmen en kon om alles janken en ruzie maken
Heb even gauw bijgelezen, had nog geen pauze gehad vandaag dus dat mag wel Verder hier druk, druk Irisb wat goed dat E wout loopt! Queen jeetje wat een nare dag ! Ik wil je gewoon heel veel sterkte wensen met het verwerken van dit heftige nieuws maar zoals ook al andere zeggen wellicht is er toch nog een mogelijkheid voor een brusje voor Kyani! Dikke knuff! Pisum hoe gaat het nu met Rayyan? Is hij alweer een beetje terug in zijn eigen ritme? Ha ha Rayyan en echtgenote in spe Ze lijken wel echt een prins en prinsesje Eva wat een heerlijke foto van Aimar! Parr neem idd nog maar even een paar dagen rust zodat je helemaal kunt herstellen! Gelukkig gaat het iets beter. Missy ik zou dan de tuitbeker aanhouden waaruit hij drinkt als hij in de buggy zit. Die begrijpt hij dus! En verder heeft Yule je al heel veel advies gegeven
Mike is wakker, ga hem even fatsoenlijk aankleden, dus zijn vieze joggingpakje uit hihihi en dan alles klaarzetten om naar Souders te gaan. Fijne avond verder meiden! -xxx-